3. jul 2011 Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Min baby er i stykker! {{forumTopicSubject}}
Hvorfor har jeg fået den baby, der er i stykker?! Sådan føles det i hvert fald! Han er naturligvis skøn og dejlig og ikke mindst højtelsket, men jeg føler mig virkelig bare magtesløs og pisse uheldig!
Man hører altid, at spædbørn sover op mod 20 timer i døgnet. At de stort set kun er vågne for at spise og få skiftet ble. Det lader dog ikke til, at Leander har læst det! På en god dag sover han måske 4-6 timer sammenlagt om dagen/aftenen. Om natten (fra midnat ca.) måske omkring de 6 timer sammenlagt. Han er dødtræt, men han gider bare ikke overgive sig! Og sker det endelig, at han falder i søvn, vågner han efter 10-40 min. Sådan foregår det hele dagen, medmindre vi kører med ham i barnevognen. Så kan han godt ta 2-4 timer i streg - men det kræver at vognen er i bevægelse mere eller mindre konstant!
Jeg ammer ikke. Vi startede ud på blå allomin, men det gav skrigeture med mavekneb. Vi skiftede til grøn syrnet allomin for en uge siden. Det har hjulpet en del på maven. Han får stadig nogle "anfald" med mavekneb, men det er bedre end før. Søvnen er dog ikke blevet bedre.
Jeg er ved at gå amok over, at han er så pisse sur 2/3 af tiden, og det er næsten umuligt for mig at være alene med ham, når min kæreste er i skole, fordi han ik engang giver mig tid til et bad, at få noget at spise osv... At han er sådan gør ik ligefrem, at mit bånd til ham bliver bedre, og jeg frygter efterhånden for min egen psyke i alt det her!
Er der nogen, der vil bytte baby?!
(Leander bliver 3 uger på onsdag)
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Ammede hver 2. time og i starten kunne det snildt tage 45 min pr. gang. Hun sov gerne på mig, men lagde jeg hende fra mig gik der 5 min. så skreg hun. Jeg var ved at gå ud af mit gode skind!
Fik en tid ved kiropraktor og det hjalp trunten. Hun blev i hvert fald glad igen Men sove lang tid af gangen (om dagen) fik vi aldrig noget af!
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Mht. rytme har det stort set ik været muligt at indføre nogen, fordi han bare kører helt sit eget show. I går troede vi, at det var ved at vende, fordi han sov så godt hele aftenen (han plejer aldrig at ville sove om aftenen), men så var han selvfølgelig komplet umulig i nat, hvor han ellers plejer at være "god nok" .
apr 2012
Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
apr 2012
Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
sep 2008
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 795
Det er en kæmpe omvæltning at et andet menneske er så afhængig af en og ikke kn udtrykke hvad der er i vejen. Søvn og en smule overskud til sig selv er en mangel vare i starten, men tro mig det vender. i Skal ige lære hinanden at kende og finde jeres rytme. Håber i snart "finder" hinanden
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
Da vi så kom hjem skal jeg lige love for han ikke ville sove, og var MEGET AFHÆNGIG af mig, kunne ikke spise eller komme i bad for han skreg så snart jeg lagde ham. Så jeg gik rundt med ham, når han skulle sove foregik det på maven af mig samt lige ved siden af mig i sengen. OG ja det var hårdt, RIGTIG HÅRDT men lige så stille blev han 100 % tryg og vi kunne lige så stille begynde at ligge ham i barnevognen osv. Han sov heller ikke mere end max 30 min. af gangen hvis han skulle sove selv, og derfor begyndte vi at lave en "regel" 1 time oppe i starten, også ned at sove.. SÅdan kørte det rigtig længe og ligeså stille var han 2 timer oppe også ned at sove. Nu bliver han meget snart 2 år, og han er stadig kun oppe max 3-4 timer inden han skal sove, ellers bliver han overtræt og vil ikke sove.. Måske det kunne hjælpe jer
jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 139
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 135 Svar: 484
http://www.netdoktor.dk/boern/fakta/boernsoevn.htm
Her der står at babyer sover mellem 10-23 timer og nogle sover kun 20 min af gangen og det er HELT NORMALT... Prøv at søg på en vinkel bæreslynge, helt fantastisk..
jul 2011
Sundhedsplejersken kommer i morgen, så vi vil helt sikkert spørge hende om råd. Hvis hun ik har så meget at sige, vil vi kontakte en kiropraktor - om ikke andet så for at udelukke, at der er noget galt på den front. Han blev taget med sugekop, og jeg kan læse mig frem til i min journal, at han kom ud med skuldrene på tværs. Jeg ved ikke, om det har noget at sige, men.....
Tak for jeres svar. Dejligt at høre, at så mange har gode erfaringer med Kiropraktor!
sep 2008
Kan se du bor i nordjylland og jeg ved at Michael Feiner i Aalborg skulle være rigtig dygtig til børn
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 32
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 147 Svar: 1.352
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 135 Svar: 484
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 274
jul 2011
Vi kontakter nok en Kiropraktor i morgen, når sundhedsplejersken har været her.
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
jul 2011
Han vejer allerede 4850 g, så han har taget 650 g på på 14 dage, hvilket var rigeligt. Vi har tilsyneladende en meget sulten dreng, og det ku også godt gi ham noget uro i kroppen.
Vi skal til Kiropraktor på fredag. Så håber vi, at han har noget at sige!
jul 2011
Min baby er i stykker!