{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.103 visninger | Oprettet:

Tør ikke udlevere ham til faderen {{forumTopicSubject}}

Det her bliver en lang beretning, men jeg er nødt til at prøve at få luft for det, så bær over med mig.

For fire år siden mødte jeg faderen til min søn. Han fortalte ret tidligt, at han havde været i fængsel, og havde nogle psykiske problemer. Men da vi lærte hinanden at kende var han psykisk stabil og ikke ude i noget ulovligt, og i min verden kan folk godt ændre sig til det bedre, og vi var meget forelskede i hinanden.
Vi flyttede sammen og lige så stille begyndte tingene at gå ned af bakke. Han havde perioder, hvor han drak, og jeg skulle uden tvivl have afsluttet det dengang, men kærlighed gør blind.
Jeg blev gravid, og i starten af graviditeten var han stabil, men hans psykiske problemer pressede mere og mere på, og da jeg var ca. 6 mdr. henne prøvede han at begå selvmord. Vi prøvede at få professionel hjælp til ham, men det system er meget tungt at danse med. Da jeg fødte knækkede det fuldstændig for ham. Han begyndte at drikke, og han endte med at blive indlagt på psykiatrisk afdeling. Igen skulle jeg have stoppet forholdet, men kunne nok ikke lige overskue hvordan tingene skulle køre med et lille barn alene.

Her d. 24 december gik tingene helt galt. Han var begyndt at drikke igen og ovenikøbet stoppet med at tage sin medicin. Da vi kom hjem efter at have holdt juleaften ved min søster, og Liam var blevet lagt i seng gik han fuldstændig amok, og begyndte at smadre hele huset. Jeg fik ringet efter min far, og han hentede mig og Liam og kørte os på krisecenter, fordi jeg ikke havde lyst til at komme et sted hen, hvor han lige kunne finde os.

Jeg var på kirsecentret i 3 uger, indtil, at jeg kunne få en lejlighed.
Min mor og hendes mand var i dialog med ham, fordi der var mange ting der skulle være styr på i forhold til, at han skulle have sine ting osv. og at eftersom han er faderen, så skulle der gerne på sigt skabes en form for samarbejde omkring Liam. Han havde egentlig fået en lejlighed i en anden by et godt stykke vej væk, men der kom han i klammeri med nogle farlige mennesker, som bl.a. prøvede på at skyde ham. Herefter blev han igen indlagt på psyk. og han fandt ud af, at han nok ikke skulle bo der længere, og så ville han gerne bo i samme by som mig og Liam, fordi så ville det gøre samværet nemmere (i hans hoved i hvert fald).
Fint nok, han vidste ikke noget om, hvor jeg skulle flytte i lejlighed, men så havde han selv været i kontakt med boligforeningen og fået en lejlighed i samme afdeling som mig. Så vi kom til at bo kun 50 m. fra hinanden. Jeg syntes ikke ligefrem, at det var det fedeste, men kunne ikke rigtig gøre noget for at forhindre det.

Han flyttede ind i lejligheden i mandags, og jeg prøvede at forklare ham, at det eneste vi havde at snakke om, det var vores søn. Det havde han svært ved at forstå, og hver aften var der en endeløs strøm af sms'er, og han stod og bankede på mine vinduer og ville snakke, hvilket jeg under ingen omstændigheder havde lyst til.

Nå jeg har et arbejde, hvor jeg arbejder hver anden weekend, og havde håbet at han ville være med til, at Liam blev passet ved min mor og hendes mand, og så måtte han komme og være sammen med Liam ved dem. Det syntes jeg var den bedste løsning, fordi jeg ikke mener at han er for psykisk ustabil til at tage vare på Liam. Han kontaktede statsforvaltningen og det gjorde jeg også selv, og vi fik faktisk begge to at vide, at jeg ikke havde ret til at lade være med at udlevere ham. Så aftalen blev, at jeg skulle aflevere Liam ved ham lørdag morgen, når jeg skulle på arbejde og hente ham igen halv fire, når jeg fik fri, og så havde vi en aftale om, at hvis det blev for meget, så kunne han ringe efter min mor, så skulle hun nok komme og hjælpe.

