{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.150 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Nan 1 {{forumTopicSubject}}

heej

éfter min søn er begyndt at få ´nan 1 blandet op med mit mælk er han begyndt at få rigtig dårlig mave.
eller dvs han ligger og presser og presser til han bliver næsten helt blå i hovedet men intet kommer ud. min ssp siger det ikke er nan1 han får det af men jeg tvivler. så ville høre om andre har prøvet det samme. ? og evt erfaringer med andre mærker modermælkserstatning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med Nan 1
  • #1   22. mar 2009 vores mellemste kunne ikke tåle nan i maven... så vi skiftede til den syrnede allomin...den grønne..... det satte gang i maven hurtigt smiley

• #2   22. mar 2009 Vi bruger nutramigen og har lignende problem og ved at de råder til at bruge laktulose hvis de får dårlig mave :S

• #3   22. mar 2009 min datter gylpede sindsygt af NAN 1. jeg skiftede til allomin 1. og det gjorde tricket hos os.

• #4   22. mar 2009 min dreng fik hård mave af nan 1, men allomin kunne han ik li, så jeg gav ham lactulose indtil han kunne begynde at få vælling og sådan så hjalp det på det.

• #5   22. mar 2009 Sigrids mor: min dreng har fået laktulose i 7 dage nu men er uden virkning syntes jeg.

• #6   22. mar 2009 min søn gør det samme, han har fået nan1 som suplement til modermælken i 4-5 dage nu ... han presser og presser .. igår fik han lidt sukker vand (afkogt vand med sukker) og i dag har han ligget på maven og blevet nusset på ryggen imens ... det gav stor bonus ...

jeg undrede mig også over om det var det nan1 der gjorde det , men det er det jo nok...

DET ødelægger ikke maven at skifte over til et andet mærke , sådan på en dag ?

• #7   22. mar 2009 men som du siger helle, presser og presser uden der sker noget ...

• #8   22. mar 2009 Hmm vi har også fået laktulose i snart en uge og kan ikke sådan rigtig se fremskridt med vores kontaktlæge på børne amb siger også man skal give det en uges tid smiley

• #9   22. mar 2009 Hvor meget giver du ham?

Min søn får også hård mave af NAN og han får laktoluse. Det er lige med at finde ud af hvor meget....vi startede med ca 4 ml dagligt, men det var slet ikke nok.....Så vi kører nu på ca 7-8 ml.

Vi har også prøvet grøn alomin, det virkede egentlig godt, men det blev han ikke mæt af.

• #10   22. mar 2009 vores kontaktlæge sagde at hvis 4 ml ikke gør nogen forskel så ville hun hellere give os noget andet for de får luft i maven hvis de får for meget laktulose smiley

• #11   22. mar 2009 Maiken: ja det har jeg også tænkt på om det kunne hjælpe at skifte over til et andet mærke eller om det bare gør det hele værre.
    min ssp siger at det bare vil gøre det hele værre men tvivler nu på hva hun siger

• #12   22. mar 2009 Ja....de får desværre luft i maven af det......meget endda, men der har vi så supleret med mylicondråber....efter råd fra læge og sp. Det kører fint smiley

Tror du skal på med bare at skifte.....Vi gjorde det og her blev det egentlig være.

Tarmene skal vænne sig til de nye baktierier igen, der er i det nye erstaning.

• #13   22. mar 2009 Helle, jeg har godt nook underet mig over hvorfor han knurre sådan hele tiden smiley ej - spøj til sige...

hm altså, logisk set, burde det virke at skifte mærke, jeg overvejer lidt den der allomin 1 , men ved ikke om hans lille mave kan tåle et brat skift .. eller at få begge dele + modermælk og så lige så stille overlappe nan1...

• #14   22. mar 2009 Vi skiftede osse et par gange......og her sagde de på sygehuset, at det ikke er særlig smart. De forskellige erstaninger og jo forskellige baktier og det kan maven ikke sådan lige vænne sig til.

