{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

Hun vil ikke have grød {{forumTopicSubject}}

Jeg startede med at give Nikoline hjemmelavet majsgrød som hun spiste fint. Pludselig nægtede hun at spise det, og så gik vi over til det man køber i pulverform. Det spiste hun også fint, så det har sikkert været fordi hun ville have en anden smag. Nu har jeg så købt noget grød med en anden smag, men det vil hun ikke have. Hun spiser alt grød på glas + bananer. Jeg har tilbudt hende kartofler med både gulerodder og broccoli til aften, det vil hun heller ikke have.


Hvad gør jeg? Jeg synes det er vildt svært. Hun er 6 måneder, og har fået grød i en måned. Vi har endnu ikke nogen rytme med grøden for hun vil ikke have ret meget af det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun vil ikke have grød
  • #1   25. jul 2013 Sådan er det bare smiley Axl havde mange perioder hvor han ikke ville spise det ene eller det andet.. Så prøvede jeg lidt til med nye tiltag, fx et stykke helt frugt/grønt, rugbrød, kiks, skorper, riskiks osv.. Min SP sagde at når et barn nægtede mad indtil de var et år, såfremt de havde spist med velbehag inden, så var det tid til fornyelse i form af nye tiltag på menuen.. Det virkede i hvert fald hos os smiley
    Og selvom det er surt at have lavet grød og ungen ikke vil æde det, så er det bare at blive ved, de skal nok spise det igen lige pludselig..

    Og jeg tænker også at med det vejr vi har lige pt, kan hun jo reelt også bare være uden appetit, det kender vi jo fra os selv når det er ulideligt varmt


  • #2   25. jul 2013 Lad være at presse hende.. Tilbyd hende det, og lad hende spise det hun godt kan li smiley

  • #3   25. jul 2013 Ja lad hende spise det hun vil og så gi mælk for resten smiley
    Små smagsprøver, bløde overgange og tålmodighed er nøgleordet når det omhandler små børn og fast mad. smiley
    I starten lignede Laurits en der skulle kaste op da jeg prøvede grøntsagsmos, og han ville bare IKKE have det - så begyndte jeg at putte lidt pureret gulerod i hans majsmels grød, og gradvist øgede mængden af gulerod. Så blev han vant til den smag og så droppede jeg melet og byttede det ud med en lille bitte smule kartoffel og øgede mængden på samme måde over en god tid. smiley Nu eeeelsker han sin grøntsagsmos og jeg kan putte alt mulig sjovt og spændende i nu.


Kommentér på:
Hun vil ikke have grød

Annonce