Da jeg kom for at hente Liam som aftalt, fik jeg en fornemmelse af, at han havde drukket pga. den måde han opførte sig på, men konfronterede ham ikke, da jeg bare ville have Liam med væk derfra. Han var af en anden opfattelse og mente vi skulle have en snak. Det forklarede jeg ham, at vi i hvert fald ikke skulle så længe Liam var til stede, så jeg begyndte at få Liam i tøjet og ville til at gå.
Så gik det galt igen. Han slog mig (med flad hånd for det efterlader jo ikke mærker) og smed mig ned på sofaen, mens jeg havde Liam på armen, lagde armen rundt om halsen på mig og hev mig i håret, og han sagde en helt masse ting om, at vi da skulle kunne snakke sammen på en ordentlig måde. Det eneste jeg kunne fokusere på, var at Liam græd og var bange, så jeg hørte egentlig ikke så meget efter hvad han sagde, men snakkede ham bare efter munden.
Det virkede, for endelig slap han mig, og jeg begyndte at gå hjemad, han fulgte efter og blev ved med at ævle om, at vi skulle snakke sammen. Det eneste jeg sagde til ham gentagne gange var, om han ikke godt ville gå hjem til sig selv, men det gjorde han selvfølgelig ikke. Han fulgte efter mig ind i min lejlighed, tog mine nøgler ud af hånden på mig og ville ikke gå. Jeg ved ikke hvor lang tid han blev der, sikkert kun 5 min, men det føltes som flere timer. På et tidspunkt flåede han Liam ud af armene på mig og var lige ved at gå med ham, men heldigvis begyndte Liam at græde så meget at han gav mig ham igen, og jeg fik ham endelig til at gå ved at sige at han da selvfølgelig skulle passe Liam igen søndag. Han gik men mine nøgler afleverede han ikke.

Lige så snart han var ude af lejligheden ringede jeg til politiet, og de sendte en patrulje, men der ville gå en halv time inden de kunne være der, så jeg ringede efter min mor og hendes mand, og de kom i løbet af 5 min.
Endelig kom politiet, og vi fik en snak om, hvad der var sket, og så ville de gå ned og snakke med ham, men da var han væk, for i mit nøglebundt sad der også nøglen til min bil, så da han har set patruljevognen komme ind på p-pladsen er han forduftet.
Politiet efterlyste bilen med det samme, og den dukkede heldigvis op samme aften.

Nu bor jeg så ved min mor og hendes mand, for jeg skal ikke op i den lejlighed, hvor han kan holde øje med hvornår jeg kommer og går.
Han har haft ringet til min mor et hav af gange. Det ene øjeblik siger han at han nok skal forsvinde og aldrig kontakte mig igen. Det næste øjeblik vil han have alt det samkvem med Liam som han har krav på. Så han er fuldstændig utilregnelig.
Jeg bliver boende her indtil han er væk, hvis ikke han flytter, så gør mig og Liam. En ting er i hvert fald helt sikker og det er, at han ikke kommer til at se Liam igen foreløbig, for jeg skal ikke gå og frygte at hente ham, og han er overhovedet ikke i stand til at tage vare på ham, for han har selv indrømmet, at han ikke tager sin medicin, og jeg kan høre på hans stemme, at han drikker.

Ja det blev som sagt lidt langt, men trængte bare til at få det ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tør ikke udlevere ham til faderen
  • #1   8. feb 2011 det er meget svært at få igennem at en far ikke må se sit barn jeg har lige været det igennem. min eksmand prøvede at begå selvmord 2 gange på under en måned og det var ikek engang nok i stats amtet desværre

  • #2   8. feb 2011 ¨jeg syntes ik der er andet end at tage det op i statsamtet. fortæl din situation, i nogle tilfælde får faderen kun begrænset samkvem, 1 time om måneden i starten og hvis det så er stabilt kan man udvide det... men syntes de er blevet bedre til at lytte og gå efter hvad der er bedst for barnet.. min kæreste har en datter med sin eks. datteren ser kun sin mor 1 dag hver anden måned da hun faktisk har ødelagt sin datters liv.. og det er statsamtet der har taget den beslutning at alt samvær er under opsyn.. det er en lang sej kamp i statsforvaltningen, men man kan få utrolig meget hjælp der gennem

  • #3   8. feb 2011 Føj for en ubehagelig mand, håber da virkelig ikke statsforvaltningen bliver ved med at fastholde at han skal have samvær med sin søn.

