{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.669 visninger | Oprettet:

No name
No name
Tilmeldt:
25. feb 2010
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058

Hvor er det uretfærdig!! :( {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg syntes simp.then at DK på nogen punkter "tvinger" far og mor til at gå hvert til sit?

Vi har valgt at jeg skulle starte på udd. som SOSU-hjælper. Dvs. gå på elevløn (9.700 FØR skat)

Min kæreste har arbejdet aften, men blev tilbudt en plads på daghold, som han tog imod for at vi kunne være sammen, andet end bare i weekenderne. Dvs. han er gået ned til at få 5.500 udbetalt hver 14. dag.

Og med en huslege, DP-plads, lån osv, så kan enhver regne ud vi ikke har mange penge som det ser ud nu.

Syntes simpelthen det er SVINDERI så lidt hjælp vi kan få!!
Vi kan få 500,- i boligstøtte og vi har s'gt om delvis friplads til DP, men det var ik meget vi kunne få.
Jeg kan ik få supleret mere op i elevløn, da vi er to, sammen om Linea! smiley

Og og og... Så er der en fra min mødregruppe, enlig mor..
På su, hun får det hele betalt fordi hun er enlig.. Hun har stor fed lejlighed, lige købt 42" nyt fladskærm, ny sofo, kørekort og da os lige en ny bil....

Syntes sku det er at opfordre folk til at være enlig mor..
Skal vi virkelig straffes for at være to om at have et barn??

Syntes ikke at de enlig ingen hjælp skal have, syntes de skal have samme muligheder som os andre...

Ja ved ik hvad jeg vil med det.. Bare sur og træt af situationen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er det uretfærdig!! :(
  • #2   19. sep 2011 ja og så klager de over folk ikke får nogen uddannelse...

    Kan kun ryste på hovedet...


  • #6   19. sep 2011 træls ja men vil ikke lige frem sige at de tvinger en til at gå fra hinanden,jeg vil også gerne ha en uddannelse men det har vi ikke råd til så det får jeg så ikke men går på arbejde i stedet, men må bare vælge noget andet når det nu ikke er en mulighed.
    den uddannelse jeg gerne vil ha skal man på su i et halvt år og derefter får man 19000kr før skat som voksenlærling så udelukkende pga det skide halve år må jeg droppe det.


  • #8   19. sep 2011 Det er ikke engang løgn.
    På trods af, at jeg er uddannet ssh'er, og kæresten er procesoperatør, og vi får lidt hjælp til vs, så har vi stadig ikke råd til, at jeg kan blive uddannet dyrepasser, medmindre jeg tager et su-lån, og det nægter jeg næsten.
    Vi har omkring 28000 udbetalt, og ligger 16000 til budgetten, og det er uden mad, benzin og bleer osv.
    Vi har simpelthen lagt det skide budget om hundrede gange, og alligevel kan vi ikke få det til at gå op. Det er noget værre pis!


  • #9   19. sep 2011 Enig.... Jeg bliver 25 til febuar og det er helt og aldeles med vilje at jeg har ventet med at komme ind på hjælper uddannelsen som dig, for det kunne ikke betale sig... Nu kan jeg jo så få voksen løn når jeg starter grundet at jeg har to års erfaring inden for faget og er 25... Men helt ærligt så opfordre de jo folk til at vente med at tage den uddannelse de ønsker... Og er enig med dig i at ënlige mødre får så hatten passer, fordi vi er to har vi sku os kun lige til dagen og vejen...

    Man burde få fuld elevløn som forsørger...


  • #13   19. sep 2011 lidt i samme båd. Jeg ville også rigtig gerne have min uddannelse, men det er desværre heller ikke muligt for mig før jeg fylder 25, da jeg så ville kunne få højere udbetaling.

    vi har min kontanthjælp(er på barsel lidt endnu) og han løn på 5800 hver 14. dag, så vi her lige så meget som jer. Vi ville da gerne have en lille smule ekstra, så vi kunne besøge familien i den anden ende af landt oftere.

    jeg syntes selv der burde være en form for støtte til den der gerne vil have en uddannelse. Det er ikke kun fordi jeg har barn at jeg ikke har råd, ville heller ikke have haft økonomi til det hvis jeg bare var sammen med kæresten.

