{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

træt- hængetræ- trist- småt spisende {{forumTopicSubject}}

Er ved at være lidt træt af den overskrift...

Knægten har hostet - næsten på klokkeslet siden han fik en ordenlig omgang midt i maj. Feber - snottet - meget tynd mave - øjenbetændelse mm.

Da SP var her sidste gang vejed han 9 kg ren - 8 mdr gammel. Nu bliver han snart 11 mdr og vejer stadig 9,5 kg - 80 lang.

Er sådan i tvivl. Når han nægter mad og bare fejer det hele på gulvet og spytter det ud mm. Skal han så bare fra bordet? eller tilbyde ham det vi ved han kan lide? Det har vi gjort hidtil - aftensmaden ender gerne i leverpostejs mad. Han skal jo have noget...

Hans hoste er jeg bange for er noget allergi. Vi skifter sengetøj - støvuger - lufter ud - har sat en plante derind mm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træt- hængetræ- trist- småt spisende
  • #1   29. jul 2009 Det lyder lidt som Noah, han har lige været igennem det samme, dog med snot og feber også... han fejer også maden af, hvis han ikke mener det er spise tid, så han får lidt hele dagen igennem, sådan løbende, men har erfaret at det kun er når han er hjemme han er sådan.. hos mormor og morfar, eller dagplejeren er det ikke sådan... der spiser han fint....

    Jeg giver måske efter for ham... men han skal som du selv siger have mad.... Noah har taget 800g på, på 2 mdr, og skal så imorgen til lægen til 1års tjek, der finder jeg så ud af om han har taget yderligere på eller hvordan... så skal jeg nok lige opdatere...


  • #2   29. jul 2009 Hvis han bare spiser i løbet af dagen er det vel ok. Taber de sig ikke også lidt hvis de er begyndt at kravle eller gå...

    Gustav har ikke taget på siden hans 12 mdr (12,2 kg) us, og han er 16 mdr nu. Han spiser nogle dage meget ved måltiderne, og andre dage ikke, men så spiser an noget imellem måltiderne. Og så er han begyndt at gå og løbe rundt, tror altså det betyder meget smiley


  • #3   29. jul 2009 Lagde mærke til da vi flytted ind at der i vores soveværelse - nu hans væresle var gule plamacer på den ene væg.
    de bliver kun være - og når nu manden havde multiallergi og båede min mor og lillebror har svær atsma...

    Han begyndte at kravle er den 6 juli... Han spiser ok i dp - han er stædig siger hun... jo tak...

    Han bliver tilbudt morgenmad - formiddags frugt - frokost - eftermiddags frugt og aftensmad. Lige som i dp...

    Måske der er vitamin mangel... Han får ellers både frugt og grønsager

    Sonne. ja der fulgte jeg også med - på dit indlæg.


  • #4   29. jul 2009 Jeg ville prøve om der var noget han rigtig gerne ville have... f.eks. frugtgrød med lidt mælk eller fløde på.... drengen er jo syg, syg at straffe ham for ikke at have lyst til med synes jeg ikke om.
    Det vigtige lige nu er han får mad og især væske.

    Hvad siger sundhedsplejerske og læge??

    Mette K
    Mine tabte sig ikke da de begyndte at kravle/gå.


  • #5   29. jul 2009 Linda - Noah gider heller ikke spise hvis han kan blive fri, så det er både med "leg" i form af flyve maskinen, lidt lyde mv, også er det livretterne der bliver serveret, så som spaghetti og kødsovs... det spiser vi meget tit, for der kan jeg få mest i den bette mand...
    Tit må jeg også overgive mig, og stikke ham enten en makral mad eller en leverpostejs mad...


  • #6   29. jul 2009 Tina P : Nej de skal ikke tabe sig, men kan det ikke gøre at de ikke tager så meget på?? Det tager jo mest på i starten og så går det langsommere sener hen. Så vidt jeg forstod har linda B søn ikke tabt sig, han tager bare ikke så meget på mere.

  • #7   29. jul 2009 mette K
    Jo jeg fik at vide at når børnene begyndte at kunne komme omkring tog de ikke så meget/hurtigt på... det er jo egentlig klart nok.


  • #8   29. jul 2009 Ja det syntes jeg også smiley

  • #9   29. jul 2009 Tina P: SP kommer ikke mere efter de er 8 mdr. Han får jordbær, da de godt fyldte med væske og vi fik at vide af lægen i maj - at hvis han kunne ville have saft eller juice - ja så må du give ham det...

    Sonne: Pasta nægter han pure at spise. Men ja her får vi også kødsovs hvor vi 'gemmer' kartoffelstykker i. Her vil han stadig kun have leverpostej - har prøvet en del pålæg og smøroste.

    Syntes bare når han skydder godt i vejr - burde vægten lige stille følge med... ikke stå stille...


  • #10   29. jul 2009 Linda - ja, her prøver vi os at snyde så godt som muligt... men pasta er bare lige sagen.... Hvad har du prøvet af pålæg? for det var faktisk ikke mig der opdagede han kunne li makral feks.. det var i dagplejen hun havde lidt i overskud fra dagen i forvejen, da hendes børnebørn havde været på besøg, også prøvede hun at give ham det, og ned røg en hel rundom med makral....

  • #11   29. jul 2009 diverse spegepølser - skære pølser ( kødpølse- jægerpølse mm) - makrel både i tomat, alm og med mayonaise - smøroste ( naturel - krydder - rejer - skinke)

  • #12   29. jul 2009 Noah kan nemlig heller ikke li "ikke smørbart" pålæg, altså deverse pølser mv.... dog er han meget glad for smørbart, og især makral i tomat... hmm.. ja, så det godt nok også svært når den lille mand kun vil ha leverpostej...

Kommentér på:
træt- hængetræ- trist- småt spisende

Annonce