{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Måske sker det også for mig. {{forumTopicSubject}}

Tjaa.. som nogle nok ved så har jeg ikke lige verdens bedste svigermor. Og det resultere gnidninger mellem manden og jeg.
Vi havde et kæmpe skænderi her i eftermiddags. Og der er i luften at vi begge overvejer kraftigt at flytte fra hinanden.
Det gør ondt på mig da jeg er afhængig af "hjælp". Men jeg har klaret mig selv før og kan sikkert også klare det igen.

Endnu en drøm om kernefamilie er smidt i vasken.

Jeg mener at det er mandens mor der er skyld i det her, hun stikker næsen i ALT... måske gør hun det nok af ren bekymring, men hun ved INGENTING om hvad jeg gennemgår. Jeg bliver rigtig irriteret når hun tror at visse ting "bare" skal gøres!
Jeg kan ikke "bare" lige søge jobs på nettet, jeg kan ikke "bare" lige gøre hvad det passer mig og jeg kan ikke "bare" lige tage bussen hver morgen hvis vi nu flyttede væk fra byen. Hun forstår det simpelthen bare ikke.
Og hun kører KONSTANT i det.
Ja vi kommer fra to forskellige verdener og to forskellige syn på livet. Men jeg forstår ikke at hun har levet med mig i 2 år og stadig ikke har fattet at mit LIV ikke "bare" er lige til.

Jeg ved ikke hvad jeg ville med det her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske sker det også for mig.
  • #1   21. nov 2010 Har desuden overvejet at skrive et brev til svigermor og lægge kortene på bordet.
    skrive om min fd. skrive at jeg ikke kan klare mig selv, men at jeg af energiens kraft at gøre det, for at bevise jeg ingen dårlig mor er (hvilket jeg selv føler jeg er nogle gange)

    men vil det virke mærkeligt?


  • #2   21. nov 2010 Synes faktisk det ville være en god ide at tage en snak med din svigermor.. Og forklare hende hvordan du ser tingene, men synes du skal gøre det alene uden kæresten..

  • #3   21. nov 2010 håber det er ok jeg lige spørg, da jeg jo ikke kender dig.. men hva gør at du ikke kan søge job på nettet, at du ikke kan gøre hva der passer dig og hva gør at du ikke lige kan ta bussen hver morgen ??

    men kan godt forstå du ikke syntes det er sjovt at svigermor blander sig i alt, det samme gjorde min og især fordi vi har forskellige religoner og hun mener vores er forkert ( hun er jehova), min mand og jeg kommer også fra 2 vidt forskellige verdner, men han valgte heldigvis mig og vores børn og det fik hans mor til at forstå at hun skulle lade os gøre som vi ville så idag har vi lidt bedre kontakt de få gange om året vi nu har det


  • #4   21. nov 2010 kommende mormor - jeg har benprotese smiley

    tøh tror det vil være komplet umuligt for manden at stå ved min side.. -.-


  • #5   21. nov 2010 Pernille - Hvorfor kan du ikke søge arbejde på nettet pga din benprotese ?

  • #6   21. nov 2010 ckh - fordi jeg bla ikke kan arbejde 37 timer og har en masse ting som skal ordnes hvis jeg skal være på deltid, mangler desuden også stor forståelse på hvis jeg fx lige en dag har det skidt (psykisk) det er svært at forklare smiley
    og desuden føler jeg mig ikke god nok til at søge jobs på nettet.


  • #7   21. nov 2010 Pernille smiley - Jamen har du fortalt hende alle de ting, på en pæn måde hvor det kun er dig og hende ?
    Det kunne jo være at hun rent faktisk ikke forstår det.

    For mig lyder din svigermor absolut ikke som nogen kælling eller andet, hun lyder som en der vil hjælpe, og samtidig ikke rigtig forstår dig ... ud fra hvad du selv skriver.
    Og du lyder som om at du ikke har snakket med hende, og går ud fra at hun kan læse tanker smiley

    Det er i hvert fald sådan jeg læser det, og så forstår jeg godt at der kan komme problemer ud af det smiley


  • #8   21. nov 2010 hvis jeg var dig ville jeg ta en snak med svigermor om det hele, for det ska da ikk være hendes skyld at i går fra hinanden, hvis i virkelig elske hinanden.

  • #9   21. nov 2010 ckh - nej det har jeg ikke. jeg vil helst ikke blande hende for meget ind i mit liv for så graver hun endnu mere og spørger på ting jeg ikke engang selv har svar på.

    mor til - sådan tænker jeg også. men man kan bare ikke tale med hende. hvis jeg nu lod hende vide at jeg har en fd. så kan det FORHÅBENTLIG være at hun forstod mig lidt mere.

    linda - jeg tror at min mand under ingen omstændigheder kunne gøre det. desværre


  • #10   21. nov 2010 ok så kan jeg bedre forstå din sitation, men tænker også alligevel at du budre kunne få skåne job når det er sådan og der kan det jo så være et job der ved og kender til sitationen, så de bedre forstå at du ikke kan arbejde mange timer og kan ha dage hvor du harbehov for at blive hjemme. må ærlig indrømme at det lyder for mig at du ikke vil arbejde ???
    ang din snak med svigermor, ja så skulle du måske som du selv er inde på, starte med at skrive et brev til hende hvor du fortæller hende hvordan du har det med hende og jeres forhold.... måske hun kun er sådan, fordi hun bare vil hjælpe dig, når hun godt er klar over hvordan det står til.. mange gange skal man ha lidt "skub" for at komme lidt igang, og det er måske det hun føler hun gir dig ??



  • #11   21. nov 2010 linda - nemlig, har derfor også holdt det "hemmeligt" for hende. selvom folk synes det var mærkeligt. men nogle gange er man vel nødt til og tage drastiske midler i brug hvis man er desperat smiley

    kommende mormor - det kan jeg også. men det har taget 6 år for jobcenteret at fatte jeg aldrig kommer til at klare 37 timer. 6 år med fiaskoer. så det er svært at være positiv lige pt. jeg vil rigtig gerne arbejde. men jeg er så usocial lige nu at jeg faktisk ikke "tør" være blandt andre mennesker. jeg frygter de ikke kan lide mig.

    og det da selvf også rigtig sødt at svigermor vil hjælpe. men hun tror bare at alt er ligetil og nemt. men ja er på randen til at skrive et brev, selvom jeg nok vil fremstå som mærkelig


  • #12   21. nov 2010 Pernille - Jamen så forstår jeg hende godt. smiley
    Jeg forstår også godt at du ikke har lyst til at indvie hende i alt, men det er vel enten det eller forholdet efterhånden ? smiley

    Jeg ville mene du skal tage den personligt, ikke over et brev. smiley


  • #13   21. nov 2010 ckh - nemlig og er faktisk desperat lige nu.

  • #14   21. nov 2010 Pernille - Jeg synes du skal tage en snak med hende, det kan være det løser en helvedes masse ... hvis ikke, og dig og kæresten ender med at gå fra hinanden, så er det vel ligemeget hvad svigermoderen allgevel vel smiley

  • #15   21. nov 2010 Pernille. Jeg ville tage en snak ansigt til ansigt med hende. Et brev er ikke altid en god ting, da det afhænger meget af det humør det skrives i og det humør det læses i.

    Du kan skrive nogle stikodt til dig selv, og så have dem at gå efter. Jeg ville på en stille måde tage snakken med hende.
    men tro mig jeg ved hvor svært det er, da jeg også er den heldige vinder af en svigermor og svigerfar som er nysgerrige, dømmende og nogle rigtige blandemaskiner.


Kommentér på:
Måske sker det også for mig.

Annonce