    Her er vi heller ikke gift fordi vi vil miste en masse penge ved det, så vi er forlovet og forventer at være det til vi skilles



  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #15   19. sep 2011 Syntes bare det er sviner, at en enlig sagtens kan få lov at ta en udd. uden det kommer til at gå ud over deres økonmi.. Men fordi man er to, så er det praktisk talt umulig!!!!
    Kan ikke se ideen i at de skal have fere penge til rådighed i måneden, end man skal, fordi man er to...

    Og som dagen dk ser ud, og arbejdet ik hænger på træerne, presser de en ud i en udd. MEN HVAD FANDEN HJÆLPER DET!!!!!

    En spurgte til hvad min kæreste laver.. Han er på Aktona (laver vinduer som Velfak)e


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #16   19. sep 2011 Dina : så du sys det er helt fair, at man "kun" som enlig mor kan få lov at ta en udd? Og hvis man er to, så er man selv uden om det??

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #20   19. sep 2011 Ja, det kan lade sig gøre.. Men hvor hulan er ideen i, at en som er enlig skal have lettere ved det, end en der har en mand/kæreste???
    For mig er det helt hul i hovedet, at "bare fordi man er enlig" så kan man ta en udd. uden det er noget der går ud over ens økonomi.

    Og som dagen dk, er det heller ik BARE at finde et arbejde...


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #23   19. sep 2011 Det har de jo så i forhold til jer eller os.... Vi har sku ik råd til jeg skal ud og ha et kørekort og en ny bil.. Eller sofa for den sags skyld.. (:

    Syntes bare det er latterligt opdelt.. At fordi man er to, og den ene arbejder (med lav løn, fordi der ik er andet arbejde) og den anden ik kan få arbejde, og derfor må tage en udd. så skal man straffes..


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #24   19. sep 2011 Det er sku da ik nemt at finde et andet fag uden udd. og når der er så langt mellem ledige stillinger...

    Så det er da ik noget man selv bestemmer.


  • #25   19. sep 2011 * Dina & Kenneth * Forældre til Isabella Emilie smiley * -Det da noget fis at skrive - Jeg havde da heller ikke lyst/råd til at tag uddannelse før jeg blev gravid, Jeg havde hest, bil, lejlighed + andre udgifter - mad osv... Tror det er de færreste der gider bo hos far og mor til de har taget deres uddannelse....


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #27   19. sep 2011 Vores budget hænger liiiiiiige nøjagtigt sammen med den smule hjælp vi kan få..

    Det jeg siger, er at jeg ikke syntes det er fair, at fordi man står som enlig, så kan man leve som konger i forhold til dem i samme situation, men som bare er to om det.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #29   19. sep 2011 Ang. løn. så får min kæreste kun 116,- i timen, de første 3 mdr. så stiger han lidt...
    Og valget var melem at tage det arbejde der var, eller gå på KH (hvilket ville gve os flere penge, men det ville være en plat holdning. self. skal man prøve at forsøge sig selv.)


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #31   19. sep 2011 Dina : hvis nu både min kæreste og jeg begge var på KH, er du sindsyg en masse penge vi ville have ekstra!!!!!!

    Se, igen er systemet fuckd.. Skal man straffes for at ville klare sig selv og lave noget?


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #35   19. sep 2011 Dina : præcist også det jeg mener.. Jeg brokker mig ik over den hjælp jeg får...
    Men at der skal være så stor økonomisk forskel fra enlig til at være sammen.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #37   19. sep 2011 Nu har en fra min klasse (enlig) og mig sat og regnet på det for sjov.. Og jo, hun har MANGE flere penge til rådighed i mdr. i forhold til os..

