Hvor er det uretfærdig!! :( {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg syntes simp.then at DK på nogen punkter "tvinger" far og mor til at gå hvert til sit?
Vi har valgt at jeg skulle starte på udd. som SOSU-hjælper. Dvs. gå på elevløn (9.700 FØR skat)
Min kæreste har arbejdet aften, men blev tilbudt en plads på daghold, som han tog imod for at vi kunne være sammen, andet end bare i weekenderne. Dvs. han er gået ned til at få 5.500 udbetalt hver 14. dag.
Og med en huslege, DP-plads, lån osv, så kan enhver regne ud vi ikke har mange penge som det ser ud nu.
Syntes simpelthen det er SVINDERI så lidt hjælp vi kan få!!
Vi kan få 500,- i boligstøtte og vi har s'gt om delvis friplads til DP, men det var ik meget vi kunne få.
Jeg kan ik få supleret mere op i elevløn, da vi er to, sammen om Linea!
Og og og... Så er der en fra min mødregruppe, enlig mor..
På su, hun får det hele betalt fordi hun er enlig.. Hun har stor fed lejlighed, lige købt 42" nyt fladskærm, ny sofo, kørekort og da os lige en ny bil....
Syntes sku det er at opfordre folk til at være enlig mor..
Skal vi virkelig straffes for at være to om at have et barn??
Syntes ikke at de enlig ingen hjælp skal have, syntes de skal have samme muligheder som os andre...
Ja ved ik hvad jeg vil med det.. Bare sur og træt af situationen.
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Kan kun ryste på hovedet...
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
den uddannelse jeg gerne vil ha skal man på su i et halvt år og derefter får man 19000kr før skat som voksenlærling så udelukkende pga det skide halve år må jeg droppe det.
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 159
På trods af, at jeg er uddannet ssh'er, og kæresten er procesoperatør, og vi får lidt hjælp til vs, så har vi stadig ikke råd til, at jeg kan blive uddannet dyrepasser, medmindre jeg tager et su-lån, og det nægter jeg næsten.
Vi har omkring 28000 udbetalt, og ligger 16000 til budgetten, og det er uden mad, benzin og bleer osv.
Vi har simpelthen lagt det skide budget om hundrede gange, og alligevel kan vi ikke få det til at gå op. Det er noget værre pis!
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 430
Man burde få fuld elevløn som forsørger...
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 27 Svar: 390
vi har min kontanthjælp(er på barsel lidt endnu) og han løn på 5800 hver 14. dag, så vi her lige så meget som jer. Vi ville da gerne have en lille smule ekstra, så vi kunne besøge familien i den anden ende af landt oftere.
jeg syntes selv der burde være en form for støtte til den der gerne vil have en uddannelse. Det er ikke kun fordi jeg har barn at jeg ikke har råd, ville heller ikke have haft økonomi til det hvis jeg bare var sammen med kæresten.
Her er vi heller ikke gift fordi vi vil miste en masse penge ved det, så vi er forlovet og forventer at være det til vi skilles
feb 2010
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
Kan ikke se ideen i at de skal have fere penge til rådighed i måneden, end man skal, fordi man er to...
Og som dagen dk ser ud, og arbejdet ik hænger på træerne, presser de en ud i en udd. MEN HVAD FANDEN HJÆLPER DET!!!!!
En spurgte til hvad min kæreste laver.. Han er på Aktona (laver vinduer som Velfak)e
feb 2010
feb 2010
For mig er det helt hul i hovedet, at "bare fordi man er enlig" så kan man ta en udd. uden det er noget der går ud over ens økonomi.
Og som dagen dk, er det heller ik BARE at finde et arbejde...
feb 2010
Syntes bare det er latterligt opdelt.. At fordi man er to, og den ene arbejder (med lav løn, fordi der ik er andet arbejde) og den anden ik kan få arbejde, og derfor må tage en udd. så skal man straffes..
feb 2010
Så det er da ik noget man selv bestemmer.
maj 2010
feb 2010
Det jeg siger, er at jeg ikke syntes det er fair, at fordi man står som enlig, så kan man leve som konger i forhold til dem i samme situation, men som bare er to om det.
feb 2010
Og valget var melem at tage det arbejde der var, eller gå på KH (hvilket ville gve os flere penge, men det ville være en plat holdning. self. skal man prøve at forsøge sig selv.)
feb 2010
Se, igen er systemet fuckd.. Skal man straffes for at ville klare sig selv og lave noget?
feb 2010
Men at der skal være så stor økonomisk forskel fra enlig til at være sammen.
feb 2010
feb 2010
Vi har ingen hest osv der skulle koste en del, vores bil er købt kontant osv.. Vi kan ik priotere lavere end vi gør.
feb 2010
BEMÆRK : syntes ikke at hjælpen skal tages fra de enlige..
