{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.918 visninger | Oprettet:

Kighoste (Indlagt 6 døgn) {{forumTopicSubject}}

Hej piger og drenge...

Ja som overskriften lyder så er vi inlagt i isolation og min lille dreng på 3 mdr har Kighoste.

Det startede for lidt over en uge siden med at lille Andreas ikke kunne ligges for så blev han vildt ked, efter 2 døgn sådan kom der den mest forfærdelige hosten som gjorde at han fik svært ved at få luft.

Tog til vagtlægen med ham lørdan aften og lev sendt hjem med besked om Falsk Strubehoste, om natten ca kl. 03.00 fik jeg fat i vagtlægen igen, da han endnu engang fik svært ved at trække vejret, og fik så bare den besked i tlf at jeg måtte pakke ham ind og ta ham i klapvognen og så ud og gå udenfor med ham, det gjorde jeg så i en time og ringede derfter igen til vagtlægen og sagde han stadig havde svært ved at trække vejret, fik derpå besked på at jeg jo bare måtte ta en jakke på og sidde ude i haven med ham, vis jeg ikk gad gå mere, (hvilket det jo overhovedet ikke handlede om). Kl 06.00 ringer jeg atter engang og sir om de ikk godt vil kigge på ham da det stadig er meget slemt, fik en tid kl. 08.50 og blev fandme sent hjem igen med besked om at holde mig udenfor med ham resten af dagen, det gjorde jeg så, hen under aften blev det rigtig slemt igen og ringede til vagtlægen endnu engang, det var en meget sød dame som kunne høre ham gennem røret og hun spurgte hvorfor vi ikk var blevet indlagt hvilket jeg selvfølgelig ikke kunne svare hende på. nå men vi fik en tid til ham 20.50 og der ville lægen på trods af at damen i røret havde skrevet at vi sku inlægges, bare sende os hjem igen med samme besked.
Jeg sagde at det mindste han ku gøre var at lade mig komme på børnemodtagelsen og blive kigget på af en børnelæge, til det sagde lægen at vagtlægerne var meget mere kompetente læger og havde meget mere erfaring end børnelægerne, jeg holdte dog fast i det og da vi kom på børnemodtagelsen blev vi øjeblikkeligt indlagt og min lille dreng fik ilt som kom gennem saltvand for at få luft.
Torsdag blev vi sendt hjem i behandling for lungebetændelse og nåede kun lige at være hjemme i 50 min så gik det helt galt og min dreng begyndte at blive blå omkring munden så vi ringede 112 og der kom hurtigt både lægeambulance og ambulance, vi blev kørt ind til børneafd igen og blev med det samme isoleret fordi de nu mente at det faktisk var kighoste og blev skiftet over til behandling for dette.
Samtidig kunne de så høre at han nu havde fået en mislyd på hjertet og vi har fået lavet ekg samt er blevet henvist til Rigshospitalet hvor han også er født. Penicillinen er begyndt at virke nu hvor vi køre på 3 døgn i behandling mod kighoste.
Det er virkelig forfærdeligt at skulle alt dette igennem. Det er første gang idag at min dreng har sovet mere end 5-15 min samme hængene uden at vågne op i et smertehelvede og hoste anfald/opkast og hvad dertil høre.
Og jeg har ellers haft en dreng der har sovet igennem fra dag 1.

Undskyld det blev langt men havde sådan brug for at komme a med det og i er altid søde til at lytte/læse :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kighoste (Indlagt 6 døgn)
  • #1   16. okt 2010 øv hvor lyder det hårdt for jer, ikke mindst din lille søn !

jeg afskyr vagtlæger, sys ik man kan bruge dem til en skid!

• #2   16. okt 2010 Tusind tak, ja igen var det vagtlægerne på henholdsvis Holbæk og Nykøbing sj sygehus der lavede dette stunt.

Det er forfærdeligt. har også måttet hidse mig op på børne afd over de var så sløve i optrækket

• #3   16. okt 2010 puha .. i kolding er vagtlægerne heldigvis rigtig rigtig søde ..
    Håber snart din lille dreng for det bedre ..

• #4   16. okt 2010 Tusind tak :o)

• #5   16. okt 2010 Nej det er jo lige det, jeg har godt nok os vrælet meget, det er så ubeskriveligt hårdt at sidde og se ens barn ha svært ved at trække vejret og samtidig have sindsygt ondt og det eneste man kan gøre er at skynde sig at få tændt for ilt masken og så hjælpe så godt man kan.

• #6   16. okt 2010 Ja det er sku skønt at det går den rigtige vej, vil også gerne hjem til min store dreng, han er der hjemme med farmand, men ja har sku snart ikk set ham i en uge da vi jo er isoleret. øw øw øw

