{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.623 visninger | Oprettet:

Frk L
Frk L
Tilmeldt:
9. sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367

morgenmad - 6 mdr {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Har i forslag til morgenmad til min datter på 6 måneder?
Hun er ikke et barn der gider at spise grød smiley
Vi har prøvet hirse, ris og havregrød samt øllebrød og hun gider det ikke.
Til frokost får hun rugbrød som hun elsker og til aften får hun grov grøntsagsmos.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  morgenmad - 6 mdr
  • #1   21. apr 2013 Et stykke rugbrød med smøreost måske? smiley

  • #2   21. apr 2013 Der var et emne lignende igår- prøv at kigge lidt tilbage i forum:)

  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #3   21. apr 2013 Ja rugbrød med smøreost kunne være en mulighed smiley

    Mange tak jeg prøver at kigge i den anden tråd smiley


  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #4   21. apr 2013 *pædagogen: jeg ved ikke om det bare er mig men synes ikke jeg kan finde tråden? Kan du hjælpe med link? smiley


  • #5   22. apr 2013 Hvad med noget yoghurt med fx en most banan i? Eller havregryn med revet æble?

  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #6   22. apr 2013 Troede ikke hun måtte få mælkeprodukter når hun kun er 6 måneder? smiley
    Men havregryn med æble eller andet frugt kunne måske være en muliged smiley


  • #7   22. apr 2013 José å begynde og få lidt surmælksprodukter såsom neutral yoghurt og en lille smule sødmælk

  • #8   22. apr 2013 Og mener ikk havregryn men havregrød smiley jeg laver det på mme istedet for vand.. Det samme med øllebrød.. Det får en knap så klistret konsistens, som vand.. Min søn kan ikk finde ud af dernæst det klistre for meget..

    Måske det er derfor din datter ikk er til grød?


  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #9   22. apr 2013 Har prøvet med havregrød lavet på mme, det gider hun ikke smiley

    Jeg vil helst ikke købe de færdige produkter, vil helst selv lave det smiley og vil slet ikke med frugtsmag for så kan det være svært at få hende til at spise andre ting smiley


  • #10   23. apr 2013 Frk l, her ville julian under ingen omstændigheder have hjemmelavet grød/mos fordi der bliver lidt mere klistret.. Man kan altså ikk lave det så "lind" som købegrød.. Så det var det eneste han ville have. Men omkring da han var lige lidt over 7 mdr ville han fra den ene dg til den anden godt have hjemmelavet.. (Og helst kun hjemmelavet nu) og tror han har lært nu og tage det der lidt mere klistrede.. Så måske det er det samme med din pige? Jg ville da give det et forøg,, og det jo ikk gift for barnet at få købegrød smiley og det med at det skal smage sødt og af frugt for at de vil spise His de først har smagt det en gang holder heller ikk smiley så frygt ikke smiley de kender slet ikk deres "meninger" mht sm nu, det er konsistensen de går efter.. Nu kan de pga smagen stort set spise alt.. Det noget med de skal have smagt det er det over 15 gange for at kan give en mening om smagen (når de begynder og kan give mening) har jeg lært og læst mig til

  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #11   23. apr 2013 Hun er 6 måneder smiley

    Jeg er ikke helt sikker på om det er smagen eller konsistensen hun ikke vil have når jeg laver grød. Men tror det er konsistensen da jeg ikke synes det smager dårligt smiley

    Jeg har lige prøvet at give hende det færdige risgrød og det vil hun gerne have. Så det nok bare det grød som jeg laver som hun ikke vil ha smiley

    Og det heller ikke fordi jeg tror det færdige er gift smiley kan bare godt lide at jeg ved hvad der præcis er i og så havde jeg en idé om at pulver i vand umuligt kunne være så lækkert som mors hjemmelavede! smiley men der tog jeg vist fejl smiley


  • #12   24. apr 2013 Det er nok pga konsistensen så.. Det skal nok komme at hun kan finde ud af og spise dit hjemmelavede smiley SP var her forbi i går, og jeg spurgte ind til om det kunne passe det kunne være pga konsistensen - for julian ville heller ik have hjemmelavet før end nu her.. Og det sagde hun ja til.. Det var tit at børnene ikk kunne finde ud af det når det var for klistret som det hjemmelavede bliver.. Så det skæ nok komme for din pige og smiley

  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #13   24. apr 2013 Okay mange tak smiley det må næsten være derfor! smiley

    Idag har hun fået hjemmelavet havregrød med lidt most banan. Det gled lidt ned smiley


  • #14   24. apr 2013 Hr du prøvet øllebrød? Jeg laver det af en skive bonderøve (uden skorper) og så med mme istedet for vand (120ml vand 4 skeer- 135ml færdig mener jeg) det et hit her smiley

  • #15   24. apr 2013 Bondebrød selvfølgelig og ikk bonderøve smiley

  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #16   24. apr 2013 Haha smiley
    Men ja øllebrød er heller ikke et hit, hun er sær og kræsen som sin far smiley


  • #17   25. apr 2013 Men prøv med mme istedet for vand smiley der giver en anden sødme, og er ikk så klistret smiley børn i den alder er ikk kræsne smiley de kender ikk deres meninger mht smag endnu smiley men konsistensen kan have noget og sige smiley evt lad være og kog det så længe så det er lidt mere tyndt, og så efterhånden kog med og mere..:)

  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #18   25. apr 2013 Har brugt mme må jeg laver de forskellige grød smiley

    I dag gled der lidt mere havregrød ned men med revet æble på. Så det går frem af. Så i morgen må jeg prøve at koge det lidt kortere tid i morgen og se om det ikke hjælper lidt også smiley


Kommentér på:
morgenmad - 6 mdr

Annonce