{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.019 visninger | Oprettet:

Min baby er i stykker! {{forumTopicSubject}}

Hvorfor har jeg fået den baby, der er i stykker?! Sådan føles det i hvert fald! Han er naturligvis skøn og dejlig og ikke mindst højtelsket, men jeg føler mig virkelig bare magtesløs og pisse uheldig!

Man hører altid, at spædbørn sover op mod 20 timer i døgnet. At de stort set kun er vågne for at spise og få skiftet ble. Det lader dog ikke til, at Leander har læst det! På en god dag sover han måske 4-6 timer sammenlagt om dagen/aftenen. Om natten (fra midnat ca.) måske omkring de 6 timer sammenlagt. Han er dødtræt, men han gider bare ikke overgive sig! Og sker det endelig, at han falder i søvn, vågner han efter 10-40 min. Sådan foregår det hele dagen, medmindre vi kører med ham i barnevognen. Så kan han godt ta 2-4 timer i streg - men det kræver at vognen er i bevægelse mere eller mindre konstant! smiley

Jeg ammer ikke. Vi startede ud på blå allomin, men det gav skrigeture med mavekneb. Vi skiftede til grøn syrnet allomin for en uge siden. Det har hjulpet en del på maven. Han får stadig nogle "anfald" med mavekneb, men det er bedre end før. Søvnen er dog ikke blevet bedre.

Jeg er ved at gå amok over, at han er så pisse sur 2/3 af tiden, og det er næsten umuligt for mig at være alene med ham, når min kæreste er i skole, fordi han ik engang giver mig tid til et bad, at få noget at spise osv... At han er sådan gør ik ligefrem, at mit bånd til ham bliver bedre, og jeg frygter efterhånden for min egen psyke i alt det her!

Er der nogen, der vil bytte baby?!

(Leander bliver 3 uger på onsdag)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min baby er i stykker!
  • #1   7. okt 2012 Det er bare ikke alle babyer, der har læst "manualen". Jeg havde en, som var ligesådan!

    Ammede hver 2. time og i starten kunne det snildt tage 45 min pr. gang. Hun sov gerne på mig, men lagde jeg hende fra mig gik der 5 min. så skreg hun. Jeg var ved at gå ud af mit gode skind!

    Fik en tid ved kiropraktor og det hjalp trunten. Hun blev i hvert fald glad igen smiley Men sove lang tid af gangen (om dagen) fik vi aldrig noget af!


  • #2   7. okt 2012 Jeg har selv tænkt på zoneterapi. Hvis ik han er blevet mere rolig, når han bliver en måned, vil vi forsøge med zoneterapi eller lignende.

    Mht. rytme har det stort set ik været muligt at indføre nogen, fordi han bare kører helt sit eget show. I går troede vi, at det var ved at vende, fordi han sov så godt hele aftenen (han plejer aldrig at ville sove om aftenen), men så var han selvfølgelig komplet umulig i nat, hvor han ellers plejer at være "god nok" .


  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #3   7. okt 2012 det du skriver der er vist meget normalt man har bare ikke tid til bad og spise ret meget når man er selv men dem den er bare en del af det og blive forældre men glæd dig de bliver ældre og dermed sover de mere i perioder på faste tidspunkter. min datter har aldrig sovet 6 timer i træk som spæd det begyndte først da hun var 11 mdr der kunne vi putte hende kl 7 og så står hun op mellem 6-7

  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #4   7. okt 2012 jeg mener at alle børn bør til ses af en kiropraktor inden de er 14 dage gamle det er min datter os blevet og det bliver vores søn os når han kommer ud og når det er på plads og de har mave problemer så til zoneterapi

  • #5   7. okt 2012 Jeg stemmer også for at afprøve kiropraktor! De gør ingenting, hvis ikke der er noget galt!

