{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.417 visninger | Oprettet:

Vælling {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at begynde at give Oliver mejsvælling til nat, da han ikke bliver mæt nok af mælken. Men eftersom han jo har en sart mave, og har svært ved at komme af med afføringen vil jeg høre i andre om hvordan jeres børns maver har reageret på vællingen.

Har spurgt SP men hun sagde bare, nogen får hård mave, andre ikke, bare prøv.

Måske er der nogen af jer der også har haft børn med afføringsproblemer der kan komme med jeres erfaringer på området.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vælling
  • #2   22. aug 2011 Synes det er svært, for høre både om nogen hvor de sover bedre men også nogen hvor de ikke gør.

Men det der bekymre mig mest er hvis hans afføring bliver hårer ved det.
    Men synes bare ikke mme er mættende nok. Han får grød ca 1 time før sengetid, og en flaske på sengekanten, men alligevel sover han kun 3 timer, og er sulten igen.

• #3   22. aug 2011 Vores den store pige der mættede vælling hende overhovedet ikke særlig godt, hun vågnede igen 3 timer efter og var sulten.. Men vores datter på nu 11 mdr får en vælling flaske om aftenen og sover igennem, så ved hende hjælper det.. Og vi har ikke oplevet hård mave selvom vi også har døjet RIGTIG meget med det... Men vores datter kan i hvertfald ikke undvære sin godnatflaske selvom hun spiser vores mad, det er forskelligt fra barn til barn..

• #5   22. aug 2011 Pernille. Han spiser grød til morgen kl ca 7-8. Får en flaske når han skal sove til formiddag kl ca 10-11. Så får han mos når han vågner ca 3 timer efter. Så får han igen en flaske når han tager en eftermiddagslur og så får han mos igen til aften kl ca 18.00. Så får han grød kl ca 21 og en falaske kl ca 21.30. Så spiser han igen kl ca 00.30 og igen kl ca 5.30 og sover så til ca 7-8 stykker.

Har prøvet om vi kan få lidt mere mme i han til nat, men han spiser ca kun 100-150 ml, og vil ikke have mere. Har så prøvet at tage grøden fra ham, men han spiser ikke mere mme af den grund.
    Har prøvet flere kombinationer, men han sover ikke længere af den grund.

• #6   22. aug 2011 Annemette. Nej der er vel ikke andet for end at prøve. Men vil dog vente til numsen er vokset helt sammen, i tilfældet af at han får hår mave. Stingene skulle helst ikke springe op...

• #8   22. aug 2011 Har du overvejet hirsevælling?? smiley Det giver ikke hård mave som majs og ris gør smiley

Jeg lavede det i dag for første gang og det var super nemt smiley

2dl vand (180ml)
    1,5 spk hirse
    Modermælkserstatningspulver svarende til 180ml (NAN= 6 dos.skeer)

Kom vand og hirse i en gryde, kog op mens du rører med et piskeris og lad det små koge i 5-10 min mens du røre, køl af til det har en spise temperatur og tilsæt modermælkserstatningspulveret og så er det klar til flasken smiley

• #9   23. aug 2011 Pernille han får også vand om natten. Men det får ham ikke til at glemme at vågne. Han er glad for vand nemlig.

• #10   23. aug 2011 Leon. Fantastisk tusind tak. Det var jeg slet ikke klar over man kunne lave. Det vil jeg helt sikkert prøve.
    Er det bare alm øko hirseflager fra pose du bruger. ?

• #12   23. aug 2011 Ja det er godt at de vil have vand. Men men om natten skal man sove jo...

• #13   23. aug 2011 Ja det er det smiley

Kommentér på:
Vælling

Annonce