{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.283 visninger | Oprettet:

frederikke r
frederikke r
Tilmeldt:
21. okt 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

HJÆLPPPPPP fælles forældremyndighed {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

er der nogen som kan hjælpe mig, jeg er i 20 uge og ender med at min ex og jeg kommer til at få fællesforældre myndighed, er der nogen herinde der ligger inde med erfaringer omkring dette område.

Vi er ikke på talefod og kommer det heller ikke... Det er et fertillitetsbarn så faderskabet er underskrevet.

- Hvad skal årsagen være for at man kan få fuld forældre myndighed ?

- Hvad kan man gøre når man ikke kan blive enig om navnevalg ? Ønsker ikke at mit barn kommer til at hedde chridtian/frederik/magrethe eller ingrid fordi vi ikke kan være enige.

- Hvad kan man gøre når man heller ikke kan blive enige omkring dåb og religion. Jeg er kristen og medlem af follkekirken, hvilket faderen ikke er????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLPPPPPP fælles forældremyndighed
  • #1   17. maj 2012 RING TIL DIN LOKALE STATFORVALTNING.!
    søg evt et vejlednings møde.. for du skal altid huske på at det er vejledende og ikke andet,,


  • #2   17. maj 2012 Jeg vil også råde dig til at tage kontakt til statsforvaltningen.

    Er faderen interesseret i at deltage, eller har han meldt sig ud?


  • #3   17. maj 2012 Hvis faren vil deltage så lad ham uden at lave problemer.. Hvis han har meldt fra så snak med amtet..

  • #4   18. maj 2012 2 Prinser.. sikke megen forskel der er på tingene..

    Jeg har fuld forældremyndighed over mit ene barn, og det har jeg fået uden at blinke med øjnene.!!..

    Hendes far og jeg kan ikke samarbejde, og uanset hva der gør så er det med kampe.! han er ikke til fare for sin datter..

    Ved fælles forældre myndighed er den vigtigste forudsætning at man kan samarbejde. Da man skal være enig om rigtig mange ting. FX. Skolevalg, fritidsvalg, sygedom, såsom dræn i ørene osv. pas, raligion, værgemål og meget mere.
    Han har mulighed for at deltage i alle møder der handler om barnet, og han skal inviteres. enten af dem der holder eller af den anden forældre.

    Ved ikke fælles forældremyndighed. har han ingen ret til at vide noget andet end det basale omkring barnet. det statsforvaltningen sagde til os var at jeg skulle kun informere ham omkring hvis der var noget ved hans weekender/samvær.
    Jeg har derfor været meget taknæmlig for at jeg har den fuldeforældremyndighed.
    og mener at mange er meget forskrækket for at tage kampen op.! i mit tilfælde var der ingen kamp.!

    Jeg mener ikke man bare skal søge fuld for at ramme den anden, for man har mulighed for at få samvær hva enten kan har fuld eller ej.
    Den eneste måde man kan få det stoppet er ved at statsforvaltningen går ind og lægge fast at det ikke kan søges.!

    selvom faren ikke er medlem af den Danske folkekirke så kan barnet sagtens blive døbt..

    Jeg ved ikke hvad dit grundlag er for at søge den fuldeforældremyndighed. Men mange ting kan jo ændre sig.
    Har han fået på samme bopæl som dig fra en mrd. før du blev gravid. for så for han automatisk fælles.
    Har han underskrevet en omsogs og ansvars erklæring ? For har han ikke det og har han ikke boet hos dig- som skrevet oven over, så har han ikke automatisk fælles..

    ANG. navnevalg er jeg tæmmelig sikker på at 2 prinser har ret. Det er bopælens valg- dog kan man ikke få far på hvis ikke han skriver under på at hans navn skal på..:=9

    men igen, ville jeg søge information hos statsforvaltningen, evt deres hjemmeside, der er meget info derpå.. :9


  • #6   22. maj 2012 Tak for alle jeres indlæg, hvor er det rart.

    Statsforvaltningen siger at man skal være fælles om navnevalg når man har fælles forældre myndighed.

    Jeg ønsker den fuldeforældre myndighed af den grund at vi ikke kan blive enige om noge som helst, alt blir en kamp og det er ingen tjent med, det har absolut intet med samværet at gøre, han er barnets far og får al den samkvem han vil, hvis han vil.


  • #7   1. jul 2012 hej ville lige høre hvordan det hele gik efterfølgende? er I kommet på talefod eller er der kommet en løsning for dig i stedet? smiley

    og angående dåb og religion?


Kommentér på:
HJÆLPPPPPP fælles forældremyndighed

Annonce