1.199 visninger
|
Oprettet:
forældremyndighed {{forumTopicSubject}}
nu har søgt rundt omkring på nettet fordi jeg har hørt at hvis faren har skrevet under på omsorg og ansvars erklædring og han ikke lærer op til det ansvar som far af det er nemmere for moren af få fuld forældre myndighed..??
nogle der har hørt om det??
hvordan er det med de nye regler, hvornår kan man søge den, eller ved godt man kan søge den hele tiden, men hvor meget skal man have på faren før der er hold i sagen. godt være det er skrevet lidt mærkeligt men vidste ikke lige hvordan jeg skulle formolerer(staves?) det:D
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 40 Svar: 132
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 3 Svar: 134
jun 2008
ellers må jeg jo hører min sp.
jun 2008
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 3 Svar: 134
så skal jeg bare ha din mail
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 39 Svar: 391
Er du ikke sød at lade være med at skrive med stort hele tiden ? Det opfattes nemlig som råben/som om man er sur på nettet
jun 2008
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 111 Svar: 805
der er kommet nye regler IGEN! og det hedder sig nu at alle fædre kan søfe fælles forældremyndighed,
uden problemer, og ved statsamtet råder de også mødre til bare at give ham det da det er en alt for hård kamp at tage op, netop fordi mødrene kommer til at kæmpe kæmpe forgæves, da der ska UTROLIG meget til for fadren ikk for delt forældremyndighed, men at gå fra delt til fuld forældremyndighed kan man ikk længere, med mindre faderen forlanger at barnet ska bo ved ham og det hele tiden har boet ved moderen så vil de råde fadren til ikk at ta den i retten da han så vil risikere at miste fælles forældremyndighed, men har i fælles og du vil ha fuld ska der altså være tale om direkte mistrivelse ved faderen, dvs. han ikk tager sig af barnet når det er ved ham, han slår måske eller misbruger på anden vis,
jeg ved dette da jeg lige har været en ''kamp'' igennem med min datters rigtige far. du er velkommen til at spørge hvis der er andet du er i tvivl om, jeg har stort set alt hva der er af indformationer i den slags liggende her hjemme
aug 2008
og så ka en advokat formulere sig en del bedere mange gange så kommer man ikk selv til at sige noget man egentlig bare burde ha holdt kæft med..
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
Jeg kender situationer hvor narkomaner, spritbilister (som har haft tænkt sig at have børnene med i bilen selvom han var beruset) og andre lignende skidte typer har fået lov til at beholde deres del af forældremyndigheden, så tro mig det er en kamp op ad bakke. Idag er det fædrene der har rettigheder og ikke mødrene og slet ikke børnene. Det kan vi takke de mødre som har brugt børnene som magtmiddel overfor eks'er for.
aug 2008
men selvom man har delt forældremyndighed, har har faderen ikk større fordele, det eneste den fælles forældrmyndighed gør er han det nu er på skrift at han har ret til at få at vide hvis barnet bliver indlagt eller på anden vis kommer til skade, og han ka vælge at nægte at skrive under på et pas så man ikk ka få pas til barnet, og så har han ret til at være med til at bestemme hvilken slags skole barnet ska gå på. men er der uenigheder om skolevalg ska faderen sige oki så tager vi det skolevalg som moderen har valgt, men omvendt bor barnet hos faderen, er det moderen der ska rette sig efter faderens valg og er forældrene fulkommen uenige og ved at rive hovedt af hinanden over noget i den stil, så ka amtet gå hen og gi den ene forældre fuld forældremyndighed, til den forældre hvor barnet bor hos, det samme gælder hvis der er uenigheder i hvilken relligion barnet ska opvokse i.. håber jeg udtrykker mig godt nok, er lidt dårlig til at udtrykke mig på en ordenlig måde..
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 3 Svar: 14
aug 2008
min datters rigtige far har aldrig rigtig været der for hende men han fik fælles forældremyndighed alligevel, men faderen har som sagt ikk større muligheder end han hele tiden har haft..
jun 2008
forældremyndighed