{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.255 visninger | Oprettet:

Janni Victoria E
Janni Victoria E
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 213

fast food/ meninger om 2 årig? {{forumTopicSubject}}

hej i skønne kvinder. Angellina har fået lov at smage pommes frites, og lidt pizza tidligere. hun er 1,5 år gammel nu. hvornår fik jeres "junk food" første gang som et helt aftensmad måltid.
her gør jeg rigtig meget ud af vi skal ha "rigtig" mad hver dag- men en gang imellem når man skal hygge med film i weekenden kunne det jo være vi ville hente pizza som hun så også skulle have. men er lidt i tvivl om hvad jeg sys er rigtigt og forkert med junkfood i den alder... håber nogle af jer skønne mødre vil fortælle hvornår jeres fik det som måltid første gang smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fast food/ meninger om 2 årig?
  • #1   27. jan 2012 Nena er 15 måneder og hun har fået det mere end 2 gange ihvertfald smiley
    jeg er ikke så snerpet med sådan noget, hun får også kage, slik osv..
    Men i begrænset mængder (:

• #2   27. jan 2012 Ved ikke hvor gammel hun var første gang hun fik det som et måltid ? måske omkring 1år (:

• #3   27. jan 2012 Nu er jeg ikke mor endnu, men jeg har ikke tænkt mig at mit barn skal have noget fastfood, sodavand, slik eller sådan noget før han selv spørger om det.. smiley

• #5   27. jan 2012 Har det lige som mor til 2 skønne tøser. Vores den mindste er lige fyldt 1 år og hun har fået f.eks mac d som et måltid. Jeg er ikke så pivet her få mine unger det vi også få.

• #6   27. jan 2012 vores var også under et år... er heller ikke så pivet med hensyn til det

• #8   27. jan 2012 Jeg skal faktisk have Pizza idag, fordi jeg ikke kunne få barnevognen ud a skuret da låsen var i stykker så vi kunne ikke handle.. Nena har dog fået en rugbrøds mad, da hun har fået Pizza 1 gang den her måned (:

• #9   27. jan 2012
    Vi har fået pizza i aften, og Agnes har spist det til aftensmad også smiley Men så fik hun tilgengæld en grovbolle her kl. 16.00, så hun ikke kunne spise helt vildt meget pizza smiley Hun har også fået en rød pølse i ny og næ, og smagt lidt pommes, smiley

Hun får også lov at spise chips, og drikke en bundslat cola engang i mellem, smiley Hun var 16 måneder inden hun smagte slik, og chips, og smagte først popcorn her forleden, og hun er 17 måneder nu smiley Hun smagte cola første gang da hun var 14 måneder, men kan først lide det nu smiley

Hun tror derudover at cornflakes er chips, så når hun skal hygge, får hun det smiley

• #10   27. jan 2012
    Jeg syntes at 1 gang om måneden, er rigeligt smiley Mere skal de ikke have, ..

• #11   27. jan 2012 Storm var vel 8 måneders tid da han fik lov at smage pommer og nuggets fra Burger King..

Det er ikke særlig tit vi spiser med børnene på sådanne junksteder, og de sund og varieret kost til hverdag så jeg er ikke så snerpet..

• #13   27. jan 2012 Kan ikke huske alderen på Emilie da hun smagte det første gang. Men hvis vi går på pizzeria får hun normalt fiskefilet med poms og salat..det ser jeg ikke lige noget skidt i da hun ellers spiser godt og varieret i hverdagen

• #14   27. jan 2012 Det behøver jo ikk være pizza:) der er jo lasange, pasta og andet godt

• #15   27. jan 2012 Tror Oliver har været 1.5 år da han fik nuggets og pommes på mac d og en milchshake.

Det er måske en gang i kvartalet han får det og så friture pommes en gang hver 2 mdr måske.

Snoller får han hver fredag til disney og lidt kage får de i dagplejen når der er fødselsdag.

Han kan ikke lide sodavand så han får icete.