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #41   19. sep 2011 Ang. priotet.. SÅ har vi ikke kabel eller parabol, vi har det billigste abonnoment vi kan få osv...
    Vi har ingen hest osv der skulle koste en del, vores bil er købt kontant osv.. Vi kan ik priotere lavere end vi gør.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #44   19. sep 2011 Ja præcist.. Men nu var vi (som så mange andre) ikke udannet smiley Men syntes ik det er fair opdelt, at det bedre kan lade sig gøre for en enlig end nogen der er to..

    BEMÆRK : syntes ikke at hjælpen skal tages fra de enlige..
    Syntes bare det er forkert opdelt.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #46   19. sep 2011 Jeg er startet udd. Og det hænger kun liiiige sammen med den lille støtte vi kan få smiley
    Jeg brokker mig ikke på den front.. Men at forskellen skal være så stor..

    Anett : Min kæreste HADER sit arbejde, lønnen er dårlig, han har tvunget overarbejde osv.. Men han står op hver dag, for at få penge hjem..
    Han ville få mere på KH, men hvis alle bare tog på KH fordi man ik kan li sit arbejde eller lønne er skidt.. Hvor er DK så henne? smiley


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #47   19. sep 2011 Henriette : Vi gør nøjagtigt det samme.. Borset fra vi har bil.
    Vi er efhængelig af den for Mads kan komme på arbejde..


  • #51   19. sep 2011
    * Dina & Kenneth * Forældre til Isabella Emilie smiley * - Hvor skal jeg give min lejlighed,bil og hest op for en uddannelse jeg kan blive bedere betalt for når jeg er 25 ?????? Så vil jeg da heller vente,...

    Og jeg havde næsten ikke råd til at have lejlighed da jeg gik på handelsskolen og var på su og der havde jeg ikke hesten ! Det kan jo ikke betale sig at få en uddannelse før du bliver 25, med mindre du er enlig eller har en mand der tjener kassen....


  • #55   19. sep 2011 Nu er det jo os sådan at job hænger på træerne i DK !?! Så man kan da bere lige findet et andet job!



  • #56   19. sep 2011 Næ men Dina det er fakta at folk er presset til at vente eller helt lade vær med at tag en uddannelse, har man stiftet familie og har fået udgifter på forskellige ting... Hvem vil så flytte hjem til mor og far for at tag en uddannelse - Jeg vil fandme ikke og jeg vil heller ikke leve på en sten!

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #59   19. sep 2011 Dina : Nogen er mere heldig end andre...
    Men bare ikke alle der kan ha råd til det som i..
    Og det ville nok heller ik være nemt for jer, hvis din kæreste blev fyrret og det eneste arbejde han kunne få, var et til 116,- i timen smiley

    Henriette : Det er ik muligt at spare op, nu når det kun liiiiiiiige kan hænge sammen i kroner og øre.
    Ang. overtræk, så er det da muligt. Men det bider os, også i sidste ende ;P

    Nu det ik fordi vi ik har råd til at leve..
    Tråden var startet fordi jeg ik kan se retfærdigheden i, at der er så stor økonomisk forskel, på at være alene, og være to, hvorpå indtjæningen er meget lavere, men ikke den samme hjælp.


  • #60   19. sep 2011 Har ikke læst det hele, kun det halve smiley

    Jeg vil delvist tilslutte mig Dina... Vi klare os også uden nogen former for hjælp fra kommunen.... vi kunne (har vi fået afvide af så mange nu) sagtens få noget støtte, grundet jeg er på kontanthjælp, og min kæreste ikke har verdens største indkomst for tiden....

    Vi har så vi sagtens kan klare os, og vi mangler bestemt intet..... dog har vi heller ikke bare lige råd til at gå ud og købe diverse, og vil sige, enten er det for lånte penge, med hende i din mg, ellers har hun fået noget et sted fra, tvivler på hun ikke har noget gæld med alle de ting!


