{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.643 visninger | Oprettet:

Frk L
Frk L
Tilmeldt:
9. sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367

hvad spiser jeres baby på 5 mdr? {{forumTopicSubject}}

Hej herinde smiley

Hvad giver i jeres babyer på 5 måneder?
Vi er næsten lige begyndt på hirsegrød. Hun virker dog ikke til at kunne lide det medmindre det er det man køber med banansmag smiley så vil prøve selv at lave bananmos smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad spiser jeres baby på 5 mdr?
  • #1   15. mar 2013 Min søn er lige blevet 6 måneder, men han fik ris, majs og hirse, i det puttede jeg forskellig frugt mos. Alt hjemme lavet da han ikke kan tåle det man køber.
    Til aften fik han kartoffelmos med forskellige grøntsager.


  • #2   15. mar 2013 Emma var ikke klar på alm mad da hun var 5 mdr så hun begyndte først da hun var 8 mdr. Men ja jeg moset alt hvad jeg spise næsten

  • #3   15. mar 2013 Her begyndt vi på sempers hirsegrød for en uge siden. Det er bare et hit. Har købt fuldkornsrismel, så vil jeg selv til at lave det selv.
    Fik afvide af min sp i går at jeg måtte begynde at give grøntsagsmos også. Gulerødder, broccoli og blomkål.
    Men vi spiser indtil videre kun hirsegrød smiley


  • #4   15. mar 2013 Hov, har bevidst valgt ikke at putte frugtmos i det. Ville gerne han skulle lærer det uden frugt i. Prøvede dog med lidt kiwi i en dag, da hans mave driller fordi jeg stoppede helt med at amme for to uger siden, DET VAR IKKE ET HIT smiley

  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #5   15. mar 2013 Jeg synes alle siger noget forskelligt med at putte frugtmos i.
    I starten fik hun kun min hjemmelavede hirsegrød men hun virker ikke til at kunne lide det og spiser kun en lille smule.
    Men der færdigkøbt med banan glider bare ned smiley

    Synes bare heller ikke hun skal spise det hvis hun ikke kan lide det? Men igen, så siger nogle at det er dumt at give frugtmos på fordi at de så ikke vil have andet? smiley


  • #6   15. mar 2013 Her ville Marcus bare ikke spise det hjemmelavede så jeg valgte at give ham det man kan købe. Kartoffel mos osv røg fint ned. Han gider f.eks ikke havregrød endnu osv.

    Men kan ikke huske hvad han præcist spiste den gang.


  • #7   15. mar 2013 Her ville julian heller ikk have ren hirsegrød eller risgrød.. Men har du smagt på det? Forsr dem godt.. Det smager jo ADD tapetklister smiley så jeg lavede selv frugtmos pg blandede en lille smule i.. Men ret hurtigt gik vi op og så fik han det de må få fra 6 mdr, fordi han ikk gad det andet.. Nu han så lige i en periode hvor han intet vil sise udover hans flaske..

  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #8   15. mar 2013 Ja har smagt på det og nej det ik ligefrem delikat smiley
    Forstår godt at hun ikke vil spise det bart. Jeg prøver at lave noget frugtmos til.

    Hvad for noget mos laver i? Tænker banan måske er for hårdt for hendes mave?


  • #9   15. mar 2013 Min dreng fik, Hjemmelavet hirsegrød med en halv most banan, eller hjemmelavet boghvede grød os med en halv most banan, eller hjemmelavet æbelgrød (:


  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #10   15. mar 2013 Har lige prøvet med lidt banan/mango frugtmos i hirsegrøden og det gad hun sku heller ik altså. Hun vil kun ha det færdige med banansmag.

    Hvor længe skal jeg blive ved at prøve at give hende det? Vi startet for ca 14 dage siden med grød.


  • #11   15. mar 2013 Tålmodighed er en vigtig med børn og mad hi hi vil. Sige du ikke skal give for hurtig op, mn vis du kan mærke på dig selv nu nok nok så skal du holde det smitter af på dit barn hi vi startet også op der ved 4 mdr alderen efter sundhedsplejens råd men Emma ville ikke spise noget af det jeg lavede heller ikke frugt mos, så eg valgte forsatte på ren mælk til hun var omkring 7/8 mdr da hun sv begyndte og vise intresse for vores mad,
    Idag glider alt ned hun er 18 mdr


  • #12   15. mar 2013 Syntes også mange siger at små børn skal smage på en ting mange gange, før de er "trygge" med det. Kan godt forstå du syntes det er svært.
    Ved egentlig ikke hvad der er bedst at gøre. Hvor mange måltider grød får hun om dagen?
    Med hensyn til banan. Så ammer du ikke? Så kan hun ikke få hård mave af det. Det er stort set det, alle starter med at putte af frugt i grøden. Og hvis mave skulle blive hård, har jeg hørt mange bruger sveskemos.


  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #13   15. mar 2013 Måske jeg giver for hurtigt op så? Men det nok fordi jeg synes det er synd at blive ved at tilbyde hende noget som hun ikke vil have, når jeg ved at hun meget gerne vil have det færdigkøbte smiley og hun er så meget gladere og sover bedre når hun har spist det, og vil jo gerne have at hun er glad og tilfreds smiley

    Hun er klar til at få mos da hun ikke sover godt om natten mere og viser meget stor interesse når vi andre spiser, samt hun sidder og smasker med smiley

    Jeg ammer hende stadig smiley hun får kun tilbudt ca 1/2 dl grød en enkelt gang om dagen. Er bange for at lave kuk i maven hvis hun får for meget for hurtigt smiley


  • #14   16. mar 2013 Banan og mælk er ikke godt til børn s tarme de kan få hård mave af for mange mæle produkter generelt . Men skulle den lille få hård mave så brug lidt kiwi eller mango .

    Da e,mama fik frugt mos blande jeg mange mærkelig ting sammen hi men hun spise det he he


  • #15   16. mar 2013 Jeg koger en stor portion æble, pære og abrikos g(og en vaniliestang) og hælder i portioner i bøtter.. (I starten hvor det bare var til blanding i fx risgrød brugte jeg isterningebakker) nu er det de der bøtter fra avent.. Og så bliver der en 15-20 portioner som jeg fryser ned.. Så tager jeg en op om morgenen.. Og det er så dejlig let og lave for det kan stå ved avg varme og passe sig selv et par timer..

Kommentér på:
hvad spiser jeres baby på 5 mdr?

Annonce