{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Hul i øret"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hul i øret pige/dreng
  • #1   4. jun 2012 Sys ikke det er pænt til drenge..
    Og hvornår de får må være op til hvornår forældrene mener de er klar.
    Tiffanie har haft det, blev lavet lidt før hun var 4 men blev pillet ud igen da jeg ikke måtte rense det..
    Men der var ingenting da hun fik det lavet..


  • #3   4. jun 2012 Kan ikke se forskellen, om en pige har, eller en dreng. Det er for mig underordnet. smiley
    Jeg fik selv da jeg var 4, og jeg var lykkelig! smiley


  • #4   4. jun 2012 min datter fik det sidste sommer da hun var 4½ hun var lykkelig / er lykkelig...

    Hun ønskede det selv, og jeg gav mig,...


  • #5   4. jun 2012 jeg syntes heller ikke om øreringe til drenge min drenge får hvertfald ikke før han selv får det lavet engang når han er gammel nok smiley til den tid er det hans valg og jeg kunne ikke drømme om at sige han ikke skulle der med hensyn til piger er det op til barnet hvis den gerne vil og forældrene gerne vil hvorfor ikke så smiley

  • #6   4. jun 2012 Når de er så gamle at de selv snakker om de gerne vil... Undre mig når jeg ser små piger der har hul i ørerne

  • #7   4. jun 2012 Der har næsten lige været en tråd om det samme.

    Jeg synes ikke de er gamle nok før de er 6-7 år. Så for mig er det tidligst i skoleleder. Om det er en dreng eller pige er mig ligegyldigt, hvis de slev vil have det.


  • #8   4. jun 2012 Drenge skal ikke ha øreringe !!

    Når de selv kan bede om at få huller i ørene, så ville jeg oerveje det smiley


  • #9   4. jun 2012 Kommer mine piger og ber om det må de gerne få det, men det skal være fordi DE gerne vil (:

  • #10   4. jun 2012 Min datter må ikk få det før hun bliver 10!!!!!

    jeg syntes ikk det er pænt til drenge


  • #11   4. jun 2012 nu har jeg en dreng, så han får ikke ørering... så blir det nok først når han blir teenager måske, hvis han vil...

    hvorfor skal drenge ikke have det??

    Jeg er sådan lidt blandet med det, vil ikke have han har det når han er lille, men blir han ældre og vil, så fint med mig...

    kender et par stykker med ring i det ene øre, og nogle klær det andre ikke


  • #12   4. jun 2012 Jeg ville ikke have min datter skulle have det før hun er minimum 10 - måske endda ældre.
    Synes det er ok til drenge som teen-ager eller ældre, men bryder mig ikke om det til børn. Synes i det hele taget ikke det passer med øreringe til børn:)


  • #13   4. jun 2012 Synes selv pigerne skal vente til de går i skole..
    drengene ved jeg ikke hvad min mening er men vi har allerede fået ? om hvornår Niklas må.. fordi far har. hehe
    meeeen mor har sagt blank nej(heldigvis var vi enige. )


  • #14   5. jun 2012 jeg mener også at 6-7 års alderen er mest passende. Jeg forstår bare ikke de små piger der er så små at man tydeligt kan se at de aldrig ville kunne have bedt om det selv, men at det var mors ønske. Jeg fikselv da jeg var 4-5 år efter plageri.

    Jeg bliver faktisk lidt harm når jeg ser det og kan ikke lade være med at sende et blik. Ligesom i sidste uge hvor jeg var i Magasin og der stod to kvinder og den enes datter der var omkring 4 år og de stod og duftede til parfumer. Pludselig tager moderen en parfume ned og oversprøjter sin datter med testeren. Godt ind under jakken og overalt. De var udlændinge så den fik ikke for lidt med parfumen.


  • #15   5. jun 2012 Håber aldrig at Oliver vil have det !!!!! Syntes det er SÅ grimt til drenge ...

    Mht. piger ... 6-7 år, der syntes jeg det er passende og så KUN hvis de selv beder om det.


  • #16   5. jun 2012 jeg synes nu at en lille baby pige med små øreringe er så sødt.. var selv kun 1 år da jeg fik det.. og er glad for det den dag idag.. og hvis man nu ik var så er skden sku ik så stor, man kan bare tage den ud og så det det..

  • #18   6. jun 2012 Maria- Mor til smukke Sonny

    Jeg er helt enig med dig, derfor er min grænse minimum 10 år


  • #19   6. jun 2012 Anja-- meget muligt det er sødt, men det er bare SÅ forkert i mine øjne!

