{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

så skete det sgu :`( {{forumTopicSubject}}

Kæresten har lige sagt han flytter, er bare helt fuldstændig knust. Ved ikke hva jeg skal gøre og ikke gøre, og hvor jeg skal gøre af mig selv.

Det værste af det hele er at han vil ha fuld forældtremyndighed over william og han siger han ikke vil stoppe før han har fået det..


Nogen der ved lidt om hvor svært det er som mor at få fuld forældre myndighed over ens barn?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så skete det sgu :`(
  • nina h
    nina h Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 31
    #1   17. jul 2009 ro på søde han kan jo ik bare tage jeres barn i har jo lige meget ret til jeres barn.så det gælder bare om at blive enige og hvis i ikke kan det, så finder amtet ud af det for jer

  • #2   17. jul 2009 hold da op.. jeg er ret sikker på at han ikke bare kan få fuld forældremyndighed. det tror jeg nu ikke du skal gå og være bekymret for

  • #3   17. jul 2009 aaarghh shit shit.. det ikke godt . vi bliver ikke enige han siger han ikke vil nøjes med weekenderne og at han ikke gir op før han har fået det som han ville ha det . ej hvor er det forfærdelig .
    jeg har intet imod ham men han siger han ikke kan mere ved bare ik hva jjeg har gjort galt.
    Hov jeg kommer jo helt til at lyde ynkelig, det var ikke meningen.


  • #4   17. jul 2009 Ikke for at være lyseslukker men han kan godt få forældremyndigheden hvis der er belæg for at du ikke er egnet men kan han finde på grimme historier om dig eller er der noget der kan gøre at han er mere egnet?

    Hvorfor flytter han?



  • #5   17. jul 2009 Sofie B: Jeg håber godt nok du har ret s´da. kan slet ikke overskue at tænke på hvordan det ville være uden ham smiley

  • #6   17. jul 2009 Kan se ud fra din profil, at jeres søn ikke er så gammel. Ammer du?? For så kan han jo altså ikke få fuld myndighed.

  • #7   17. jul 2009 Jamen han mener at vi to er for forskellige og at han ikke vil prøve at lave om på mig. kan bare slet ikke selv se problemet. havde slet slet ikke set den komme.det hele startede i går med et lille skænderri som endte med at blive stort, men dem har vi haft før men denne gang vælger han at løse det ved at sige at han flytter :(.

    tja altså han er ældre end jeg, og han holdt de første par måneders barsel, har selv kun holdt 2 mdr indtilvidrere, men alligevel er william mest knyttet til mig, ved ikke om det har noget at sige.


  • #8   17. jul 2009 Tanja og Oliver: Han er lige blevet 5 mdr, nej jeg havde desværre lige pludselig ikke mere mælk, så ammer desværre ikke.

  • #9   17. jul 2009 Tror ikke der er noget at frygte hvis du har dit på det rene

  • #10   17. jul 2009 Det har heller intet med at gøre om du ammer eller ej... Hvis man ikke er egnet som mor, så finder de et bedre sted til barnet om man ammer eller ej. Men jeg tror nu ikke du skal være bekymret. Det er meget svært at få fuld forældremyndighed som far jo mindre moren selvfølgelig tillader det. Og selvom han finder på historier om dig, så skal der selvfølgelig være belæg for det, han kan jo ikke bare komme og sige at du bælder bajer hver dag og bang så vinder han. Nej sådan fungere det ikke smiley

    I har ret til jeres barn lige meget, ligesom jeres barn har lige meget ret til jeres søn. Og hvis din "kæreste" søger om at få barnet en uge af gangen og din søn kun er 5 måneder gammel, så tør jeg væde på at han ikke får det. Han kan få indtil barnet er 14 mdr (mener jeg) er par timer om ugen. Og når barnet bliver ældre, så kan han få hver anden weekend, samt ferie osv.

    Selvom der er kommet en ny lovgivning ang. faren, så er det stadig de gamle høner der sidder på pinden inde i amtet. Og Moren er stadig favoriseret...