Vi startede med NAN1....gik over til Grøn alomin og nu er han på NAN HA1 og laktoluse.

Lige meget hvordan man vender og drejer det, så har de åbenbart tendens til hård mave på mme

• #15   22. mar 2009 Vores datter har altid fået Nan og vi har ikke haft nogle problemer. Hun har altid gylpet rigtig meget og derfor har vi prøvet andre mærker, feks Enfamil som er til gylpebørn, men det fik hun rigtig hård mave af og gylpede stadig. Har os prøvet den grønne allomin, men skiftede hurtigt over til nan igen. Den har hun det bedst med.. smiley

• #16   22. mar 2009 Michael H : jeg giver han 2,5 ml om morgenen og 2,5 ml laktulose om aftenen. ved ikke om jeg tør give ham mere

• #17   22. mar 2009 min datter fik nan og fik lactolose (staves)

• #18   22. mar 2009 så skal du nok hoppe over til nan ha eller hd husker ikke lige hvad det hed hihi det er meget skånsomt for maven hvis de har en tendens til hård mave.

• #19   22. mar 2009 Min datter fik nan1, de første par dage havde hun også problemer med maven, men det er klart for der aligevel stor forskel fra modermælk til erstatning, men det er også det eneste der har været, eller har vi været rigtigt godt tilfreds med Nan1 smiley

• #20   22. mar 2009 Min datter fik også hård mave da vi begyndte på NAN1, men det var det eneste hun ville spise.. Her hjalp det med sveskejuice.. Hun harfået hård mave 1 gang til, og der fik hun bare lidt sveskejuice igen, og så var det væk igen..

• #21   23. mar 2009 Min datter fik hård mave da vi startede med at give hende NAN 1....
    Men efter et par dage med lactulose så kom der gang i maven....

Det var overgangen fra modermælk til erstatning der gjorde det.... Maven skal jo lige vænne sig til det....

Nu er der ingen problemer....

• #22   23. mar 2009 Min datter havde rigtig dårlig mave da hun fik min mælk, men da vi så skiftede over til Nan1 gik alt i orden og vi oplevede aldrig nogle problemer mens vi brugte det.

• #23   23. mar 2009 min søn kunne heller ikke med nan 1 så gik vi over til nan HA og det hjalp ham ikke mere hård mave.

• #24   23. mar 2009 Linea fik nan 1 til at starte med men hun kunne ikke holde det i sig og min sp sagde jeg skulle prøve at skifte til allomin for den er ikke nær så hård for maven.
    så jeg skiftede til blå allomin, og 3 ugers tid efter skiftede jeg til grøn allomin fordi den er syrnet og hjælper barnet til at kunne komme af med afføringen hvis det har svært ved det.

så jeg havde ikke gode oplevelser med nan.
    prøvede nan 2 da hun var omkring 9 mdr. men hun kunne stadig ikk holde det i sig.

• #25   23. mar 2009 helle m, nu fik jeg snakket med min sp , som anbefalede at skifte mærke ... allomin... hun syntes ikke der var nogen grund til at begynde på afføringsmiddel, og hvis det ikke hjælper det vilde, så over på den grønne alomin... og hans mave kunne sagtens tåle et brat skift , sagde hun..

• #26   23. mar 2009 Maiken: tusinde tak, det var lige det sidste jeg manglede at høre. smiley
    nu er jeg helt sikker på at jeg vil skifte mærke. så må bare ned og købe noget i morgen og håbe på han kan li det og det bliver bedre med maven. men ihvertfald tusinde tak for rådet, det er dejligt med lidt rådgivning fra andre end ens sp smiley

• #27   24. mar 2009 helle, det var skam så lidt, jeg valgte at lytte til min moar da hun har givet flaske til os 3, og min lillebror er lige fyldt 2, så hun er god at have i baghånden ;), og skifte til den grønne allomin med det samme, og det virker allerede , han presser stadig lidt meget, men slet ikke som før, og han har kun gylpet en gang siden....

Kommentér på:
Erfaringer med Nan 1

Annonce