{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemmelavet mad (4mdr.-6mdr.)
  • #1   10. nov 2010 Jeg giver sønnen grød og det er det der pulper noget =0) da han ikke gider det hjemmelavet og det smager enlig heller ikke såå godt

  • #2   10. nov 2010 ris+majs grød virkelig nemt at lave fra bunden søg i google smiley

  • #3   10. nov 2010 + en klat hjemmelavet frugt/grøntsags mos i så glide det lige ned ISÆR de der syltede ferskner i dåse som er blendet, de er ikke tilsæt andet end naturlig frugtsukker fra ferskner smiley

  • #4   10. nov 2010 Emil er godt nok 7 mdr .. men han spiser faktisk ALT .. Laver selv øllebrød til ham , dog det man kan købe i pose som bare skal koges op i gryde .. og ja han spiser alt .. smiley

  • #5   10. nov 2010 Jeg startede med majs og risgrød lavet af rismel eller majsmel. Det er supernemt kan gøres på få minutter i mikroovnen.. Så puttede jeg lige frugtmos eller sveskemos oven i så det smagte af lidt, også nemt selv lige at koge noget frugt og så komme i små bøtter eller isterningeposer.
    Det kan ik svare sig at fryse grød ned, men forskelligt mos er rart at ha i fryseren.


    Hun gad ik grøden særlig længe så gik hurtigt over til grøntsagsmos.
    Favoritten er gulerod pastinak og kartoffel. Men man kan jo lave alt hvad man vil med alle slags grøntsager, Gulerod er godt fordi det er meget sødt og for meget kartoffel kan godt gi lidt hård mave. Rød pebermos er godt mod hård mave.. Men ellers bruger jeg blomkål ærter broccoli (ikke et hit) sweet potato og forskellig rodfrugter. Jeg plejer at lave en kæmpe portion, så har jeg til 2 dage i køleskabet og fryser ned i halvstore bøtter så jeg kan ta op til et par dage af gangen.. Koger det hele i en stor gryde og bruger så en stavblender.

    Jeg ku aldrig selv drømme om at spise pulverkartoffelmos ell lign. Har faktisk aldrig smagt det så skal ik ku sige om det er ok. Men vil helst ha det frisk og sådan synes jeg også det skal være for mit barn. Så ved jeg også hvad der er i.

    Sikke en lang besvarelse. Håber du kan bruge det til noget.


  • #6   10. nov 2010 Jeg har lavet alt grød selv - dog er det begrænset mængder nu hvor han er 8 mdr og selv vil spise.. Men en opskrift på hvordan jeg laver græd: 1 dl vand - 3 teske ( lidt top på) majs/ris mel( majs mel er mildest ved maven) kogt det op og lad køle af og så 3 strøgne skeer modermælkserstatning.. Putter for det meste en halv banan i,eller frugtmos jeg selv har lavet i et plactik shotsglas fra fryseren.. Dog vil jeg halvere denne portion til en baby der ska begynde på grød da de ikke spiser mere end et par mundefulde de første par gange.. Også hold dig til en slags grød i 14 dage ca indtil baby har vænnet sig til smag og konsistens.. Jeg fryser ikke græd ned da det tager 5 min at lave, men lavede dengang til en hel dag, så det bare lige sku varmes..

Kommentér på:
Hjemmelavet mad (4mdr.-6mdr.)

Annonce