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #62   19. sep 2011 Sonne : har en i min klasse. Hun er enlig, og vi har sat sammen og lagt det op..
    Hun får :
    Forhøjet elevløn (supleret op til KH) hun får ekstra børnebirag, boligstøtte (lidt over det halve af huslejen), friplads til pasning.

    Så er der mig. vi er to. Min kæreste tjener 5500 udbetalt hver 14. dag. Jeg får 9700 FØR skat. Vi kan få 500 i boligstøtte, MÅSKE ganske lidt i DP tilskud.. Punktum slut... Så får vi ik mere..

    Hun har mange flere penge efter hendes faste er betalt i forhold til os..


    Vi er glade for den hjælp vi KAN få, og vi kan da os få det til at hænge sammen.. JEG kan bare ikke se ideen i den forskel.

    For os kune det bedst betale sig at vi begge gik på KH og lavede ingenting.. Men det er vi da ik interesseret i.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #63   19. sep 2011 Enig med dig Lene smiley

    Jeg kan bare ik forstå hvorfor den forskel..


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #64   19. sep 2011 Dina : kan han jo så bare ik hvis ik der er arbejde....
    Selv uden udd. er der nogen områder man er "selv-udd" på.. Men er der ik noget arbejde inden for det man kan, må man ta det der er.. Og så er det sku ik sikker man kan f det til den timelæn man selv ønsker.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #66   19. sep 2011 Det er jo bare ik 100% sikker. Der er jo ingen der vil ansætte, hvis ik der er arbejde,, Uanset kontakt eller ej smiley
    Så den holder sku ik i retten hehe


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #73   19. sep 2011 Præcist Tania smiley
    Min mor har lige været det samme som dig igennem..
    Nu, efter 2 år, har hun fået lov at komme på revalidering under udd. ellers ville de have hende på førtidspension.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #74   19. sep 2011 Må man være s¨å fræk og spørge hvad den ligger på hos jer?
    Vores DP koster 2350 i mdr.


  • #76   19. sep 2011 Noget helt andet er, hvorfor kan du ikke få suppleret? Inden jeg fik Nicki, der blev jeg optaget på uddannelsen, og der ville de fra jobcenteret supplere op til kontanthjælp, da det er en flaskehals løsning = en uddannelse med gode jobmuligheder... Det var til trods for vi var 2 sammen om tingene, så det kan jeg slet ikke forstå du ikke kan.... nu er det ikke længere aktuelt, da jeg bliver 25 lige om lidt, og derfor kan søge uddannelsen med voksenelevløn....

    Jeg synes altså også det er at priotere lidt forkert, hvis man ikke som 2 kan få det til at løbe rundt.... Så må man leve knap så fedt mens man tager uddannelsen, hvis det absolut er et must at tage uddannelse nu og her....

    Jeg har da os regnet på hvis jeg blev enlig med mine 2 drenge, og ja, jeg ville få mere til mig selv, men tilgengæld ville jeg også miste min kærestes indtægt og bidrag til husholdningen!


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #79   19. sep 2011 Dina : Hold op det var billigt!!!!!! smiley

    Sonne : Det er den besked jeg har fået på kommunen.
    Og som det så ud, så kunne jeg ikke finde et arbejde, og så valgte vi jeg startede udd. for at gøre noget fornuftigt istedet for KH.
    Og jo, vi kan godt få det til at hænge sammen. Det jeg siger (igen) er at jeg ikke ser det fair, at man som enlig, har flere penge.

    Tania : Præcist som min mor også stod:)


  • #81   19. sep 2011 Carina - også siger jeg igen, at Ja, jeg ville da få flere penge ud af at blive enlig, men samtidig ville jeg miste jespers indtægt, og bidrag til husholdningen, så for mig ville det være et og samme... Jesper ville også få flere udgifter ved vi gik fra hinanden, så for os ville det ikke kunne betale sig....