Syntes bare det er forkert opdelt.
feb 2010
Jeg brokker mig ikke på den front.. Men at forskellen skal være så stor..
Anett : Min kæreste HADER sit arbejde, lønnen er dårlig, han har tvunget overarbejde osv.. Men han står op hver dag, for at få penge hjem..
Han ville få mere på KH, men hvis alle bare tog på KH fordi man ik kan li sit arbejde eller lønne er skidt.. Hvor er DK så henne?
feb 2010
Vi er efhængelig af den for Mads kan komme på arbejde..
maj 2010
* Dina & Kenneth * Forældre til Isabella Emilie * - Hvor skal jeg give min lejlighed,bil og hest op for en uddannelse jeg kan blive bedere betalt for når jeg er 25 ?????? Så vil jeg da heller vente,...
Og jeg havde næsten ikke råd til at have lejlighed da jeg gik på handelsskolen og var på su og der havde jeg ikke hesten ! Det kan jo ikke betale sig at få en uddannelse før du bliver 25, med mindre du er enlig eller har en mand der tjener kassen....
maj 2010
maj 2010
feb 2010
Men bare ikke alle der kan ha råd til det som i..
Og det ville nok heller ik være nemt for jer, hvis din kæreste blev fyrret og det eneste arbejde han kunne få, var et til 116,- i timen
Henriette : Det er ik muligt at spare op, nu når det kun liiiiiiiige kan hænge sammen i kroner og øre.
Ang. overtræk, så er det da muligt. Men det bider os, også i sidste ende ;P
Nu det ik fordi vi ik har råd til at leve..
Tråden var startet fordi jeg ik kan se retfærdigheden i, at der er så stor økonomisk forskel, på at være alene, og være to, hvorpå indtjæningen er meget lavere, men ikke den samme hjælp.
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg vil delvist tilslutte mig Dina... Vi klare os også uden nogen former for hjælp fra kommunen.... vi kunne (har vi fået afvide af så mange nu) sagtens få noget støtte, grundet jeg er på kontanthjælp, og min kæreste ikke har verdens største indkomst for tiden....
Vi har så vi sagtens kan klare os, og vi mangler bestemt intet..... dog har vi heller ikke bare lige råd til at gå ud og købe diverse, og vil sige, enten er det for lånte penge, med hende i din mg, ellers har hun fået noget et sted fra, tvivler på hun ikke har noget gæld med alle de ting!
feb 2010
Hun får :
Forhøjet elevløn (supleret op til KH) hun får ekstra børnebirag, boligstøtte (lidt over det halve af huslejen), friplads til pasning.
Så er der mig. vi er to. Min kæreste tjener 5500 udbetalt hver 14. dag. Jeg får 9700 FØR skat. Vi kan få 500 i boligstøtte, MÅSKE ganske lidt i DP tilskud.. Punktum slut... Så får vi ik mere..
Hun har mange flere penge efter hendes faste er betalt i forhold til os..
Vi er glade for den hjælp vi KAN få, og vi kan da os få det til at hænge sammen.. JEG kan bare ikke se ideen i den forskel.
For os kune det bedst betale sig at vi begge gik på KH og lavede ingenting.. Men det er vi da ik interesseret i.
feb 2010
Jeg kan bare ik forstå hvorfor den forskel..
feb 2010
Selv uden udd. er der nogen områder man er "selv-udd" på.. Men er der ik noget arbejde inden for det man kan, må man ta det der er.. Og så er det sku ik sikker man kan f det til den timelæn man selv ønsker.
feb 2010
Så den holder sku ik i retten hehe
feb 2010
Min mor har lige været det samme som dig igennem..
Nu, efter 2 år, har hun fået lov at komme på revalidering under udd. ellers ville de have hende på førtidspension.
feb 2010
Vores DP koster 2350 i mdr.
mar 2008
Jeg synes altså også det er at priotere lidt forkert, hvis man ikke som 2 kan få det til at løbe rundt.... Så må man leve knap så fedt mens man tager uddannelsen, hvis det absolut er et must at tage uddannelse nu og her....
Jeg har da os regnet på hvis jeg blev enlig med mine 2 drenge, og ja, jeg ville få mere til mig selv, men tilgengæld ville jeg også miste min kærestes indtægt og bidrag til husholdningen!
feb 2010
Sonne : Det er den besked jeg har fået på kommunen.
Og som det så ud, så kunne jeg ikke finde et arbejde, og så valgte vi jeg startede udd. for at gøre noget fornuftigt istedet for KH.
Og jo, vi kan godt få det til at hænge sammen. Det jeg siger (igen) er at jeg ikke ser det fair, at man som enlig, har flere penge.