  • #20   6. jun 2012 jah.. sådan som man tager det.. hver sin smag.. jeg kan godt lide det.. og helt ærligt så har jeg det os sådanat nu er vi i 2012 og så skal barnet da ik vente til det er 10 år, altså come on.. så er man godt nok gammeldags.. så må barnet måske os først drikke når den er 21 og have sex først når de er gift.. men HELDIGVIS bestemmer vi selv..

  • #21   6. jun 2012 yes enlig en jeg er egnig ,med.. hvis jeg havde en pige ville hun os få det imellem 6 mdr eller et år..

  • #23   6. jun 2012 Anja N
    Ja jeg er gammel dags, men jeg mener ikk at et barn er i stand til at vælge den smerte det giver at få huller i ørene! Jeg var selv 12 da jeg fik dem i, og min mor har ikk slukke tage den kamp med mig om at få dem renst for jeg havde selv valgt det og ville jeg ikk selv rense det så måtte jeg jo selv føle når det begyndte at gøre ondt.

    Jeg forstår så heller ikk at der er nogle der kan finde på at putte div. hårpynt i deres børns hår, min datter fårr lov at få det i den dag hun ber om det og ikk før, for der er det hendes behov ikk mit.

    Jeg fatter jo så heller ikk at der er nogle der har hjerte til at give deres børn huller i ørene når de er under 1 år

    men det er min mening og den har jeg heldigvis lov til at have


  • #25   6. jun 2012 ja som du selv siger.. heldigvis har man selv lov til at have sin mening.. men for det første gør det jo overhovedet ik ondt at få huller i øre .. og hvis det endelig gør så gør det lige "ondt"som når de er ved lægen og skal have stik.....
    og for det andet så jo, så går hullerne æk igen.. og selvf skal man ik toto ens børn for ja.. det er en voksen ting og det gør ondt.. og det er noget der er for evigt..

    men min datter skulle sku os have hårpynt i håret når det er langt nok.. og det er altså helt alm.. men ja.. hver sin smag...


  • #26   6. jun 2012 Ej nejnejnej... 6 måneder!?!?!?
    Det er bare så forkert.. Man påføre bevidst sit barn smerte, for at de skal se "søde" ud. De aner jo ikke engang at de har det?????
    Jeg synes bare overhovedet ikke det ser sødt ud!
    Ej hvor kan jeg blive gal! Det burde være ulovligt, det burde det virkelig!
    Og nej, det er så IKKE det samme som et stik hos lægen, da de stik plejer at være riiimelig nødvendige!
    Det er huller i ørene så ikke. Og forhelvede, hvad hvis de kom til at rive det ud, der gik betændelse i. De kan jo ikke helt styre deres bevægelser når de er så små.....

    Ej jeg er godt nok målløs, at man kan finde på sådan noget.
    Og nej, jeg er ikke gammeldags. Var selv 4 da jeg fik mine, men jeg var forberedt på, at det ville gøre nas!
    Jeg har 8 piercinger, fordelt over.. ja, hele kroppen, og jeg må nok sige at de i øret var de værste.

    Ej nej nej nej. Så taler man sgu om at være egoistisk!
    Ad.


  • #27   6. jun 2012 ja man har jo værd sin mening.. men heldigvis er det ik ulovligt og op til forælderne....

  • #29   6. jun 2012 jaja har jeg kun at sige... !!

  • #30   6. jun 2012 Jeg sys først børn skal have det nå de selv ber om det.. min datter må gerne med glæde få hul i øret men det skal være fordi hun selv vil..

  • #31   7. jun 2012 Anja-- det er nogle super gode argumenter du kommer med der.

  • #33   7. jun 2012 Vito skal godt nok tale for sin syge moster, hvis han skal have hul i øret/ørerne. Jeg synes det er forfærdeligt til drenge!


    Og det med at lave huller i ørerne på små børn og babyer, der ved jeg slet ikke hvad jeg skal sige. Det er så forkert på så mange punkter, at jeg slet ikke forstår hvordan man overhovedet kan overveje det.


  • #34   7. jun 2012 Man går sgu også lige lovligt over stregen når man bevidst lader en nål stikke igennem sådan et lille barn, for sit eget behovs skyld.
    Så burde man sgu få sig en pyntedukke i stedet for!


  • #35   7. jun 2012 Nej, lige præcis! - nok fordi der ikke er nogen, udover at det er ååååh så sødt. NOT

  • #36   7. jun 2012 Majken-- vil du så ikk være sød at komme med et virkelig godt argument for hvorfor fin lille datter skulle gave stukket en nål gennem ørerne i den alder??? Jeg forstår det simpelthen ikk.

  • #37   7. jun 2012 Er hverken for eller imod men forstår ikke helt hvorfor rocken er større for en lille baby at rive øreringene ud frem for en der render rundt og laver fakter og kan sidde fast alle mulige steder? Og kommer der betændelse så kommer det jo uanset om de er 1-3-6 år!? Og det gør sku nok lige ondt!

