{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.084 visninger | Oprettet:

Line F
Line F
Tilmeldt:
4. sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

4 måneder, grød/mos - vil ikke. {{forumTopicSubject}}

Min dreng er 4 måneder, og sidste gang jeg havde besæg af SP sagde hun at jeg godt kunne begynde og give at lidt grød, og fik så en bog af hende med opskrifter osv.

meen- han bliver RIGTIG ked af det når han skal have det grød, han åbner ikke munden for skeen, og græder, og han kastede op den første dag, for det er svært at synke. (selvom det nærmest er flydende)

skal jeg ikke vente til han er lidt ældre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 måneder, grød/mos - vil ikke.
  • #1   26. sep 2013 Ja!

  • #2   26. sep 2013 Hvorfor skal han have grød allerede?
    Synes bestemt du skal vente til han selv er klar.


  • Line F
    Line F Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   26. sep 2013 okay jeg venter, for han virker SLET ikke klar smiley - det var min sp der sagde jeg godt kunne starte nu fordi han er meget stor og sover dårligt om natten smiley

  • #4   26. sep 2013 Synes det er en meget mærkelig udmelding fra en SP!
    Godt du lytter mere til dit barn og ikke hende.


  • Line F
    Line F Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   26. sep 2013 ja synes også det var underligt, for han virker jo glad og tilfreds hele dagen og ikke mere sulten, og jeg er jo "van" til han vågner så mange gange om natten.. og han græder ikke når han vågner.

  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #6   26. sep 2013 Vrøvl, kender op til flere som af SP'en er blevet opfordret til at supplere med vælling/mos/grød, fra netop 4 mdrs alderen. Og det har været med succes.

    http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/babyen-0-12-maaneder/babymad-og-boernemad/barnets-udvikling-og-fordeling-af-maaltider--4-6mdr/


  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #9   26. sep 2013 Maja, og hvad er dine kvalificationer for at udtale sig? Lidt ukritisk læsning rundt omkring på internettet?

    Måske det blot er mig, men min fornuft fortæller mig at man skal lytte mere til den uddannede person, der kommer ind i dit hjem med det ene formål at hjælpe dig og dit barn ^^ kontra den tilfældige person på et tilfældigt fora på nettet.


  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #10   26. sep 2013 Desuden, nu du har så travlt med at nævne sundhedsstyrrelsen.

    http://www.sst.dk/publ/Publ2013/08aug/AmningHbogSufgl.pdf side 87

    De fleste børn er først parate til andet end flydende føde, når de er omkring 6 måneder [Naylor 2001]. Overgangskost introduceres tidligst, når barnet er 17 uger, og senest når det er 26 uger [Agostini 2008].


  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #11   26. sep 2013 Maja.

    1)
    Så dine kvalificationer for at udtale sig er at du har læst en masse fra fagfolk.
    Hvorfor er det du ikke nævner lidt om disse fagfolk, poster et link til det du har læst hos sundhedsstyrrelsen, osv. Jeg siger ikke det du siger nødvendigvis er forkert, men anbefalningerne har måske ændret sig siden du læste det.

    Og prøv engang at tage mine briller på, jeg har virkelig svært ved at se hvorfor dine ord skal vægte højere end SP'ens, kunne du i realiteten ikke blot være en troll der sidder og lukker en masse varm luft ud, hvorfor skal jeg stole mere på tilfældige dig, og ikke den uddannede sp?.

    2) hvad ligger du i ordene, "de fleste" ? Jeg læser det som nogen børn måske først er senere klar, mens andre børn er klar tideligere. Når mosen kan indfases fra 17 ugers alderen, så må tarmene jo også være klar til det.

    Så når SP'en vurdere at barnet er klar til det, skulle man måske lytte lidt til det og begynde at prøve at indfase mosen, måske vil han ikke i dag så kan det være han vil i morgen. Rom blev ikke bygget på en dag.


