1.656 visninger
|
Oprettet:
klar til grød? {{forumTopicSubject}}
Hej piger
Min datter er 4,5 måned og jeg er lidt i tvivl om hvornår jeg skal starte på grød.
Sundhedsstyrelsen anbefaler jo at man venter til seks måneder? Men mange andre siger fire?
Hvad er tegnene til at hun er klar? Jeg synes amningen kører perfekt og hun trives. Hun er dog rigtig meget interessereti når vi sidder og spiser.
Hun er begyndt at vågne lidt mere om natten synes jeg og skal have mad. Men er det et tegn? Hun skal vel ikke have grøden inden sengetid men om dagen? Mille sover først ved 22 tiden
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
Mht alder, ja de anbefaler man ammer / mme til 6 mdr.. Men når barnet er 6 mdr siger de også at så har barnet rigtig svært ved at lære og spise med ske, og det er over den periode hvor de er åbne for alle smage:)
sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
sep 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
deres små maver er ikke klar så tidligt, så hvis amningen kører og baby er glad og sover om natten - så vent!
vi begyndte med en mild grøntsagsmos(her gulerod), en ting ad gange - han har spist alt. også hirsegrød
man skal bare huske at tilsætte fedtstof - her er vi glade for smør eller kokoolie.
men prøv dig frem og lyt til hendes signaler.. hvis de spytter maden ud og gerne vil have noget andet, kan det sagtens være fordi de ikke er klar
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 28 Svar: 239
klar til grød?