{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.275 visninger | Oprettet:

Johannesbrødkernemel?? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer dejlige damer som har erfaring med Johannesbrødkernemel til gylpe børn??
Nikoline gylper helt vildt ( virkelig MEGET ) , og fik et tip af en fra termins gruppen om at bruge dette.
Jeg har så søgt på google, og kan se der er flere som anbefaler det.
Nogen som har prøvet det? I så fald, hvordan gjorde i?
Jeg fandt denne fremgangsmåde på nettet :

Opskrift til hjælp til gylpebørn
Til ca. 200 ml modermælkserstatning anvendes 1 gram (1/2 teskefuld) johannesbrødkernemel.

Afmål den mængde vand, der skal bruges til modermælkserstatningen, og varm det i en gryde.
Når vandet koger tages gryden fra varmen.
Den afmålte mængde johannesbrødkernemel, som er opløst i lidt koldt vand, piskes i det spilkogende vand.
Jævningen afkøles til ca. 40 grader.
Modermælkserstatnings-pulveret piskes ud i jævningen.
Blandingen stilles i køleskabet i flasker med låg.

Synes det lyder lidt bøvlet? Men det er måske bare mig? Kan man gøre på en anden måde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Johannesbrødkernemel??
  • #1   23. jan 2012 Vi prøvede at give Thea noget da hun gylpede konstant. Det blev dog meget værre efter vi begyndte med jbkm. Vi begyndte i stedet at skifte hende før hun fik noget at spise for at maden ikke skulle hoppe for meget rundt når hun blev skiftet. Derudover har vi ikke leget vildt før efter 15-20min. Det har hjulpet og nu gylper hun sjældnet! Og jo, det er besværligt at stå og lave +at det er helt vildt klistret!

• #3   23. jan 2012 Ditte C : her bliver hun heller aldrig skiftet efter måltid. Problemet er bare at hun kan gylpe helt indtil næste måltid. smiley der er selvfølgelig både gode og dårlige dage. Lavede i flasker til hele døgnet så?

Tænker at prøve den "billige" løsning inden vi inddrager zoneterapi og kiropraktor smiley men ellers må vi jo prøve det bagefter.

• #4   23. jan 2012 skriv til lene mor til marie - marie har fået det så er sikker på hun kan forklare dig det smiley

men ville nu stadig få hende undersøgt hvis det er så meget søde .

• #6   23. jan 2012 Vi har både vendt det med sp og vores læge, men de siger at så længe hun tager fint på og vokser som hun skal, er der ikke noget i vejen. Hvilket jeg også et eller andet sted kan følge dem i. De siger at nogle børn bare gylper meget.
    Jeg skal til læge i løbet af den her uge, så vil jeg lige snakke med ham om det igen. For det er altså virkelig træls at hun gylper så meget. Vi kan give hende rent tøj på 3-4 gange om dagen, mindst. Og bruger Gud ved hvor mange stofbleer, sengetøj osv.

• #8   25. jan 2012 Det vil jeg gøre smiley Og tak for svar.

• #9   25. jan 2012 Thea var kun et par uger gammel da vi startede på det, så vores sp sagde at vi skulle give hende 2tsk før hvert måltid. Så hun fik det bare med ske... Men lavede portion til en hel dag..

Kommentér på:
Johannesbrødkernemel??

Annonce