{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.700 visninger | Oprettet:

Forstoppelse vs Movicol {{forumTopicSubject}}

Ja jeg søger folk med erfaring i at bruge Movicol til forstoppede maver.....

Bruge lactulose kan min datter ikke bruge da det giver hende endnu flere smerter i maven....

Movicol hvor hurtigt virker det, og hvor meget har I blevet anbefalet at give og hvor mange gange i døgnet??
Og har det været den man har kunnet købe i håndkøb eller den til børn??

Al hjælp er kærkommen....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstoppelse vs Movicol
  • #1   21. nov 2009 Har i prøvet med sveskejuice??

  • #2   21. nov 2009 hej
    vores datter har fået movicol junior da hun var lille
    dette fik vi på recept da det ikke var godkendt i håndkøb....
    hun fik så ca 100 ml fordelt over 4 gange på en dag....
    da vi samtidig gav MME på flaske fik vi af vide at vi kunne blande det deri
    de første par dage skete der ikke noget men på 3 dagen så kom der en god gang grød for at sige det mildt...
    og det virkede
    så kørte vi på det en pæn periode for at hendes mave og ikke mindst hende selv kunne vænne sig til at nu gjorde det ikke ondt at "lave" mere...
    man kan nogenlunde vurdere hvor meget de har brug for... for lidt giver hård afføring og for meget giver vandet afførring så når du finder frem til hvor mange gange om dagen for at afførring er grødet ja så har du fundet frem til hvor meget smiley
    spørg endelig hvis der er noget smiley


  • #3   21. nov 2009 argh movicol... puha smager ikke godt. hehe

    men jeg får laxoberal dråber. utrolig stærke - ved ikke om børn må få dem, men de er RIMELIG effektive.. smiley synes jeg


  • #4   21. nov 2009 DET FÅES TIL BØRN MEN MAN SKAL HA EN TILLADELSE PLUS EN RECEPT FRA SIN LÆGE !

  • #5   21. nov 2009 Undskyld jeg stiller et spørgsmål i din tråd. Men Henriette L hvordan gjorde i så med lactulosen da i begyndte at give movicol, trappede i ned eller stoppede i bare da det var?

  • #6   22. nov 2009 Oki tak for hjælpen, jeg ringer til min læge imorgen. For C gider slet heller ikk lactulose mere....

  • #7   22. nov 2009 Jeg bruger MME smiley

  • #8   22. nov 2009 Vi bruger grøn allomin så det kan vi ikke skifte til. Ja jeg synes også det er ved at være træls, at hun skal døje med maven, men håber det hjælper når hun begynder at ville spise grød og frugt mm.

  • #9   22. nov 2009 vi har gode erfaringer med movicol til vores for tidlig fødte dreng. han fik det fra han var knap 1 måned gammel til han var næsten 5 måneder, det virker. dog tog det lige lidt tid før han kunne li smagen af det, men derefter gik det som en leg. jeg kunne sagtens købe det i håndkøb, ringede til vores lægesekratær og spurgte til råds om dossering.
    jeg kan kun anbefale det , syntes det er bedre end sveskemos og laktulose. håber du kan bruge svaret


  • #10   22. nov 2009 det er vigtigt at de får movicol efter deres vægt. så du kan jo altid spørge din læge eller sekratæren. en halv time til en time efter vores søn havde fået movicol virkede det for ham, men det er vel forskelligt fra barn til barn.

  • #11   22. nov 2009 Undskyld min sene ankomst til min tråd, men igår begyndte hun at skrige op og var utrøstelig også selvom hun får Mylicon mod koliksmerter..... Vi tog til lægevagten, for at høre om de kunne hjælpe hende af med afføringen, eller bare anbefale noget..... Men vi blev kun anbefalet lactulosen og ellers var det bare at vente til hun selv fik forløsning, eller jeg kunne vælge og hjælpe hende.....

    Hun havde ikke haft afføring i 10 dage og kommer kun af med prutter.... Så jeg gik ind og hjalp hende af med afføringen endnu engang som jeg har gjort siden starten af oktober med hende.... Undskyld, men det der kommer ud er meget tykt (dejagtigt), og man kan se hun har svært ved at få det ud,.....

    Hun bliver ammet og får mylicon som hun har været på nu i en uge..... Hverdag bliver hun masseret og arbejdet med hendes ben, men når hun har det som hun har det bliver hun rigtig hurtig ked af det.....

    Vi var til zoneterapi i torsdags og hende der behandlede kunne mærke på Ida hun havde smerter..... Men ingen effekt på tarmen andet end en masse luft.....

    Er ved at være træt af at den ene læge efter den anden siger alle flere forskellige ting, men ingen hjælp får man.... Det eneste man får at vide det er normalt og ja det er noget der vil foregå i lang tid.....

    Jeg synes bare ikke det er normalt når min datter bliver så ked at hun skriger så meget at hun glemmer at trække vejret..... smiley


  • #12   23. nov 2009 laktulose giver mange børn luft i maven det er en rigtig ond cirkel at komme ind i .
    mit bedste råd er at købe noget movicol og bare give hende en fjeredel af et brev i enten lidt vand eller mme hvis hun får det. og så se om det ikke hjælper, hvis det hjælper kan du jo fortsætte. men syntes nu godt nok også det er noget mærkelig noget at hun skal går og ikke komme af med noget i 10 dage.


  • quothoyda
    quothoyda Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Svar: 7
    #13   13. maj 2019 Forstoppelse piller - http://tonzes.com/forstoppelse.htm Veldig bra produkt!

Kommentér på:
Forstoppelse vs Movicol

Annonce