{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

No name
No name
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058

Iiiiiiih jeg bliver idiot!!! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er simpelthen SÅ frustreret, at jeg kan hyle over det!
Min datter er nu knap 8 mdr. gammel.. Men vil stadig ikke spise skemad! smiley
Har prøvet ALT, virkelig ALT.. Har lavet selv, alle mulige ting, forskellige grød, forskellige frugtmos, kartoffeler, pasta og forskellige grøntsager.. Nu har jeg så købt noget færdig mad/pulver halløj.
Hun har lige haft 2 dage hvor det faktisk gik okay, med det mener jeg :
Hun åbner ikke selv munden efter maden, så jeg skal narre eller "tvinge" (holde skeen til hendes mund, til hun selv åbner) hende til at spise. For det meste siger hun ikke et kvæk, hun nægter bare at åbne munden og virker ellers glad og tilfreds nok.
Hva f¤%*§^ gør jeg lige for at lære hende at man skal spise???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Iiiiiiih jeg bliver idiot!!!
  • #1   4. maj 2011 Vil hun ikke spise selv?

• #2   4. maj 2011 Altså med fingerene bare?

• #3   4. maj 2011 mine de to små kom aldrig til at spise grød/mos

de gik fra bryst til rugbrød og de ville ikke have "stoppet" noget i munden, de spiste selv

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#4   4. maj 2011 Mira : Jo det vil hun godt, men så spiser hun bare næsten ingen ting.. Måske to gange hun propper noget ind, så er det ik sjovt mere..
    (og her var det rugbrød, har også prøvet pasta skruer)

Ditte : Jeg har også prøvet mig med rugbrød, men det gad hun kun to dage, hvor hun ik spiste mere en nogle få stykker..

Hvad gør jeg?? Skal jeg give hende en flaske eller lade hende "sulte" og tænke hun spiser hvad jeg servere når hun er sulten nok??

• #5   4. maj 2011 carina
    jeg ville i hvert fald gøre alt for at det ikke bliver en kamp/tvang, for det gør bare mad til en kamp på langt sigt og jeg er sikker på hun ender med at blive super kræsen.
    jeg ville lade hende spise hvad hun vil (sundt) og så meget hun nu gider (også hvis det kun er to pastaer) og så mætte med flaske, før eller siden skal hun nok begynde at spise

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#6   4. maj 2011 Men nu er min datter bare meget tynd (hun ligger lige på kanten til det er for meget) så min SP siger bare det er SÅ vigtigt hun begynder at spise grød eller andet.. Så ja.. Jeg føler bare det er en stor fiasko at jeg ik kan få hende til at spise :,(

• #8   4. maj 2011 carina
    hun skal selvfølgelig ikke være undervægtig, men det at din SP presser på kan altså også bare stresse dig til at stresse din datter med maden så det gør at hun ikke spiser

sørg altid for at mad tiden er hyggelig, spis samtidig med dit barn.
    altså sæt jer til bords, med hver sin tallerken og put selv i munden så hun kan se at du også spiser og lad hende spise selv.
    og hvis hun ikke vil have mere så pres ikke på, men lad hende sidde lidt mens du spiser, måske vil hun hellere have din mad, og så bare lad hende gøre det. og hvis du ikke tror hun blev mæt, så giv en flaske bagefter

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#10   4. maj 2011 Tania : det er forsøgt med brøden (: Hun gad det en dag, (to stykker) og efterfølgende har hun slet ikke ville have det..

Ditte : ja, jeg ved godt at det går mig på og det påvirker processen, men ja.. Ved bare slet ik hvad jeg skal gøre mere..

• #11   4. maj 2011 carina
    jeg ved godt det er stressende for jeg har selv haft sådan en SP
    men der er intet andet at gøre end at tage det roligt, og frem for alt ikke tvinge hende til noget

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#12   4. maj 2011 Ditte : Hvad så når hun fuldstændig nægter overhovedet at smage på det? Skal jeg så bare give hende en flaske? Så lære jeg hende jo at det er okay at lade vær at spise andet end flakse..

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#14   4. maj 2011 Tania : jeg har jo også prøvet det (: Men hun nøgter overhovedet at smage på det jo?