    Det er markens valg om hun vil hulle sin 6mrd gamle datters øre og det behøver hun faktisk ikke sku argumentere imod bare fordi i ikke sys om det!


  • #40   7. jun 2012 Jeanette-- ja det er absolut helt Majkens valg, jeg er bare nysgerrig efter HVORFOR fordi jeg ikk forstår det.

  • #41   7. jun 2012 S og Lærke smiley
    Kunne ikke være mere enig...!


  • #42   7. jun 2012 Ja jeg tænker også at de nok ikke registrere det på samme måde som en på 4..



  • #43   7. jun 2012 Jeg synes sgu det er lidt synd, at de børn ikke selv får lov at bestemme om de skal have huller i ørerne.
    Hvad hvis de som voksne, rent faktisk ikke ville have ønsket det?


  • #46   7. jun 2012 Mette,
    men han kan jo vælge en dag ikke at være kristen og at melde sig ud af folkekirken.
    Dåben er en spirituel ting, og ikke en fysisk ting.

    man kan ikke vælge ikke at have huller i ørerne. De er der for altid.

    Jeg synes tatoveringer er fede, men jeg får altså ikke lige lavet en på mit barn.



  • #47   7. jun 2012 Og så kan det vel diskuteres om dåben er for barnets skyld eller en selv.
    Tror man på det kristne budskab, er dåben en hellig ting, som bringer en nær gud, og gør at man for altid er velkommen i himmerige. Og det er vel for barnets skyld?

    Ligesom at en vaccine, som jo også gør ondt, er for barnet skyld. Ikke for forælderens.


  • #48   7. jun 2012 Lykke ! Enig. Og min søn er heller ikke døbt, 1. grund: vi er alt andet end troende herhjemme, 2. grund: som du selv siger, så kan han selv bestemme.
    Og nej, vaccination kan overhovedet ikke sammenlignes!

    Og jeg kan slet ikke forstå, at man bestemmer på sit barns vegne, at de skal have piercinger.

    Og fordi det er kulturelt nogle steder, gør det ikke en skid bedre og er ingen undskyldning!


  • #49   7. jun 2012 Mette,
    men hullet er der jo stadig og kan stadig ses? Og mange kvinder har altså ikke huller i ørerne - det er langt fra alle som har. Jeg kender flere som ikke har, fordi de ikke har lyst til at have det.


  • #50   7. jun 2012 Omskæring af drenge- og pigebørn er ogs meget udbredt rundt omkring i verden.. Er det okay?

  • #51   7. jun 2012 Men det er stadigvæk en totalt ligegyldig ting at gøre. og noget som er religiøst og socialt accepteret i andre lande.

  • #52   7. jun 2012 Altså om det gør ondt og få lavet huller i ørene er meeeget forskelligt for person til person.. jeg fik selv laver mine da jeg ikk var så gammel og kunne slet ikk mærke det og gjorde overhoved ikk ondt.. så på nogle mennesker gør det altså ikk ondt hvor andre sys det gør rigtig ondt..

  • #53   14. jul 2012 Anja N:

    hvad var grunden til at du gav din datter huller i ørerne?


    Majken L:

    hvor ved du fra at babyer ikke registrerer smerte på samme måde? smerte er smerte. Tror nu nok det gør ondt på samme måde.
    Alle har da glemt det når det ikke gør ondt mere.
    Større børn vælger bare selv den smerte de går ind til og er klar over den. Da ikke et lille barn der ikke kan andet end at ligge ned med sit hoved og trille rundt.
    Hvem siger at hun i det hele taget vil have det?
    hvorfor selv vælge at pierce hende?

    hvis hun ikke registrerer smerte på samme måde så kan du også ligeså godt give hende et par søde tattoveringer. Eller en navlepiercing i hvert fald. Den vil hun nok


  • #54   14. jul 2012 Majken:

    hvis hun ikke registrerer smerte på samme måde så kan du også ligeså godt give hende et par søde tattoveringer nu.

    Eller nej, en navlepiercing er nok bedre for den vil hun alligevel have lavet når hun bliver ældre. Så kan du ligeså godt få det overstået nu. Og en i tungen vil mange på 13-16 år også gerne have.


  • #56   14. jul 2012 jeg har ik en datter men en søn. men sagde bare at HVIS jeg havde en datter, så skulle hun os have det. og nok når hun var mellem 6 mdr til 1 år. og det ville jeg, da jeg synes det er en sød ting piger har, det gør dem lidt mere piget. og tror ik på det gør ondt. jeg synes i hvertfald ik man kan mærke det.. men hver sin mening

Kommentér på:
Hul i øret pige/dreng

Annonce