{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

Syg igen igen. {{forumTopicSubject}}

Oliver har aldrig rigtig været syg men så startede han i dagpleje og skal da lige love for han har taget revance.
Han startede d 1 december og d 8 måtte vi hente ham da han havde feber og snot. Det udviklede sig så til falsk strubehoste.
Siden har han været snotte og feber et par gange, dårlig mave og opkast og på sin et års fødselsdag her d 16 havde han mellemøre betændelse.
I weekenden var han endelig ved at være frisk men sørme så om ikke han blev mega forkølet mandag og har nu fået øjenbetændelse... Vi var så ved lægen her i formiddag som siger det er fordi han gniber snot i øjnene så det ikke er en betændelse hun kan behandle med at vi skal rense hans øjne i kamillethe.
Nu ved jeg at man ikke må rense hundeøjne i kamillethe, og så kom jeg egentlig til at tænke på om man gerne må det med de små??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg igen igen.
  • #2   27. jan 2010 Ej hvor træls... Der er også bare meget i omløb for tiden. I er da godt nok uheldige.

    Vi har altid brugt kamille te, de gange frederic har haft øjenbetændelse. Og vi har kunnet nå at stoppe det før det kom på det andet øje også.

    Vores fætter på 2 og kusine på 9 mdr er også syge og forkølet konstant, de har også øjenbetæ. men deres er en virus og der virker det man får fra lægen ikke.

    Frederic er snart 17 mdr og started i dp, da han var 8 ½ mdr og kun været forkølet 3 gange. Han ved og har ikke prøvet lunge eller mellemøre betændelse endnu.


  • #3   27. jan 2010 øv hvor surt, jeg gruer også for den dag Marcus skal starte i dp, han har været meget syg med alt muligt de sidste godt 4 måneder, og kan da lige forestille mig hvordan det så skal blive når han kommer i dp sammen med en masse andre børn der går rundt med forskellige "dejlige" virusser... åååhh ha... kan da ikke forstå at hun ikke kan give ham noget at få det øjenbetændelse væk med, tror godt du må bruge kamillete, har nu heller aldrig hørt at man ikke må til hunde, det har vi hvertfald gjort.

  • #4   27. jan 2010 Der er noget pollen eller noget i kamillethe som kan give hundene allergi derfor må man ikke bruge det til dem. Det er i hvert fald hvad vi får at vide...
    Jeg vil sige 7-9-13 sover han igennem om natten selvom han er syg så vi er heldigvis ikke helt udkørte, men det er bare så hårdt at se han er så syg hele tiden. Den falsk strubehost var godtnok slem ved ham. Tror også han har døjet længe med ørerne da han ikke rigtig har ville spise det sidste stykke tid. Han tyggede på det og spyttede det så ud, han ville ikke synke det. Så har han jo tabt sig en del, så er han jo også mere modtagelig for det hele.
    De er også 15 børn i hans dagpleje og de må være op til 6 år, så de kan jo også hente lidt mere med derned end hvis de bare var 3-4 stykker på samme alder.


  • #6   27. jan 2010 15 børn i en dp og op til 6 år?

    Hold da op.

    Her må de kun have 4 i hver dp og en ekstra i gæstedp.

    Han kan vel sagtens også have ondt i halsen, er han blevet podet for halsbetændelse?

    At de er tynde er ikke altid lig med de rager alt til sig, det er mere deres imunforsvar der er forskelligt. Nogle er mere modtaglige end andre. Nogle skal blot se en snotklat og de er forkølet.

    Når Frederic sidder uden tøj på puslebord kan man se hans små riben og hans ryghvirvler i synlige. Små bjerge, når man nusser ham på ryggen. Han er sjældent syg og vi giver ham hverken biostrat, eller anden tilskud ud over hans vitamin pille hver dag. Han er 87 cm og vejer lige knap 10 kg.


  • #8   27. jan 2010 Linda. Mener bare når han har tabt sig en del er det jo fordi han ikke spiser og når han ikke spiser får han jo ikke det han skal bruge... Han har altid haft en del ekstra smiley

    Det er en privat dagpleje med 3 pædagoger... Derfor de må have op til 15 børn...


  • #10   27. jan 2010 Hvor meget er en del? Og hvor lang tid har det stået på?

    Har du prøvet at gå lidt tilbage til kartofler og gulerødder der er godt moset? altså uden klumper og med god tyk sovs.. Fløde yoghurt, noget han kan lide også selvom det måske er af det forbudte. Bare han drikker godt, det er det vigtigste.

    Vi ved fra os selv hvor ondt det gør at synke når vi har ondt i halsen. Og det ikke at rigtig at kunne have noget mad.

    Ang dp... så lyder det jo ikke så slemt.. smiley når de er 3..

    Frederic har aldrig og viser ikke tegn på sult, så glæden ved mad har han ikke og hans interesse er meget lig nul. Men sådan har han altid været og derfor har vi svært ved at få hans vægt til at følge med og den svinger. Sådan er han bare og det giver da en del udfordringer.


  • #11   27. jan 2010 Jamen tror det er fordi det er en meget lille by ude på landet og hvis de så har en lille og en lidt ældre, så kan de være samme sted. De fleste kommer dog også i børnehave når de er omkring 4 tror jeg.
    Der er ingen vuggerstuer omkring hvor vi bor.

    Vi valgte denne dagpleje da min kæreste arbejder om dagen og jeg om eftermidagen fra 14.30-19-30. vi kan få deltid her og vi må selv bestemme over timerne.. Vi har 25 timer om ugen og han må have 10 timer en dag og 2 timer en anden dag hvis det er det vi vil.
    I de almindelige dagplejer kan man sjældent få deltid og hvis man kan er det 5 timer hver dag fra morgenstunden.