• #15   4. maj 2011 Min søn nægtede også at spise. Jeg gjorde det at jeg lokkede med sutten og når han åbnede munden puttede jeg grød mos i munden på ham. Sådan gjorde jeg i ca 2-3 uger derefter begyndte han at spise smiley

• #17   4. maj 2011 Job min søn var så bare 6 mdr

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#18   4. maj 2011 Harry : Jamen det er også prøvet. Men det hun er noget ældre så regner hun den bare ud.. Så lader man jo baere vær med at åbne munden for sutten eller hvad det nu end er jeg lige lokker med.

Tania : Så du sys jeg bare skal tilbyde maden, spiser hun ik.. SÅ er det bare ærgerligt, og så vente til senere.. Uden en spise hende af med flaske?

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#19   4. maj 2011 Rikke : Intet gider hun.. Marie kiks vil hun godt spise.. Og måske et slille bitte stykke frugt.

• #21   4. maj 2011 Jeg ville også droppe flasken, da Linea udmærket godt er klar over at den komme bagefter smiley
    Nikoline ville heller ikke spise, men Sp sagde, at var hun sulten, så skulle hun nok spise hvad der blev serveret smiley (Nikoline er også undervægtig...)
    Det tog dog også laaaang tid før Nikoline spiste "normalt"...

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#22   4. maj 2011 Okay, det er også hvad vi gør i forvejen smiley Simpelthen så frustrerende, at det ikke lykkes.

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#24   4. maj 2011 Altså hun får jo IKKE flasken med det samme smiley Venter en halv time med den..
    Men tænker, skal jeg så fjerne den??? Så hun skal vente til næste gang der bliver serveret mad igen? Syntes bare ikke om hvis hun skal være sulten i de timer inden der kommer mad igen.

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#25   4. maj 2011 Dina : min SP siger hun SKAL til at spise pga. hendes vægt. smiley
    Ellers havde jeg også bare ventet lidt længere.. Men ja, bliver bare frustreret over jeg ik kan få hende til det, nu det er så vigtigt.

• #27   4. maj 2011 Ville tilbyde hende mad (ved Nikoline kunne vi sidde 3kvarter-1time og kun spise 2-3 stykker rugbrød)... Efter en ½time så tilbyde hende rygbrød eller lign. igen, så ved hun at det er det der er, og at der ikke kommer en flaske...
    Selvfølgelig skal hun stadig ha sin flaske, men den skal ikke erstatte/dække hendes "ske-mad" måltider smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#28   4. maj 2011 ^^ Jaaaaa... Hm, tja.. Ved ik hvad jeg skal skrive? Er bare ved at opgive nærmest.. Samtidig med jeg bliver mega ked, hver gang det ender i at hun nægter at spise.

• #30   4. maj 2011 Ved hvor hårdt det er... Følte mig som jordens dårligste mor og følte jeg brugte alt min tid på det/ingenting smiley
    Bad om et ekstra Sp besøg, fordi det gik så dårligt og Nikoline ikke tog på... Men den dag i dag er jeg glad for at jeg tog "kampen" op og brugte de par timer om dagen til mad smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#31   4. maj 2011 Ja jeg må nok bare fortsætte mit forsøg og prøve ikke at blive så påvirket..
    Men ja, man føler virkelig man er en dårlig og utilstrækkelig mor! :Z

• #33   4. maj 2011 Uuuuha. det minder mig om Jonathan. fra da han var 4-8 mdr ville han SLET ikke have noget almindelig mad. Jeg kom faktisk til et punkt hvor jeg troede han skulle leve på mme resten af sit liv smiley hehe..

Jeg købte alt muligt mad ind, Smed en del ud. og prøvede mig VIRKELIG frem. Tilbød ham både rugbrød, ostehapsere, grød, pasta osv osv osv osv. Men det kom faktisk lige så stille af sig selv. og nu er han alt ædende smiley
    Min sp pressede også lidt på, men hun kunne se på ham at han bare ikke ville have det. Men heldigvis kom det hen af vejen

Kommentér på:
Iiiiiiih jeg bliver idiot!!!

Annonce