  • #11   17. jul 2009 er vist ikke noget som hedder ene fulde forældremyndighed mere, med mindre man er fuldstendig uegnet "narkoman" osv. så det er kun fælles forældremyndighed.

  • #12   17. jul 2009
    Hvis du ammer og sådan, så skal babyen blive ved dig ..
    Men måske er det bare noget han siger ?
    Fordi det har nicolai også sagt 1000 gange imens han var sur, men han mener det ikke.
    Han flyttede også i fredags .


  • #13   17. jul 2009 Renate, Nej det passer ikke. For hvis to forældre går i retten f.eks pga. uenigheder omkring barnet, så vil sagen altid ende med at den ene part får fuld myndighed, jo mindre de kan blive enige.

    Desuden har jeg fuld forældremyndighed over min datter, og hendes far er hverken narkoman eller alkoholiker smiley Han er ganske normal!


  • #14   17. jul 2009 Ja min mor har også fuld forældremndighed over alle sine 3 børn .

  • #15   17. jul 2009 Hvad er det som ikke passer?

    For hvis det er det med forældre myndigheden så kan jeg garentere dig for det passer. Hvis to forældre med fælles myndighed går i retten og ikke bliver enige, så falder myndigheden hos en af dem.



  • #16   17. jul 2009 Og ALLE Børn blev sku ikke født med FULD forældremyndighed... efter d. 1 Oktober 08

  • #17   17. jul 2009 Nej man skal jo selv skrive under på om man vil have fælles forældremyndighed .

  • #18   17. jul 2009 Ja den eneste forskel på fuld og fælles er at hvis man har fælles skal man blive enige om skole osv osv. Har man fælles skal man samarbejde om barnet smiley

    Og retten er også dumt at havne ud i især for en far, for selvom politikerne ændrede reglerne pr. 1 oktober 08 så er sagen noget helt andet i den virkelig verden og moren er stadig favoriseret.

    Og det er da trist du har været det igennem.


  • #19   17. jul 2009 det gør man ikke efter de nye regler .. har selv været der inde og da fik jeg det at vide at efter den 1 oktober var det næsten umuligt at selv få fulde forældremyndighed,med mindre det var div andre ting som spillet ind. men har du fuldeforældremyndighed 1 gang er chansen ikke særlig stor for du mister den.

  • #20   17. jul 2009 Missy: det er da dejligt at høre nogle opmuntrende ord fra nogen der ved hvad det handler om.

  • #21   17. jul 2009 Linda: tak for advarslen

  • #22   17. jul 2009 hvad nu hvis han bare tager ham med? hvad kan jeg så gøre? har jeg nogen chancer så for at få ham at se igen og hvordan med forældremyndigheden?

  • #23   17. jul 2009 En lille rettelse til de fleste.. Det hedder pr. 1 oktober 2007 - ikke 2008 smiley

    Helle ..
    Han får ikke fuld forældremyndighed.. at han ikke kan nøjes med hver 14. dag, er der ikke så meget at gøre ved..
    I mange tilfælde blir man enige om hver 14. dag, samt 1 fast ugedag - hvilket jeg ville foreslog ham..
    Men altså, medmindre du selv skriver under på at han skal have den fulde forældremyndighed, er der ikke noget at være bekymret for..
    Min søn er født maj 2007 (altså før de nye regler), og jeg startede med fuldforældremyndighed .. hans far søgte så fælles forældremyndighed da min søn var 15 måneder - det skulle jeg skrive under på at han måtte få - dog med tvang, for hvis jeg ikke gjorde det ville det ende i retten, også ville de "gøre det".
    Efter nogle måneder uden INGEN kontakt til hans far, søgte jeg om fuldforældremyndighed - og jeg endte med at få den gennem retten ..

    Går det helt galt, så få fat i en god advokat - men ellers er mit bedste råd at snakke så godt med ham som muligt - så han ikke kan komme og sige at det er dig der ikke vil samarbejde .. han skal ikke have noget på dig - men du skal derimod have noget på ham - hvis det skulle ende i retten eller for den sags skyld bare i statsforvaltningen.

