1.714 visninger
|
Oprettet:
Hvor kan man sparre. ( For tyk ) {{forumTopicSubject}}
Ja sagen er den at vi har fået besked på at vi skal til at passe på ang størrelsen på vores dreng...
Men hvordan gør man lige det???
Kan jeg evt stoppe med at putte mme i han grød???
Han er 6 mdr.
Håber der er nogen som har gode råd og ideer
mar 2009
Følger: 1 Emner: 109 Svar: 580
Det er en børnelæge der har sagt det.
mar 2009
hvor meget der bliver spist af flaskerne svinger meget. men han spiser ihvertfald 600 ml.
han vejer 10.5 kg og er 69 lang. og 6 mdr
mar 2009
Lægen sagde at det var der rigtig mange der siger, men sån må man ikke tænke. for hvis det fortsætter så bliver det rigtig svært at komme af med i den sidste ende...
Han en er stor dreng, og vil da ikke sende ham på kur Men tænkte bare at man kunne sparre på noget..
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 1 Svar: 756
mar 2009
Jeg er ikke urolig endnu. men kan godt se de ting lægen sagde... og vil da også prøve at gøre noget ved det
mar 2009
han bevæger sig rigtig meget i forhold til for 2 mdr siden, men alligevel sætter alt sig på ham.
Tror desværre ikke at jeg kan tage en flaske fra ham. han spiser meget og virker nu også til at have brug for det...
mar 2009
mar 2009
mar 2009
mar 2009
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 77 Svar: 1.315
Kan godt forstå dig.
Min søn der nu er 2 år vejede 10 kg som 5 mdr og 12 kg som 9 mdr.
Han er nu 2 år og vejer stadig 12 kg. Dvs ikke taget på siden!!
MEN han var også TYK og han ÅD!! Vores SP dengang sagde at vi ikke skulle sulte ham men hvis han selv havde svært ved at mærke stopklodsen skulle vi stoppe for ham, dvs give ham mindre portioner. I starten kan de blive lidt sure, men efter kort tid mærker de at de er mætte.
Jeg stoppede med at putte ekstra fedt i hans mad. Han skulle jo have de 400ml MME om dagen for at få jern og næring nok.
Det fik han på flaske, jeg kom ikke yderligere i hans grød mv.
Han var rigtig rigtig tyk og han trillede heller ikke. Lå bare på ryggen og sprællede.
Nej man må ikke bare antage at det preller af når de bevæger sig, men det gør det som regel og de regulerer også selv deres indtag med tiden. Men det er en god ide at være obs på hvad og hvor meget han får at spise for at forhindre han bliver tykkere med tiden.
Får han ikke bare vand til maden?
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
*Gg* dejligt med en ordenlig basse ...
mar 2009
Maiken:
Jeg kan desværre ikke bare fortsætte som jeg gør nu. det er imod lægens råd, så det vil jeg ikke have samvittighed til. men vil da selvfølgelig heller ikke tage en flaske far ham. men må nok bare sige stop med grød og mos...
mar 2009
Han vejede 3700 ved fødslen og lægen sagde at en baby på 5 mdr normalt har fordoblet sin vægt, her er den så bare 3 doblet
mar 2009
han kravler ikke endu, men er meget aktiv, men det går det desvæære ikke i stå af her...
dec 2008
Så gør du som de skriver: Spørg lægen der sagde det til dig.
Min læge sagde ang. vores datter at jeg skulle undlade at komme fedt i hendes grød. Men det var min læge.
Måske din har en anden holdning.
Håber du finder ud af noget.
mar 2009
Prøv at læs hvad jeg skriver...
Kunne som sagt aldrig finde på at tage maden far ham. men mit spørgsmål lyder på om der er noget jeg kan sparre på, som mme i grøden osv.
Han ville da aldrig komme til at sulte...
Og lige en anden ting børn KAN blive for tykke.
Jeg har ikke været urolig på noget tidspunkt, for tænkte ligesom mange af jer også gør at det hjælper når han kravler osv..
Men nu er han blevet mere mere aktiv, og det er gået lige den anden vej. så derfor skal vi passe på...
Har nu snakket med min sp og jeg skal ikke bare regne med at det kommer af sig selv, det er bedre at tage hånd om det nu... men igen dermed ikke sagt at jeg skal tage maden fra ham. vi skal bare begynde på nogen andre medtoder...
Men tak for hjælpen piger...
er stadig åben for ideer til hvad der kan være unødvendigt i han kost??
dec 2008
Synes jeg fik en træls fornemmelse af at folk synes det var noget sært noget at jeg skev min datter var for tyk og skulle spise mindre. Kigesom jeg får den samme fornemmelse når jeg læser tråden her igennem.
Men helt ærligt, det er jo ikke noget man selv finder på, det er lægerne der siger det. Så synes jeg måske bare man skal gøre hvad man kan for at hjælpe ts og svare på spørgsmålene der bliver stillet istedet for at modsige det man har fået at vide.
Nej man kan ikke være enig med alle, sådan er det bare og ingen læger og SP er 100% enige men vi er jo nødt til at forholde os til det vi får at vide af de professionelle...
mar 2009
Ja jeg kunne også godt se hvor det førte hen, men jeg tager det ikke så tungt, ved efterhånden hvordan sremningen kan være herinde...
Det er okay at alle ikke er enige osv. synes bare det er trist når folk drager deres egne konklutinoner om hvad det handlre om og ikke ´svaret på spørgsmålet i tråden..
Hvor kan man sparre. ( For tyk )