{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.474 visninger | Oprettet:

udlevere datter til ukendt adresse? {{forumTopicSubject}}

Der har været utrolig mange problemer blandt mig og min eks, og ikke mindst hans samvær med hende.

samværet er meget ureglmæssigt, og han har nu ikke set hende i 2½ månede. (vores datter er 19 måneder)

han er rimelig psyksk ustabil, og jeg er dybt bekymret når han har hende da der har været mange ting jeg har oplevet som har været fuldstaændig uhensigtsmæssig i forhold til min datter.

han magter bla. ikke at sætte sig ind i hendes psykiske og fysiske behov, samt lider af forskellige psykiske sygdomme.

Der er blevet taget kontakt til amtet omkring disse her ting.

Men som sagt kan vi slet ikke snakke sammen, og han nye kæreste er heller ikke helt sådan at danse med.

som skrevet ovenfor har han ikke set hende i 2½ månede og i mellemtiden er han flyttet.

han vil ikke oplyse hans nye adresse, da han siger de er blevet hemmelig pga. mig - og hvorfor søren den er det begriber jeg ikke... men det er igen et af hans mærkelig opfund.

nå man nu skal han så have hende på lørdag, og han siger han selv vil hente hende fordi jeg ikke må vide hvor i landet han bor.

Det er lavet en afgørelse i amtet om at jeg henter og bringer, hvilket jeg holder fast i da jeg vil sikre mig en god og tryk aflevering.

han siger så at så må jeg aflevere hende på posthuset i århus da det er der han nu har sin post adresse.

dette vil jeg bestemt ikke! kan næsten regne ud det så er til århus kommune han er flyttet men aner ikke hvor.

han siger så at så må jeg aflevere hende på hans gamle adresse, som er hos hans alkoholiske far. Dette er jeg på ingen måder interesseret i. og for øvrigt bor hans far også 30-40 km fra århus.

For ca en månede siden havde vi det samme problem hvor han skulle have hende, men slet ikke ville oplyse et sted jeg kunne aflevere hende, så derfor kom hun ikke. Dette er han gået til fogeden med... siger han... men har nu intet hørt.

Jeg kan simpelthen ikke få mig til bare at udlevere min datter til en efterhånden fremmed person et tilfældigt sted i landet og ikke ane hvor han køre hen med hende og hvor hun befinder sig henne i 1½ døgn!

Han har siden april kun set hende ca 5 gange, og har ingen ide om børn samt deres trivsel.. han gør bare hvad han nu lige tror er rigtigt, hvilket har resulteret i mange prolemer for min datter, men han ønsker heller ikke at høre på mig hvis jeg vil give ham lidt nytige informationer.

Sagen er meget meget mere omfattende end jeg lige har skrevet ovenfor, men har prøvet at fatte mig i korthed.

Hvad ville i gøre i min situation???

Jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke kan aflevere hen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlevere datter til ukendt adresse?
  • #1   1. okt 2010 Jeg ville ikke have afleveret nogle af mine børn under de omstændigheder og ville kontakte statsforvaltningen eller en advokat og høre hvordan du skal forholde dig, og hva han må og ikke må. Håber i finder en god løsning for lyder ikke særlig holdbart det i har nu.

  • #3   1. okt 2010 Findes der ikke nogen papire på at han har psykiske lidelser og hvilke det er han har? Fordi tænker da også at hvis han er SÅ ustabil at amtet netop ville gøre som i agnethes tilfælde med at han kun må se jeres datter under opsyn??

  • #4   1. okt 2010 Nej jeg vidste ikke alle hans lidelser da vi fandt sammen, og blev desuden også gravid efter 3 uger.

    Han lider af despression, ADHD, har være hæftig stofmisbruger, levet sammen med bror som var narkohandler og vokset op med alkoholisk far.

    Jeg har været til børnesagkyndig rådgivning i amtet som har fortalt mig hvad muligheder vi har... jeg har netop i denne uge skrevet et langt brev til amtet hvor jeg har lagt alle kortene på bordet med hensyn til min datters far. hvor jeg samtidig har søgt fuld ogældremyndighed, samt at få ændret samværet, så han måske ser hende lidt oftere, men kun få timer ad gangen, så han ikke skal have et reelt ansvar over for hende, men så de stadig kan holde kontakten ved lige.

