1.600 visninger
|
Oprettet:
Hvordan er arbejdsfordelingen i hjemmet hos jer? {{forumTopicSubject}}
sidder og snakker med en veninde omkring arbejdsfordelingen i hjemmet, og blev lidt nysgerrig over hvordan andre "klarer" den.
og jeg tænker selvfølgelig på en husholdning med 2 voksne, gerne med et eller flere børn og/eller et på vej.
Det omhandler både indkøb, madlavning, rengøring, aflevering/afhentning af barn/børn hvis man har det, og alt andet der hører med til at bo og leve sammen.
Hvordan gør I ?
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
Han kører mig ud for at handle (så lidt gør han da ;p) og så aflevere vi fælles begge børn i dagpleje og børnehave. Det er så også min kæreste der må køre hvis vi har glemt noget da jeg var ude at handle, eller hvis vi løbet tør for noget. Og så sørger han for at slæbe træpiller ned i kælderen når der kommer sådan en palle og det er også han pligt at passe fyret, så det ikke løber tør
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 73 Svar: 2.001
Vi har ikke pligter. Vi sørger bare begge to for at der bliver gjort rent, er ryddet op osv..
Hunden lufter vi sammen, og ellers lufter Jonas altid når han kommer hjem fra arb sent om aftenen.
Vi handler sammen, og laver mad sammen.
Ligeledes tager vi af bordet sammen osv.
Her mens jeg har været dårlig, har han stået for stort set det hele. Indkøb, rengøring, luftning af hund, madlavning, tage af bordet osv..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
Jeg står for at handle ind og ellers handler han gerne efter seddel.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
Vi har 2 børn og en hund, jeg stå for ja alt.
Jeg aflever og henter begge børn alle dage, jeg putter dem i bad, tager til gymnastik og kaffe de forskellige steder når der er det. Det er også mig der tager fri ved sygdom, læge, tandlæge hvis ikke min mor kan tage dem når de er syge.
Jeg gør rent (i weekenden er han gå til at støvsuge), jeg vasker tøj, hænger det op og ligger det sammen, jeg handler og laver mad.
Jeg gå til hundetræning, stå for fodring samt gå ture, vask, klip og børstning af hunden.
I haven slå han græsset, hvis han kan nå det men ellers stå jeg for bede og køkkenhave.
Så i bund og grund betragter jeg mig selv på de områder som alene mor. Han tjener bare pengene.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 14 Svar: 197
Det er forskelligt hvem der laver mad, mest mig så han har lidt tid med Malou ( han arbejder meget)
Og så hjælper han med det jeg ikk når i løbet af dagen når den bette er kommet i seng dog ligger han ikk tøj sammen og på plads, det vil jeg helst selv så der er orden i skabene hehe
aug 2011
aug 2011
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 419
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
Alt uden for er manden, græs ukrudt og alt have, plus bil.
Jeg laver for dt meste mad i mens har far kvailtes tid med Emma hvor de hygger,,
Jeg gør selv rent og vasker selv tøj af egen vilje det gener mig ikk det mindste.
Indkøb er som regl også mig dda jeg har tidlig fri og kan nå dt inden jeg hentet Emma far har føst fri kl 16 jeg har kl 13"
Men søndag handler vi ind sammen,
Efter maden skiftes vi til Ryde af eller sammen det lidt forskelligt,
Afleve af Emma er kun mig da manden ikk har kørekort og vi kun har en bil og jeg bruger bilen til arb så den vil altid hænge på mig, hvilket ikk gør mig noget.
Badning af Emma er som regl far jeg bader kun søndag, så det store slæb er mit men jeg har intet mod så længe far bare tager sit ansvar og passer Emma mens og underholder hende.. Det varmer mit hjerte og se de to tosser sammen de elsker bare hinanden ..
mar 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 52 Svar: 316
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
ellers er det mig der laver ALT herhjemme. han hjælper kun hvis han bliver bedt om det.... lidt træls meeeen med stædighed kommer man langt
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Jeg vasker tøj, rydder op og sådan. Min mand er den der gør mest rent. Han støvsuger, støver af og vasker op (han fylder i maskinen, jeg starter den og tømmer)- han laver osse oftest aftensmad.
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Jeg bruger pengene og Jacob tjener dem , han gør rent og jeg laver mad, bager, ordner vasketøj , servicere bilen og handler ind
Jeg synes det en skøn fordeling - jeg hader at gøre rent !
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
Hvordan er arbejdsfordelingen i hjemmet hos jer?