{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.991 visninger | Oprettet:

er forvirret {{forumTopicSubject}}

tja har haft emnet oppe før med at min forlovet er for sløv bag i

men efter vi har haft en snak er der bare stadigvæk ikke sket noget

vores stue ligner lort fordi den flyder med alt hans computer halløj
og der står et skilt computerbord i vores gang som ikke er kommet i det skur som vi heller ikke har fået ryddet op

lige pt. døjer jeg med smerter i lænden så jeg kan ikke gøre det

hans computer spil er forsat rigtig meget og når jeg spørger ham om vi skal lave noget sammen har han 1000 dårlige undskyldninger for at han ikke vil men hellere vil sidde foran sin computer

har sagt at han skal ha en computerfri dag om ugen men heller ikke det blir overholdt

og ja vi laver som sagt ingen ting sammen
og vores sexliv er også blevet mere ringe nu er det når han har lyst men hvis jeg har lyst så har han ikke og jeg må undværer

ved ikke hvad jeg skal gøre men skulle bare lige ud med det

god aften til jer alle

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er forvirret
  • #1   21. maj 2012 Tror jeg vil bede ham om at tage sig sammen og hjælpe til eller flytte , det er letter sagt end gjort , men tror ikke der er ander for nu du har haft en snak med ham

• #2   21. maj 2012 Lyder som han er ret afhængig og har et problem.
    Det er synd at han ikke gider hjælpe dig, nu du er gravid. Det var vel det mindste han kunne gøre.
    Håber virkelig, virkelig at han har mod på at ændre sig, for når den lille kommer, så er der godt nok ikke tid til computerspil dagen lang da.

• #3   21. maj 2012 kirsten m

ja du har sgu nok ret men elsker ham jo meget og har bestemt ikke lyst til at stå som alenemor inden jeg overhovedet har født

• #4   21. maj 2012 Katharina L

jeg er desværre begyndt at tvivle på om det ændre sig og det samme er mine forældre

• #5   21. maj 2012 Kan godt forstå dig , men det kunne jo være at han fik øjnene op for at han måtte oppe sig for at beholde dig , hvis du sage til ham at han enten måtte hjælpe til eller flytte ( du kan sagtens klare og være alene mor , var jeg selv det første 1½år det er ikke så hårdt som man regner med ) håber du finder den bedste løsning for dig smiley

• #6   21. maj 2012 Det nytter ikke noget at lave regler omkring at han skal have en computerfri dag om ugen, det gør kun at han føler sig fanget ...så meget har jeg erfaret ...

Jeg kan ikke komme med nogle gode råd ... er han ikke interesseret, så gør han det heller ikke ... jeg er desværre lige gået fra min kæreste gennem 6½ år pga. ovenstående problemer smiley Jeg håber i finder ud af det ...

• #7   21. maj 2012 Kirsten ja kunne være jeg skulle prøve

C K H ! øv det er jeg ked af at høre da
    men ja du har nok ret i det med at han føler sig fanget
    men jeg føler mig magtesløs lige nu

håber også vi finder ud af det mere af hensyn til vores søn der er på vej

• #8   21. maj 2012 Er sikker på du også kan gøre det pisse godt alene!

Og hvis han først får øjnene op når (hvis) du flytter, så kan det jo være, at det virkelig går op for ham, hvad der er mest værd her i livet. Dig og jeres fælles barn, eller et dumt computerspil.

I hvert fald, så håber jeg du finder den bedste løsning for dig og dit barn. Det ville også være endnu sværere at skulle stå og pakke, flytte alt muligt, med en lille bitte ny. Og der er man så træt og udmattet i starten, at man nok er mere tilbøjelig til at sige "ligemeget.. det skal nok gå". Men det gør det bare ikke, og så slider man sig selv mere og mere ned.

• #9   21. maj 2012 mor til m & y

det tør jeg ikke

• #10   21. maj 2012 Katharina L
    ja det har du ret i jeg må skrue bissen på og sige at nu må han sgu tage sig sammen

• #11   21. maj 2012 Hvorfor TØR du ikke? Hvad ville der ske hvis du gjorde?....

