{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.600 visninger | Oprettet:

Hvordan er arbejdsfordelingen i hjemmet hos jer? {{forumTopicSubject}}

sidder og snakker med en veninde omkring arbejdsfordelingen i hjemmet, og blev lidt nysgerrig over hvordan andre "klarer" den.
og jeg tænker selvfølgelig på en husholdning med 2 voksne, gerne med et eller flere børn og/eller et på vej.

Det omhandler både indkøb, madlavning, rengøring, aflevering/afhentning af barn/børn hvis man har det, og alt andet der hører med til at bo og leve sammen.

Hvordan gør I ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er arbejdsfordelingen i hjemmet hos jer?
  • #3   13. apr 2013 Her er det mig der tager det store slæb, min kæreste arbejder om natten og sover det meste af dagen så jeg står for at vaske tøj, gøre rent (han støvsuger dog) laver mad, dækker bord og tager af det igen, bader børnene, giver dem tøj på og skifter bleerne, og det er på samme tid med jeg læser hf på fjernundervisning.

Han kører mig ud for at handle (så lidt gør han da ;p) og så aflevere vi fælles begge børn i dagpleje og børnehave. Det er så også min kæreste der må køre hvis vi har glemt noget da jeg var ude at handle, eller hvis vi løbet tør for noget. Og så sørger han for at slæbe træpiller ned i kælderen når der kommer sådan en palle og det er også han pligt at passe fyret, så det ikke løber tør smiley

• #4   13. apr 2013 Her er det meget fair..
    Vi har ikke pligter. Vi sørger bare begge to for at der bliver gjort rent, er ryddet op osv..
    Hunden lufter vi sammen, og ellers lufter Jonas altid når han kommer hjem fra arb sent om aftenen.
    Vi handler sammen, og laver mad sammen.
    Ligeledes tager vi af bordet sammen osv.

Her mens jeg har været dårlig, har han stået for stort set det hele. Indkøb, rengøring, luftning af hund, madlavning, tage af bordet osv..

• #5   13. apr 2013 Alt udenfor er stadig min mands , jeg slår hverken græs eller rydder sne smiley inde deles vi om rengøring ( det er reelt min mand der gør det meste f,eks ordner gulve og vinduer ) vi dels om vasketøj, men jeg laver suverænt mad og han rydder op efter den. Når min mand er hjemme på værkstedet aflevere han og jeg henter, men er han ude og arbejde aflevere jeg også.
    Jeg står for at handle ind og ellers handler han gerne efter seddel.

• #6   13. apr 2013 Her hjemme arbejder manden meget køre kl. 06.15 og er som regl hjemme igen kl. 18 eller senere.
    Vi har 2 børn og en hund, jeg stå for ja alt.
    Jeg aflever og henter begge børn alle dage, jeg putter dem i bad, tager til gymnastik og kaffe de forskellige steder når der er det. Det er også mig der tager fri ved sygdom, læge, tandlæge hvis ikke min mor kan tage dem når de er syge.

Jeg gør rent (i weekenden er han gå til at støvsuge), jeg vasker tøj, hænger det op og ligger det sammen, jeg handler og laver mad.

Jeg gå til hundetræning, stå for fodring samt gå ture, vask, klip og børstning af hunden.

I haven slå han græsset, hvis han kan nå det men ellers stå jeg for bede og køkkenhave.
    Så i bund og grund betragter jeg mig selv på de områder som alene mor. Han tjener bare pengene.

• #8   13. apr 2013 Min kæreste står for alt udenfor ( hundelort, ryde sne,slå græs osv. ) han tømmer kattebakken og går ud med skrald smiley

Det er forskelligt hvem der laver mad, mest mig så han har lidt tid med Malou ( han arbejder meget)
    Og så hjælper han med det jeg ikk når i løbet af dagen når den bette er kommet i seng smiley dog ligger han ikk tøj sammen og på plads, det vil jeg helst selv så der er orden i skabene hehe smiley

• #9   13. apr 2013 Ja hehe smiley

• #10   13. apr 2013 Hov og ordner hans madpakke hver aften inden vi går i seng smiley

• #11   13. apr 2013 Kasper og jeg bor ikke sammen, så jeg ordner alt selv herhjemme. Det kan til tider godt være hårdt, når jeg også har en datter på 3 måneder at se til. Han er dog sød til at hjælpe ned forskellige ting de dage han er hos mig smiley

• #13   13. apr 2013 Her det delt såen,

Alt uden for er manden, græs ukrudt og alt have, plus bil.

Jeg laver for dt meste mad i mens har far kvailtes tid med Emma hvor de hygger,,

Jeg gør selv rent og vasker selv tøj af egen vilje det gener mig ikk det mindste.

Indkøb er som regl også mig dda jeg har tidlig fri og kan nå dt inden jeg hentet Emma far har føst fri kl 16 jeg har kl 13"

Men søndag handler vi ind sammen,

Efter maden skiftes vi til Ryde af eller sammen det lidt forskelligt,

Afleve af Emma er kun mig da manden ikk har kørekort og vi kun har en bil og jeg bruger bilen til arb så den vil altid hænge på mig, hvilket ikk gør mig noget.

Badning af Emma er som regl far jeg bader kun søndag, så det store slæb er mit men jeg har intet mod så længe far bare tager sit ansvar og passer Emma mens og underholder hende.. Det varmer mit hjerte og se de to tosser sammen de elsker bare hinanden ..

• #14   13. apr 2013 Vi gør stort set alting sammen så vidt det er muligt. Så går alting hurtigerez

• #15   13. apr 2013 vi skriftes til at aflevere og hente unger, som det nu passer.
    ellers er det mig der laver ALT herhjemme. han hjælper kun hvis han bliver bedt om det.... lidt træls smiley meeeen med stædighed kommer man langt

• #17   14. apr 2013 Vi er meget fælles om opgaverne. Dog er der fast aftale om at han klarer opvask og jeg klarer vasketøj. Vi hader nemlig hver især det modsatte smiley

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #18   14. apr 2013 Her er det mig der ordner alt omkring børnene, hentning, pasning o. Lign. Jeg står op om natten og om morgenen. Min mand har dem indimellem, når jeg arbejder.
    Jeg vasker tøj, rydder op og sådan. Min mand er den der gør mest rent. Han støvsuger, støver af og vasker op (han fylder i maskinen, jeg starter den og tømmer)- han laver osse oftest aftensmad.

• #19   14. apr 2013 Her er det mig der helst ikke tager bæ-bleer!
    Jeg bruger pengene og Jacob tjener dem , han gør rent og jeg laver mad, bager, ordner vasketøj , servicere bilen og handler ind smiley

Jeg synes det en skøn fordeling - jeg hader at gøre rent ! smiley

• #20   14. apr 2013 Her er vi ret fælles smiley jeg vasker tøj, ligger på plads og gør rent. Jeg går med hundene midt på dagen. Kæresten tænder op i fyret, lukker hunde ud morgen og aften og svinger gerne støvsugeren. Maden er vi fælles om smiley haven og ude arealer er vi også fælles om smiley

Kommentér på:
Hvordan er arbejdsfordelingen i hjemmet hos jer?

Annonce