{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.737 visninger | Oprettet:

Quist B
Quist B
Tilmeldt:
16. sep 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148

Nan vs. arla vs? {{forumTopicSubject}}

G'morgen til jer alle.

En lille(lang) forhistorie:
Vi måtte beklageligvis droppe ammningen og gå over til mme(Nan pro 1) her for et par uger siden, først brik og siden hen pulver. De første par dage gik det ganske smertefrit men vi begynder at løbe ind i alverdens problemer nu.

- Først fik hun en masse luft i maven med dertil hørende skrig ture, så vi røg på Semper dråber, som da også hjalp en smule.

- Så begyndte gylpen, hun gylper som var det exosisten, nogen gange lige efter spisning, andre gange 1-2 timer efter.

- Så fik hun forstoppelse og på 2 døgnet kom vi på laktulose, og 6 timer derefter var der så langt om længe gevinst.

- Et par dage med nedtrapning af laktolusen, og vi har nu en nogenlunde normal afføring, men til gengæld så er det tydeligt at se hvordan hun døjer med maven, hun vrider sig hver gang efter hun har spist, falder ikke i søvn og er langt fra tilfreds.

Og nu kaster jeg håndklædet i ringen, pigen er en måned gammel og synes ikke det kan være rigtigt vi allerede skal fodre hende med sukkervand, kamille te, laktulose, semper osv. For at få dagene til at hænge sammen.

Så jeg har søgt lidt op på mme, og kan se at folk har har blandede erfaringer med nan 1 pulveret, kan læse hvordan folk gik smertefrit igennem brik'sene, men når de begyndte på pulveret, så kom problemerne (det burde jo være det samme) Kan også læse hvordan folk har enormt blandede erfaringer med Nan HA, kan læse hvordan folk mikser Allumium(eller hvad det nu hedder) i alverdens farver i håb om at ramme en blanding der passer. - Og det hele virker bare så enormt forkert, man burde ikke skulle igennem så meget besvær.

Men... så faldt jeg over en(gammel) snak omkring Arla's Babymælk, og det lød faktisk interresant, overvejende positive anmeldelser, noget med de bruger den korrekte form for sødemiddel som ikke gik ud over maven, osv. Men det meste snak jeg kan finde omkring det ligger tilbage til 2010 så kunne godt bruge nogle dug friske erfaringer.

Så babygalleri, hvis i kan nikke genkende til overstående historie, hvad har i så prøvet for at hjælpe barnet, hvad har i prøvet af mme, og har i nogle erfaringer med Arla's. Jeg er lutter øre.

(Og vi laver masser af motion med hende, vi massere under fødderne, cirkel bevægelser på maven, har høvlet 100 vis af videoer igennem på youtube, vi bøvser hende af så sømændene ville blive misundlige og vi har været omkring en Knogleknæker og fod trykker... vi har prøvet meget, rigtig meget)

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nan vs. arla vs?
  • #1   28. okt 2013 vi gik over til 100% allomin syrnet og han fik laktulose 2 gange om dagen. og det fungerede altså, nu er han så kommet på mos/grød og vi er gået væk fra laktulose men han får stadigvæk allomin syrnet.

  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #3   28. okt 2013 Vals, hvilke produkter som vi bruger? Uddyb gerne.
    Og vi bruger d dråber fra apoteket, men hvis ikke der er noget der ændre sig snart prøver vi dem fra Matas i stedet.


  • #4   28. okt 2013 Allomin er det bedste modermælkserstatning du kan få smiley

  • #5   28. okt 2013 Herhjemme brugte vi blå allomin, og hun gylpede af alt.

    Så fik jeg råd herinde fra, og siden har vi kun brugt grøn allomin. Og hun gylper minimalt nu og aldrig forstoppelse.
    Så det ville jeg klart vælge.

    Jeg har også prøveår Arla, her
    Hvor hun er blevet 6 mdr, men det gylper hun også rigtigt meget af


  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #6   28. okt 2013 Vil rigtig gerne lytte til hvad i har at sige, men er i ikke flinke at uddybe/underbygge de ting i siger, gerne med dokumentation eller personlig erfaring? Hvorfor er allomin det bedste?

    Mange tak Matilde, kæresten er lige kommet hjem med et par Arla briks, så dem tror jeg vi prøver de næste 2 dage og hvis ikke der er forskel så må grøn være den næste på listen.


  • #8   28. okt 2013 nu kan jeg ikke lige dokumentere noget, men ved mit barn trives 1000 gange bedre med den grønne allomin frem for den blå. men det er bare at prøve sig frem for der er ingen børn som er ens

  • #9   28. okt 2013 Sophia er jo født for tidligt.
    Og fik derfor mad i sonde de første mange uger.

    De første 2-3 uger kunne jeg malke ud til hende- og der var ingen problemer overhovedet.
    Da jeg ikke havde mere mælk gik det galt for hendes lille mave.
    Vi startede på nan, og allerede 1 døgn efter hun startede på MME havde hun ondt i maven til hun var 4-6 måneder.

    Vi har prøvet mange forskellige mærker, også allomin som mange sværger til.
    Men jeg synes ærlig talt ikke der var forskel.