Jeg går ikke ind for at de får noget det første år og især ikke når de ikke selv kan bede om det. Oliver er lige blevet 3 og tror han var 2.5 før han fik fast fredagssnoller. Men nu må vi se med Alexander hvor længe vi kan trække den smiley

• #16   27. jan 2012 Så længe det ikke er hver dag, så sker der ikke noget ved at de får det indimellem, så længe man er opmærksom på at der kan komme knas med mave/afføring, og at det ikke mætter lige så meget som kartofler og en bøf ;)..

Men engang imellem skal de små selvfølgelig også have lov at få lidt smiley

• #17   27. jan 2012 Hvis vi f.eks har få grill kylling eller pizza, så har han fået en børnemenu med frikadeller, da han slet ikke gider pizza og den slags. Det er kun nuggets han gider.

• #18   27. jan 2012 Nike fik burger fra mac d på sin to årig føsdag smiley

• #20   27. jan 2012 Jeg er heller ikke sippet og Christian får lov at smage, når vi spiser det, men han får det ikke som måltid. Jeg laver normalt havregrød til ham.
    Vi kan ikke spise noget andet mad end Chris for så nægter han at spise.

• #21   27. jan 2012 Altså Sofie er 18 mdr. og har da fået pizza til aftensmad måske en 6-7 gange og hun elsker pizza.

Hun får til gengæld ikke sodavand, is eller slik.
    Jeg synes sagtens de kan få det samme aftensmad som os, og hygger vi så skal hun da også have lov.

• #23   27. jan 2012 okay tusind tak alle i skønne mødre/ kommende mødre... tror nemlig vi vil have en hygge dag når manden kommer hjem fra hans arbejde i norge med Pizza og tegnefilm for at se hvad hun siger til det smiley jeg kan ihvertfald se flere der er lige så gammel som Angellina er nu der har fået det flere gange allerede så det skal vist bare prøves smiley

• #25   27. jan 2012 Jeg vil ikke stoppe sådan noget mad i hovedet på min søn når han er så lille.
    Der skal nok komme masser af gange, hvor han selv spørger til sådan noget. Før vil jeg ik give ham det!
    Var på mac d med kæresten idag og ved siden af os sad en bette dreng på 7-8 måneder og spiste pomfritter og nuggets. Jeg var godt nok chokket, det kunne jeg ik finde på at give sådan en bette én.

• #26   27. jan 2012 Tjah min datter er 7 måneder og igår da jeg spiste pomfritter fik hun altså lov at smage.. og jo hun bad jo egentlig om det for hun sad og rakte ud og ville se hvad moar spiste.. men vi snakker om at få 1 pomfrit og sidde og gumle lidt i.. går noget tid før hun fr lov at få sådan noget som et måltid..
    Cola har hun også smagt.. ikke fordi det var meningen, men hun var konstant ved at slå glasset ud af min hånd.. jeg havde så læst at de fleste børn ikke kan lide kulsuren, så tænkte ok, så får lov at få et par dråber så hun kan se hun ikke kan lide det.. men øh nej det kunne hun så godt, så kan ikke drikke cola uden at hun prøver at stjæle mit glas hvis hun sidder hos mig.. hun får det dog ikke ..
    Gider ikke være hysterisk smiley hun må gerne smage det meste hvis hun rækker ud efter det, men som faste måltider får hun sund og varieret mad og der går noget endnu før hun får lov at få usunde måltider..

• Nana O
    Nana O Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #27   27. jan 2012 Jeg har ikke noget barn.

men om mit barn skal have junkfood, sodavand, slik osv. nææ nej. det er jeg DYBT modstander af. jeg havde i hvert fald rigtig svært ved at holde munden lukket da jeg så en dame for det første tage sin lille datter på ikke engang et år med til en fest, med fulde mennesker, men samtidig fik barnet sodavand, slik og chips. puha godt jeg kunne vende mig om og godt jeg ikke havde drukket :S

Jeg mener ikke børn skal have den slags når de er så små, jeg synes faktisk det er meget uansvarligt at give det, et lille barn som ikke engang har fået tænder som får sodavand Nææ nej. så kan det være jeg er sippet, men mine børn skal ikke risikere huller i tænderne, dårlige fordøjelse, fedme, sukkersyge osv

Men er også meget nemt herhjemme for vi spiser ikke slik og chips som sådan og sodavand heller. Vi kan godt spise en Pizze i ny og næ, men så ville jeg meget hellere lave en god gang gråd til mit barn eller give ham/hende et stykke æble eller andet han/hun kan gnave i : )

• #28   27. jan 2012 Naya har ikke fået alt sådan noget endnu hun er 14 mdr. Og vi har heller ingen planer om hun skal ha det foreløbigt smiley

• #29   28. jan 2012 Synes godt nok det langt ude at kalde folk uansvarlig fordi de ser anderledes på det end en selv..