    Jeg har før snakket med amtet og de siger at han gerne må have hemmelig adresse, fordi han siger han har det pga. mig. Men at jeg bare skal vide hvilket område han bor i.

    Jeg forstår bare ikke at dette kan være rigtigt og at jeg skal aflevere mit lille barn et sted han bestemmer og han så kan tage min lille datter med til en ukendt adresse et sted i landet jeg ikke kender til.

    Sidder her med tåre i øjnene over at jeg skal aflevere hende i morgen, og han siger jeg skal aflevere hende nede på hans gamle adresse som er hos hans alkoholiske far.

    ved ikke hvad jeg skal stille op, og hvis jeg vælger ikke at aflevere - hvad så?? endner det med at fogeden eller andre kommer og tvinger mig til at udlevere min lille prinsesse?? ÅH jeg syntes det er noget være møg det hele.


  • #5   1. okt 2010 Ja der findes papir på hans lidelser... både ved kommunen, læge, misbrugcenter, børnepsykiatrisk hospital samt børne og familie centeret.

  • #6   1. okt 2010 Jeg har også opfordret statsamtet til at indhente de oplysninger der ligger på ham.

  • #7   1. okt 2010 som andre siger ville jeg heller ikke udlevere og så ville jeg kontakte statsforvaltningen og få lavet overvåget samværd mellem dem, og nej du har krav på at vide adressen din datter skal opholde sig på så den må ikke være hemmelig..

  • #9   1. okt 2010 Krydser fingre for dig at du kan få dem ud af starthullerne med det samme, og få dem med på overvåget samvær...
    For ja - penge er ikke alt, men kommer der nye bøder hele tiden og du til sidst ikke kan betale dem, så kan du komme i fængsel, og det vil højst sandsynligt være ham der har hende imens.
    Der har lige kørt en lignende sag i nyhederne herovre.

    Så skynd dig at få en sag igang, så der kan ske noget meget snart - man skal banke i bordet med de kommuner...


  • #10   1. okt 2010 jeg er ikke meget for at aflevere hende i morgen, men for første gang overhovedet er min datters far gået med til at han og jeg lige får en kort snak om vores datter i forbindelse med at jeg aflevere. jeg vil fortælle ham udtrykkeligt hvad han skal og ikke skal, og jeg vil give ham en seddel med.

    Han har sagt i dag at de skal være hos hans far hele weekenden (han bor 5 min. kørsel herfra) og at der ikke bliver drukket, og at de skal i zoo i morgen. (men han lyver tit, så ved ikke om han taler sandt, men det tror jeg)

    men puha jeg har det skidt med at aflevere hende, for ved ikke om han kan tage ordentlig vare på hende. Men jeg vil opservere hende på alle mulige måder når jeg henter hende igen søndag for at se om der er det mindste.

    Og så håber jeg at vi inden næste samvær får indkaldelse fra amtet... for lige nu føler jeg mig super magtesløs smiley


  • #12   2. okt 2010 Mange tak - status er nu at han sent igår alligevel aflyste fordi han siger han er blevet syg... det med at han har været syg har systematisk forgået hver anden weekend de sidste 3 måneder. Men det passer mig nu helt fint.

  • #13   18. okt 2010 Ja nu nåede vi så 14 dage længere hen... og han skulle have haft hende denne weekend vi lige har været i.

    jeg skrev et brev til amtet i sidste uge om at det nu var 3 måneder siden han havde set hende, og jeg nu ikke længere sådan uden videre kunne aflevere hende.

    for det første er han efterhånden ukendt for hende
    Han vil ikke fortælle hvor i landet han bor og opholder sig
    Han kan ikke sætte sig ind i min datters fysiske og psykiske behov eller hende følelser.
    Han har gjort og sagt en del uhensigtsmæssige ting i forbindelse med samvær.
    Han er rigtig modbydelig overfor mig.
    Og jeg er simpelthen ikke tryk ved at overlade hende i hans varetægt.

    jeg hørte intet fra ham, men modtog et brev fra amtet fredag hvor der stod at vi skulle til nyt møde den 12 nov. + at han selvfølgelig har fået en kopi at mine to sidste breve til amtet.

