{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.417 visninger | Oprettet:

No name
No name
Tilmeldt:
25. feb 2010
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058

Allerfi MME {{forumTopicSubject}}

Hejsa (:
Min datter skal nu over på mme pga mælkeproduktionen er ved at være i bund nu.
Men sagen er den at min kæreste lider meget af allergi, og har læst man derfor skal bruge specielt mme til de børn der har særlig stor chance for at få allergi.
Har også læst nogen herinde, der fik tilskud til det af kommunen, da det ikke ligefremt er billigt med den slags mme ?
Hvordan får men det ? Og hvad kræves for at man kan få det ?
Ja, og hvilken mme vil i anbefale til allergi børn ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allerfi MME
  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #1   13. jan 2011 Flot flot.. der skal self stå allergi MME i overskriften !

  • #2   13. jan 2011 Din læge skal give dig noget der hedder en grøn recept. På den måde får du tilskud til mme til allergibørn (:
    Men det er dyrt. Så jeg ville prøve at give almindelig mme og se om der er nogen reaktion.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #3   13. jan 2011 Hun har jo ikke allergi nu. Men har læst at børn der kan være arveligt belastet fra mor og far, kan udvikle det når de bliver omkring 1 år, så derfor anbefales det at give det specielle mme.
    Og vil jo self. gøre alt for hun ik skal få det.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #4   13. jan 2011 Har du forresten erfaring med det mme ? I så fald, hvilket mærke ?

  • #5   13. jan 2011 Vi gav vores søn Nutramigen, som bl.a. er til allergidisponerede børn. (dvs. børn hvis forældre har allergi, og man kan på den måde nedsætte risikoen for at barnet også udvikler allergi.

    Det skal købes på apoteket og med en grøn recept fra lægen, brugte vi ca. 1000 kr. om måneden.

    Gav det indtil han var 4 måneder, der sagde sp, at vi kunne bruge almindelig mme. Virkningen skulle vist ikke være den samme og den forebyggelse man kan lave, er altså gjort.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #6   13. jan 2011 Natasja : Okay ? Ja min datter er jo 4 måneder nu. Læste godt nok også det med at det var vigtigst de første 4 måneder... Men forstod ikke på det at det ike var nødvendigt bagefter ??
    Hvilken bruger du så nu ?


  • #7   13. jan 2011 sys du skal prøve det normale først for det andet skulle være totalt dyrt.
    du kan prøve allomin eller nan 1 ;O)


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #8   13. jan 2011 Hvorfor en af de to mærker du nævner ? (er bar nyss. aner jo intet om det endnu)

  • #9   13. jan 2011 vi bruger nan1, men man kan os få nan HA, som er mere mild, og nogle siger bedre for maven, og allergibørn.. Lidt dyrer, men ikk noget særligt..

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #10   13. jan 2011 henriette hvordan ved du at der ik er noget med den ?

    Kristine, ja prisen er jo egentligt også ligegyldigt når det omhandler ens børns helbred smiley


  • #11   13. jan 2011 Ja fuldstænig, men som du selv skrev, med at få tilskud, da det var dyrt det til allergi børn, ville jeg os bare informere om prisen smiley

  • #12   13. jan 2011 Til allergi er Nutramigen klart den bedste... og den købes på apoteket.
    Syntes du skal tage en snak med din læge om det, det er også ham der kan ordinere tilskud, hvis i falder under rammerne for dette c",)


  • #13   13. jan 2011 du kan købe nan ha 1 det er til børe med forælder der har allrgi

  • #14   13. jan 2011 Jeg har selv astma, og købte Nutramigen hjem inden fødslen, så vi var sikre på at have noget i huset hvi jeg en dag ikke skulle have mælk. Har heldigvis ikke haft behov for at bruge det, da jeg hele vejen igennem har haft rigeligt med mælk, og har det endnu. Men det er den jeg blev anbefalet af både læge og personalet på Fødegangen pga. min astma.

    Camilla, Nu med dejlig pige: Hvis man prøver de andre først, og der ikek sker noget, men barnet så udvikler allergi ved 1 års alderen, så vil man alrig kunne tilgive sig selv. At sætte sit barn i en livsvarig situation, for at spare penge... Sådan har jeg det i hvert fald. Og prøver man først og det går galt - ja så kan man jo ikke bare gøre det om igen... smiley
    Bare min personlige mening.


  • #15   13. jan 2011 vi bruger nan1 og det er meget godt

  • #17   13. jan 2011 Min datter har mælkeallergi, og vi bruger profylac.
    Ca. 80% af alle allergiske børn vokser fra deres mælkeallergi når de er ca. 4 mdr. Men det gjorde Ea desværre ikke.
    Men vi har brugt Profylac fra hun var ca. 3 mdr. og buger det stadig i mad og vælling nu hvor hun er 7.


  • #18   13. jan 2011 Men jeg ville nu stadig forsøge med den almindelige først.
    Og jeg ville vælge at prøve med NAN1 da det er mere spaltet end f.eks. bevuais . Derfor er det ikke så hårdt ved maven.

    (:


  • #20   14. jan 2011 Da Victoria kom til verdenen, havde jeg ikke mælk nok, så hun fik derfor Nutramigen.. Det fik hun fra første gang hun fik erstatning.. Vi fik en seddel med hjem fra sygehuset, som vi skulle aflevere på kommunen, for at få et tilskud.. Yderligere skulle vi ringe ned til lægen, og få en grøn recept på det også.. Vi slap med at betale 23,5 kr pr. dåse som normalt kostede 175,-..
    Uanset hvor dyrt det havde været, ville jeg helt klart have givet Victoria Nutramigen uanset hvad.. Jeg vil for alt i verden gøre alt for, at hun ikke får allergi ligesom mig.. Victoria fik Nutramigen indtil hun fiki fast føde..


  • #22   17. jan 2011 Tania :
    - Ja, det gjorde vi.. Vi fik en seddel fra sygehuset hvor der stod på at hun skulle have det, grundet mit megen allergi, og så fik vi en bevilling fra kommunen.. Kan ikke helt huske hvor meget den var på, men i hvert fald betalte vi ikke mere.. Det var det første halve år.. Det sidste betalte vi ingenting for det..


  • #24   22. jan 2011 Nej, var ikke enlig på det tidspunkt.. Ved ikke hvorfor, jeg kunne bare sagtens få det..

  • #26   23. jan 2011 Vi gir' nu os 90 kr. pr. bøtte.

Kommentér på:
Allerfi MME

Annonce