Amning på offentlige steder {{forumTopicSubject}}
Godaften mødre (og fædre)
Dette spørgsmål henvender sig måske mest til ammende og flaskegivende kvinder, men andre er selvfølgelig velkomne til at komme med indputs.
Jeg arbejder i en større forlystelsespark, der har børn i alderen 0-12 år som fokusområde, hvor vi ligeledes har indrettet i såkaldt amme-rum, hvor mødre eller fædre kan amme/give flaske + skifte ble mv. Det er ikke alle gæsterne med små børn, der kender til dette rum – og sætter sig derfor til at give flaske/amme på de offentlige bænke. Jeg plejer som regel at opdage den slags, da jeg er placeret meget centralt i parken, og henviser den ammende eller flaskegivende at vi har sådan et rum, så de kan sidde lidt i fred indendørs, hvor man også kan skifte bleer eller opvarme flasken – og forklarer at det ikke er fordi jeg har noget imod amning eller flaskegivning i offentligheden og det heller ikke er parkens politik, for at undgå misforståelser. Jeg er faktisk blevet mødt af glade fædre og mødre, men jeg står også nogle gange med følelsen af at gå over grænsen for folk, selvom jeg selv synes at tanken bag er god,
Mit spørgsmål går derfor på om I ville føle Jer nedgjort, stødt eller få en følelse af at amning/at give flaske ikke er OK? Eller om I ville blive glade for at få fortalt, at der er mulighed for at sidde lidt i fred. Jeg har ikke selv børn eller haft behov for at give flaske til børn i forlystelsesparker, så derfor spørger jeg Jer.
- Også mest for om jeg kan gøre noget bedre rent arbejdsmærssigt, eller lade den ammende/flaskegivende passe sig selv.
En våd regnvejrshilsen
Maibrit
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 133
Puha, jeg har godt nok meget at lære om hvad det vil sige at amme/give flaske. Heldigt at der findes et sted som Babygalleri.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
er det et påbud" i den her familiepark SKAL ammende og flaskegivende forældre sidder for sig selv. bortgemt fra os andre og ikke være så frastødende med deres bare bryster og varme flasker" eller er det et "her er mulighed for i fred og ro at amme eller give flaske men det er faktisk også OK på hele parkens område at amme og give flaske i fred og fordragelighed med resten af familien"
er påbud ville betyde at jeg har sat mine ben på stedet for sidste gang - også selvom jeg ikke ammer mere................
den der rygte vi af og til præsenteres for at man ser ammende kvinder "flashe bryster" køber jeg ikke, jeg har aldrig set en ammende kvinde der ikke har være diskret og bare babser i unaturlig king-size får vi stukket i hovedet i såvel TV, formiddagsaviser, samt på diverse tankstationer alligevel, så det er vel ingen nyhed at kvinder har dem og at de faktisk kan bruges til at give barnet det mest naturlige føde i verden, nemlig ammemælk.....
Så siges det pænt og høfligt, som du gør, vil jeg anse det som en service - siges det surt eller som et påbud, så er det ikke OK med mig.
det skal lige siges at jeg med glæde har brugt ammerum , når de forefindes.
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Jeg er ikke typen der har tid til at sidde for mig selv og amme, jeg kan sagtens lave noget andet imens .
Linda ; Det kunne sagtens have været en som mig, jeg ammede og midt i bilka osv.
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 312 Svar: 1.298
jun 2008
Jeg kan hellere ikke li at glo på ;
Punkere og grimme menneske, skal de så også bare blive hjemme ?
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 92
så engang en mor der ammede sit barn som var alt for gammel til at blive ammet, midt i fields... der var jeg lige ved at få min latte galt i halsen
det synes jeg var ulækkert !
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 92
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Jeg ville aldrig kunne sætte mig ned i fuld offnelighed og gøre det, så hellere gå hele vejen tilbage til bilen/hjem hvis der ikke er et ammerum i nærheden (eller der ikke er noget familie/bekendte der bor i nærheden)
Personligt kunne jeg slet ikke se mig selv amme Katja nu, jeg syntes hun er for stor, rent kropsmæssigt.
Flasken kan jeg give hvor som helst, og har aldrig oplevet folk har sagt "pak lige den flaske væk". Måske folk bedere acceptere en flaske end et "stykke med bart"
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 64 Svar: 1.160
De ammende jeg har set synes jeg altid holder det anstændigt og for pokker da.. Ungen ska da have mad.. Hellere end pat end en hyleunge
jun 2008
Hvor kommer det fra med at man skal blotte sine bryster og sin krop for at amme ?
mar 2008
mar 2008
ja jeg er glad for hun er på flaske nu..
mar 2008
For mig er et ammerum kun for dem der har noget at lave der inde, og ikke bare for at være tilskuer.. (Men det er sikkert bare mig der er sippet)
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 804
Jeg ammede også over det hele, jeg var ligeglad med at folk gloede.. ER baby sulten, så er baby sulten.. Og så må folk bare kigge den anden vej..
Jo, jeg gjorde det da så diskret som muligt, men herregud, når barnet er født, så er det ikke bryster mere.. Så er det madpakker.. ;o)
mar 2008
jun 2008
jul 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 1 Emner: 172 Svar: 591
jul 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 1 Emner: 172 Svar: 591
Amning på offentlige steder