    Håber det kan bruges, og det gir mening. smiley


  • #24   17. jul 2009 hvad nu hvis han bare tager ham med? hvad kan jeg så gøre? har jeg nogen chancer så for at få ham at se igen og hvordan med forældremyndigheden?

    Hvis han bare tar ham med, så står du jo bare endnu stærkere i din sag. Men han kan ikke ta ham ud af DK uden et pas, som du også skal underskrive(mener jeg)


  • #25   17. jul 2009 Ej okay, hvad er det da for en mand du har valgt at få barn med ?
    Undskyld mig, men fejler han noget ?

    Man tager da ikke bare et barn fra sin mor, medmindre der er et eller andet fuldstændig galt med moren


  • #26   17. jul 2009 okay nu har jeg så ikke lige læst alt hvad der er blevet skrevet...

    men forældremyndighed og samvær har intet med hinanden at gøre... den ene forælder kan godt ha del i forældremyndigheden, uden at ha ret til at se barnet...

    men bortset fra det, tror jeg ikke på at han kan få den fulde forældremyndighed... men det kan du nok heller ikke... i 2007 kom der nye regler, der gør det næsten umuligt at få fuld forældremyndighed... faren til mit barn har aldrig boet sammen med min datter.. men jeg kan ikke få fuld forældremyndighed, forrdi jeg boede sammen med ham, inden for 10 måneder før fødslen...


  • #27   17. jul 2009
    jeg har fået afvide af kommunen at så længe man ikke er gift eller har boet sammen på fast adresse i 8 måneder så står faren rigtig skidt...

    så du skal være helt rolig du kskal nok få din søn.. har endnu ikke hørt at faren fik den uden moren har skrevet under på det eller at der var noget i vejen med moren.


  • #28   18. jul 2009
    Jeg tror i hvert fald ikke på at han får fuld forældremyndighed...


  • #29   18. jul 2009 Helle: Hvorfor tror du athan bare vil tagejeres søn?? Tror du han kan finde på det?
    Du skriver at han har sagt han vil kæmpe alt hvad han kan lie indtil han får forældremyndigheden,,, Så synes jeg da bare at du skal kæmpe endnu hårdere, så det bliver ligeligt fordelt... Medmindre du er virkelig langt ude og tagr stoffer eller andet, så tror jegaltså ikke han får fuld forældremyndgighed,,


  • #30   18. jul 2009 Puha der er meget at tænke over.. jeg må nok bare være så sød mod ham så muligt, så han intet får på mig. jeg har tilgengæld noget på ham, men der skal vel også vidner eller beviser til.

    Takker for alle jeres ord, råd og meninger er blevet en smule mere rolig nu, og tror mere og mere på det nok skal gå selvom tanken om at jeg har mistet min x er hård.

    Tanken om at vi kunne gå hen at få delt forældremyndighed skræmmer mig for ved og har set han ikke kan finde ud af at passe ham. han vågner ikke om natten når william skriger heller ikke om morgnen , og har har endnu ikke lært at læse hans signaler for hvornår han er træt, sulten ovs. puha det skræmmer mig.


  • #31   21. jul 2009 Helle M

    Du skriver at han ikke vågner om natten eller om morgenen, men det kan altså lige så godt være fordi han ved at du ligger ved siden af, og du tar ham når han vågner smiley
    Jeg vågner personligt ligemeget hvad, men jeg sover heller ikke særlig tungt.
    Men nu har jeg en veninde med 2 unger, og da de overnattede hos os, så vågnede hun ikke af at de larmede lige ved siden af hende - fordi jeg var der .. men så snart hun er alene om dem, og hun ved at det kun er hende der er der - så vågner hun jo også..
    Tror det vil være det samme med din eks.

    Hvis det kunne bruges til noget overhovedet smiley


Kommentér på:
så skete det sgu :`(

Annonce