    Det eneste jeg høre fra ham er fredag aften hvor han sender mig en sviner over sms, og påstår jeg lyver i mit brev til amtet - han mener at jeg selv har fundet hans adresse da han nu har fået brev sendt fra amtet, og da han også har hemmelig adresse overfor amtet, så mener han jeg har fundet den, og det vil han melde mig for. (men fjolset må da kunne regne ud at alle myndigheder kan finde ham uanset hvad)

    nå men han skriver også at jeg tilbage holder hende for ham, og at han så må vente med at se hende til han har været i amtet, og at det hele er min skyld. og at han vil kæmpe for hende og aldrig opgiver forældremyndigheden. Han har nu kun set hende 6-7 gange siden januar, og det er ham selv der besværliggørre alt.

    jeg svare selvfølgelig ikke, da jeg virkelig syntes han er dybt godnat at høre på.

    ikke nok med det, så har jeg et hold venner, som ind i mellem har liva på weekend, og det har de haft det sidste års tid - dem skriver han en rigtig modbydelig besked til natten mellem lørdag og søndag. Han skriver at de skal holde sig væk fra hans datter, og at de ikke er og aldrig bliver noget for Liva... om det kan fatte det eller hvad!!

    Jeg er målløs!!

    Jeg skal ind til retshjælpen og snakke med en advokat i morgen.

    Nogen som har nogle gode råd til hvad jeg skal sige og fremlægge for advokaten? hvor og hvad kan advokaten hjælpe mig med?


  • #14   18. okt 2010 Advokaten kan kun hjælpe med at vejlede dig de kan ikke tage med i statsforvaltningen det vil du intet få ud af men ender det i retten kan du bruge en advokat som talerør..
    håber på det bedste til det møde i skal til. frygter altid selv de ture der ind selv om det næsten går godt hvergang.


  • #15   18. okt 2010 Ved ikke i forhold til advokaten. Men tror du har gjort rigtig klogt i ikke at svare ham på hans besked, men gem den som bevis, og dine venner det samme. Hvis han skriver i et meget grimt sprog - og det med at han vil have hemmelig adresse for amtet - det kan måske tale til dig sag, da det jo viser lidt om hvad han er for en type person.

  • #16   18. okt 2010 Som forælder vil og skal du altid kunne ringe til statsamtet og få adressen af vide.
    Jeg havde ikek udleveret mit barn på de præmisser


  • #17   18. okt 2010 Amtet siger at han gerne må have hemmelig adresse, så ved ikke hvad jeg ellers skal gøre. Han siger jo at han har hemmelig adresse pga. mig. Og det har man ret til i DK - han mener også at jeg kun vil have hans adresse for at jeg kan snage i hans liv!!?? og han forstå ikke at jeg ikke kan være mere ligeglad med ham og hans liv!! men er absolut ikke ligeglad med hvor i landet mit barn befinder sig!

    vi skal i amtet den 12 nov. og der skal vi drøfte samværet, samt transport i forbindelse med samværet... og bliver vi ikke enige er det amtet som bestemmer, og jeg frygter sådan at det falder ud til hans fordel, så det er min datter der bliver taberen i det her. smiley

    Er så bange for at de ikke kan se hvilken person han er og at han ikke kan tage vare på et barn. Jeg har jo oplevet det på egen krop og på min datter, men de kender ham jo slet ikke, og hvis han er sød og veltalende derinde, så tænker jeg bare at de ingen idé har om hvem han er. Og jeg kan jo godt sidde og sige div. ting, men hvis han siger noget andet så er det jo påstand mod påstand.