Jeg er feks. blevet rådet til ikke at være for sippet omkring usunde ting (i ok mængder) fordi Nena har rigtig svært ved at tage på smiley

• #30   28. jan 2012 Her hjemme har simon da smagt når farmand får pizza og mor her bestiller luksus salat.. Men det nu nemt nok for os, for simon vil slet ikke have pizza og lign.. Han vil hellere have salat.. Så det jo dejligt.. smiley men det kommer jo nok senere hvor han kan lide pizza osv..

Synes ikke man kan kalde det uansvarligt.. Dog er jeg lidt modstander af at man giver sodavand til de helt små.. Men altså det er folks eget valg. Jeg havde nok valgt sukkeret saft hvis mit barn skulle have andet end vand og mælk.. smiley

• #31   28. jan 2012 Ssukkeret = sukkerfri smiley

• #32   28. jan 2012 Altså Nena kan godt lide sodavand.. Men det ikke sådan hun får et glas hun får lov til at smage.. og hun vil ligeså gerne have vand osv..

Til gengæld var hun hvad 7-8 måneder da hun begyndte at få saft ? Hun ville nemlig ikke drikke vand, og var allerede trappet godt ned på sin flaske så for hun skulle have noget væske måtte jeg lave tynd saft til hende (:

• #33   28. jan 2012 Jeg synes osse helt bestemt det er bedre børnene lærer at ha et sundt forhold til junkfood, slik, chips osv. istedet for at holde dem helt væk fra det så længe som muligt. ved at holde dem væk mener jeg at børn tit får et usundt forhold og bare begynder at proppe i hovedet og derved har svært ved at holde igen. men rolig de damer det var et spørgsmål ikke en diskution hvorvidt det er uansvarligt.
    Alle i mødre gør det bedste for jeres børn og det var kun et spørgsmål hvornår jeres fik eller hvornår de får lov til at få det. smiley

• Nana O
    Nana O Tilmeldt:
    maj 2011

#35   28. jan 2012 linda H -

Jeg siger ikke det gør nogen til dårlig mor at barnet for en pomfritt, men jeg synes nu ikke det er ansvarligt at give et lille barn det alligevel.
    Hvad folk gør er helt op til dem selv, men jeg kan stadig blive meget overrasket over hvad folk vil give en lille baby og meget fustrede over at et lille barn skal sidde i bland højtråbende og fulde mennesker. Jeg synes ikke der er nogen børn som skal have en hel skål med slik og en skål mere med chips og så sodavand i sutteflasken, det er simpelthen for ulækkert.
    Ja hvis du havde råbt og skreget af mig i den situation som jeg har skrevet, så kan jeg love dig for det ikke var mig som begyndte at græde, man kan sige hvis jeg havde sagt noget, så var det bare om hun ikke havde fået nok og hold da op hun får dårlig mave. Men jeg ved ikke med dig, men jeg har ikke tænkt mig at råbe og skrige foran et lille barn, synes jeg da er fuldstændig uacceptabelt.. : )

• #36   28. jan 2012 Mine har været under 1 år.

