8.735 visninger
|
Oprettet:
Grete, nu mor til dejlige Ida
1. feb 2009 Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 333
1. feb 2009 Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 333
Forstoppelse vs Movicol {{forumTopicSubject}}
Ja jeg søger folk med erfaring i at bruge Movicol til forstoppede maver.....
Bruge lactulose kan min datter ikke bruge da det giver hende endnu flere smerter i maven....
Movicol hvor hurtigt virker det, og hvor meget har I blevet anbefalet at give og hvor mange gange i døgnet??
Og har det været den man har kunnet købe i håndkøb eller den til børn??
Al hjælp er kærkommen....
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
jul 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.011
vores datter har fået movicol junior da hun var lille
dette fik vi på recept da det ikke var godkendt i håndkøb....
hun fik så ca 100 ml fordelt over 4 gange på en dag....
da vi samtidig gav MME på flaske fik vi af vide at vi kunne blande det deri
de første par dage skete der ikke noget men på 3 dagen så kom der en god gang grød for at sige det mildt...
og det virkede
så kørte vi på det en pæn periode for at hendes mave og ikke mindst hende selv kunne vænne sig til at nu gjorde det ikke ondt at "lave" mere...
man kan nogenlunde vurdere hvor meget de har brug for... for lidt giver hård afføring og for meget giver vandet afførring så når du finder frem til hvor mange gange om dagen for at afførring er grødet ja så har du fundet frem til hvor meget
spørg endelig hvis der er noget
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 214 Svar: 2.339
men jeg får laxoberal dråber. utrolig stærke - ved ikke om børn må få dem, men de er RIMELIG effektive.. synes jeg
jul 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.011
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 8 Svar: 135
mar 2008
mar 2008
mar 2008
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 58 Svar: 228
jeg kan kun anbefale det , syntes det er bedre end sveskemos og laktulose. håber du kan bruge svaret
jan 2009
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 333
Hun havde ikke haft afføring i 10 dage og kommer kun af med prutter.... Så jeg gik ind og hjalp hende af med afføringen endnu engang som jeg har gjort siden starten af oktober med hende.... Undskyld, men det der kommer ud er meget tykt (dejagtigt), og man kan se hun har svært ved at få det ud,.....
Hun bliver ammet og får mylicon som hun har været på nu i en uge..... Hverdag bliver hun masseret og arbejdet med hendes ben, men når hun har det som hun har det bliver hun rigtig hurtig ked af det.....
Vi var til zoneterapi i torsdags og hende der behandlede kunne mærke på Ida hun havde smerter..... Men ingen effekt på tarmen andet end en masse luft.....
Er ved at være træt af at den ene læge efter den anden siger alle flere forskellige ting, men ingen hjælp får man.... Det eneste man får at vide det er normalt og ja det er noget der vil foregå i lang tid.....
Jeg synes bare ikke det er normalt når min datter bliver så ked at hun skriger så meget at hun glemmer at trække vejret.....
jan 2009
mit bedste råd er at købe noget movicol og bare give hende en fjeredel af et brev i enten lidt vand eller mme hvis hun får det. og så se om det ikke hjælper, hvis det hjælper kan du jo fortsætte. men syntes nu godt nok også det er noget mærkelig noget at hun skal går og ikke komme af med noget i 10 dage.
maj 2019
Følger: 1 Svar: 7
Forstoppelse vs Movicol