    Har du meldt ham, så der ligger papir hos politiet på at han har været voldelig?

    Ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive, det er jo skrækkeligt.


  • #4   8. feb 2011 Ja jeg ved desværre godt at det er meget svært, men så må vi i statsforvaltningen og få en afgørelse, og der håber jeg at kunne få gennemtrumfet, at det skal være overvåget samvær.
    Der er nemlig så mange beviser på, at han er psykisk ustabil og ikke tager sin medicin som han skal, og ikke vil medvirke til et ordentligt behandlingsforløb.
    Under alle omstændigheder vil jeg have en ordning på, at jeg ikke skal være alene med faderen, når han skal have samkvem (hvis han skal det), for jeg vil ikke gå og frygte at få tæsk hver gang.


  • #5   8. feb 2011 hos os indhentede statsamtet oplysninger fra forskellige steder, læger, syghuse osv, for at indhente alle de oplysninger som kan være nødvendige.. og carolines mor er nettop og psykisk ustabil og været indlagt flere gange, og ville heller ik tage medicin altid og her fik min kæreste det som han ville.. så det hjælper at kæmpe for de små. held og lykke. håber det lykkedes for dig også

  • #6   8. feb 2011 Sagen er selvfølgelig meldt ved politiet, men desværre kom der ingen fysiske mærker, da han jo slog med flad hånd, for så "klog" er han alligevel.
    De to betjente, som kom i lørdags, gav mig ret i, at det et eller andet sted var ærgerligt at han ikke bare havde gennemtæsket mig, så der var mærker, for så ville jeg have en stærkere sag i forhold til at holde ham væk.
    Det er sørgeligt, at man et eller andet sted skal være ked af, at man ikke har fået tæsk, men det er desværre realiteterne i sådanne sager. For når der ikke er fysiske mærker, så er det i lovens øjne mit ord imod hans.


  • #7   8. feb 2011 Puuuuuha jeg sidder og har det SÅ dårligt på jeres vejne! Håber du kan blive boende hos dine forældre, og at du kan komme væk fra ham og få et stabilt liv. Har du snakket med din læge omkring det? Det kan jo nemt udløse en depression eller angst smiley

    håber virkelig det bedste for jer.


  • #8   8. feb 2011 håber statsamtet forstår din sag. og det bliver godt.. statsamtet, er der jo ved overværet samvær, du behøver ikke.. håber det går godt for jer..

  • #10   8. feb 2011 Jeg ved ikke om nogen af naboerne har set/ hørt noget. Har ikke været hjemme siden, og det må et eller andet sted være politiets opgave at finde ud af.
    Og ja jeg kunne da godt opgive alt her og flytte et sted hen med nyt navn osv. men jeg er også bare nødt til at være lidt realistisk.
    Det er ikke bare lige sådan at opgive alt. Penge er der ikke flere af, for efter det der skete juleaften står jeg med to huslejer pt. da det kun var mig der stod på lejekontrakten til vores fælles hjem, plus der skal betales for alle de ting der er blevet smadret.
    Hvis jeg skal flytte herfra, har jeg ikke noget arbejde mere og hvis jeg skulle være så heldig at få et nyt arbejde et andet sted, hvem skal så passe min søn, når jeg skal arbejde weekend? (er sosu-assistent så det er ikke til at undgå).
    Jeg vælger at blive her, fordi min familie er tæt på og kan hjælpe med børnepasning, de støtter mig 100% i den her sag og de vil altid beskytte mig og Liam, og jeg kan altid snakke med min mor om mine følelser omkring tingene. Hvis jeg flytter kommer jeg til at sidde et sted, hvor jeg ikke kender nogen, og hvem skal så hjælpe mig, hvis tingene brænder på?
    Og så er der også det i det, at jeg ikke vil flygte resten af mit liv. Hvis han virkelig vil, så skal han nok finde ud af, hvor jeg flytter hen. Det er meget nemt at følge efter folk, så hvis jeg flyttede og min mor og hendes mand en dag ville besøge os, jamen så skal han da bare følge efter dem, så ved han hvor jeg bor.
    Der er også en anden fordel ved, at blive boende her. Det er min hjemby, jeg kender de fleste mennesker her, og han kender ikke rigtig nogen, så det giver mig "hjemmebane" fordel.
    Jeg håber på, at når han har siddet i den lejlighed alene i et stykke tid, uden nogen at snakke med og uden at se mig og Liam, jamen så fordufter han lige så stille.