• #37   28. jan 2012 Herhjemme får victoria lidt chips i ny og næ, men det er måske max en håndfuld (hendes håndfuld)! Sodavand har hun smagt et par gange men kun en tår..Og saftevand får hun meget sjælen, hun er utrolig glad for vand så det er bare super lækkert:) Tror hun har smagt fastfood ( bestående af en cheeseburger fra MacD) to gange.. hvor hun har spist en halv burger, også fik hun nok:) Jeg er endelig ikke så pivet, meeen hvorfor hælde det i dem, hvis man kan undgå det;) Hehe

• #38   28. jan 2012 Dexter fik sådan noget efter han fyldte 1 år. (Han havde dog smagt kage ved de 10 mdr.)
    Han får også tynd saftevand, (ikke sukkerfri!) men han får ligeså meget vand og mælk.
    Han er nu næsten 19 måneder og har smagt pizza og sådan noget få gange - egentlig fordi han ikke er særlig vild med det. smiley
    Sodavand har jeg ikke tænkt mig at give ham foreløbig, da jeg ikke synes om at mit barn skal have boblevand. Der har jeg det meget bedre med saft.

Prøvede en gang at give ham danskvand, bare en lille bitte smule. DET kunne han bestemt ikke lide! smiley
    Til gengæld er Dex meget meget glad for "a kiish" (kiks :-D)

Men jeg er slet slet ikke sippet hvad sukker og sådan angår. Alt med måde, så går det nok. smiley
    Og så er jeg meget enig med Janni Victoria E mht. det at holde børn så længe fra det som muligt. Det giver bare bagslag i sidste ende.

• #40   28. jan 2012 Dina.. Nu bliver Nena jo ikke proppet med det for at tage på smiley
    Men jeg HAR fået a vide jeg ikke skal være for sippet, fordi hun ikke har skade a det smiley

Så jeg sådan set ligeglad med hvad du mener om det, jeg siger blot hvad sp fortalte smiley

• #41   28. jan 2012 Jeg har altså rigtig svært ved at se den store forskel på om barnet er 1½ år når det begynder at få lidt slik, kage, fastfood what ever, eller om barnet er 3-4 år. Det kommer sgu da ud på det samme, det er da bare dobbeltmoralsk at man mener at der er forskel.

Usunde ting er usunde uanset barnets alder, og vil give dem ret der siger.... alt med måde, min erfaring er nemlig også at hvis du pine død holder nogle ting væk fra børn, er der meget større tendens til at de overfalder tingenen senere hen. Giv dine børn et sundt forhold til det usunde og sørg for at det er en hyggeting og ikke hverdag, så går det nok alt sammen.

Men at tro at man aldrig kommer til at give sit barn usunde ting eller komme til at råbe højt foran sit barn Nana, jeg vil til hver en tid sige, ... du bliver klogere, for man har altså mange fine forestillinger og meninger om hvordan det bliver når man selv får børn, og de holder altså bare ikke altid stik. Jeg havde også meninger inden jeg fik børn, men vi er også bare mennesker og tingene går ikke altid som præsten prædiker.

• Nana O
    Nana O Tilmeldt:
    maj 2011

#42   28. jan 2012 Tania -

Nej jeg ville også kunne accepter det hvis barnet fik en form for slik og måske en chips, dog synes jeg stadig ikke det er godt for barnet.. Men hvis det var tilfældet at det kun var den smule barnet fik, ville jeg ikke have kæmpet så meget for ikke at sige noget, blot tænke det ikke er særlig ansvarsfuld.. smiley

Der er ingen som kan overbevise mig om at slik, chips, sodavand og junkfood er sund for børn at få. Det er faktisk direkte gift meget af det..
    Børn tænker ikke som 1 årig at de vil have slik, chips eller junkfood.. Måske begynder det at blive spændende i børnhaven, men så er der stadig andre alternativer til den slags, som er noget bedre for barnet.

• #43   28. jan 2012 Og Nana forøvrigt, jo når det er barn nummer 2, 3, 4 osv så kan de faktisk have en enormt stor interesse i hvad der befinder sig i storesøsters/brors skål om fredagen, og der skal smages og det smager godt. Så alt er nemmere at holde væk længere tid fra den første.

• #44   28. jan 2012 Nana: Det er jo ikke gift for børn at få junkfood eller andet usundt, så længe det ikke sker hver dag, det er da fis i en hornlygte smiley

Emma var ikke særlig gammel da hun fik slik første gang og hun spiser det samme som vi gør.