  • #6   7. okt 2012 Vores Leander sov den 1. uge det meste af tiden og så vendte det til en "rytme" lige som jeres. Idag er han knap 7 mdr. og sover sjædent mere end en time ad gangen i dag timerne. Til gengæld sover han så hele natten (afbrudt af en enkelt spise pause)

    Det er en kæmpe omvæltning at et andet menneske er så afhængig af en og ikke kn udtrykke hvad der er i vejen. Søvn og en smule overskud til sig selv er en mangel vare i starten, men tro mig det vender. i Skal ige lære hinanden at kende og finde jeres rytme. Håber i snart "finder" hinanden


  • #8   7. okt 2012 åh hvor jeg kender det, Hjalte er født fortidlig og er bare generalt MEGET UROLIG, han sov meget på syghuset fordi lægerne gjorde en masse hele tiden, så det var hårdt for ham. Vi måtte ikke sove med ham, og havde kun mulighed for at holde ham 2 timer max af gangen, for at det ikke skulle bliver for voldsomt for ham...

    Da vi så kom hjem skal jeg lige love for han ikke ville sove, og var MEGET AFHÆNGIG af mig, kunne ikke spise eller komme i bad for han skreg så snart jeg lagde ham. Så jeg gik rundt med ham, når han skulle sove foregik det på maven af mig samt lige ved siden af mig i sengen. OG ja det var hårdt, RIGTIG HÅRDT men lige så stille blev han 100 % tryg og vi kunne lige så stille begynde at ligge ham i barnevognen osv. Han sov heller ikke mere end max 30 min. af gangen hvis han skulle sove selv, og derfor begyndte vi at lave en "regel" 1 time oppe i starten, også ned at sove.. SÅdan kørte det rigtig længe og ligeså stille var han 2 timer oppe også ned at sove. Nu bliver han meget snart 2 år, og han er stadig kun oppe max 3-4 timer inden han skal sove, ellers bliver han overtræt og vil ikke sove.. Måske det kunne hjælpe jer smiley


  • #9   7. okt 2012 Vil også anbefale kiropraktor. Og spørg din sundhedsplejerske efter råd også.

  • #10   7. okt 2012 Jeg kender det godt, jeg sad og stor tudede den første tid, for jeg troede ikke at vi kunne finde ud af at passe hende ordenligt..
    http://www.netdoktor.dk/boern/fakta/boernsoevn.htm
    Her der står at babyer sover mellem 10-23 timer og nogle sover kun 20 min af gangen og det er HELT NORMALT... Prøv at søg på en vinkel bæreslynge, helt fantastisk..


  • #12   7. okt 2012 Jeg tror heller ikke, at det er unormalt som sådan. Men han virker bare meget urolig, og han virker aldrig 100 % tilfreds, selvom han er mæt, tør og vi bruger meget tid på at snakke med ham. Han sover mellem os i sengen, fordi det fungerer bedst for os. På den måde kan vi bedre berolige ham så snart han begynder at øffe.

    Sundhedsplejersken kommer i morgen, så vi vil helt sikkert spørge hende om råd. Hvis hun ik har så meget at sige, vil vi kontakte en kiropraktor - om ikke andet så for at udelukke, at der er noget galt på den front. Han blev taget med sugekop, og jeg kan læse mig frem til i min journal, at han kom ud med skuldrene på tværs. Jeg ved ikke, om det har noget at sige, men.....

    Tak for jeres svar. Dejligt at høre, at så mange har gode erfaringer med Kiropraktor!


  • #13   7. okt 2012 Det kan meget nemt have noget at sige!
    Kan se du bor i nordjylland og jeg ved at Michael Feiner i Aalborg skulle være rigtig dygtig til børn smiley


  • #15   7. okt 2012 Ved præcis hvordan du har det. Mikkel har også altid været sådan, sov stortset aldrig og vi rendte til zone, ørelæge, kiropraktor og ditten og datten med ham men intet hjalp. Han er 6,5 mdr og først nu er der begyndt at være lidt rutine på det men han er svær at få til at sove og skal altid gåes rundt med inden! Vi fik afvide af vores SP at det er fordi han simpelthen bare ikke har tid til at sove.. Han er for nysgerrig og vil følge med i det hele, han udvikler sig motorisk meget hurtigere end de børn der sover hele tiden, så lidt positivt er der skam også i det ;)Men nøj det var hårdt dengang han først ville sove 23-24 stykker og vågnede maaange gange om natten.. nu sover han somregel omkring 21 og skal kun ha 1 flaske så kæmpe fremskridt. Tænk på det bar er en fase og tiden går så stærkt, så før du ved af det så glemmer du alt det hårde og kan se fremad smiley . Pøj pøj smiley

  • #16   7. okt 2012 Sådan en baby havde jeg også, og der fik vi nutramigen fordi han ikke kan tåle det almindelig mælkepulver og en tur ved kiropraktor og zoneterapi, så er det blevet meget bedre. Jeg ville ikke vente med at komme afsted med ham.