Tania : Præcist som min mor også stod:)
mar 2008
sep 2010
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 213
så i kan få en lille opsparing... men JA det er ikke helt fair
feb 2010
Sonne :
Ja, det er jo ik en win win for manden
Men økonomisk ville det betale sig for moren..
IKKE at jeg vil gøre det, for jeg elsker da Mads Men syntes DK på det punkt er forkert skruet sammen.
feb 2010
Tania : Ja, for vi kan ik priotere anderledes.. Vores økonomi hænger sammen (som sagt såååååååå mange gange)
tråden er startet fordi jeg ik kan se retfærdigheden i den forskel der er.
mar 2008
Tania - jeg mener ikke nødvendigvis TS priotere forkert... Jeg mener bare at hvis ikke man, LÆS MAN, ikke TS!, kan få tingene til at hænge sammen så priotere man med stor sandsynlighed forkert... men okay, jeg har så heller ikke noget som helst lån, og har heller aldrig haft det....
feb 2010
Ja, altså nu det da heller ik fordi vi har tænkt os at snyde (som jeg forstår, at du har forstået det?)
Siger bare jeg ik sys det er fair.. Dem der er enlige, har jo nok heller ik valgt det hverken for eller imod at manden skulle straffes
feb 2010
mar 2008
Carina - jeg har ikke forstået det som at du snyder, eller vil snyde... Jeg pointere sådan set bare at ja, MOR får mere, MEN, FAR tilgengæld, han MISTER, ergo får det jo i bund og grund op... ser du på en enlig mor, og en enlig fars indkomst (her taler jeg om mor og far til samme barn) og udgifter, så er det sku i bund og grund nok det samme som var de sammen.....
Sådan ville det i hvert fald være her.... med Jesper og jeg.... De ekstra udgifter han ville få, er lige før de er større end de indtægter jeg ville få ekstra hvis vi ikke var sammen.... Derfor kan det godt være at den forældre som har bopæls adressen har mere og leve for, men i sidste ende går det sku i bund og grund nok op....
feb 2010
Men er de gået hvert til sit, så er de gået hvert til sit, og mor skal ik forsørge far.. Ergo, så HAR mor altså flere penge.. SÅ det er ikke det samme alligevel.
Og hvis i gik fra hinanden, så kan det godt være Jesper vil få flere udgifter.. Men det går da ik ud over dig... Så ville du få alt betalt.
mar 2008
"Enlige mødre har bare kassen, men skid hul i om den enlige weekend far har udgifter til over hovedet, fordi mor og far ikke er sammen mere, den enlige mor har jo hvad hun skal bruge"
feb 2010
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 187 Svar: 1.478
- Jeg elsker dette ord sprog :')
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
feb 2010
Som har mindst li så meget brug for hjælpen..
Læs evt. hele tråden!
sep 2008
Jeg glæder mig til jeg kan flytte sammen med min kæreste for det giver mig meget mere at gøre med selvom han får en lav løn, har eget hus og vi ikke får boligsikring.
sep 2008
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 159
Hvor er I heldige, nogle af jer.
sep 2008
sep 2008
maj 2010
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Synes det så unfair at sige det der helt ærlig? Jeg klare egen i vejen med penge i overskud KUN fordi jeg har to su lån ? Og jeg har med boligstøtte og alm su ingen lån ca 11000 ! Så kommer mine lån oven i men det sku penge jeg skal betale tilbage det ikke skide sjovt men nødvendigt og alle studerende kan søge sulån!
Desuden hvis pengene er så små burde du måske købe mindre dyre mærker til Linea hun går jo ikke ligefrem i billigt tøj (; synes du skal være glad for i er Toni stedet jeg har præcis samme udgifter som et par he underet herretøj og mad til to voksne hverdag men jeg har også kun indtægt for en !
Og det ikke for at hakke dig ned, bliver sku bare lidt sur når du får det til at lyde som om det en guldgruppe at være enlig ! For det er det ski ikke (:
feb 2010
Gider i læse hele tråden??
Vi kan GODT få det til at hænge sammen.. MEN jeg syntes ikke det er fair, at vi ikke kan få hjælp fordi vi er to.. Og dem som så er alene kan få alt muligt hjælp, og ende op med flere penge til rådighed, end os....
Jeg hakker ikke ned på de enlige.. SELF. skal de ha hjælp, men det er der så bestemt også mange der er i forhold der skal..
feb 2010
Nadja : Hvor i alverden ser du jeg ikke syntes enlige skal have hjælp?? Har nævn flere gange at jeg syntes det er fint i får den.. Men IKKE fint at vi, fordi vi er to, ikke kan få en skid..
Og ja, Linea går i mærketøj,, BRUGT! Og det giver samme beløb som købte jeg nyt i H&M..
SÅ den kan du godt pakke væk.
mar 2010
Og jeg kan ikke få det til at hænge sammen uden mine su lån som skal betales tilbage osv ?
