været til kontrol på børne amb... Hmm {{forumTopicSubject}}
... Det var lidt af en blandet fornøjelse idag....
Og er faktisk lidt stolt og glad, men også forvirret og har en følelse af ikke at blive lyttet til...
Det gode og positive er at Frederic er VOKSET 4 cm og taget 100 gram på.... Wee ha - så det er sammenlagt 500 gram på de 8 mdr vi har rendt derude...
Så kan jeg bedre forstå vi næsten ikke har flere bukser tilbage i str 86... Langbenet stykke knægt...
Vi giver ham ro ang astma medicin i 3 mdr - altså vi holder samme dosis og ikke noget med at prøve at trappe ham ned...
Vi var jo så inde hos en børnelæge og en sygeplejeske der har med allergi at gøre. Nævnte også sidste gang at vi stadig oplever der er ting han reagere på ang madvarer. Det starter med ildrøde knopper på venstre øjnlåg - plamacer på kroppen, som ikke engang det stærke eksem crem virker på - han bliver endnu mere træt - spiser endnu mindre - kan have vand afføring og 2 timer senere hårde knolde. Som kommer hver gang han får noget fra det mærke.
Så idag ville jeg spørge igen og viste dem de plamacer han har - hans øjenlåg - prins evig træt og vil ikke have mad. Men nåed kun at nævne ordet afføring før børnelægen fejed mig af bordet og sagde at det skulle jeg jo snakke med den afførings læge jeg normalt snakker med.
Og at han fordi er så træt og ingen lyst har til mad er pga at det er meget for hans lille krop både at have astma og børne eksem.
Nu har han slet ikke ekstrem eksem, og de få pletter der kan komme bliver smurt og så er de væk. Sjælendt vi har det stærke i brug. Kan slet ikke få det til at passe sammen, da knægten jo aldrig har lyst til mad og aldrig har vist tegn på sult.
Men har fået nr. til hende lægen, så hende ringer jeg til i morgen.
Et + er da at hun roste hans flotte og rene sprog...
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
10 mdr; 80 cm og stadig 9,5 kg
Nu er han snart 22 mdr og 88 cm og på gode uger 10,5 og dårlige 9,5 kg.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
nå os mødre - det er da også hårdt for os , her er det 2 forskellige masker , den ene mindst 3 gange om dagen af 2 pust, den anden 2 gange om dagen af 2 pust ,, creme morgen og aften på arme, ben , ansigt 15minutter senere endnu en creme , min læge sagde at vi skulle smøre de næste 2-3år
sikke en øv oplevelse - syntes nu den læge lyder ret fræk...
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Det er noget mod astma, bare i pulverform, som de skal spise sammen med fx. yoghurt. Vi blev det nemlig tilbudt, men da det har rigtig grimme bivirkninger takkede jeg nej tak! Det er bla. bivirkninger som at svælget kan svulme helt op, og det snakkede jeg med min egen læge om og hun sagde også, at hvis det skete ved en som Oliver, så gik det hen og blev livsfarligt ! Men der der medicin, giver ved de fleste børn, RIGTIG ondt i maven !
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Vi har aldrig haft en kurve han har fuldt og heller ikke hans egen.
Det er sjælendt vi har eksem i udbrud, da vi kan holde det nede ved at smøre ham i Aderma Exomega. Og hvis aderma'en ikke tager den evt nye plet, prøver vi med den milde hormon crem og så er det væk. Her kan ikke engang det stærke tage det, selv efter en uge med det crem 2 gange om dagen og aderma i mellem - kan tage det.
Så kan slet ikke få det til at hænge sammen med at han derfor er mere træt og ingen mad vil have.
For denne kæde reaktion starter altid når han har fået et eller andet med tilsætnings stoffer i. Blot give ham en bolle fra kohbjerg og det starter som beskrevet i første indlæg.
Heldigvis er han god til selv at tage medicin. Han siger selv på puslebord; medicin - tælle 10... Spørger ham hvad vi skal tælle til idag, så det kan være 10 biler - 10 postkasser - 10 strømper mm.
Han har aldrig vist sult, så han spiser i forvejen meget sparsomt. Så vi overvejer at spøge om vi ikke kan få fortini på recept og bruge det som sumplement.
Men det er hårdt... Han har 'kun' været forkølet 5 gange i hans snart 2 årige liv - aldrig fejlet andet hverken omgangs syge - influenza - skoldkopper - øre/hals/ lunge betændelse og alle de andre ting der lige har været.
Ville hellere have en dreng der var mere alm. syg, end en dreng der ikke kan forstå hvorfor han skal spise. Mad siger ham slet intet, selv hos bedsteforældre siger han nej til slik - is - kager mm.
været til kontrol på børne amb... Hmm