{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.267 visninger | Oprettet:

samværd,bopælsret,ukendt far,mange ? {{forumTopicSubject}}

Det ligger sådan at Jesper har en kammerat der eftersigende lige skulle være blevet far...
Pigen som er mor til barnet har været sammen med 2 omkring det tidspunkt hvor hun er blevet gravid, Jespers Kammerat som hun var i et forhold med, også en anden...

Jespers kammerat skriver så her til aften at han vist er blevet far... grunden til han ikk er helt sikker er fordi det er en anden kammerat til ham, som har ringet og sagt han har hørt noget med at hun har født....

Jesper fortæller så at hun har tænkt sig at oplyse faren som ukendt, trods hun udemærket er klar over hvem der er de mulige fædre...

Jespers kammerat ønsker at få barnet over og bo, da moren til barnet har roterende fis i kasketten, og har fået fjernet sin datter for omkring 1 års tid siden...

Mine spørgsmål lyder så på;

- Hvordan skal Jespers kammerat nu forholde sig i forhold til hun muligvis ikk har oplyst ham som mulig far...

- Hvad sker der med hende hvis ikk hun har det?

- hvordan er hans chancer for at få bopæls retten?

- Hvor meget, og hvornår har han krav på samværd?

Jeg håber tråden kan holdes i en sober tone, da det ikke er fordi jeger ude på at starte en debat om ret eller forkert, men snare for at kunne hjælpe Jespers kammerat med at få besvaret nogen spørgsmål...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  samværd,bopælsret,ukendt far,mange ?
  • #1   30. jan 2011 Det må vel være noget med at skulle anmelde hende til kommunen for bedrageri??? Hvis hun ved hvem der er mulige fædre, så er det jo bedrageri ikke at oplyse et såvidt jeg ved.

  • #2   30. jan 2011 Han kan selv tage kontakt til amtet.Det ved jeg for min kammerat har stået i det sammen. Så hun kommer ikke uden om.

  • #3   30. jan 2011 Laila - hvordan gik det din kammerat?
    Ønskede han også bopæls retten?
    Hvornår og hvor meget samværd var han berettet til?


  • #4   30. jan 2011 Mange tak for svarene...

    Nogen som eventuelt kender svaret på de andre spørgsmål også... Vil gerne hjælpe ham så godt som muligt, så han står så stærkt som muligt i forhold til det lille barn der lige er kommet til verden...
    Skal lige siges haner meget arrengageret, og ønsker så snart det er muligt at se om han kan få bopæls retten over barnet, da det er det bedste i givende tilfælde for barnet...


  • #5   30. jan 2011 Jeg tvivler lidt på at han kan få bopælsret så tidligt da der jo er amning der også skal tages hensyn til. Jeg har aldrig hørt om nogle fædre der har fået bopælsret så tidligt ihvertfald.
    Men hun kan ikke snige sig uden om den med at oplyse faderen navn, så må de to mulige fædre jo tage kontakt til statsamtet og oplyse at en af dem muligvis er far til barnet.

    Det er ikke altid at øvrige børn bliver fjernet selvom det første eller flere børn er fjernet fra hjemmet, der er flere ting der spiller ind.


  • #6   30. jan 2011 Han står som far nu og har fast samvær hver 2 weekend...
    Og ferie osv. Der skal de jo dele. nej han så ikke grund til at få hele retten, men det gør din ven også søger han jo bare og når hun har fåer fjernet et ja så ryger nummer to også..


  • #7   30. jan 2011 Hvis hun tidligere har fået fjernet et barn, vil man jo klart kigge på faderens mulighed for at få barnet. Så syntes da helt bestemt at han skal sørge for at få DNA tjekket om han er biologisk far og så gennem statsforvaltningen og evt. kommunen (hvis de laver en sag på barnet, hvilket de nok gør når hun har et anbragt barn). Ved kommunen kan han jo vise fra en start at han kan være en ansvarlig forældre, såfremt at moderen ikke kan have barnet, vil det jo komme til sin biologiske far, hvis han har evnerne.

  • #8   30. jan 2011 Hovsa få ham til at ringe til Statsforvaltningen i morgen og spørge hvordan han skal forholde sig

  • #9   30. jan 2011 Mange tak for svarene, de er virkeligt brugbare smiley
    Jeg har skrevet lidt med ham her til aften, og han vil tage kontakt til stats amtet imorgen så vidt jeg forstår på ham, også vil han tage over tirsdag formiddag for at se den lille dreng....


Kommentér på:
samværd,bopælsret,ukendt far,mange ?

Annonce