• #12   21. maj 2012 Ja han er en voksen mand. Men en voksen mand med barn på vej, burde hjælpe sin højgravide kvinde med at gøre huset i orden, når hun ikke selv kan! Ikke sidde og drive den af med computerspil, når hun tydeligvis er meget ked af det og frustreret og åbenbart har været det flere gange....

• #13   21. maj 2012 Hånden på hjertet, tror du så han gider?

Jeg synes dine tråde indikerer at den kære mand føler sig fanget. I har rykket hurtigt, og det er måske lige gået op for ham hvad der sker.
    Han flygter ind i sine computerspil og ønsker ikke rigtigt at tage del i noget som helst..

Mon ikke det er lettere at brydes nu, end om 6 mdr?

• #14   21. maj 2012 ACS: tænkte lidt det samme.

• #15   21. maj 2012 jeg er også selv begyndt at tænke den tanke om han har fået kolde føder
    men synes bare lidt at han så skulle ha tænkt over det inden han sagde ja til at ville alt det her

• #16   21. maj 2012 Han skulle helt sikkert have tænkt over det noget før..

Men jeg synes stadig det virker som om han er ved at få kolde tæer..

• #17   21. maj 2012 Bare rigtig godt, at du selv er begyndt at tænke den retning, og virkelig overvejer hvad der vil være bedst for DIG. Respekt for det. Det er ikke alle der vil se sandheden i øjnene, når det er svært.. smiley
    Du skal nok klare det.

• #18   21. maj 2012 Det kan godt være at han føler sig fanget og ville føle sig det endnu mere af at der blev lavet regler omkring hans computertid, men det går jo heller ikke at du så må ofre dig så du er den der føler dig fanget og alene.

For mig kunne det godt lyde som om han har et problem med computerafhængighed. Jeg ville tale med ham om at søge læge og tale med ham om, om han mener at dette er tilfældet og hvis det er, bede om hjælp til behandling så det ikke fylder så stor en del.

Det er jo ikke meningen at en maskine skal få så fatale følger for et forhold. Hvis du googler det, vil du også se at computerafhængighed i mange tilfælde kan ødelægge ens rigtige liv ved at ende med at forhold eller ægteskab går i stykker.

Det er nemt at få kolde fødder, for de er jo søde nok andre gange og så er det bare så stort et arbejde, man er bange for at blive ensom og alene og så virker det så uoverskueligt at man bare "gør det i morgen" og så næste dag er han sød igen. Og så dropper man det indtil næste gang han sætter sig.

• #19   21. maj 2012 katharina tak

ja er også glad for at jeg tænker i de baner og at jeg har en familie der støtter mig
    men er godt nok også bange for at hvis det kommer dertil at jeg vælger at forlade ham at han vil søge fuld forældremyndighed for den ved jeg at han vil vinde
    eftersom at jeg har en rigtig dum journal på både kommunen,lægen og hospitalet

og jeanni ja det kan godt være du har ret i at han er afhængi
    men altså min plan er at jeg tager en snak med ham når han kommer hjem om han vil det eller ej
    han vil jo nok sige han er for træt også sætte sig foran sin elskede computer men så vil jeg være hård og sige nej den går ikke før vi har snakket

• #20   22. maj 2012 Jeg ved ikke så meget om det med forældremyndigheder, men hvorfor skulle de give ham den til at starte med?
    Du skal da lige blive mor og lære hvordan og hvorledes. Nu ved jeg ikke hvad der står i dine journaler, og det vedkommer heller ikke andre. - men hvorfor skulle de så give forældremyndighed til en far der har siddet ved computeren stort set hele tiden?..
    Jeg kender ikke til det, så ret mig endelig.. Det var bare lige mine tanker.. smiley
    Men hvad ville der ske, hvis du faktisk tog de kabler væk?.. Hvordan ville han reagere?..