Jeg har ikke råd til at tage kørekort uden at spare op? Jo hvis jeg bruge 2x hver 3mrds børnebidrag men det ville betyde Nena skulle mangle noget (:_ ?
feb 2010
For som det er nu, kan vi få narda og hat hatfis, mellem de enlige kan søge 117 ting...
(læs evt. hele tråden)
mar 2010
Hvis du finder brugt til 80 MAX 129kr pr del, så du sku en hel del bedre end NOGEN anden jeg kender her inde til at finde de mærke brugt
Jeg siger ikke du siger vi ikke skal have hjælp, men du ''klager'' over du ikke kan få noget ? Du får 500kr i boligsikring, og lidt hjælp til DP det sku da mere end hvad mange andre par kan få (:
Og jeg prøver ikke på at blive uvenner med dig, jeg synes bare det så uretfærdigt at du sidder og brokker dig på den måde ! og jo måske du skulle læse tråden, for du hentyder til vi bedre stillet end du er i forhold ! Men i har sku to indtægter ! Sur røv du ikke kan tage SU lån men sådan er det når man får elevløn i stedet for SU.. Din elevløn er tilgengæld på næsten det samme som dobbelt SU er ! Så det giver lidt det samme næsten !
feb 2010
Vi kan godt få det til at hænge sammen (nu sagt 1 million gange) men vi har laaaangt fra så mange penge som hende fra min klasse, netop fordi hun får alt den ekstra hjælp.
mar 2010
Og jeg prøver lige igen.. din og mads' indkomst er altså højere end hvad en enligs indkomst er !
Boligsikring og hjælp til VS/SP bliver målt på husstandens indkomst ? og ikke på om man er alene eller ej !
feb 2010
Jeg siger, at jeg er GLAD for den støtte vi kan få...
Men at jeg ikke ser ideen i hvor kommenen skiller henne..
Syntes ik det er fair, at fordi vi er to, og Mads er så dårlig lønnet. At vi skal straffes for at ville noget og ik bare nasse på samfundet, på KH og få alle de ekstra penge som vi ville få..
Ser ik ideen i, at man kan få flere penge på KH end man kan på et arbejdsmarked...
Heller ej ideen i, at en enlig med f.eks. en god høj løn, kan få den samme hjælp som en enlig med en dårlig indtægt...
At en familie med to forældre, ingen hjælp kan få, og have et meget mindre rådighedsbeløb, forhold til en enlig..
OG jeg taler ikke om min familie (SOM SÅ MANGE ÅBENBART TROR) jeg snakker generalt..
feb 2010
mar 2010
feb 2010
mar 2010
Og det kan de jo som de kan, det bare stadig ikke alle der har et kæmpe rådighedsbeløb ved siden a ? uanset hvor meget hjælp de får til det ene og det andet ! jeg sidder ikke dyrt i det, men mit rådigheds beløb er kun "højt" fordi jeg har valgt de SUlån, fordi jeg ellers ikke kan klare at handle ind til en lille mere, og klare hverdagen når hun har meldt sin ankomst for en alm. SU (:
mar 2010
Enlige kan få hjælp til VS/DP, Boligsikring a kommunen hvilket man som par også kan hvis husindkomsten ikke er for høj?
ekstra SU, og 1400 ekstra i lån ?
jeg har i ''hjælp'' 4800 +økonomisk friplads mere end dig hvis man ikke regner dit ''hjælp'' fra kommunen med..
generalt med en mor i forhold på su har jeg ca. 9000kr mere hvis man ikke regner andres hjælp med ! + økonomisk friplads. hvilket svare sig til en lav indkomst fra manden ca. og så kan de stadig få hjælp til vs/dp og evt boligstøtte !
feb 2010
Man burde, som nævnt, regne ud på personen/personernes indkomst og deres rådighed, og derfra udregne hvilken økonomisk hjælp der burde være.
feb 2010
mar 2010
havde feks. jeres indkomst været lavere kunne i have fået mere i Boligsikring og til dp så de tager efter indkomsten -.-
feb 2010
mar 2010
og jo det kunne sikkert blive bedre med hjælp men grænsen skal trækkes et sted (;
feb 2010
Og ja, vi har en MEGET lav indkomst lige pt.
Men det er nu ik rettet mod os, specielt.. FOr vi kan godt lige nøjagtigt få det til at rende rund..
Det kan bare gøre mig lidt harm, at vi skal sidde så stramt i det, og så se en der har råd til det hele, og en anden der har et meget større rådighedsbeløb.
sep 2008
Er det reelt ikke kun børnepenge som vi får lidt mere af end jer som er i forhold?
mar 2010
Jo og dobbelt su hvis du under uddannelse
sep 2008
mar 2010
sep 2008
Hvor er det uretfærdig!! :(