• #45   28. jan 2012 - Jeg tror iøvrigt det MEGET nemt at sidde og være standhaftig med sine meninger inden man selv har stået i situationen smiley
    Jeg scorede også Emma intet sukker skulle have inden hendes 1 års fødselsdag, men i sidste uge da hun havde 2 tænder der brød igennem og hun havde feder , ja der smagte hun en vanillie flødeispind smiley

• Nana O
    Nana O Tilmeldt:
    maj 2011

#46   28. jan 2012 Når ja.

Men at give dem chips, slik, sodavand og junkfood er jo også bare den nemme løsning smiley

• #47   28. jan 2012 Nemme løsning ? Næh men pigen havde ondt og koldt hjælper smiley

• #48   28. jan 2012 Nana: Det er nu heller ikke sundt at være hysterisk.. og sådan kommer du til at fremstå..
    Og jo et barn på 1 år kan godt ville have.. ikke at de kommer og spørger med ord.. men børn vil ofte meget gerne have det andre får..
    Min datter er kun 7 måneder og hun er allerede nået dertil hvor alt vi andre spiser er enormt interassant og hun kan blive godt gal hvis hun ikke må få det.. tvivler på at det skader hende at sidde og sutte på en enkelt pomfrit hvor salten er fjernet.. og så er hun glad.. ved ikke om jeg vil kalde det en nem løsning.. jo ok man får et gladt barn frem for et der er ked af hun ikke må få.. men så længe vi snakker om at smage en enkelt ting og det ikke er ting der er skadelige for barnet kan jeg ikke se problemet..
    Men nej hele skåle med slik og chips eller sodanvand i sutteflaske (seriøst ??) høre ikke hjemme til små børn i min verden..

• #49   28. jan 2012 er enig med de fleste - alt med måde smiley mine har da også gumlet en enkelt pomme inden de fyldte 1 år, de vil super gerne smage jo og de er alligevel hundrede år om det de kan jo sidde med den pomme og stadig ikke være nået halvejs inden man selv er færdig smiley det ser jeg ingen skade i smiley

og ja nogengange vælger man som forældre den nemme løsning og det er der ikke noget galt i smiley man får pip hvis man skal være regelrytter i 18 år haha smiley

• Nana O
    Nana O Tilmeldt:
    maj 2011

#51   29. jan 2012 Signe -

Jeg synes ikke det har noget med at være hysterisk at gøre. Jeg mener bare ikke så små børn skal have den slags mad og kan slet ikke se nogen grund til de får det..
    Selvfølgelig er det en nem løsning fordi man kunne jo lave en gråd til barnet eller give barnet noget rigtig mad.
    Men jo det kan selvfølgelig være svært hvis man spiser meget af den slags at barnet så ikke får noget. Jeg synes nu stadig ikke det er nødvendigt at give små børn den slags. smiley

Carina -

Tjo men nu tvivler jeg også på der er nogen som er 18 og aldrig har prøvet at smage junkfood. Jeg har ikke noget imod at ældre børn får det eller teenager, selvfølgelig med måde smiley

Tania -

Ja meget sodavand, junkfood og slik er faktisk det rene gift smiley tro det eller lad vær..

Det er ekstremt usund for voksne og unge at spise det. hvad er det så ikke lige for en baby eller et lille barn.

• #53   29. jan 2012 Nana- læs lige hvad tanja skriver- hun skriver jo ikke de skal have det hver dag- men måske en/to gange om måneden ikke er skidt forbørnene. og ja selvfølgelig kan man lave rigtig mad eller grød til barnet men prøv selv at stå i den situation når du er mor!
    når børnene ser hvad far og mor spiser vil de også ha det. indtil nu har vi NÆSTEN aldrig fået kunkfood (manden og jeg) efter vores datter er kommet fordi hun er 16 mdr u og hvis vi spiser anderledes end hende ja så nægter hun at spise sin mad- og det kunne nu engang være rart sys jeg med en hygge aften med film og pizza. det var osse grunden til at jeg i første omgang oprettede denne tråd!

• #54   29. jan 2012 Nikoline får det samme som de andre børn i dagplejen, så der ved vi ikke præcis hvornår hun har fået fx. kage første gang, men her hjemme fik hun sit første stykke kage, på hendes 1års fødselsdag.