  • #82   19. sep 2011 Carina- i din sommerferie næste år må du da bare komme op til mig og arbejde smiley
    så i kan få en lille opsparing... men JA det er ikke helt fair


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #84   19. sep 2011 Anett : TAK smiley

    Sonne :
    Ja, det er jo ik en win win for manden smiley
    Men økonomisk ville det betale sig for moren..
    IKKE at jeg vil gøre det, for jeg elsker da Mads smiley Men syntes DK på det punkt er forkert skruet sammen.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #85   19. sep 2011 TAAAAAK Janni smiley hihi

    Tania : Ja, for vi kan ik priotere anderledes.. Vores økonomi hænger sammen (som sagt såååååååå mange gange) smiley

    tråden er startet fordi jeg ik kan se retfærdigheden i den forskel der er.


  • #87   19. sep 2011 Carina - derfor så kan det jo ikke bedre betale sig at være enlig... jo, DU ville få flere penge til dig selv, men Mads derimod ville få betydeligt større udgifter, hvilke stort set udligner det DU ville få ekstra.... (Nu bruger jeg bare jer som eksempel, men det er nu altså generalt)...

    Tania - jeg mener ikke nødvendigvis TS priotere forkert... Jeg mener bare at hvis ikke man, LÆS MAN, ikke TS!, kan få tingene til at hænge sammen så priotere man med stor sandsynlighed forkert... men okay, jeg har så heller ikke noget som helst lån, og har heller aldrig haft det....


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #89   19. sep 2011 Sonne :
    Ja, altså nu det da heller ik fordi vi har tænkt os at snyde (som jeg forstår, at du har forstået det?)
    Siger bare jeg ik sys det er fair.. Dem der er enlige, har jo nok heller ik valgt det hverken for eller imod at manden skulle straffes smiley


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #93   19. sep 2011 Anett : fuldstændig korrekt.

  • #94   19. sep 2011 Er fuldstændigt enig i den med hvis man er gift, det virkeligt der man bliver straffet hvis du/i spørger mig!!!

    Carina - jeg har ikke forstået det som at du snyder, eller vil snyde... Jeg pointere sådan set bare at ja, MOR får mere, MEN, FAR tilgengæld, han MISTER, ergo får det jo i bund og grund op... ser du på en enlig mor, og en enlig fars indkomst (her taler jeg om mor og far til samme barn) og udgifter, så er det sku i bund og grund nok det samme som var de sammen.....

    Sådan ville det i hvert fald være her.... med Jesper og jeg.... De ekstra udgifter han ville få, er lige før de er større end de indtægter jeg ville få ekstra hvis vi ikke var sammen.... Derfor kan det godt være at den forældre som har bopæls adressen har mere og leve for, men i sidste ende går det sku i bund og grund nok op....


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #95   19. sep 2011 Ja det er det samme på den måde...
    Men er de gået hvert til sit, så er de gået hvert til sit, og mor skal ik forsørge far.. Ergo, så HAR mor altså flere penge.. SÅ det er ikke det samme alligevel.

    Og hvis i gik fra hinanden, så kan det godt være Jesper vil få flere udgifter.. Men det går da ik ud over dig... Så ville du få alt betalt.


  • #96   19. sep 2011 Carina - ja, men derfor mener jeg bare ikke man kan sige "Enlige har det bedre" For en i forholdet (mor, far og børn forholdet) vil blive straffet på det... Synes det bliver stillet forkert, og måske en anelse egocentrisk op.... '

    "Enlige mødre har bare kassen, men skid hul i om den enlige weekend far har udgifter til over hovedet, fordi mor og far ikke er sammen mere, den enlige mor har jo hvad hun skal bruge"


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #97   19. sep 2011 Det er jo et helt andet problem!! Men nej, det er heller ik fair.

  • #98   19. sep 2011 Livet er hvad man gør det til !

    - Jeg elsker dette ord sprog :')


  • #99   19. sep 2011 Jeg er enlig og har åbenbart røven fuld af penge. Tusind tak for den information for jeg skal vende hver en krone før jeg bruger penge.

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #101   19. sep 2011 Ikke nødvendigvis at DU har røven fuld af penge.. Men du har flere penge til rådlighed og større hjælp end f.eks.os.
    Som har mindst li så meget brug for hjælpen..
    Læs evt. hele tråden!