  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #12   26. sep 2013 hah, jeg kaster håndklædet i ringen du lytter på ingen måder til det jeg skriver, og undgår bevidst at svare på de kritiske spørgsmål.

    Du bruger selv sundhedsstyrelsen som reference, de siger 17 uger som generel anbefalning. = Tarmene gudhjælpemig også er udviklet ved den alder. Når jeg skriver at SP'en vurdere at barnet er klar, så tænker jeg ikke på det fysiske men om barnet er nået dertil i sin udvikling at det kan have gavn af vælling/mos. Jeg er ganske overbevidst om hun ikke opfordre TS til at begynde på det, blot for fis og balladens skyld.

    TS.
    Jeg håber du vil tænke kraftigt over folk der skriver herinde og på andre fora's blot er tilfældige mennesker som du og jeg, kokke, smede, skolelærere, fabriksarbejder og kontor nusserer osv. Og når det kommer til tilfældige mennesker kan det ikke siges nok gange, du skal være kildekritisk og huske på at den der råber højst nødvendigvis ikke den der har mest ret.


  • #13   26. sep 2013 Quist- sikke da et humør du er i.

  • Line F
    Line F Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   26. sep 2013 Tror bare jeg vælger og vente, han er ikke klar til at få hverken grød eller mos eller noget med ske, har prøvet i 14 dage nu, og han bliver VIRKELIG ked af det, og det er altså bare smagsprøver han har fået, ikke et måltid. Måske 2-5 meget små teskefulde, og det er slet ikke sjovt for ham endnu.

  • Line F
    Line F Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #15   26. sep 2013 okay, tror også bare jeg forsætte kun med flaske, det går så fint. Og min dreng mangler bestemt ikke mad, han er lidt over 4 måneder, vejer 9,7 kg og er 70 cm. smiley

  • #16   26. sep 2013 Men Quist barnet er jo tydeligvis ikke klar eftersom det græder og ikke åbner munden... I stedet for at fortsætte og gøre det til en dårlig oplevelse vil det bedste være at vente, måske en uge, måske en måned.... Hvem ved?!, indtil barnet viser positiv interesse overfor skemad.

  • Line F
    Line F Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #17   26. sep 2013 ja, tror bare jeg holder nu, og giver ham pause, også kan jeg se om 1 uges tid, hvordan han så reagere. smiley ellers venter vi..

  • #18   26. sep 2013 Vi også klart vente, min søn var ikke klar inden han var omkring 9 måneder så jeg fuldammede faktisk indtil smiley

  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #19   26. sep 2013 Mor til Simone.
    Jeg er fuldt ud enig, som jeg også skriver så blev rom ikke bygget på en dag. Og selvfølgelig skal det ikke tvinges ned med tragt, men når Sp'en har opfordret til det så synes jeg bestemt man skal give det nogle forsøg stille og roligt hen over det næste stykke tid, på et tidspunkt lykkes det.

    Og hvis barnet har brug for den ekstra næring nu(der må som sagt være en god grund til SP'en opfordre til det allerede nu), så er det jo drøn træls hun venter 2 måneder med at give barnet hvad det har brug for, blot fordi hun lyttede ukritisk til tilfældige og stædige "jeg behøver ikke få noget afvide, jeg er 24 år gammel, jeg ved alt og jeg ved jeg har ret" Maja

    Mette H.
    Jeg er faktisk i et godt humør, hvis du prøver at gennemlæse hvad jeg skriver til Maja, vil du opdage at jeg faktisk ikke sviner hende til, er vred eller bruger grimme ord, jeg stiller blot nogle kritiske spørgsmål og prøver at få Maja's øjne op for problematikken i hun stiller sig op på et forum og skriger "jeg har ret" her er et link til en blog som viser jeg har ret.

    Jeg ville have haft langt mere respekt, og næppe været så kritisk over for Maja, hvis hun havde valgt en anden tilgang til emnet, havde droppet den arrogante attitude eller blot havde smidt et link til sundhedsstyrelsen frem for en tilfældig blog.