Hun er nu 19½mdr. og har fået kage, lidt chokolade, et par småkager, lidt juice, smagt lidt pommesfrites, fået is...

Hun har dog ikke (endnu) fået fast food som et måltid... smiley

• Nana O
    Nana O Tilmeldt:
    maj 2011

#55   29. jan 2012 Tania -

Nææ jeg synes da ikke det er langt ude. Det er nu engang min mening omkring emnet smiley

Janni -

Det skriver jeg heller ikke nogen steder, men troede det handlede om meninger og ikke om hvad største delen åbenbart gør smiley
    Kender nu mange som har børn som godt kan undgå at give barnet en masse usund, uden barnet har været ked af det. Det siger alligevel en del for størstedelen af dem jeg har gået i skole med og arbejdede med og veninder har fået børn nu, de fleste mener også selv børn ikke skal have junkfood, slik eller sodavand og de får det heller ikke. Jo til fødselsdage får de en bolle og måske et styk kage. men de får ikke sodavand, slik eller chips, synes jeg er fuldstændig unødvendigt at give barn. Men igen så handlede denne tråd om meninger, så egentlig burde jeg ikke sidde og forklare mig omkring min mening, da jeg har gode og brugbare argumenter for min mening smiley

Det er vel egentlig også meget godt alle ikke er enige smiley

• #56   29. jan 2012 Nana helt ærligt så er jeg virkelig en elendig mor for min søn er 2½ og han har da fået lov og få det samme som os dvs når vi en sjælden gang i mellem får noget usundt så får han da også...

jeg sys virkelig ikk man bare kan sidde og spise slik eller den slags foran børn uden og give dem et stykke eller 2.... det gjorde min mor mod mig da jeg var barn og hadet hende hver eneste gang for det for det så jo pisse lækkert ud...

det er virkelig ikk godt for børn ikk og få lov at smage tingene for somd er blev skrevet af en anden længere oppe ender barnet bare med og overfalde det senere hen i livet...

alt med måde som andre siger SELVFØLGELIG propper man jo ikk sit barn med usunde ting... men en gang imellem er det altså OK....

• #57   29. jan 2012 Nana- ja selvfølgelig ville jeg gerne have folks meninger- men fra mødre der selv står eller har stået i denne situation smiley
    som sagt tror jeg vi har fået pizza 2 gange mens vi har haft angie- og sidste gang nægtede hun at spise sin egen mad.
    og det er jo heller ikke meningen...

• #58   29. jan 2012 høhø tænkte på det her emne idag, vi har nemlig været i tyskland og haft en meget meget lang dag så da på vej hjem røg vi på macd og alle mand på 1. 2 og 4 år fik lov at spise med (kunne nu sikkert godt have lavet noget lækkert hjemmefra der ku have stået og sumpet i bilen hele dagen, men det gad jeg ikke smiley desuden er der altså ikke forskel på om ungen er 1 år eller 4 og en mælketand er en mælketand uanset hvor gammel barnet er smiley man er ikke mere disponibel for at udvikle caries fordi de ikke er brudt frem endnu smiley

• #59   29. jan 2012 Carina- haha ej du har ret sådan nogle madpakker der har lagt i en bil hele dagen smiley