  • #102   19. sep 2011 Har læst hele tråden og jeg synes at flere udtaler sig om noget de ikke ved noget som helst om. Jeg er enlig og får tabt arbejdsfortjeneste fordi min datter er handicappet. Jeg får 16000 før skat hvilket er 3000 mere end jeg fik da jeg boede sammen med min datters far og fik kontanthjælp. Jeg har lige omkring 1000 i boligsikring fordi jeg ikke er på kontanthjælp, var jeg det havde jeg 2000. Jeg er nødt til at have bil fordi Sigrid har mange hjælpemidler som ikke kan transporteres i offentlige transportmidler. Jeg får INGEN tilskud til bil, benzin, vægtafgift, forsikring osv og det koster det samme som enlig som når man er to. Jeg har været nødt til ikke at have tv pakke eller tv fordi jeg ikke har råd til det. Jeg har udgifter for over 7000,- pr. måned og får godt 10000 udbetalt så der er 3000 til mad, benzin, tøj som Sigrid som handicappet slider meget mere på end et almindeligt barn og fornøjelser.

    Jeg glæder mig til jeg kan flytte sammen med min kæreste for det giver mig meget mere at gøre med selvom han får en lav løn, har eget hus og vi ikke får boligsikring.


  • #107   19. sep 2011 Familien Petersen jeg ved ikke om det er flot men bliver lidt harm over så kloge folk der ikke selv står i det er smiley

  • #110   19. sep 2011 Kæft man, vores vuggestue koster 3400 hver måned man.
    Hvor er I heldige, nogle af jer.


  • #111   19. sep 2011 Tania vi er bestemt ikke uenige, surt at holde sig fra ægteskab fordi det er for dyrt smiley

  • #113   19. sep 2011 Bestemt smiley

  • #114   19. sep 2011 Lykke - mor til den smukkeste stjerne smiley .- hvad ved du om at folk køber dyrt tøj ? det kunne jo være brugt mærketøj de har købt og ikke splinter nyt! Iøvrigt så laver vi da os madplan og det kan stadig kun lige løbe rundt... Havde jeg været på su eller en elevløn inden jeg gik på barsel så havde jeg fået 7000 udbetalt i barselsdagpenge... Havde du kunne leve for det ? + at min mand har en 27 timers stilling og kan ikke tag mere arbejde lige nu da hans knæ er ødelagt... Der er der ingen der kan leve for så lidt når de skal betale husleje,forbrug,mad, bil og alt det andet...

  • #115   19. sep 2011 Så må man tænke bedre over hvordan man bruger sine penge !!!
    Synes det så unfair at sige det der helt ærlig? Jeg klare egen i vejen med penge i overskud KUN fordi jeg har to su lån ? Og jeg har med boligstøtte og alm su ingen lån ca 11000 ! Så kommer mine lån oven i men det sku penge jeg skal betale tilbage det ikke skide sjovt men nødvendigt og alle studerende kan søge sulån!

    Desuden hvis pengene er så små burde du måske købe mindre dyre mærker til Linea hun går jo ikke ligefrem i billigt tøj (; synes du skal være glad for i er Toni stedet jeg har præcis samme udgifter som et par he underet herretøj og mad til to voksne hverdag men jeg har også kun indtægt for en !

    Og det ikke for at hakke dig ned, bliver sku bare lidt sur når du får det til at lyde som om det en guldgruppe at være enlig ! For det er det ski ikke (:


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #117   19. sep 2011 IIIIH ALTSÅ!!!!
    Gider i læse hele tråden??
    Vi kan GODT få det til at hænge sammen.. MEN jeg syntes ikke det er fair, at vi ikke kan få hjælp fordi vi er to.. Og dem som så er alene kan få alt muligt hjælp, og ende op med flere penge til rådighed, end os....
    Jeg hakker ikke ned på de enlige.. SELF. skal de ha hjælp, men det er der så bestemt også mange der er i forhold der skal..