  • #11   8. feb 2011 håber statsforvaltningen vågner op men desværre er de ikke altid til meget hjælp. personligt er jeg nået der til hvor jeg uanset ders ord nægter samværd det kan ende med bøder men det er jeg kold over for jeg skal varetage min datters tarv og det har jeg tænkt mig at gøre fuldt ud.
    kan godt se det svært med adresse ændring men hvad med dine forældre er det en midlertidig mulighed så er du ikke alene ?


  • #12   8. feb 2011 puuh ha altså - sikken idiot - jeg forstår ham ikke - hvorfor gøre dig skade mens du har jeres søn på armen? i min verden betyder det bare at han ikke betyder noget for ham

    jeg håber du får meedhold og ja det var da også satans at han ikke bare pandede dig sådan en at det kunne ses :S

    ^^ du ved hvad jeg mener - jeg ville også flytte væk fra den by han holder til i , mest af alt for sønnens skyld da det da mærker ham på længee sigt med en nervøs mor og en ustabil psyko far .

    held og lykke med det hele - sikke en grim oplevelse smiley


  • #13   8. feb 2011 Jeg ville melde det til statsamtet og komme igang med en sag om han ikk skal have forældremyndighed.
    Du skal sige hvis han skal se sin søn skal det være overvågnet samvær !! du ska forklare hvordan han er osv.
    du skal sige de kan hente sagen hos politiet.
    du skal igang med det nu !!!

    Jeg har en søster så går det samme igennem - de kan ikk melde manden da han ikk har lavet mærker kun på hendes sjæl !!

    Hun bor os under hemmelig adresse og mobil nummer. du kan ikk ændre navn på dig eller din søn da du ikk har den fulde forældremyndighed !!


  • #14   8. feb 2011 Altså der er ingen tvivl om, at jeg kan blive her ved min mor så længe det er nødvendigt, men på et eller andet tidspunkt skal hun og hendes mand jo også have deres privatliv tilbage smiley
    Jeg har sagt til faderen, at han kun kommer til at se Liam, hvis han søger forvaltningen om det, for jeg udleverer ham ikke frivilligt igen. Det var dumt og naivt af mig at tro, at vi kunne få det til at fungere på en stille, rolig og fredelig måde. Det magter han helt tydeligt ikke.
    Jeg tror så ikke,at han selv henvender sig til foraltningen, for han er jo ikke dummere end han godt ved, at jeg har de stærkeste kort på hånden. Jeg har fast arbejde, han får førtidspension pga. psyken (nu siger jeg ikke at folk der får førtidspension ikke kan være gode forældre, forstå mig ret).Han har været i fængsel en del gange, jeg har højest fået en p-bøde. Han er kendt for både alkohol og stofmisbrug, sådan noget har jeg aldrig haft problemer med.


  • #15   8. feb 2011 alle de problemer gør faktisk ikk at han ikk må få hans barn.. Du skal søge om fuld forældremyndighed nu og så køre sagen.. fordi selvom han er sådan kan de faktisk godt give ham lov til at dele den med dig. sygt som det lyder.
    Min søster står os med alle kortene på hånden - men ja sagen er igang nu og vi venter alle i spændning fordi min eks svoger skal bare ikk have børnene !! så går den først hel gal.