• #60   29. jan 2012 Nana: Det med hysterisk er når du kalder andre uansvarlige for at lade deres børn smage lidt slik eller junk food..og når du siger at dine evt børn ikke så meget som må smage noget usundt, tror ikke det giver børnene et sundt forhold til mad..
    Alle har ret til deres egen mening, men at kalde folk aunsvarlige fordi barnet har smagt noget usundt (især når man ikke har prøvet situationen selv) det synes jeg ikke er fair..
    Og så virker det faktisk lidt som om du faktisk kun ser at folk skriver at deres børn har smagt, når du skriver de burde give barnet grød (grød gider min datter så ikke) eller rigtig mad.. for dem med små børn skriver jo netop at barnet ikke får et måltid, men måske lige får lov at smage og ellers får sund mad..
    Ex for et par dage siden var mig og datteren alene hjemme, jeg skulle derfor have noget der var hurtigt og nemt at spise, så lavede hjemmelavet pølsemix.. min datter kan ikke rigtig spise selv og det var ikke helt spisetid.. så for at jeg kunne spise i fred fik hun 1 pomfrit at sidde og gumle på.. vil du påstå at jeg er uansvarlig fordi hun spiser 1 pomfrit ?
    Nej hun har intet behov for den, men hun tager heller ikke skáde og hun var underholdt mens jeg spiste.. bagefter fik hun sin egen mad som var div grøntsager der var kogt og fint hakket med lidt kylling i og så en masse fedtstof smiley (for husk når du får børn at små børn skal have rigtig meget fedt for at vokse sig sunde)
    Hun lever mest af frugt og grønt, neutral yoghurt (som vi selv putter frugt i) grød, lidt kød, lidt brød og MME.. som snack får hun riskager, figenstænger, frugt og ind imellem en petit danone.. Hun drikker sødmælk eller vand..
    Og så får hun somme tider lov at smage en bid eller 2 af vores mad eller en enkelt tår af det vi drikker hvis hun viser interesse og det ikke er skadeligt for hende.. og det tager hun ikke skade af..

• #61   29. jan 2012 hehe ej de er pænt klamme sådan nogel smiley det var nu også bare for at pointere at det ik altid lige er så nemt at diske op med muttis best home made smiley

• #62   29. jan 2012 signe l jeg er helt enig i det du skriver...

• #64   29. jan 2012 Jeg har altså stadig ikke fundet forskellen på om barnet er 1 år eller 7 år når de spiser usundt og drikker sodavand??? Jeg mener stadig ikke at børn skal proppes med usundt uanset alder, men mener til gengæld heller ikke at man er en dårlig mor eller uansvarlig fordi et 1-årig har smagt en pommes frites eller en vingummi.

Nu gider mine børn slet ikke sodavand så det giver sig selv, men vi drikker lige så tit sukkerfri saft til aften som vi drikker mælk og vand. Det er hvad vi lige er til og børnene får mælk og vand hver dag, bare ikke altid lige til aftensmad.

tit laver jeg frugtskåle til dem lørdag aften, eller om eftermiddagen når vi kommer hjem, men deres fredags-snolder skal jeg da ikke pille ved, det får de altså......................tja når ikke de lige glemmer det og de så i stedet får frugt smiley

• #65   29. jan 2012 mine får slet ikke fredagsslik smiley de får en lille skål pocorn (er jo egentlig heller ikke skide sundt med salt osv) men de elsker det og nu er de jo så små de ikke ved om det er fredag eller onsdag så det er ikke engang hver fredag de får haha smiley

• Nana O
    Nana O Tilmeldt:
    maj 2011

#66   29. jan 2012 Janni -

Nåe jamen så må du da gerne skrive næste gang at folk der ikke har børn ikke må komme med deres mening smiley

Så må du meget undskylde.

• Nana O
    Nana O Tilmeldt:
    maj 2011

#68   30. jan 2012 Tania -

Om jeg siger det er uansvarlig når jeg har et barn eller når jeg ikke har et barn, synes jeg egentlig ikke der er den store forskel på. : )

Jeg synes bare godt man kan vente med den slags.. Ligesom når man er gravid og venter med at ryge og drikke alkohol til man har født og mener vidst også det er bedst at vente til man er færdig med at amme også.
    Når man bestiller mad hjem kan man altså også bestille salat, en durum, pitabrød eller andet som er lidt sundere. og så give ens barn et lille styk brød eller et stykke af det kød der er i eller endnu bedre et styk tomat, så spiser barnet hvad man selv spiser og så burde det da ikke blive et problem : )

men nok om den diskussion, så skal jeg ikke få jer til at føle jer som dårlige mødre, selvom det har jeg på ingen måder sagt nogen af jer er.. : )

• #70   30. jan 2012 Nana: Sorry men lyder også som du måske skal sætte dig lidt mere ind i tingene.. du kan altså ikke drage paraleller mellem at ryge og drikke som gravid og så stikke barnet en enkelt pomfrit.. at ryge og drikke er bevist at kunne skade barnet alvorligt eller føre til foster død.. det slår altså ikke barnet ihjel at spise en pomfrit..

