{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.858 visninger | Oprettet:

Fb af Laura {{forumTopicSubject}}

Fødselberetning af Laura.

Terminen hed den 9-3-13.

Natten til Lørdag den 16-3-13, kl 01.50 går vandet. Jeg var ikke sikker på det var vandet, da jeg lige havde været oppe og tisse 15 min inden, så troede endelig det var lidt løs blære, men op står jeg og går på toiletet, og her løber det ned af benene, mens jeg går der ud af, og mere i efter jeg sætter mig.

Der sidder jeg i 10 min, og diskutere med vores hund om jeg skal vække manden, eller om der jeg bare havde tisset i bukseren. Efter jeg vågner mere op, begynder det og gå op for mig det er vandet. For vækket manden, og fortæller meget roligt at, jeg tror måske vandet er gået. Letter i chok, vågner han og ved ikke lige hvad han skal stille op.

Jeg får ringet til fødegangen, og fortalt hvordan og hvorledes det hele er. Og siger jeg vil gerne kroppen, selv finder ud af og gå i gang, har allerede der små plukveer men ingen tegnblødning. Vi aftaler at jeg skal ind til tjek, 7.30-8.00. Så jeg vil gå i seng igen, på to panodiler, og se hvad der ville ske. Når ikke engang og ligge mig i sengen, da jeg har meget murren i maven, vælger så sætte mig på en kontorstol i stuen, med håndklæde mellem benen da der hele tiden kommer lidt vand ud.
Ved 3 -tiden begynder veeren og sætte ind, med 3-4 minutter i mellem og 30-40 sek.
Manden er meget rundt på gulvet, og vælger at vaske op, for det skal vi ikke komme hjem til, hvis det nu skulle blive til noget det hele.

Hen af kl 4, bliver vi enige om at morgenmad skulle vi nok have, så han køre ud for at få lidt frisk brød til os, vi får lidt og spise herefter. Veeren syntes jeg ikke er slemme, men vælger afligevel og tag et bad, da jeg syntes det var tiltrængt. Ved 6- tiden står min mor og søster i stuen. Min søster stor tuder, da hun har rigtigt ondt af mig, men jeg griner af hende mellem veeren.. Jeg lukkede mig inden i min egen lille kuppel når der var en ve.

Vi køre afsted til hjørring syghus, fra frederikshavn (ca 35 min) her har jeg det super godt med og køre bil, for virkelig slappet af i veeren mens vi køre.

Kl 7.15 ankommer vi til syghuset, hvor vi bliver mødt af en jdm og jdm studeren mie. Mie har været med til alle besøg jdm. Så det var dejligt og blive mødt af et ansigt jeg kendte. Jeg for snakket med jdm og mie, hvad der er sket. Herefter bliver der kørt en ctg og den bette har det fint, og veeren er ikke reglmæssige, men de kan se de bider lidt. Bliver undersøgt og er 1,5 cm åben. Vi får at vide vi kan blive eller gå en tur. Rap som jeg er siger jeg, vi køre sku ud til mine svigerforældre, så kunne tiden jo gå lidt. Det gør vi så, Her får manden lidt og spise, mens jeg hænger over en stol med en spand mellem benen da jeg har det som om jeg skal brække mig. Tiden går, og kl er nu ca 10.30 og vi køre tilbage til sygehuset, som aftalt. Jeg ligger mig på sammen stue igen, og syntes at det var en god tur, vi var på.
Tiden nærmere 13.00, hvor jeg diskutere længe med min mand gennem 5 veer om jeg skulle rykke i snoren, da mine veer er meget smertefulde. Jeg stor tudede når der var en ve, og tilsidst siger nu rykker du i den snor! Ind kommer mie til mig, og hun kan hurigt se den er helt gal med mig. Og kort efter kom en ny jdm Liv ind. Hun mærkede mig hurtigt på maven, og der bliver kørt endnu en ctg, den bette har det fint, og hver gang der kommer en ve holder liv mig på maven, og siger det går op af bakke nu, men lige om lidt er vi på den anden side, med en meget beroligende stemme. Her efter undersøger hun mig, og fortæller jeg 3-4 cm åben. Jeg bliver skide sur på liv, da jeg syntes det brude være meget mere. Jeg siger jeg vil ha nået smerte stillende og det skulle være den i ryggen. En nakoselæge bliver tilkaldt, og han bedre mig om tre hurtige ting den sidste kan jeg ikke, da jeg er midt i en ve, han bliver ved med om sige at jeg skal lige ligge nakken tilbage, jeg bliver så gal på ham at jeg siger ”Du må da kræftedme kunne forstå jeg ikke kan når jeg har en ve” han trækker sig lidt, og efter veen ligger jeg nakken tilbage.
Liv spørg så ind til min mors fødsel, som tog ca 3 timer. Hvorfor kunne jeg ikke se lige det var aktulet, men kunne jeg bagefter.

Jeg får ikke den i ryggen da jeg vil i badekar, og Mie går over og fylder karet med vand, syntes der er langt derover, og jeg runder toiletet endnu engang, og siger til mie herude kunne jeg godt blive siddende, da de veer ikke var så onde som før.

Jeg får så det ene ben i karet, og siger det her kan jeg ikke, det er så uoverskuligt at skulle derned, så kommer tilbage til sengen igen. Her undersøger Liv mig, og fortællet jeg er 8 cm åben.. Her er kl 14. så 5 cm på en time, nu begyndte jeg og kunne se en ende på det hele. Jeg bliver lagt på sengen igen, og lige pluslig råber jeg at jeg skal altså bare skide. Jeg gentager det mange gange, Liv er helt rolig og siger, det gør du bare hvis du skal. Kort tid efter bedre jeg om lidt smerte stillede igen, og siger jeg vil gerne have to panodil. Liv skynder sig og finde dem, hvis det nu kunne for mig til at, blive rolig.

Liv siger at nu er det tid til og skal på fødebriksen, og strider meget i mod det, da de 5 skridt er uoverskulig.
Min mand og Liv får mig derover, og her er kl 15.00. Her stiller liv sig med hænderen i siden, og jeg sige til hende, hun skulle ikke stå der med hænderen i siden, og tænke nu skal hun sku tage sig sammen. Hun griner derefter.. Presseveeren kommer meget hurtigt derefter, to af dem bruger jeg på og lære at presse. Min mand tager det ene ben og jdm de andet, herefter dykker hjertelyden meget og de sætter eliktrode på den bette, og kalder to andre læger, inde de andre læger kommer har jeg født. Kl er der 15.19. Fik to sting og 4 panodil som smertestillende.
Meget hurtigt fødsel, fik afvide jeg var en super føder.

Under hele forløbet med veer lukker jeg mig inden i min egen kuple
og Joker med det ene og andet mellem veeren.

Alt i alt en rigtigt god fødsel, med en super jdm og studrene.

Jeg var ikke bange for at føde, har hele tiden haft en ro i maven, og gik ind til det med positiv humør.

Den 16-3-13 Kl 15.19 bliver Laura født, med en vægt på 2900 gr og en længde på 49 cm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fb af Laura
Kommentér på:
Fb af Laura

Annonce