  • #17   7. okt 2012 Ja, held og lykke med kiropraktor, lige meget hvad din sundhedsplejerske siger så synes jeg at du skal få ham tjekket, jeg havde en normal fødsel bortset fra at jeg havde veer i over 2 dage men vi fik Silje tjekket fordi at hun også var urolig og brokkede sig hele tiden og vi følte ikke at vi kunne gøre noget for at hun var rolig i længere tid, og hun havde ganske rigtigt også en skævhed i nakke skuldre og bækkenet, og nu har vi været der 5 gange og skal kun én gang mere så er hun hel igen smiley Hun er 6uger idag og først nu synes vi at der er ved at være styr på spisningen, vægten og søvnrytmen, men stadig langt fra et gentagende dagsmønster..

  • #19   7. okt 2012 jeg har ikke læst alle indlægene men ville se at få en tid ved en zoneteraput med det samme det kan kun gå for langsomt det har hjulpet fantastisk her hjemme og der er ingen grund til at risikere hans mave bliver endnu være og det er jo kun hyggeligt for den lille at få nusset tær så der er ingen grund til at vente

  • #20   7. okt 2012 Ejj hvor er jeg glad for jeres svar, og for at høre, at vi ik er alene - og ikke mindst for at høre, at der er håb! Det kan i hvert fald ikke fortsætte sådan her smiley

    Vi kontakter nok en Kiropraktor i morgen, når sundhedsplejersken har været her.


  • #22   8. okt 2012 sjov overskrift smiley men træls problem. Der findes ingen bøger der passer 100% på alle babyer heldigvis. Så ville verden blive mega kedelig. Men anyways din sundhedsplejeske kommer snart på visit og hun kan sikkert hjælpe dig. Malthe græd også meget i starten pga bl¨å allomin, vi skiftede til grøn og det blev lidt bedre.... men kom igen desværre. Så kom han på lactulose som virkede meget kortvarrigt og nu får han movicol. Det virker. Han er meget glad tilfreds og griner meget. OG sover det en baby burde i følge bøgerne. Det er at tage det oppefra og ned selvom det er svært når man mest har lyst til at gå sin vej. Som sygeplejesken ved lægen sagde.... Åhh jeg kan huske jeg havde mest lyst til at smide min datter ud af vinduet og det er heldigvis en normal følelse. smiley Jeg havde selv haft samme følelse og følte mig skyldig men ikke nu hvor jeg ved det sker for alle smiley håber du kommer igennem de næste på år for 3 uger af 18år er jo ingenting og problemerne blir bare større smiley

  • #23   8. okt 2012 Kender ikk så meget til problemet, men sjov overskrift.. smiley Må indrømme at min første tanke (inden jeg havde læst mere end den første sætning af indlægget) var om du havde prøvet at skifte batterier.. smiley

  • #24   8. okt 2012 Så har sundhedsplejersken været her. Hun gav os ret i, at Leander er en urolig dreng - men heldigvis sund og rask! Hun syntes, at det var en god ide at kontakte en Kiropraktor, og ellers gav hun os nogle tips til hvordan vi kan.få ham til at tie stille smiley

    Han vejer allerede 4850 g, så han har taget 650 g på på 14 dage, hvilket var rigeligt. Vi har tilsyneladende en meget sulten dreng, og det ku også godt gi ham noget uro i kroppen.

    Vi skal til Kiropraktor på fredag. Så håber vi, at han har noget at sige!


  • #27   8. nov 2012 Meget bedre, tak smiley Han har været ved både Kiropraktor og zoneterapeut, og det har bare givet så meget mere ro herhjemme smiley Han smiler og.griner og sover godt - om dagen! Om natten gider vi ik rigtig sove, men det kommer forhåbentligt smiley

Kommentér på:
Min baby er i stykker!

Annonce