{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.878 visninger | Oprettet:

Kræsent barn... Hjælp søges.. {{forumTopicSubject}}

Hjælp søges til ekstremt kræsent barn…
Emil er omkring de 6 mdr og han er bare helt ekstrem svær at få til at spise skemad.
Vi startede med risgrød, det afviste han. Så prøvede efter SP’s anbefalinger at komme lidt frugtmos i, det afviste han også – dog vil han rigtig gerne bare have frugtmosen..
Så prøvede vi med hirsegrød i stedet for, det ville han hellere ikke have og igen afviste han også versionen med frugtmos i.
Kartoffelmos kaster han op og jeg har prøvet versionerne med gulerod, broccoli, avocado, ærter, majs og så den naturelle kartoffelmos.. Alle sammen kommer retur.
Jeg prøvede så at købe et glas risgrød med grøntsager (HIPP – Godnat grød), det vil han til gengæld gerne have..
Nå, så prøvede jeg at lave risgrød med grøntsager selv, det nægter drengen at spise..
Jeg har prøvet div. Grøntsags mos, det spytter han også ud og tit tager han det ikke engang i munden..
Så begyndte vi med lidt frugtmos på glas og her ryger alle versioner så ned med største velbehag.
Men moser man en banan selv, så spytter han det ud. Men avocado kan jeg få ham til at spise, dog kun i små mængder..
Grød der er baseret på majsmel og MME, spytter han også ud – også versionen med frugtmos..
Øllebrøden afviste han også og vil slet ikke åbne munden for det..
Jeg aner snart ikke mine levende råd og pt. Får han flaske og så avocado om formiddagen og den der (forbandet) Glas grød om aften..
Har talt med min SP som siger vi bare skal blive ved og ved, men det virker da lidt håbløst..

Hvad har I andre gjort og hvad gør man lige??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kræsent barn... Hjælp søges..
  • #1   24. mar 2012 altså¨min sp sagde engang til mig at glasgrød var sødere end al andet grød og at man kunne ende ud med at barnet ikke ville have andet end den søde grød... ved ikke om det har noget med det at gøre, men tænker da at jeg ville førsøge at lave en sød grød og se om han vil have den?

  • #2   24. mar 2012 ^^og vil han det må man langsom lave maden mindre og mindre sød, det behøver jo ikke være sukker, men noget frugt og grønt er jo sødt i sig selv

  • #3   24. mar 2012 ja men han afviser jo også bare alt grød jeg søder med frugt..

  • #5   24. mar 2012 hvor meget mme får han??? jeg tænker lidt på at hvis du nu skar ned for mme og på den måde "tvang" ham til at spise rigtig mad for at blive mæt, så kunne det måske hjælpe lidt, altså selvfølgeligt ikke droppe flasken helt, men måske give mindre flasker eller lade der gå længere tid mellem eller noget, for hvis han ikke er ret sulten så venter han vel hellere på den "nemme mad"

    vi har lige fået melissa til at spise rugbrød feks. som jeg har kæmpet med i en lille måned, så gik jeg i træningslejr med hende, og hver gang hun viste tegn på sult blev hun tilbudt rugbrød, og det endte da også med at hun er begyndt at spise det med god appetit, og nu spiser hun gerne en halv skive bondebrød med pålæg til frokost.. hun er snart 7 mdr..


  • #6   24. mar 2012 Jeg tænker lidt, nu han skal til at lære at spise, om grøden måske skal være tyndere. Konsistensen kan være grunden til at han afviser alt med grød i.
    Og ellers som sp siger - bliv ved og ved og ved... og pas på med de "søde sager" det gør kun processen længere.


  • #7   24. mar 2012 det siges jo at baby skal smage tingene 10 gange inden de ved om de kan lide det.... har jeg ihvertfald hørt.

    når han er omkring de 6 mdr. skal han jo begynde og have den mad i får smiley
    man skal starte med noget pasta/kødsovs, den har f.eks. været en sikker vinder herhjemme, for både min søn og datter ....

    min søn var lige som jeres....han ville hellere ikk have grød, men mos spiste han med velbehag... heller ikk kartoffelmos med div. grøntsager i.

    da vi så startede med at give ham den mad vi fik, kunne han ikk få nok hehe... vi begyndte også at give han rugbrød med leverposteg eller smørost ( i samråd med sp) det kørte også bare lige ned i mavsen....


  • #9   24. mar 2012 Alt hjemmelavet grød nægtede min søn at spise... Sp vi brugte kun købe grød (pulver) det fik gang i maden... Det måtte jeg vare indfinde mig med.. Husk og smag på maden, kan du selv lide det så er maden ok... Syntes hjemmelavet grød smager baaahhhhh hi hi

  • #10   24. mar 2012 Jeg tror jeg vil lave noget grød og komme en lille klat af grøden over i glas maden, spiser han det selvom du har kommet en lille klat grød i giver du han det igen dagen efter men øger mængden af grød i glas maden... Også sådan bliver du ved, hvis nu du endag skulle komme til at komme mere grød i end han kan li så gå tilbage til lidt mindre grød i glas maden i nogle dage også øge mængden af grød igen...

    Sådan fik jeg Viktor til at spise alt slags hjemmelavet grød m hjemmelavet frugtmos...

    Tænker lidt at spiser han et glas til aften kommer du en tsk grød i og øger dagen efter med 1 tsk mere,..

    Håber det hjælper dig smiley


  • #11   25. mar 2012 Det kan være han ikke er klar til skemad?

    Lad ham spise den smule han vil smage, og giv ham mælk for resten.

    Jeg ville i øvrigt forsøge at undgå de der glas-ting for de er altså fulde af salt og sukker, og det er dels usundt, men giver også grobund for en preference.

    Når de er så små, handler det ikke om at spise, men om at smage. Hans primære næring skal komme fra mælk.


  • #12   25. mar 2012 ACS: der er så vidt jeg ved ikke sukker og salt i, herhjemme er reglerne meget strikse omkring fødevarer til børn.
    Hvorom alt er, Jonathan ville slet ikke have noget grød. Jeg stoppede så og ventede til han blev 6 mdr. Begyndte jeg at give ham tre gange om dagen og spistehan et par skefulde var det fint. Nu æder han hele portionen tre gange om dagen og der er gået en halv mdr. Grøden er købens, kartoffelmos og alt grønt og frugt hjemmelavet.
    Nogle børn kan ikke lide kartoffelmos og så brug bare noget ander basisgrød, det er det jeg har fået af vide af de SP jeg arbejder med.

    Tror at den hjemmelavet grød er sundest, men det andet er ikke usundt. Den natgrød er ret krydret i smagen, så prøv noget mad der smager af noget


  • #13   25. mar 2012 Mener min søn var omkring 7-8 måneder inden vi fik ham til at spise grød, forsøgte selv at lave men nej om han ville have det, for ham er det kun købe grød der smager godt.. Min søn var bare ikke klar til andet end mælk inden han nåede 7-8 måneders alderen

Kommentér på:
Kræsent barn... Hjælp søges..

Annonce