Puha godt du gik ind til hende, man panikker sku lidt i sådan en situation ;o(

• #7   16. okt 2010 Åh hvor forfærdeligt.. smiley Stakkels lille Andreas og stakkels jer... Det er ikke sjovt at stå og se på at ens barn bare får det dårligere og dårligere, har selv en RIGTIG dårlig oplevelse fra påsken hvor lægerne også bare blev ved og ved med at afvise mig gang på gang, og jeg sad alene herhjemme da manden var på kursus i Esbjerg, heldigvis kunne vi om eftermiddagen være hos mine forældre, som også tilbød vi kunne sove hos dem, men de arbejder jo, så om jeg sad alene hele morgenen og formiddagen hos dem eller om jeg gjorte det derhjemme var jo ligemeget!
    Og så den ene dag blev Oliver RIGTIG dårlig, han kastede ALT væske op som han fik i kroppen, og havde 40.6 i feber, og den temperatur havde han haft i 3 dage, hvor han intet havde spist, han havde kun drukket indtil den dag hvor han ikke kunne holde væsken i sig længere og han var så udmattet og afkræftet.
    Om aftenen kaster han så rigtig voldsomt op, og jeg ringer efter min far fordi jeg havde brug for hjælp fordi der var bræk overalt, på gulvet, på sofaen, overalt på mig og overalt på Oliver, så blev nød til at smide ham i bad, men skulle jo også selv i bad og ha' tørret resten op, og kunne ikke sætte ham fra mig fordi han græd og græd og græd, og han havde faktisk næsten ikke kræfter til at græde..
    Min far kommer så og hjælper og da alt er gjort rent og både Oliver og jeg havde været i bad kørte han hjem igen og sagde at jeg skulle ringe hvis der blev noget.. Nåå ja og mens han var her ringede han til lægevagten som sagde at jeg skulle give Oliver panodil (på trods af den høje feber i 3 døgn) og at jeg kun måtte give ham væske på en ske.. Min far kører så og 10 min efter brækker Oliver sig heeeeeelt vildt igen, så jeg ringer og ber' min far om at komme tilbage da vi trængte til endnu et bad.. smiley
    Han kører så lige hjem efter min søster, da han alligevel næsten var nået hjem, så hun kunne overnatte hos mig og hjælpe hvis der skete noget..

Næste dag har begge mine forældre heldigvis fri fra arbejde, og min far henter os tidligt og vi tager med derud og får morgenmad, Oliver's feber var faldet en smule, og han var kvikket lidt op og for første gang i 4 dage spiste han noget, ½ rundstykke med ost.. Jubii..
    Hen på eftermiddagen bliver han meget sløj igen, og jeg sidder og prøver at få ham til at sove, pludselig rejser han sig op og så brækker han sig igen udover sig selv, på mine forældres sofa og gulv.. Jeg går ud for at ringe til lægevagten mens min mor putter Oliver i bad, og IGEN bliver jeg afvist og får at vide han skal ha' væske fra en ske og at han nok er i bedring da hans feber jo nu er faldet fra 40.6 til 40.1 ...
    Kommer så ind igen, og min mor sidder med Oliver foran brændeovnen, som der var gang i og der var MØG varmt foran den, pludselig bliver hans læber helt lilla og hans lille krop falder sammen som en klud, sådan er han i ca.7 min og så forsvandt den lilla farve og han kvikkede op igen, men så gik der 15 min så blev de lilla og han faldt sammen igen, så går min far udenfor og ringer til lægevagten og inde i stuen kan vi hører at han RÅBER og SKRIGER i tlf, og ENDELIG gider de se på ham, og vi får en tid lige med det samme...
    Da vi så kommer op til lægevagten her i Sønderborg kommer vi kun lige ind til lægen som med det samme siger: "Ham vil jeg slet ikke kigge på, I skal kører på børneafd lige med det samme"..
    Så der kører vi op, og "heldigvis" når lægen kun lige at komme ind da Oliver's læber bliver lilla igen og han bare klasker sammen i hænderne på lægen, og så kan jeg ellers love for at der skete ting og sager... Vi kom på børneafd kl.16 ca, og først om aftenen kl.22 kom vi derfra igen, og det var med en meget meget dehydreret lille dreng, og fik besked på at hvis han fortsat kastede op skulle vi komme med det samme og så ville de indlægge ham og give ham drop...
    Heldigvis faldt han bare i søvn da vi kom hjem og sov til dagen efter, og der begyndte han at holde væsken i sig, men der gik flere dage før han var ovenpå igen pga dehydrering og pga han jo intet havde spist i 4 dage udover ½ rundstykke... smiley

Og på de 4-5 dage fra hans feber startede med at være på 40.6 til nogen ENDELIG tog os seriøst blev vi afvist 16 gange af lægevagten..

JEG HADER LÆGEVAGTER... Og undskyld mit lange indlæg, ville bare fortælle du ikke er den eneste der har problemer med de idioter..

Og er glad for at din lille guldklump endelig er i bedring, og fortsat rigtig rigtig god bedring med den lille stakkel.. smiley

• #8   17. okt 2010 Puha ja det må godt nok heller ikk ha været sjovt. De er virkelig tarvelige nogen a de vagtlæger :o(

• #9   17. okt 2010 Ja, de er så.. smiley

• #11   17. okt 2010 lullee : bor også i kolding og jeg er nu ikke helt tilfredse med de vagtlæger.. det er bare hurtig ind og hurtig ud.. og da min søn havde over 40 i feber, kogte og græd noget så ulykkeligt uafbrudt.. mente han bare at han vist var lidt syg og ganske lidt rød i ørerne men det var ik noget. tog til læge dagen efter og han havde en god gang mellemøre betændelse..og fik pencillin.. vagtlægen gav ik noget, vi blev blot sendt hjem igen

Kommentér på:
Kighoste (Indlagt 6 døgn)

Annonce