    Og lige for at lade det være sagt, jeg siger ikke at det jeg siger nødvendigvis er lov, ret og det eneste rigtige, jeg forsøger blot at påpege problematikken i denne her debat, og specielt med henblik på hvem man vælger at stole på.


  • #20   26. sep 2013 Nu skriver ts jo så at sp foreslog opstart af grød fordi han er stor og sover dårligt... Ikke fordi han mangler næring smiley

  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #21   26. sep 2013 Påpegede din alder for TS skyld, og pga. Denne her kommentar
    "Jeg lytter ikke til dig af den ene grund at jeg ved at jeg har ret og derfor kan jeg ikke bruge det du skriver til noget"

    Man er aldrig for gammel til ikke at lære noget nyt, især ikke når man blot er 24 år gammel, dermed også sagt at jeg bedre kunne forstå din holdning og attitude hvis du i 50'eren med 5 børn bag dig.

    Lægevidenskaben rykker sig meget i disse år, hvad der var rigtigt i sidste uge, er måske forkert i næste.

    Mor til...
    Så byt for lidt, ud med for meget. Så passer sætningen igen smiley


  • #22   26. sep 2013 Quist- Jamen så tog jeg da fejl. Kan bestemt læse nu at du er i super humør. -Ironi kan forekomme. Måske du skulle se på din profil. 11 år?
    Men hvad har Majas alder med noget at gøre?
    Inden du sætter dig selv så højt over andre, så overvej lige det du beskylder Maja for. Ud fra hvad du skriver, virker det mest af alt som dig der har en ide og absolut INGEN skal fortælle dig andet. Gør de, så skal du nok vise dem.
    Slap nu af.


  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #23   26. sep 2013 Mette H.
    Skrap kommentar igen. Prøv nu at læse hvad jeg faktisk skriver igen.. og igen. Så vil det måske gå op for dig hvad det faktisk er jeg forsøger at sige.

    Maja.
    Du misforstår fuldstændigt hvad jeg skriver. Jeg siger ikke en med 5 børn ved mere, jeg siger blot at jeg bedre vil kunne forstå den attitude og arrogante holdning du sætter op for dagen, HVIS du var en en gammel dame med en masse børn bag sig.

    Men jeg takker af for i dag, i må rygklappe hinanden alt det i vil herfra - Jeg skal ikke blande mig mere. Jeg håber blot min pointe trak bare lidt ind hos nogle af jer.

    Forsat god dag til jer alle.


  • #24   26. sep 2013 de fleste siger fire måneder men børn er jo forskellige. maya startede selv på mos og grød da hun var 4 måneder men hun var også klar til det smiley jeg ville vente lidt endnu når han reagere på den måde og så starte med kun et par mundfulde og så supplere op med mme eller hvad du giver ham nu indtil han har vænnet sig til konsistensen og til at han skal til at tygge lidt på maden smiley

  • Sunshine
    Sunshine Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #26   26. sep 2013 smiley

    Med min den ældste startede vi da hun var 4 mdr, ingen problemer, hverken der eller senere. Den yngste var først klar som 5 mdr.

    Kig på barnet, børn er jo nu en gang forskellige!


  • #27   26. sep 2013 Hmm, måske jeg skal poste citater fra axls journal hvor man kan læse lidt om hvad der sker når man tvinger et barn til at spise grød og mos for tidligt..
    Tro mig, det er ikke sjov læsning


  • #28   26. sep 2013 Til Quist B - hvis du vender tilbage til denne tråd vil jeg bede dig have en objektiv tilgang, og ikke køre hetz mod enkelte andre bruger af babygalleri.
    En god tone er guld værd, ikke at forglemme - det gælder alle. smiley
    Alle meninger er velkomne.
    God aften hilsen HA


  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #29   26. sep 2013 Kezia.
    Jeg tager gerne kritik til mig, men du bedes læse mine indlæg igennem endnu engang, det er på ingen måder hetz mod enkelte bruger, det er blot ganske almindelig debat. Værende et større fora på nettet, skulle man tro i må have oplevet dette før.