    Jeg er ikke interesseret i at aflevere mit barn om morgenen når jeg ikke er hjemme om aftenen., Så ville jeg jo slet ikke se ham hele ugen. Normalt er han der fra 11-16 hverdag.


  • #13   27. jan 2010 Linda.
    Tror han har tabt omkring eller lige knap 1 kg. Det har været værst den sidst mdr. Han fik en portion havregrød om morgenen og kartofler om aftenen. Det var det eneste han ville spise. Vi har prøvet ALT. I dagplejen kunne de få lidt i ham i løbet af dagen.
    Det har været meget frustrerende for han har altid elsket mad og jeg har også snakket med min sp om det, men hun sagde vi bare lige skulle holde lidt øje med ham og hun troede det snart ville gå over igen.
    Heldigvis er han begyndt at spise igen efter han begyndte at få penicilin for ørerne, så er helt sikker på det er det der har drillet i et stykke tid. Vi fik dem ellers også tjekket i forbindelse med da han havde falsk strube hoste, men der var der ikke noget at se., og hans kinder er ved at vende tilbage igen smiley
    En pige fra dagplejen har en diatist tilknyttet da hun har madlede. Hun vil bare ikke spise og de skal skrive ALT hvad de får i hende i en bog. Det må bare være utrolig frustrerende at stå som forældre til et barn det SLET ikke vil spise.


  • #14   27. jan 2010 Tania. Velbekom da smiley Spørger man ikke får man jo ikke svar smiley

  • #16   27. jan 2010 Dejlig han spiser bare lidt... Så han får lidt morgen - middag og aften?

    Tror det med ørene kan komme lige pludselig, uden at vide det..

    Det er aldrig sjovt at have et sygt barn.

    Mon ikke det er på retur og han begynder at spise mere? Det lyder det da til...

    Har hun astma eller altid ikke villet spise?
    Vi har heldigvis en forstående familie, så de kommentere ikke hans spisning - heller ikke at han spiser mest med fingerne. De ved hvad vi kæmper med og lidt mad med fingerne er bedre end intet med gaffel/ ske. Han mestre begge dele, men han bestemmer selv hvilket 'redskab' han bruger. Til morgen spiser han med ske uden at spilde, altså de 2-3 mundfulde han vil. At prøve at hjælpe ham kan gå begge veje. Vi kan være heldige at få lidt mere i ham, eller han går helt agurk og nægter at spise mere. Vi ser det ikke som en kamp til hvert måltid, men en opgave vi løser fra måltid til måltid.


  • #17   27. jan 2010 Han spiser normalt igen. Idag har han fået havregrød, to stykker rugbrød med smør (han gider stadig ikke rigtig pålæg), en frugt stang og en halv pære..
    Kan godt forstå i er nået dertil hvor det bare gælder om at få noget i ham. Tror det har været sådan med hende altid. Det lød det til på pædagogerne. Ved ikke så meget da hun lige er startet dernede. Oliver holdte fødselsdag igår og havde lave pizza til dem. Kom så derned kl 15 og der sad de og kæmpede med hende. Tror de fik 30-40 gram i hende.


  • #18   27. jan 2010 Men tillykke med ham, selvom det var sidste dag...

    Det var da dejligt... Vi kører også kun med leverpostej, smøreost og the pølse. Han gider heller ikke pålæg som sådan.
    Kanon det går den rigtige vej igen... Vi smører gerne 1 stykke rugbrød til ham, nogle dage tager han al leverpostejen og lægger brødet tilbage. Andre igen tager han måske et ½ stykke rugbrød med leverpostej eller lign.
    For megen kamp, kæmpen og tvang har lige den modsat effekt. Det er ihvertfald noget der ikke er velkommen herhjemme. Jo måske lige da han var begyndt på grød og vi var frustreret over han ikke ville have noget eller vise interesse for sin mad. Han blev ammet og der havde vi selv et 'skema' så jeg kunne huske at lægge ham til. Så har da savnet det at han ikke har villet 'skrige' af sult, at have et utålmodigt barn - hvor mor bare er for langsomt til at finde brystet frem.

    Hm, det er nok en mening med det - har bare ikke fundet den endnu:-)

    Vi nøjes med at gå til kontrol og skal her den 26 feb også have de 24 prik i fødevareallergi test. Han har et eller andet han ikke kan tåle og det er især i kohbjergs forskellige boller, for bare lige at gøre det lidt mere besværligt.


  • #19   27. jan 2010 Jeg ville IKKE vaske mit barns øje / øjne i kamilethe for har fået at vide af min sp at det ridser deres øje og deres hinde i øjet...
    Så forstår ikke din læge har sagt sådan...


  • #20   27. jan 2010 Linda.
    Tak, det var d 16 han fyldte år, men der har bare først lige været tid til at holde det igår smiley
    Jeg har også altid sagt til mig selv at jeg ikke vil tvinge mad i Oliver, men man bliver også bare sådan tilsidst at nu vil man bare have han spiser. Men ja, her har det også modsatte effekt, så det kan slet ikke betale sig. Min sp sagde også at de spiser når de er sultne, og vi må jo så bare gå ud fra at din søn bare ikke kræver særlig meget mad... smiley

    Tina...
    Nu bliver jeg helt i tvivl, kan også godt være det var ridser i deres øjne istedet for allergi, men vi fik i hvert fald at vide vi ikke måtte og så tænkte jeg at så måtte man jo nok heller ikke med børn.. Bare mærkeligt at en læge anbefaler det, hvis det kan skade øjnene... Han skal snart til 1 års undersøgelse så må jeg lige spørge vores egen læge. Vi fik en akut tid til ham idag, så der måtte vi bare tage den læge der havde tid.


Kommentér på:
Syg igen igen.

Annonce