  • #16   8. feb 2011 jeg bor i samme by som min datters far, han har samvær men det er ikke fra min adresse. Jeg har navne og adresse beskyttelse, så jeg kan under ingen omstændigheder findes smiley

  • #17   8. feb 2011 (23+) 15 uger til tvillingerne's ankomst smiley

    desværre gør de ting ikke at man ikke må få sit barn.
    statsforvaltningen har gang på gang givet min datters far samværd tros han har været inde og siddet grundet vold mod politiet og stoffer. tager det selv og har også været voldelig ,mod mig hvor vores datter så det, han har droppet hende gang på gang men han har alligevel fået samværd smiley


    * SS *

    det havde jeg også indtil statsforvaltningen gav ham min adresse tlf og mail. og da vi har købt hus kan man ikke lige hive rødderne op smiley


  • #18   8. feb 2011 de stores mor har også haft problemer med flasker med flasken og en lang psykisk journal og har også været indlagt på p pga selvmord og hun må også stadig se dine børn. Og hun kan stort set ikke tage vare på sig selv. Men nope det er stadig ikke nok.. desværre

  • #19   8. feb 2011 jeg skriver hvergang jeg skriver til forvaltningen at jeg har adresse og navne beskyttelse. også MÅ de ikke give ham det. Der bliver så sat et stk papir over min adresse tlf og mail..
    har fået afvide at man kan ligge sag an mod dem der udlevere ens beskyttede oplysninger.. smiley og få medhold i henhold erstatningn...


  • #20   8. feb 2011 * SS *

    der står også i vores sag jeg er adressebeskyttet men de fjernede ikke min adresse i et brev. har ikke gjort mere ud af det for hvad kan de gøre, vi kan jo ikke bare flytte og de kan jo ikke "skjule" mig i mit eget hjem. erstatning kan jeg ikke bruge han har min adresse så det løb kørt. tror dog slet ikke man kan bevise de har givet adressen kan jo ikke bevise de ikke har slettet det i hans dokument mit behøver de jo ikke at gøre det i, så det ville være svært.


  • #21   9. feb 2011 de har altid slette min adresse i mine breve. kopien af hva de har sendt til ham, det skal de. men kan godt følge sig..

  • #22   9. feb 2011 de har aldrig slettet i dem jeg har modtaget så har ingen ide om hvor mange gange de har sendt ham min adresse ud over den ene gang smiley

  • #23   9. feb 2011 ej, det ville jeg klage over..! det er brud på lovgivningen

  • #27   9. feb 2011 have en bisider med når du afhenter, og han henter.. han har ingen krav til at komme ind i dit hjem, og du har heller på at kommer i hans, jeg ville simpelthen blive uden foran, ringe på, sige, så er jeg her. be ham give ham tøj på, hvis han nægter ville jeg ganske simpelt vende mig og gå. VIlle dog have en med, som jeg føler mig tryk og sikker ved.

  • #28   9. feb 2011 Tak for jeres råd alle sammen.
    Jeg ved godt det er ekstremt svært, at afholde ham fra at se Liam, men et eller andet sted er han en kæmpe kujon, så jeg tror slet ikke han er mand nok til, at tage kampen i statsforvaltningen. Han ville slet ikke kunne holde ud, at høre mig komme med alle mine argumenter for, hvorfor jeg ikke mener det kan fungere, og hvorfor jeg vil have det skal være overvåget samvær med krav om antabus, tjek for stoffer, og kontrol af, at han tager sin medicin.
    Så vil han hellere kaste håndklædet i ringen og sætte sig et eller andet sted og tænke "uha hvor er det synd for mig, at jeg ikke må se min søn"
    Og hvis han gør det..... jamen fint for mig.
    Jeg nægter bare at flygte fra ham resten af mit liv.Min mor har sagt vi kan blive boende her til Laim er 30, så det er ikke noget problem


  • #29   9. feb 2011 man kan desværre ikke kræve feks blodprøve for stoffer den har vi været igennem..
    man kan heller ikke optage evt overfald da han skal være gjort opmærksom på du optager så de vil de ikke bruger, det er skide svært i dag at pase på sine børn på den kant..


Kommentér på:
Tør ikke udlevere ham til faderen

Annonce