{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål til dem der kun giver flaske
  • #1   6. mar 2009 Patricia får 3 flasker om dagen med ca. 230 ml i og så får hun 2 måltider grød..
    Hun har så os sovet igennem om natten i 2½ måned så hun får ikke mad om natten...

• #2   6. mar 2009 okay... hvornår får hun grød og flaske?? hva klok??

og hvorgammel er hun?

• #3   6. mar 2009 Hun er fra 2 okt. så 5 mdr. hun får flaske kl. 7.30, grød mellem 10.30 og 11.30, flaske ca. 14.30, grød/kartoffelmos 17.30, flaske 20.30 hvis hun er vågen så længe ellers får hun inden vi går i seng.

• #4   6. mar 2009 okay.... sover hun så hele natten, hvis du giver hende flasken kl. 20.30?

• #5   6. mar 2009 hvor meget grød og katoffelmos spiser hun ca?

sorry jeg spøger så meget;-)

• #6   6. mar 2009 Her bliver Malthe 5 måneder på mandag, han får:

kl. 05:30-06:00, 200ml mme
    kl. ca. 09:00, 1 potion hirsegrød m. pære-banan.
    kl.. 12:30-13:00, 1 potion købe øllebrød + 100ml mme
    kl. 17:00-18:00, Kartoffelmos m. grønsag eller 200ml mme.
    kl. 19:00-21:00, kartoffelmos m. grønsag eller 200ml

også godnat for natten.

(tror ikk han bliver mæt af det. for han piver og broker sig meget men tør ikk give mere uden sp, tilladelse)

• #7   6. mar 2009 Det er helt okay.. smiley Ved selv hvordan jeg havde det da jeg skulle igang med mos og grøn. Har du ikke fået bogen mad til spædbørn og små børn af din sp?
    Hun vågner nogle natte en enkelt gang og vil have sutten men ellers sover hun hele natten..

Hun får en hel portion af hver. hvis man laver grød af hirseflager er det 1 dl. hirseflager
    2 dl. vand
    ½ dl. modermælkserstatning eller modermælk
    1 tsk. fedtstof

+ et par skefulde frugtmos eller en moset banan

Og når jeg laver kartoffelmos er det.

125 g. kartoffel
    75 g. grønsager
    1 tsk. fedtstof

Jeg startede med ren kartoffelmos i en uge den laves sådan her:

150 g. kartoffel
    1-2 dl. kogende vand (brugte kartoffelvandet)
    1 tsk fedtstof

Derefter prøvede jeg en uge med blomkål og ligenu får hun broccoli. Man skal lige finde ud af hvad de gerne vil have. Gulerod har ikke været et hit her endnu, men prøver igen i næste uge.. smiley

• #8   6. mar 2009 Sabina G > må de ikke først få øllebrød når de er 6 mdr. eller har det ikke så stor en betydning?

• #9   6. mar 2009 Dea C > jo det er rrigtigt men det var min sp der sagde jeg skulle starte nu, hub sagde at det gjorde ikk noget at starte nu men hvis du ville satrte på det så snak lige med sp først.. smiley

• #10   6. mar 2009 jo den bog har jeg fået... det er da meget hun spiser så:-) vi er begyndt på grød for 14 dage siden.... og er helt oppe på 1/2 dl..... og jeg er vildt stolt.......

hvor langtid tog det at komme helt op på en potion??

dejligt hun sover i gennem.... vi er begyndt at lære Lucas at sove i gennem...vi startede i går, så der er ingen resultater endu....
    men han vågnede hver 2. time for at få bryst.... så enten var det en vane, eller også er der bare ikke nok guf i min mælk...

• #11   6. mar 2009 helt iorden.. smiley skulle bare lige høre ad.. -men tror jeg venter måneden ud.. smiley

• #12   6. mar 2009 MetteJ > Det gik ret hurtigt med hende, tror der gik 3 uger så var hun oppe på en fuld portion, kunne hurtigt mærke på hende når hun ville have mere end det der var. Og for det meste spiser hun op nu.

vi startede 1 uge før hun blev 4 mdr, kunne mærke hun ikke fik nok og var sulten hele tiden.

Patricia sov bare lige pludselig igennem, sån lige fra den ene dag til den anden bad hun ikke om mad om natten mere. Tror bare vi har været ekstremt heldige.. smiley

• #13   6. mar 2009 Dea C : Dreng/pige? alder??

• #14   6. mar 2009 mette j: her der spiste han 1 hel potion efter 3 dage. og men mosen fårste dangen og det samme med øllebrøden

• #15   6. mar 2009 Sabina G > Vi har en pige på 5 mdr. smiley

• #16   6. mar 2009 fra den ene dag til den anden sov hun i gennem.......det er jo ønsketænkning;-)

jeg glæder mig som et lille barn!!!!! smiley

Tusind tak for hjælpen, og de hurtige svar!!!!

• #17   6. mar 2009 Dea C: dejligt vi satser på den næste bliver en pige vil næmmerlig gerne have en pige og håber på at hun ligner en Manya for vi lavde fejlen med malthe for jeg syns han ligner en mathias men vi har et venne par som har en søøn som hedder mathias så det syns vi ikk vi ville have han hed.

• #18   6. mar 2009 Ja præcis. Da hun kom i seng mellem 21 og 22 sov hun til en 8-9 stykker næste morgen, nu kommer hun i seng mellem 20 og 21 og vågner kl. 7.. Det er ren luksus, selvom jeg nok aldrig blir et rent A menneske. smiley

• #19   6. mar 2009 Sabina G > Vi troede vi skulle havde en dreng, men det blev en pige.. hihi Men så bliver det nok en dreng næste gang.
    Kender alt for godt det med at navnet er blandt familien eller vennerne. Vi fandt tidligt et navn til begge køn hvor vi udelukkede de navne der var tæt på os og håbede på at det holdt ved, Og det gjorde det heldigvis.. smiley Så nu håber vi at det blir en lucas næste gang. smiley

Kommentér på:
spørgsmål til dem der kun giver flaske

Annonce