{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Såret og indebrændt {{forumTopicSubject}}

Ja endnu engang er det denne (fantastiske) svigermor det handler om.

Som nogle har set i andre tråde så har hun det lidt med at "rette" på mig. Og hjælpe de "forkerte" steder.

endnu engang har hun formået at såre mig. Og jeg VED at jeg IKKE er nærtagende.

Som i jo nok ved har jeg benprotese og nogle gange driller mit ben altså, dvs jeg har lidt svært ved at gå og min mor er rigtig god til at hjælpe, da hun har flexjob og kan derfor hente og bringe jonathan tidligt.
Synes hun er en dejlig hjælp og ha.

Kæresten og jeg kigger pt på huse og lejligheder.
Jeg vil helst ikke for langt væk, da det egentlig kun besvære mig.
Kærestens mor og far fandt så et hus 8 km fra byen. og jeg synes stadig det var lidt langt væk. både kæresten og svigerfar siger så "jamen så kan han komme herud og gå i vs eller dp" det synes jeg ikke om, da jeg synes det er synd hvis han allerede skal skifte vs.
Vi får så kigget på huset og jeg er ikke ret imponeret. synes det er dårlig indrettet osv.

I dag skulle vi så ud og spise frokost ved svigermekanikken. Snakker falder på hus. Og kærester mor Karen som hun hedder spørger så om hvordan det hus så ud vi havde været ude at kigge på. Jeg vil helst undgå at svare hende, da jeg ikke synes det rager hende om vores mening. men hun spørger mig så og jeg forklare at jeg synes kun det ville besværliggøre min hverdag mere og at det også ville være træls for min mor hvis hun skulle hente ham, så køre i bus ud til os og derefter køre ind igen med bussen for at komme hjem. det er jo latterligt.
Så siger svigermor så "hvorfor skal hun også det, kan du ikke klare dig selv eller hvad" - SMASK.. okay tak for lort tænker jeg bare. jeg blev rigtig vred og såret.
Jeg prøver så at forklare min sag stille og pænt at jeg er født og opvokset i lejligheder og rækkehuse men jeg kunne nemt bo i hus hvis det var det rigtige osv. jeg havde egentlig lyst til at gå.

Derefter siger hun så til min kæreste "jamen anders du har jo ikke lyst til at bo i en lejlighed resten af dit liv vel?"
Jeg kan ikke beskrive hvor meget jeg havde lyst til at tage jonathan og gå min vej. jeg fik øjenkontakt med min kæreste og han kunne se jeg havde tårer i øjnene.
jeg gik ud på toilettet og stor tudede.
jeg havde alle følelser uden på tøjet da jeg kom ind igen. jeg håber virkelig hun kunne mærke hvor vred jeg var.

Jeg ville bare gerne hjem. Og da vi kørte hjem sagde kæresten ingenting, han forsøgte ikke engang at snakke med mig. Det var kun her til aften at jeg slog hul på det at han sagde en smule.

Jeg står her og føler mig helt og aldeles alene her. Jeg føler der er noget galt med mig.
har forresten sagt til kæresten at hvis han er så vild efter at bo i hus må han flytte, for jeg er ikke klar lige nu. så finder jeg mig en lejlighed. føler mig så presset fordi boligpriserne og det hele er så lavt lige nu. men gider squ heller ikke og tvinge mig selv til noget jeg ikke har lyst til.
kæresten må jo svare på spørgsmålet om hvorfor vi ikke bor sammen - nok fordi han hellere ville bo i hus. jeg vil ikke stå i vejen for hans ønske.

havde brug for at få noget luft.
er der nogen der har et godt råd???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Såret og indebrændt
  • #3   7. nov 2010 henriette - jeg vil gerne vente lidt. da jeg ser det som en meget stor ting at bo i hus.

elise - ja helst.

• #4   7. nov 2010 kan godt forstå du gerne vil på tæt på din mor, men så lidt støtte du får andre steder fra. Det jo klart, du beskytter jo bare dig selv, også jeg vil helst være tæt på min mor, for hende ved jeg da hvor jeg har smiley
    - synes helt klart du skal snakke med din kæreste om det, for det kan ikke passe at din svigermor snakker sådan til dig! (: Vil gerne give dig lidt af mit mundtøj, for jeg havde fandme sagt noget igen..

