{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Rigtig snotnæset... {{forumTopicSubject}}

Hej,
jeg har godt set at der har været oprettet andre indløg ang snotnæser, men der står ikk noget om det jeg skal ha' hjælp til... (:

min søn på 4½ måned er blevet snottet og sådan rigtig snottet, og hans øjne løber også i vand hele tiden, og så er han rød rundt om øjnene, men han har ikke feber og når han har sin sut i munden så kan man høre hvor svært han har ved og trække vejret, og jeg drypper saltvandsdråber i næsen på ham, og suger hans næse med sådan en næsesuger, men han blir simpelthen så sur og ked af det når jeg gør det, og han er altså også utrolig stærk af en næsten 5 mdr gammel baby og være.
Og jeg synes heller ikke rigtig det virker, andet end når jeg drypper hans næse så kan man høre at det løsner op i det hele.

Så jeg ville høre om der var nogen af jer der havde nogle fif til noget andet man kunne gøre, som måske kunne hjælpe lidt mere...

Hilsen Tine...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rigtig snotnæset...
  • #1   14. feb 2009 raller han meget nede fra lungerne ? for hvis du synes han har vejrtræknings problemer synes jeg evt du skal kontakte lægen (det må så være læge vagten) det kan evt være astmatisk bronkitis, hvilket mange mange mange børn har idag (og langt de fleste vokser fra det igen) så tror jeg nemlig lægen evt ville give ham salbuvent... det løsninger og og udvider vejrtræningsvejene..

• #2   14. feb 2009 du kan også købe sådan en næse suger der suger snotte ud af næsten på apoteket ikke særlig dyr.. og evt løft hoved enden så han kommer højer op når han ligger ned

• #3   14. feb 2009 altså jeg sys ikke det raller nede fra lungerne, men det kommer kun fra næsen, og når han sover har jeg også hævet hans hovedgære (staves), og jeg har også en næsesuger som jeg bruger, men jeg synes ikke rigtig det virker, og han bliver også mega hysterisk når jeg gør det... /:

men ku godt være jeg sku ringe til lægevagten, hader bare når han skal til lægen for han blir sgu så ked af det...

• #4   14. feb 2009 jeg synes også det plejer at hjælpe når datteren kommer i badekar, så plejer det lige at løsne på for snottet.

• #5   14. feb 2009 Anita B, ok det kunne da være man så skulle prøve det også...

• #6   14. feb 2009 jeg har samme problem.. jeg drypper hende bare med saltvandsdråber i næsen og så kommer snotten stille og roligt.. tager det roligt, man ved jo selv hvordan man har det når man er snottet, og der er intet at gøre ved det.. iben har været til læge igår fordi hun tog sig til ørene og ganske rigtigt.. mellemørebetændelse..
    så hold øje med ham og hvis han virker pylret, tager sig til ørene elle rhar feber så tag af sted, men hvis han har det godt ellers og er superglad så vent og se tiden an..

• #7   14. feb 2009 og du kan forresten få en næsespray til spædbørn som virker meget bedre en dråber.. fås på apoteket og jeg skal love for det virker..

• #8   14. feb 2009 ok, man bliver bare lidt urolig når det er første gang han er snottet, for man ser dem jo som meget hjælpeløse osv... (:

jeg tog lige hans temp. igen her for en halv time siden, og der havde han 38.1, så jeg ringede til lægevagten, og hun sagde at vi kunne komme derind når de åbnede kl. 14... (:

men det kunne da være man skulle invistere i sådan en næsespray til ham... (:

Men mange tak for hjælpen... smiley

• #10   14. feb 2009 det er bare ikke så sundt for sådan en lille pjevs endnu smiley

han vil nok hade den næsespray, men den er hurtig at bruge..

• #11   14. feb 2009 Jeg tror ikke han kan hade den mere end han hader dråberne og næsesugeren... heh for han kan godt nok blive hysterisk når jeg gør det på ham, og han er altså ret stærk, åg kan heller ikke lide og tage ordentlig fat i ham, for så gør det jo sikkert ondt på ham... og ja... /:
    ved godt jeg er en lidt pyldremor... heh

• #12   14. feb 2009 hehe.. jeg har det også sådan med alt hva iben blir ked af med.. men har altid i baghovedet at jeg gør det for hendes bedste4 og at hun helt sikkert ville være glad for det hvis hun forstod det smiley

• #13   14. feb 2009 dejlig varme bade hjælper så det løsner sig... saltvand saltvand og mere saltvand i dråber som du allerede gør... og hæve hoved enden af sengen er osse med til at det kommer ud ..... smiley
    det gør vi herhjemme

• #14   14. feb 2009 hvis du mener det bare er alm snot næse forkøelse og ikke raller i lungerne er det nok ike nødveningt at tage til lægen (da de nok ikke gør noget) så er der nok ikk andet for end at hæve sengen, bruge saltvannd, næse suger , kamille the og varmt bad.. og vente til det er over

• #15   14. feb 2009 hvis du ammer så sprøjt lidt mælk i næsen på den lille smiley

• #16   19. feb 2009 jeg tog til vagtlægen med natalie fordi hun havde rigtig meget snot og ikk rigtig ville spise.. hun rallede ikk eller noget... vagtlægen sendte os til opsvation på sygehuset natten over og børnelægen på afd. mente godt at vi kunne tage hjem da det bare var en forkølse.... dagen efter måtte jeg ringe til børneafd. fordi hun havde fået det værre i løbet af natte, og da vi kom derud fandt de ud af at hun havde rs virus og den starter nemlig som en forkølesle! jeg lå indlagt med hende i en uge og det var bestemt ikk sjovt, da hun fik ilt og mad igennem en sonde....

Kommentér på:
Rigtig snotnæset...

Annonce