    Det er er helvede at skulle igennem - men alt det MME der er på markedet er godt alt sammen tror jeg.
    Men det hele er jo lavet på mælk, og det kan de små maver ikke klare.
    Så tror desværre at så længe man er nødtil at give barnet MME skal man prøve at mindske de gener der kommer - med f. Eks sukkervand, lactulose osv.
    Heldigvis bliver deres tarme modne på et tidspunkt, så de kan håndtere det.

    Vi bruger babymælk fra Arla nu. Dejligt nemt at vi ikke skal rode med pulver mere.


  • Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #10   28. okt 2013 Vals var i tvivl om du talte om lactulose og semper, der af jeg spurgte. Men hvad er det der er "ret simpelt" ?

    Mor/far
    Tag det heller ikke så bogstaveligt, vil blot gerne høre jeres personlige erfaringer, og ikke hvad i har hørt folk ude i byen sige.

    Charlotte, uhh det smerter mit hjerte at høre vi muligvis står med 4-5 mere af disse måneder foran os, krydser godt nok alt hvad jeg har for at det kan løses med et mme skift.


  • #12   28. okt 2013 Nan har lavet et produkt der hedder HA..
    Det er spaltet og lettere for sarte maver at fordøje end både grøn allomin eller árla..

    Jeg ville være varsom med bare at skifte produkt i et væk med så lille et barn..
    Vi var selv møllen igennem med axl, og endte ud med en indlæggelse og en dreng der stadig i dag døjer meget med maven, og han bliver altså snart to..
    Vi fik SÅ mange gode råd af alle mennesker, lægen sagde et, SP noget andet, Mødregruppe osv..
    Det endte med hans mave var totalt smadret..
    Gylpning har MEGET MEGET sjældent noget med produktet at gøre, men nok snarere overspisning..
    Vær meget påpasselige med 'bare' at fylde på..
    Modermælk er sammensat på en måde så den første mælk barnet får er tørstslukkende tyndt stads, derefter kommer det som giver mærhedsfornemmelsen, når Manhattan flaskebarn, har du kun mulighed for at give en type - MAD, dvs at hvis du giver 100ml mme har du givet fx 130kalorier og 20g protein, tilsvarende indeholder 100ml moermælk 90kalorier og 12g protein.. Det giver derfor sig selv at mme-barnet er overmæt, og overskuddet kommer enten ovenud, eller giver mavekneb pga regulær overspisning, det kender jo også fra os selv juleaften ikke smiley
    De bedste råd jeg kan give dig, og som vi har lært af bitter erfaring er:
    1. Det er DIT barn, du kender det bedst, lyt til din egen mavefornemmelse og handl på den
    2.find en fagperson som i stoler på, og arbejd sammen med den ene, og KUN den ene, indtil problemet er løst
    3. Find den mængde mad der passer til jeres barn, og 'fyld efter' med vand, sukkervand, kamillete eller hvad i er til hos jer
    4.vær grundige med at få bøvset af, ikke kun en bøvs pr måltid, men flere, også gerne under måltiderne
    5. Hold jer til et mærke mme, nu bruger i fx nan, men oplever hård mave, så brug nan ha så i holder jer til sammen opbygning rent madmæssigt, en så lille mave har ikke godt af for mange skift.
    6. Der findes forskellige midler mod mavekneb, fx mylicon eller bio gaia dråber, eller mælkesyrebakteriedråber, det er håndkøb, men snak med jeres sp/læge om det..
    7.hold jer langt fra at søge erfaringer med MME andre steder end dem i selv gør jer, I vil få svar i øst og vest, ingen børn er ens, og i kan ikke bruge andres erfaringer til noget.

    Som sagt var axl flaskebarn fra han var 14 dage, startede på nan og gik over på nan ha pga forstoppelse, men jeg synes I skal snakke med jeres læge, sP eller bede om en henvisning til børneambulatoriet frem for selv at 'prøve til', i det spil bliver der kun en taber, og det er jeres barn. i kan ende med at smadre mavesystemet fuldstændigt, det gjorde vi på axl, og det er i hvert fald SLET ikke sjovt kan jeg hilse at sige


  • #13   28. okt 2013 vi oplevede det samme som jer og her fungerede grøn allomin bedst for os og det var det sygehuset anbefalede

  • #15   28. okt 2013 Ja det er hårdt. smiley
    Jeg kan tydeligt huske at så snart vi nærmede os eftermiddagen, så gik man med listesko - for måske man kunne undgå en lang aften med en baby med ondt i maven. smiley
    Men ja, den ene aften tager den anden, og pludselig er man på den anden side smiley


  • #16   28. okt 2013 Vi havde modsat oplevelse...vores søn startede på Allomin blå, så prøvede vi at blande grøn og blå Allomin, så kun grøn Allomin....alt sammen endte i gylp, skrig og en utilpas søn....så skiftede vi til NAN og lige siden har han ingen problemer haft med maven smiley

    Håber du finder noget der virker da det andet slet ikke er til at holde ud..


  • #17   29. okt 2013 Begge vores har fået NAN HA og det har de alle dage trives super på - de havde aldrig de store maveproblemer og gylpede nærmest aldrig.

    Men tror det er forskelligt fra barn til barn.....


Kommentér på:
Nan vs. arla vs?

Annonce