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #118   19. sep 2011 P.s. NEJ jeg kan ik søge su lån da jeg får elevløn.. JEG kan ik få dobbel su ol. jeg kan KUN få elevløn på ligefod med alle andre!

    Nadja : Hvor i alverden ser du jeg ikke syntes enlige skal have hjælp?? Har nævn flere gange at jeg syntes det er fint i får den.. Men IKKE fint at vi, fordi vi er to, ikke kan få en skid..
    Og ja, Linea går i mærketøj,, BRUGT! Og det giver samme beløb som købte jeg nyt i H&M..
    SÅ den kan du godt pakke væk.


  • #119   19. sep 2011 Jamen hvis i kan få det til at hænge sammen, hvorfor er det så uretfærdigt for dig ? i dont get it .. Jeg får det da også bare lige til at hænge sammen, og mit forbrug er nu altså sletslet ikke stort ?

    Og jeg kan ikke få det til at hænge sammen uden mine su lån som skal betales tilbage osv ?

    Jeg har ikke råd til at tage kørekort uden at spare op? Jo hvis jeg bruge 2x hver 3mrds børnebidrag men det ville betyde Nena skulle mangle noget (:_ ?


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #120   19. sep 2011 Det jeg mener er, at jeg syntes det er unfair at der skal være forskel på om man er alene eller ej... Forskellen burde ligge i husstandens indkomst og antal beboer...

    For som det er nu, kan vi få narda og hat hatfis, mellem de enlige kan søge 117 ting...

    (læs evt. hele tråden)


  • #121   19. sep 2011 Carina..
    Hvis du finder brugt til 80 MAX 129kr pr del, så du sku en hel del bedre end NOGEN anden jeg kender her inde til at finde de mærke brugt smiley

    Jeg siger ikke du siger vi ikke skal have hjælp, men du ''klager'' over du ikke kan få noget ? Du får 500kr i boligsikring, og lidt hjælp til DP det sku da mere end hvad mange andre par kan få (:
    Og jeg prøver ikke på at blive uvenner med dig, jeg synes bare det så uretfærdigt at du sidder og brokker dig på den måde ! og jo måske du skulle læse tråden, for du hentyder til vi bedre stillet end du er i forhold ! Men i har sku to indtægter ! Sur røv du ikke kan tage SU lån men sådan er det når man får elevløn i stedet for SU.. Din elevløn er tilgengæld på næsten det samme som dobbelt SU er ! Så det giver lidt det samme næsten !


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #122   19. sep 2011 Og nu taller jeg ik kun uretfærdig for mig, men generalt..
    Vi kan godt få det til at hænge sammen (nu sagt 1 million gange) men vi har laaaangt fra så mange penge som hende fra min klasse, netop fordi hun får alt den ekstra hjælp.


  • #123   19. sep 2011 Jeg har læst dine indlæg (:
    Og jeg prøver lige igen.. din og mads' indkomst er altså højere end hvad en enligs indkomst er !

    Boligsikring og hjælp til VS/SP bliver målt på husstandens indkomst ? og ikke på om man er alene eller ej !


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #124   19. sep 2011 Ih Nadja... du har slet ik forstået det??
    Jeg siger, at jeg er GLAD for den støtte vi kan få...
    Men at jeg ikke ser ideen i hvor kommenen skiller henne..
    Syntes ik det er fair, at fordi vi er to, og Mads er så dårlig lønnet. At vi skal straffes for at ville noget og ik bare nasse på samfundet, på KH og få alle de ekstra penge som vi ville få..

    Ser ik ideen i, at man kan få flere penge på KH end man kan på et arbejdsmarked...
    Heller ej ideen i, at en enlig med f.eks. en god høj løn, kan få den samme hjælp som en enlig med en dårlig indtægt...
    At en familie med to forældre, ingen hjælp kan få, og have et meget mindre rådighedsbeløb, forhold til en enlig..

    OG jeg taler ikke om min familie (SOM SÅ MANGE ÅBENBART TROR) jeg snakker generalt..


