{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Huld i tænderne på små børn {{forumTopicSubject}}

Jeg er meget bange for at min lille datter på 2 snart 3 kan have et hul, hun har klaget 2-3 gange over at det gør ond.. Men kan intet se så håber det bare ikke.

Men vi skal til tandlæge i morgen hvor vi få svar på det..
Men hvis hun nu har huld ved i så hvordan det forgå, tænker bare at jeg tror min lille pige ville blive meget ked af at få lavet det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Huld i tænderne på små børn
  • #1   10. okt 2011 Da jeg var lille (dog ældre end 2..) Havde jeg et hul i en mælketand..
    Tandlægen rensede det godt ud og så puttede han plastik i.. Jeg husker det ikke som smertefuldt eller ubehageligt overhovedet, og jeg blev slet ikke bedøvet..
    Så med mindre hun er meget tandlæge-skræk så tror jeg nok det skal gå hvis det er et hul smiley


  • #2   10. okt 2011 puh ha ved godt nok ikek hvordan dte skal gå, er jo nok nød til at holde hende og så er njeg mega bange for at hun bliver bange fro tandlægen...

    Jo det er tidligt, men vi børster virkelig tænder grundigt 2 gange om dagen, men da jeg var lille (dog ikke så lille) havde jeg også tit huller..


  • #4   10. okt 2011 tanja ja hun har alle tænder på nær dem der hedder 5-6 års tænder men har da også tænkt om det kan være dem men tror jeg ikke.


  • #7   10. okt 2011 Puha ha krydser alt hvad jeg kan for at der ikke er nogle huller..
    Ville slet ikke kunne bæres hvis hun har et hul og synes bare ellers vi er så grundige med den skide tandbørste..


  • #8   10. okt 2011 Tanja som jeg har skrevet oppe øverst skal vi til tandlægen i morgen... så nu håber jeg bare dre intet er eller at hendes 5-6 års tænder måske banker på selvom dte er meget tidligt.

  • #10   10. okt 2011 Håber ikke der er hul, Niklas havde et hul som de ikke kunne få lov til a lave da de ikke ville holde ham, så han var til tandlægen en del indtil en børnetandlæge gav ham så meget beroligende at han ikke kunne andet end at savle og det endte med at de rev tanden ud, for hullet var blevet for stor!

  • #11   10. okt 2011 Puh ha anita så vidt håber jeg ikke det kommer, håber at hvis der er hul at de kan give lattergas, smøre bedøvende creme på hvor de skal stikke og det så er nok og at hun ikke bliver alt før bange. Men det tror jeg desværre hun gør få gavn er meget bange for alt der siger hold lyde.

  • #12   10. okt 2011 Jeg arbejder i en privatklinik, og der har vi ikke børn, så kan desværre ikk svare på hvad de vil gøre, men vi har ind imellem nogen små børn inde der er nød til og komme i narkose og få lavet hullerne fordi de bare ikke kan få lov og komme til i munden på de små.. Men det er sjælnet kan jeg trøste dig med, så mon ikk de nok skal få ordnet det på en god og hurtig måde. Og det er jo slet ikk sikkeret hun har hul. smiley

  • #13   11. okt 2011 Vi spurgte RIGTIG mange gange om de ikke ville ligge niklas i narkose så han kunne få det lavet, men hullet var jo ikke stort nok sagde de. men alligevel var det stort nok til at de hev tanden ud til sidst! Jeg var så rasende.. og samtidig ked, for da Peter kom hjem med ham kom han hjem med et multihandikappet barn der ikke kunne noget som helst i et par timer. han sad bare ved mig og savlede og græd nogle gange. Det var virkelig hårdt, så håber aldrig andre bliver udsat for det samme.

  • #14   11. okt 2011 Anita det var da en super dårlig oplevelse.

    Men for lige at opdatere på tøser tandlæge besøg idag, havde Lærke ingen huller og hendes tænder var super flotte.
    Og ikke nok med det var hun bare så dygtig over ved tandlægen. Så jeg er mega stolt og glad.


  • #16   11. okt 2011 Tanja ja blev også meget lettet

  • #17   11. okt 2011 Rigtig skøn nyhed. smiley

Kommentér på:
Huld i tænderne på små børn

Annonce