• #21   22. maj 2012 jeg kunne på et tidspunkt ikke få min kæreste til at være særlig aktiv herhjemme, fik mine forældre til at komme og hjælpe og sagde nu er det nu vi gør det også der ingen spil og han fandt ud af det var meget rart der var opryttet og til at komme til omkring

• #22   22. maj 2012 altså han har arbejdstid der hedder fra 14-01 ca.
    og når han står op kl. 11-12 stykker sætter han sig ind foran sin computer indtil han skal afsted

og når han kommer hjem sætter han sig foran sin computer til kl. 03

men en lille update vi fik snakket igår og jeg fortalte ham hvad der gik mig på

han sagde at han godt vidste at han brugte meget tid på sin computer, men at det havde han altid gjort

han sagde at han nok skulle prøve at blive bedre til ikke at gøre det
    og at han nok skulle hjælpe til herhjemme

så nu må vi se om det har virket at snakke med ham den her gang
    han droppede i hvert fald sin computer igår og lagde sig i sengen med mig og så film

• #23   22. maj 2012 Håber du finder en løsning på det hele

• #24   22. maj 2012 Christina B.

det håber jeg også

• #25   23. maj 2012 Fra: Thomas
    Hej Rikke.
    Kan være jeg har overset det, men sjovt jeg ikke lige kunne se nogle mænd blandt den her. ^^

Jeg har selv haft spillet en del, og kan til tider også gøre det. Men en ting er sikkert, damen og den lille kommer i første række. Og jeg er nu samtidig perfektionistisk vedr. oprydning, så det mangler der nu heller ikke herhjemme. Men kan godt følge dig i dit dilemma.
    Jeg forstå ikke at han i hvert fald ikke har fået øjnene op, nu når der er en lille på vej.
    Hans dilemma kan være, som mit nok er. At mange af mine venner(som ikke bor tæt på), spiller også det jeg spiller, og nogle nye bekendskaber jeg har fået igennem spillet, sidder jeg og snakker med den vej over, og ikke altid jeg direkte spiller, men bare sidder og snakker med dem. For at få den følelse at man er sammen med vennerne, nu hvor de bor så langt væk fra en.
    Men det er stadig ikke en undskyldning, og du skal have første priotet stadig.
    Jeg kunne godt tænke mig vide hvad hans undskyldninger er?
    Og så kunne jeg da prøve skrive og svare fra min egen synsvinkel af smiley

Jeg ved i hvert fald, hvis damen siger til hvad hun godt kunne tænke sig, så det sjællent jeg siger nej.

Du er velkommen til at skrive privat.

Mvh. Thomas.

• #26   25. maj 2012 hvor lyder det godty at I fik snakket smiley og at det har virket til at han er gået med til at skære ned og det indtil nu har virket smiley

inden jeg læste at I havde fået snakket og at han droppede computeren dagen før, havde jeg tænkt på om det kunne virke at hans eget rod ikke blev ryddet op men at du kun ryddede op efter dig selv så når han nævnte rodet, at det så var alt hans eget. Og så at du lod det ligge uanset hvor meget det kriblede og uanset hvor meget den uvaskede tallerken ikke kunne stå på bordet. Lade den stå. Når der er så rent normalt tager han det nok for givet, men ville så også hurtigt ligge mærke til hvis der ikke var

• #27   26. maj 2012 Jeannie***

Jeg tror ikke det vil virke, at lade hans ting ligge. Ikke når han "som han lyder til", at være så bidt og inde i computeren. Så er omverdenen mere på pause.
    Der skal kort og godt, sige det som det er, evt. når i sidder og spiser, hvor i har mere kontakt. Og så sindbelthen bare sige "At nu gider jeg ikke lave alt herhjemme mere, og så sindbelthen ramse op hvad det er du egentlig laver derhjemme i forhold til ham, og at der skal gøres noget NU.
    For nu gider du ikke mere.

Kommentér på:
er forvirret

Annonce