• #6   7. nov 2010 maja - præcis. smiley
    jeg var virkelig også tæt på da.

elise - det er rigtigt. og nej hun forstår slet ikke hvordan det er at ha det sådan. de er sådan en kernefamilie hvor der ikke er sket noget frygteligt omkring dem. ville ønske hun kunne være i mine sko, bare en uge! smiley

• #7   7. nov 2010 Ud fra hvad du skriver ... du synes jeg altså at du virker lidt nærtagende, undskyld smiley
    Men jeg ser ikke de spørgsmål hun stiller som ubehøvlede, på ingen måde, og selvfølgelig spørger hun hvad i synes om huset - det ser jeg virkeligt intet galt i ? - Det gjorde både sviger og mine forældre da også da vi kiggede, vi havde dem sågar med ude. smiley

Ud fra hvad du skriver, så synes jeg mere det virker som om du bare ikke kan lide hende, og så opfatter det forkert - måske er jeg forkert på den, det kan godt være ... men jeg synes ikke det lyder slemt det du skriver smiley

Men ellers - Tag en snak med hende på egen hånd og fortæl hvad du føler ... det er en du måske skal leve med resten af livet, så er det bedst at i kan være i rum sammen uden at såre hinanden.

• #8   7. nov 2010 ckh - jeg kan da lide hende til en vis grænse. men bare måden hun sagde disse to ting på. smiley
    hun vil helt sikkert gerne hjælpe. men forstår ikke hvor svært det er at få hjælp. .. sååh smiley

• #9   7. nov 2010 jeg kan heller ikke med min svvilger mor men sumdes ikke din kæreste skal forsvare dig her hjemme skal manden ikke blande sig i vores ting det jo ikke han der har et problem men jer..

• #10   7. nov 2010 Den eneste jeg synes er forkert på den her er din kæreste ! Han burde dælme forsvare dig ! Men forstår dig godt smiley

• #11   8. nov 2010 Elisabeth - tak. og ja, det er squ ikke ret fedt. og slet ikke når de bare ikke forstår hvilken situation man er i.

Sandie - det synes jeg nu også, men det tror jeg desværre aldrig han vil gøre.

• #12   8. nov 2010 Pernille, hvilken del af vejle bor i i?
    Jeg må indrømme at havde det været mig, havde jeg spurgt kæresten om han helst være sammen med mig eller MOR?

• #13   8. nov 2010 Hvorfor bruge så meget energi på at være sur på hende? Du skal bare lade det hun siger sive ind gennem det ene øre og ud af det andet.

• #14   8. nov 2010 Elisabeth - nej ikke rigtigt. da jeg ikke synes jeg burde synke så lavt som hende smiley

maria - uha det ellers fristende!

marie - det er ikke nemt når man er ret sårbar.

Kæresten siger nu at det nok måske er bedst hvis vi flytter hver for sig, da han jo har en drøm om at bo i hus og da priserne er lave lige nu, så vil han gerne slå til nu, mens jeg nok først er klar om nogle år. og det kan han nok ikke vente på.
    Utroligt at et hus betyder mere end en familie

• #15   8. nov 2010 Jamen hvad med han køber et hus og du flytter med ? Så er det jo hans men du behøver ikke være klar ?

• #16   8. nov 2010 sandie - jeg er bare ikke klar til at forlade storbyen. jeg er et storby menneske og vil hurtigt komme til at føle mig ensom. min mor og jeg har et tæt forhold. så hvis jeg flytter væk ser jeg hende ikke længere så tit smiley

• #17   8. nov 2010 elisabeth - nej men det var da egentlig en god ide at gøre. smiley

• #18   9. nov 2010 elisabeth - du siger noget.. tak smiley

• #19   9. nov 2010 jeg syndes det er synd for ham, hvis han mener at et hus betyder mere for ham end familien, det er sku for matrilistisk...

• #20   10. nov 2010 Maria med en lille dreng - Jamen er det ikke også omvendt ?
    Pernille vil jo hellere ikke væk fra storbyen, selvom de ender med at bo hver for sig smiley
    Det er jo det samme, og måske handler det ikke så meget om selve huset, men at komme lidt væk fra storbyen smiley

• #21   11. nov 2010 ckh - det er rigtigt. men synes tit jeg hører det med at bymennesker ikke kan finde sig til rette udenfor byen. der sker jo nada smiley hah..
    og jeg er by menneske mens min kæreste er "bonderøv" smiley

Kommentér på:
Såret og indebrændt

Annonce