{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.903 visninger | Oprettet:

hjælp ang Fnat :s {{forumTopicSubject}}

hej mødre og fædre derude...

Ja, sagen er den, jeg blev ringet op af vores dp idag ved tolvtiden, hendes egen søn på 11 år var blevet sendt hjem af sunhedsplejerske i skolen, da han havde fået konstateret fnat... Så hun siger til mig at Theo skal i behandling, selvom ingen af hendes dp børn har noget (endnu) så jeg tager selv ned til lægen for lige at vende den med ham, og han siger at vi ikke skal i behandling, med mindre der kommer symptomer på det... Jeg har nu alligevel købt det, men ved ikk om jeg skal give ham det, eller om jeg skal følge lægens anvisning???.... Hjææælp, dp eller læge??? Hva skal jeg lytte til, og hva er det bedste? For hvis det kan forebygge fnat, er det jo bare at give ham behandlingen, og så er vi på den sikre side....
Og må lige sige, at han altså ingen symptomer har overhovedet...
Vasker self ALT, og noget får en tur i fryseren også, men hva skal jeg lige gøre angående behandlingen???

undskyld det blev så langt, men ja, er lidt forvirret....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp ang Fnat :s
  • #1   12. dec 2011 Du skal selvfølgelig følge lægens anvisninger.

• #3   12. dec 2011 Så skal han self os holdes hjemme imorgen...

Og lægen sagde at vi forældre ihvertfald ikke skulle bahandles, med mindre vi fik symptomer på det....
    fryser dog alligevel en del ting i et døgns tid, for at være sikker...

Nogle andre som har prøvet det, og hvordan er processen mm?

• #4   12. dec 2011 Må indrømme at jeg sys det er lidt svært at sige til dp han ikke skal behandles, da lægen siger sådan, men hun stærkt mener at han skal behandles, uanset... smiley

tænker os, self følger man lægen, men iiih sys ikk det sjovt li den her situation... :s

• #5   12. dec 2011 Ja man skal følge lægen. Men nu har jeg selv haft fnat da jeg var 13. Og det vil jeg ikke ønske for min værste fjende. Så var det mit barn, havde jeg givet ham en behandling. Det klør som bare faen og du vil få nogle ubehagelige dage tror jeg hvis dit lille pus får fnat...

• #6   12. dec 2011 Vi har haft fnat og i skal alle behandles. Grunden til i ikke har symptomer endnu er at fnatmiden først formerer sig efter 2-4 uger og det er dens ekskrementer der giver kløe. Fnatmiderne kan sidde i neglebånd og under negle før de rykker sug og graver sig ned i huden. Jeg ville behandle alle NU og husk at det virkelig skal ned i alle folder, under negle osv. Der er ingen grund til at holde ham hjemme hvis i behandler i aften og skyller af i morgen tidlig og så igen om 14 dage.

• #7   12. dec 2011 vores dp vil ikke ha at nogen af hendes børn kommer imorgen pga det... selvom vi behandler ham idag...
    Men self giver jeg ham behandling, men er det virkelig nødvendigt at vi får behandling, hvis vi kan nå at snuppe smitten ved hans behandling?...

tænker bare, det er sku en dyr omgang smiley skal af med 1000kr, hvis vi alle skal igennem den behqandling, og vi ved jo stadig ikk om vi har det.... puuuha... av av pungen her i december smiley

• #8   12. dec 2011 Du rør jo ved ham når du klæder ham af og det smitter som bare pokker. Jeg ville gøre det. Og ja det er møgdyrt.

• #9   12. dec 2011 Ja, det er nok bedst bar at være på den sikre side, men puha... av av av i pungen smiley

• #10   12. dec 2011 Stakkels pung, hihi..

• #11   12. dec 2011 det er super vigtigt at du behandler ham og jer selv.. vi har bøvlet så meget med fnat herhjemme at det halve kunne være nok :s du kan spare dig for en helveds bøvl for på små børn kan det komme til at ligne eksem og sådan. (skorpefnat) og det klør helt vildt på dem.
    vi gik til hudlæge med majse i laaang tid hvor vi troede hun var allergisk eller havde eksem, så hun fik en masse creme og rødt bad. og det kløede helt vildt på hende. det var så synd for hende..
    og til sidst fandt vi ud af det var fnat. og en behandling var det væk.

Så for guds skyld behandle ham og jer selv..

• #12   12. dec 2011 Jeg har selv prøvet at have fnat flere gange, og det er utrolig irriterende at have, så hvis jeg var dig ville jeg behandle begge så du er på den sikre side... derudover skal alt sengetøj, bamser i sengen og alt det der vaskes op 60 g. inden miderne dør smiley

Nu ved jeg ik hvilken behandling du har fået, men jeg fik NIX creme, og det skal smøres på, tør og ren hud efter bad, så skal man sove i helt rent sengetøj og så skal det sidde på i 12 timer cremen. Derefter skal det vaskes af og sengetøj og det tøj man har haft på skal vaskes, og så skal behandlingen gentages efter 14 dage... mener jeg smiley Sådan husker jeg mine behandlinger (:

• #13   12. dec 2011 Fnat smitter kun ved at man deler kropsvæsker, dvs holder i hånd (med lidt sved), ligger under samme dyne i længere tid osv... dermed ville jeg også mene at i bør have en tur som forældre

Kommentér på:
hjælp ang Fnat :s

Annonce