{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.500 visninger | Oprettet:

"vi snakkes ved"-betydning?? {{forumTopicSubject}}

hej piger.
jeg vidste ikke lige, hvor jeg skulle smide indlægget, men det blev her, da det har noget med min kæreste at gøre.

i går eftermiddags skulle jeg på arbejde, og skrev til min kæreste, at jeg ville skrive, når jeg havde fri.. og jeg har fået den vane, at sige "vi snakkes ved" ..
så jeg skrev altså "vi snakkes ved skat <3" til ham..
min kæreste tager i byen hver torsdag (lad være med at spørg mig, hvorfor), og så plejer jeg at skrive "vi snakkes ved" til ham. jeg skriver det ALTID til ham, når han tager i byen. og jeg siger det udelukkende kun fordi, jeg ikke vil forstyrre ham, når han er i byen med hans venner, så det er ment på en god måde, hvilket han også ved.. han plejer bare at sige, at det er iorden, og han skriver, når han er kommet hjem el.lign..
men da jeg skrev det igår, før jeg tog på arbejde, gik han fuldstændig amok, og blev sindssygt sur på mig. først spurgte han, hvad der var i vejen, så skrev jeg "jamen ingenting skat" .. så så da jeg havde fri, så jeg, han havde skrevet "du må hygge dig!" pisse surt.
jeg spurgte ham så, hvad der var i vejen, hvor han så svarede, at jeg plejede sku ikke at skrive sådan til ham, når jeg skulle på arbejde, og det var bare ikke iorden! osv. (men det er iorden, når han tager i byen??) jeg skrev så tilbage "jeg har ikke lyst til, at vi skal være uvenner over det her.. undskyld, at jeg skrev sådan til dig.. tænkte bare, det ik havde nogen betydning, hvilket sammenhæng jeg skrev det i.. altså, at det kan være ligemeget, om jeg skriver 'vi snakkes ved', når du tager i byen, når jeg skal arbejde, eller noget helt andet.. for det har jo samme betydning? men undskyld da.."
hans svar lød "jaja. ligemeget"..
ergo er han altså blevet tosset over, jeg har skrevet "vi snakkes ved" før jeg tog på arbejde..
kan simpelthen ikke forstå det..

vil i sige, der er kæmpe forskel på, hvornår man siger det, eller det betyder det samme?
jeg synes, det betyder det samme uanset hvad. altså, at man snakkes ved senere..
men er jeg helt galt på den??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "vi snakkes ved"-betydning??
  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #1   30. nov 2011 Æh... For det første så kan det godt lyde lidt surt, men han er jo vant til den sætning? det har self samme betydning men det kommer jo også an på i hvilken sammenhæng du bruger den... Altså om man skændtes er glad osv... Det kan jo være han bare har en dårlig dag =) Anyways så vil jeg råde til ikke at tage en diskution over sms, det bliver så HURTIGT!! misforstået og det har jeg prøvet...

  • #2   30. nov 2011 theas mor:
    det var en god dag, eller hvad man siger.. ingen skænderier eller noget som helst. han havde lige skrevet, han elsker mig og det.. og han var på vej ud af døren til noget drenge-hygge alligevel, og så skrev jeg bare "vi snakkes ved skat <3" (havde selvfølgelig før det, skrevet, at jeg også efter ham).. så ingen sure miner overhovedet.. og jeg ved, han ik havde en dårlig dag, for vi havde snakket i telefon 2 eller 3 gange i løbet af dagen, og han var helt vildt glad..
    vi plejer heller ikke at tage en diskussion over sms. jeg skrev til sidst til ham, han kunne skrive, når han var kølet af, fordi jeg ikke gad tage den over sms.. så gik der en lille times tid, så skrev han, at han elsker mig. nåede ikke at svare, da jeg ikke lige var ved min telefon, men så ringede han til mig, og vi snakkede sammen stille og roligt. ikke om diskussionen, men om alt og ingenting.. smiley


  • #3   30. nov 2011 og det, der gjorde han sur, var, at jeg skrev det, før jeg tog på arbejde. s:

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #5   30. nov 2011 Synes det lyder rigtig mærkeligt... Lyder som om han havde et eller andet der irriterede ham.... Sikke noget at flippe sådan over :s

  • #7   30. nov 2011 ella:
    lod ham også være til sidst. bad ham skrive til mig, når han var kølet af. smiley

    maja:
    jeg ved virkelig ikke, hvad han har tænkt. men synes seriøst, det var noget underligt noget, at blive sur over..

    theas mor:
    ja, det er virkelig noget underligt noget s: forstår det heller ikke.

    dina:
    netop! jeg skrev endda både skat og lavede <3, så kan heller ik se problemet. kan da godt forstå, han ville reagere underligt, hvis jeg havde skrevet "vi snakkes ved." - men det gjorde jeg jo ikke s:


  • #9   30. nov 2011 Sikken dramaqueen! Han skulle vist bare finde noget at brokke sig over smiley Og når du så oven i købet fortæller ham bagefter, at der IKKE er noget i vejen, så burde han da forstå, at han har tolket din sms forkert (hvilket jeg ikke forstår).
    Kommunikation over sms eller internet er generelt lort - specielt hvis folk ikke forstår at lave smileys! smiley :) smiley


  • #10   30. nov 2011 mon ikke han har været muggen over noget andet i forvejen siden han reagere sådan. underligt noget at skulle blive uvenner over sys jeg smiley

    ting kan jo misforstås på skrift, men når du ligefrem har lavet hjerte så kan den da ikke tages negativt.

    er da glad for jeg aldrig smser med min mand så hehe smiley


  • #11   1. dec 2011 dina:
    ja, jeg mente det 100% på samme måde. s:

    lykke:
    han kender også mig på alle måder, og vidste godt, der intet negativt var i det s: men ja, han blev god igen senere på aftenen.. men han har det med, at blive sur over så små ting, hvor man bare sidder og tænker "hvad fanden skete der lige her??"

    charlotte:
    ja, kommunikation over sms er det rene lort. jeg sendte dog ikke en smiley til ham, da det plejer han også at gå i flip over. men sendte da smiley og skrev "skat" til ham.. så kan ik se problemet. s:

    carina:
    ja, vær glad for, du aldrig smser med din mand smiley ..


  • #12   1. dec 2011 Øh.. plejer han at flippe over hvis du sender smileys?! What the..... smiley

  • #13   1. dec 2011 charlotte:
    ja.. hvis det er smiley gør han.. men ikke ved smiley .. kun hvis den er glad.. i hans hoved, må jeg ik sende :-), men :i og smiley vil han have.. han er sku lidt speciel hvad det angår.. der kunne skrives tykke bøger om, hvad der gør ham sur.. smiley


  • #14   2. dec 2011 Han lyder vel nok som en rar fætter!! smiley :-) smiley (Jeg må gerne lave ordentlige smileys, nå!)

  • #15   2. dec 2011 charlotte:
    haha, ja, det må du i hvert fald smiley


  • #16   2. dec 2011 wombat:
    undertrykkelse.. hm, ja, indrømmer det gerne.. men det kan der skrives tykke bøger om..


  • #17   4. dec 2011 Var ikke klar over vi snakkes ved var negativt. Det siger jeg da stort set til alle jeg snakker eller skriver med. Har godtnok aldrig oplevet nogen bliver sure over det. I min verden betyder det at man snakkes ved engang, og ikke på noget bestemt tidspunkt.

  • #18   5. dec 2011 tanja:
    det betyder det nemlig også i min verden..


Kommentér på:
"vi snakkes ved"-betydning??

Annonce