1.978 visninger
|
Oprettet:
Klargøring af hjemmelavet mos {{forumTopicSubject}}
Axl er så småt startet op på grød, har købt enrisgrød fra semperit her til opstart..
Havde så tænkt at jeg i dag ville lave lidt mos klar til fryserum af æbler, jordbær og pære
Vil også lave noget grøntsagsmos, og kiggede så opskrifter i den der bog fra apoteket og kan se at kartoffelmosen i den bog er pisket op med erstatning og fx smør eller olie, kan jeg godt piske den klar med erstatning og fryse den i portionsvis og så blot røre fedstof i når jeg tør det op?
Er i tvivl om det kan fryses når der er mælk i..
Kom også gerne med jeres gode opskrifter på mos
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Umiddelbart tror jeg ikke mælken må fryses :s men jeg ved det ikke.
Derimod ved jeg at jordbær bør vente til 1 års alderen, så det er nok lige tidligt nok ..
jun 2008
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Det meste fedtstof må gerne fryses, men det kommer an på hvilken slags du bruger
Jeg lavede mos og grød til en måned af gangen, og frøs ned.
Lavede alle de slags grød han måtte få, samt 6-8 slags mos, så der altid var klar
det samme gjorde jeg med øllebrød da han startede på gluten.
Og Vito elsker at sidde med et jordbær! Hvorfor må de ikke få det, dit link virker ikke?
jun 2008
jun 2008
Men der er jo selvfølgelig delte meninger om alt
maj 2010
Hvilke opskrifter brugte du til Vito?
Regner med at købe quinoa, men det skal jo bare laves når han er sulten
Så vil jeg ave kartoffel i portioner
Broccoli , blomkål, ærter og gulerødder som små brikker jeg kan hælde i alt efter hvad jeg lige synes den dag
Og af frugtmos vil jeg lave æble/ pære, jorbær, æble/papaya, sveske og abrikos
Også køber jeg hirse, boghvede og quinoa som 'basis'grød, lyder det helt tosset?
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 7 Svar: 62
Når jeg så tager det op af fryseren kommer jeg det i mikro'en og bagefter tilsætter jeg så mælken det fungerer rigtig godt
maj 2010
nov 2010
Det sagde man i gamle dage, men der var jordbær jo også noget som man ikke fik så meget.
Man mener at hvis barnet har fået det inde i maven, dvs. at moderen har spist det, så burde det ikke give nogen reaktion.
Og jeg åd nærmest ikke andet end jordbær, under min graviditet, så Vito spiser også løs af dem. Så snart han ser jordbær, går han helt amok, han eeelsker dem!
Mor til A,
jeg lavede kartoffelmos, kartoffel/gulerodsmos, kartoffel/blomkåls/mos af de grove ting.
af frugtmos lavede jeg æblemos, æble/sveskemos, sveskemos, sveske/bærmos, bærpure. og så købte jeg bare tit ting på tilbud, og lavede mos af, og gik på rov i grøntafdelingen efter hvad der var billigt, og efter årstiden
Jeg gav altid det samme tre dage i træk, når han fik noget nyt, men han var nu total upåvirket, og jeg mistænker at han har ret dårlige smagsløg! hahaha..
Jeg lavede i øvrigt også grød og frøs ned.
Boghvedegrød, majsgrød, hirsegrød, rismelsgrør og quinoagrød.
Så frøs jeg det ned i fryseposer, små portioner, og gjorde dem helt flade så de kunne tø op på få minutter. Så kunne jeg bare tage op til en hel dag om morgenen
jeg varmede det på en lille pande, det synes jeg bar bedst, men jeg er også lidt sær og bryder mig ikke om mad varmet i mikroovnen!
maj 2010
Må de gået få sveskens allerede so. 4-5mdr?
nov 2010
de siger man ikke må fryse grød, men jeg har gjort det. Det skulle vist mest påvirke smagen.
Så det er en smagssag om man vælger at gøre det. Både min søster og jeg har gjort det til vores børn.
Da han begyndte på gluten, lavede jeg også bare et kæmpe læs øllebrød og frøs det ned i passende portioner
jeg lavede lidt sveskemos, som han fik lidt på grøden af hveranden dag i starten, for ikke at få forstoppelse.
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 7 Svar: 62
Klargøring af hjemmelavet mos