• Nana O
    Nana O Tilmeldt:
    maj 2011

#71   30. jan 2012 Signe -

Nu var det ment på den måde at man kan vente : )

• #73   31. jan 2012 Hehe.
    Alle der ikke har haft børn før, eller skal til at have, har altid så mange forestillinger om, hvad børnene skal/må og hvad de i hvert fald ikke må. Inden barnet kommer!!
    Jeg var SÅ fastbesluttet på, at Dexter i hvert fald IKKE skulle bruge sut! Ligemeget hvad!
    -hahahahah.... jeg blev klogere efter jeg havde født. smiley
    Det er det samme med mad.
    Jeg lavede også den der "ej, mit barn skal i hvert fald ikke have dit og dat før der og der" (igen, FØR jeg fødte)
    Så står man lige pludselig i en situation hvor baby er syg, og ikke har spist i flere dage. (Noget alle mødre/fædre oplever!)
    Så er det fanme ikke der man holder fast i sine principper om grøntsager, men giver barnet lige det der kunne gøre livet lidt bedre for en syg bebs. F.eks. is, boller, frugtyoghurt, chips, sukkerrig saftevand mm.
    Jeg ved, at jeg ikke er den eneste der har oplevet det! smiley

• #76   31. jan 2012 jeg er bare så enig med katharina.....

• #77   31. jan 2012 Præcis! Jeg havde selv sååå mange.
    Og så fødte man og kom tilbage til virkeligheden. smiley

• #78   31. jan 2012 Så meget rigtig.. Man siger en masse ting og når det kommer til stykket JA.. Så er man ikke bedre end alle andre. smiley

Og står man og ens barn ikke vil spise drikke osv.. Tja og barnet vil have en is.. Ka en is redde et liv.. smiley

• #79   31. jan 2012 Katharina L: Helt enig:)

• #80   31. jan 2012 Nadia: Nemlig. Det kan det virkelig. Og selvfølgelig under man da sit barn en is eller to, hvis det er det eneste der duer.
    Jeg blev selv forkælet rigtig meget som barn når jeg var syg, og det gjorde sygdomsperioden så meget bedre kan jeg huske. Den der kæmpe børneglæde over at mor eller far kommer hjem med et kinderæg, det gjorde virkelig underværker. smiley
    Og jeg kan ikke se nogen grund til IKKE at gøre det samme for min søn.

Jeg kender det i hvert fald fra mig selv nu, at når jeg er rigtig syg, så har jeg kun lyst til meget få ting. Hvorfor skulle det ikke gælde for de små?

• Nana O
    Nana O Tilmeldt:
    maj 2011

#81   31. jan 2012 Tania -

man har jeg sagt nogen steder at der er nogen børn som lever af det? Det tror jeg ikke : )

Katharina -

Ja men så skifter man jo bare mening og det er altid en mulighed : ) men det ændre nu ikke på de meninger man har nu gør det vel ? ; )

• #83   31. jan 2012 Det kan jeg jo ikke udtale mig om. Jeg giver bare mine erfaringer og mine tanker både fra før og efter jeg blev mor. smiley

• #84   31. jan 2012 Katharina: Nemlig.. selvfølgelig har man en masse ideer, men om de er realistiske er jo svært at ide før man står i det.. vi skulle i hvert fald heller ikke bruge sut.. men men fik en datter med enormt suttebehov.. hun bruger den dog kun når hun skal sove..
    Og var da også sikker på hun intet usundt skulle have før hun bad om det (med ord) men men når baby sidder med tåre i øjnene og rækker ud efter det man har og bare ligner en der tænker "hvorfor må jeg ikke få mor ?" ja så er det ski svært ikke at give dem en lille bitte pomfrit eller hvad det nu er og få et gladt barn og fred til at spise.. idag fik hun også et stykke fra min tallerken.. denne gang var det så bare en gullerodsstav fordi jeg havde det smiley
    Desuden har jeg hørt flere sundhedsplejersker sige at man ikke skal være så pivet med børn, hvis de er syge eller har en periode hvor de kun vil spise få ting, så skal de bare have det, for vigtigere at de får noget..

Kommentér på:
fast food/ meninger om 2 årig?

Annonce