    Har du noget relevant kritik, hvis jeg brugte grimme ord eller direkte tilsvinede visse personer^overskred skrevne regler, så skulle jeg gerne være lutter øre. Men at få kritik for ikke at dele samme mening/holdning som en anden bruger, ja den tager jeg sgu ikke på mine skulder.

    Til en anden gang, så må en hjælpeadministrator som dig formentligt være bekendt med at en administrator kontakter en person privat igennem pm systemet, og ikke igennem en tråd på fora'et, dette skaber kun mere offtopic til #ts emne.


  • #32   26. sep 2013 Hold da kæft, hvor er der nogen her der ikke kan læse!!
    Quist B - du debattere sobert, fornuftigt og velovervejet.. Du sviner på intet tidspunkt nogen til.. God stil!!
    Nogle folk ser bare kun det de vil se..

    Jeg prøvede at starte op på grød, da Thea var 4 måneder, 5 måneder og 6 måneder... Jeg har prøvet at genintroducere maden af flere omgange, men den lille frøken bliver vist aldrig vild med grød/mos.. Vi er begyndt at køre BLW herhjemme, og det er tilgengæld et hit!!!


  • #33   26. sep 2013 Btw, en HA'er burde SLET ikke begynde at kommentere på folks måde at debattere på, når de til fulde følger retningslinjerne, og debattere sobert!
    Det der er over grænsen kezia, og det er tydeligt at du ikke er upartisk, hvilket en HA'er skal være når de går ind og dømmer i debatter!!


  • #34   27. sep 2013 Vent nogle uger og prøv igen. Fire mdr er meget tidligt og de færreste børn er klar der. Tag tre ugers pause.

    Vælling og al den slags ville jeg holde mig fra. Næringsværdien er ikke så god og et barn har ikke brug for andet end mælk før det kan spise det selv. Så smart er vi nemlig indrettet.


  • #35   27. sep 2013 HA -kezia?
    Quist debatterer da i en ordentlig tone ?
    Kan ikke lige se hvor din "advarsel" kommer til rette her.

    Men nvm.

    Synes da også 4 måneder er en fin tid at starte grød op -hvis- barnet er klar.
    Når han reagerer som han gør er han tydeligvis ikke klar.
    Jeg ville nok holde en uges pause og prøve at tilbyde ham en gang dagligt igen.

    Man kan også starte for sent- det ved jeg!
    Jeg kom for sent i gang med min datter - og det blev en kamp da MME ikke mættede godt nok mere, og hun slet ikke gad grød.


  • #36   27. sep 2013 Nej axl er født i uge 38+2, godt nok var han lille, vejede kun 2600 og tabte sig til 2200, men han er født til tiden..

  • #37   27. sep 2013 I stedet for at lytte til alle mulige andre, hvorfor så bare ikke lytte til sit barn?. Du kender de barn bedre end alle andre, både herinde og SP mv.

    Vendt og prøv igen når barnet virker interesseret i det du putter i munden.


  • Line F
    Line F Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #39   17. okt 2013 hej alle sammen som har fuldt med i mit indlæg. smiley vil bare sige at jeg prøvede at give min dreng grød igen, for 2 dage siden, og nu køre det bare, og han bliver slet ikke ked af det, og åbner munden og det hele af sig selv. smiley

  • #41   18. okt 2013 Dejlig update smiley

  • #42   18. okt 2013 Mio spiser grød til frokost og grøntsager til middag, derimellan får han mme, skal snart starta op på välling till morgen/nat men venter ett par uger endnu

Kommentér på:
4 måneder, grød/mos - vil ikke.

Annonce