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #125   19. sep 2011 Nej og jeg brokker mig ikke på VORES vegne.. Men generalt, de regler der er sat op.

  • #126   19. sep 2011 Men det at generallisere for det langt fra alle der så åbenbart har så mange penge som hun har !

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #127   19. sep 2011 Nej og det er også nævnt at det ved jeg godt (:


  • #128   19. sep 2011 men du generalisere så ! For bare fordi der er nogle enlige som har mange penge, er det langt fra alle ! nu snakker du om enlige under uddannelse (forstået ud fra du siger enlige kan få udd osv)

    Og det kan de jo som de kan, det bare stadig ikke alle der har et kæmpe rådighedsbeløb ved siden a ? uanset hvor meget hjælp de får til det ene og det andet ! jeg sidder ikke dyrt i det, men mit rådigheds beløb er kun "højt" fordi jeg har valgt de SUlån, fordi jeg ellers ikke kan klare at handle ind til en lille mere, og klare hverdagen når hun har meldt sin ankomst for en alm. SU (:


  • #129   19. sep 2011 Så fatter jeg ikke hvorfor du brokker dig ?

    Enlige kan få hjælp til VS/DP, Boligsikring a kommunen hvilket man som par også kan hvis husindkomsten ikke er for høj?
    ekstra SU, og 1400 ekstra i lån ?

    jeg har i ''hjælp'' 4800 +økonomisk friplads mere end dig hvis man ikke regner dit ''hjælp'' fra kommunen med..

    generalt med en mor i forhold på su har jeg ca. 9000kr mere hvis man ikke regner andres hjælp med ! + økonomisk friplads. hvilket svare sig til en lav indkomst fra manden ca. og så kan de stadig få hjælp til vs/dp og evt boligstøtte !


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #130   19. sep 2011 Nej men der er stadig MEGET stor forskel på hvad en enlig kan få og en der har en partner.. Og det er sku i mine øjne forkert...
    Man burde, som nævnt, regne ud på personen/personernes indkomst og deres rådighed, og derfra udregne hvilken økonomisk hjælp der burde være.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #132   19. sep 2011 Nej jeg brokker mig jo netop over generaliseringen!!

  • #133   19. sep 2011 Men Carina.. læs nu hvad jeg skriver ?

    havde feks. jeres indkomst været lavere kunne i have fået mere i Boligsikring og til dp så de tager efter indkomsten -.-


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #134   19. sep 2011 Ja det gør de.. Men forskel fra enlig til at være to, syntes jeg, er alt for stor!

  • #135   19. sep 2011 nu har feks dig og mads jo hvad der svare til to lav indkomster (;
    og jo det kunne sikkert blive bedre med hjælp men grænsen skal trækkes et sted (;


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #136   19. sep 2011 Ja men der burde jo kunne laves en % udregning af hvor meget man har ret til.

    Og ja, vi har en MEGET lav indkomst lige pt.

    Men det er nu ik rettet mod os, specielt.. FOr vi kan godt lige nøjagtigt få det til at rende rund..

    Det kan bare gøre mig lidt harm, at vi skal sidde så stramt i det, og så se en der har råd til det hele, og en anden der har et meget større rådighedsbeløb.


  • #142   20. sep 2011 Altså boligsikring og friplads regnes vel på husstandsindkomst ikke?

    Er det reelt ikke kun børnepenge som vi får lidt mere af end jer som er i forhold?


  • #143   20. sep 2011 Sigrids mor.
    Jo og dobbelt su hvis du under uddannelse


  • #144   20. sep 2011 Nadiaa og det er dobbelt af hvad? 5-6000?


  • #145   21. sep 2011 jaa omring 10.000 før skat som enlig på su (: +et par hundrede mener jeg (:

  • #146   21. sep 2011 Ja puha nadiaa det er da overdrevet at en enlig kan få SÅ meget smiley


Kommentér på:
Hvor er det uretfærdig!! :(

Annonce