  • #18   18. okt 2010 tror ikke du skal være så nervøs for det møde, min erfaring siger mig at de er ret gode til at gennemskue folk i statsforvaltningen, og syntes hvis du ikke har det godt med at tage til det møde, så tag en med du er tryg ved og som kan være der for dig og støtte dig evt. en af de venner du omtaler han også har skrevet til, du har jo RET til at have en bisidder med i alt indenfor det offentlige....

  • #19   18. okt 2010 jeg håber virkelig de kan hjælpe dig i amtet pøj pøj med det hele

  • #20   18. okt 2010 kan fuldt ud forstå din frygt for efter at have været der en små 10-15 gange efterhånden så sidder der desværre nogen der inde som er nemme at påvirke men skal så sige det er meget få tilfælde har kun oplevet 2 gange hvor det har været til hans fordel fordi de ikke kunne se virkelighede i øjene men de andre gange har det været til min datters fordel. nu er jeg dog personligt nået så langt i denne sag at hvis vi støder ind i endnu en som tager hans parti er det bare sur røv udlevere eller lukker ham ikke ind i mit hjem og der bliver intet samværd mellem dem, det dog en anden historie.

    Ang en Bisidder er det et problem din ex skal give lov til at personen er der selv om en bisidder ikke må sige noget det har jeg fået afvide gang på gang da de altid spørger min ex om det iorden min mand sidder der og intet må sige eller gøre. dog skrive beskeder til mig hvis han vil (skjult)
    hvis du skal have en bisidder kan du få en gennem dem eller en ude fra det kan han ikke nægte


  • #21   18. okt 2010 Er det ikke noget med at modparten skal give tilladelse til at man må have en bisidder med?

  • #22   18. okt 2010 jo han kan vælge ikke at gennemføre mødet, men det vil jo nok ikke gøre hans sag bedre så min dog, for så kan i vente på en ny tid til møde og igen har du RET til at have en bisidder med.. men hvis du er i tvivl om dumå eller ej, kan du jo evt spørge når du skulle til retshjælp :o)

  • #23   18. okt 2010 Det var da en god idé... det vil jeg lige spørge om :)'

    Andre forslag til hvad jeg kan tale med advokaten om og hvad der har betydning i en sag som min?


  • #24   18. okt 2010 Monique & Malik's mor smiley <

    de dropper ikke mødet hvis han ikke kan acceptere en bisider så må personen forlade lokalet for nej man har ikke RET til en da en bisider ikke har noget at skulle ha sagt alligevel det er kun en advokat han ikke må sige nej til men de må heller ikke sige noget..


  • #25   18. okt 2010 Det har man ret til, da jeg var til møde fik han afvide at han enten kunne acceptere det eller at de ville ændre mødet til en anden dag hvor han selv så kunne tage en bisidder med.. har en offentlig ansat jurist i familien og er ret sikker på han kender loven vedr de ting, og han siger at det har man ret til....

  • #26   18. okt 2010 Jeg havde advokat med i statsforvaltningen og hun måtte da gerne tale for mig.. Min eks nægtede osse at udlevere sin adresse, men det blev han pålagt af både statsforvaltning og fogedret at han skulle oplyse mig hvis han ville ha samværd.

  • #27   18. okt 2010 jurist eller ej men selv folk i statsforvaltningen har ikke styr på deres regler, og ved af personlig erfaring laver de ikke mødet om de vil heller sende bisidderen ud da de har så travlt i forvejen.

    underligt du måtte ha advokat der første dig sag men det nok igen hvem man har som sagsbehandler da de er vildt forskellige.


  • #28   18. okt 2010 Ja alt afhænger af om man har en god eller dårligt sagsbehandler i statsforvaltningen. Og jeg havde en lo..e sagsbehandler, så er glad for at jeg måtte have advokat med...

  • #29   18. okt 2010 vi har efterhånden haft en 4-5 forskellige sagsbehandlere der inde smiley

  • #30   18. okt 2010 Åh en advokat er bare så dyr at have med... kan du forklare lidt mere om dit forløb??

  • #32   25. okt 2010 har læst dit updateringe tråd og synes det helt hen i hampen er spændt på hvad advokaten siger når han ringer tilbage

Kommentér på:
udlevere datter til ukendt adresse?

Annonce