{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.752 visninger | Oprettet:

Stille musen
Stille musen
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203

Feber {{forumTopicSubject}}

Har aldrig prøvet at give pernodil før til min datter, har ringet til vagtlægen for at være på den sikker side og fordi jeg ikke gider fylder hende med alt muligt. Hun er 1 1/2 år og har nu 40 i feber..

Men sagen er sådan hun skal have 5 ml, har giver det i spøjte hold ad kæft jeg synes det var meget for sådan et lille pus. Men manden måtte holde hende fast og mig "skyde" det i munden på hende

Nogle der har nogle gode råd til en bedre måde??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Feber
  •  Putte
    Putte Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 109 Svar: 580
    #1   5. feb 2011 Stikpille smiley ??

• Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

#2   5. feb 2011 Vi havde kun det flyden noget, junior tro jeg det hedder..

• Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

#3   5. feb 2011 Kan man købe stikpiller på apotekte (staves)??

• #4   5. feb 2011 Ja det kan man, synes helt klart stikpiller er det nemmeste når de er så små smiley

• #5   5. feb 2011 Ja, du kan købe panodil stikpiller det fleste steder de har håndkøb eller i hvertfald på apoteket.
    Kan klart anbefale dem. Så er du sikker på at de ikke får hverken for lidt eller for meget og barnet har ikke mulighed for at spytte det ud igen.
    Det er bare vupti og så er det givet. Personligt syntes jeg det er 100 gange nemmere end at give oral opløsning.

• #6   6. feb 2011 ellers brug pinex junior i stedet for panodil
    det har jordbærsmag og er ikke så tykt og klistret som panodilen er .-)

• #8   6. feb 2011 vi bruger for det meste også det flydende, og siger bare til marcus hvad det er og at det smager dejligt, så er der ingen problemer i det, og sådan har det faktisk været siden han startede med at få det, nu tror han så bare at det er en form for slik og det at have feber er godt ;o) men vi bruger også stikpiller, problemet med dem er så bare at når han har feber følger der tit tynd mave med, og så har han øm numse, så synes han ikke det er sjovt at vi skal rode dernede og så bliver det en kamp, men jo det er mere sikkert og er den først kommet op så kommer den altså ikke ud igen ;o)

• #9   6. feb 2011 Vi bruger ikke panodil, Oliver havde 40.7 i feber i 3 dage, og lægerne blev ved og sige han bare skulle ha' en masse panodil, så fik vi en læge som sagde det er SÅ dumt at give børn sådan noget, han synes kun man evt skulle give lidt til natten så de kunne sove...
    Men når kroppen danner feber er det fordi der er nogen uvelkomne bakterier i kroppen, og bakterier dør af varme, derfor danner kroppen feber for at dræbe de her bakterier! ..
    Min veninde som er ved at læse til læge siger også man skal lade kroppen slå de bakterier ihjel..

Men inden jeg vidste de ting der fik han flydende da han var lille og stikpiller fra omkring 6-7 mdr's alderen og siden han var lidt over 1 år har han slet ikke fået mere af det skidt..

• louise h
    louise h Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 55
    #10   6. feb 2011 hvis du har en sprøjte så prøv at få det lagt i kinden så er det svære at spytte ud, men stikpillen er klart at foretrække. kan også købes i supermarkeder hvis de sælger håndkøbsmedicin

• #12   6. feb 2011 Tania - Tror det kommer an på hvilket sygehus, fordi Oliver fik INTET da han blev indlagt...

• #14   6. feb 2011 Måske Oliver intet fik fordi han havde haft 40.7 i 3 dage UDEN at panodil havde haft NOGEN virkning..

Kommentér på:
Feber

Annonce