{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.620 visninger | Oprettet:

Forkølet, rigtig grim hoste og spacemaske. {{forumTopicSubject}}

Hey.

Håber noget kan hjælpe.

Vores skønne datter startede for ca.1 måned siden med at blive lidt utilpas efter vi kom hjem fra vuggestue.

Syntes hun var varm og ganske rigtig der var feber. Lidt efter samme dag kaster hun op. Dagen efter er feberen væk og hun virker stort set sig selv, dejligt tænker vi, en endagstur smiley
Men men men... nix, dagen efter snotter hun og er igen ramt af feber smiley Da hun har asmatisk b. starter vi straks op på Airomir som vi altid gør når hun rammes af forkølelse.
Men men men... atter igen går det den forkerte vej og hun begynder at hoste og blive generet af det hele, ikke rigtig den helt store appetit og når hun endelig prøvede på at spise kom en lyd som om hun skulle kaste op eller noget drillede ved indtagelse af maden. Ca.2 dage med feber og så ryger den ned til lige under 38. Men hun snotter forsat meget og hoster så efter en uge vælger jeg at få hende tilset ved lægen som siger hun lyder fint og vi bare skal forsætte med masken. Det gør vi så.
Ved lægen siger jeg så jeg faktisk er i tvivl om om hun skulle have puttede en lille genstand i munden da vi inden det hele startede var hos bedsteforældre og der stod hun ved siden af små spillefigur og pludselig sagde hun en bræklyd men stod med fingrene i munden (og hun har det med at stikke fingrene i munden så den refleks slåes til) så spurgte hende om hun havde taget en i munden og hun svarede nej, må man ikke (hun er to) men åha tanken strejfede mig og snakkede med lægen om det som sagde vi skulle holde øje med tilbagevendende feber. Det har vi så gjort og ingen tilbagevendende feber og hosten dalede lidt så jubii tænkte vi nu vender det.
Men efter godt 3 3 1/2 uge efter det hele startede vente hosten igen og blev nu grim, valgte atter et lægebesøg da vi stod og skulle til bryllup, og denne gang var der heller ikke noget at høre men hun blev sat på flexotide (staves) men syntes forsat ikke der sker bedring, hun vågner specielt om natten med rigtig grim hoste og i nat var det helt slemt og hun var ved at kaste op to gange under sin maske.
Hun lød pludselig meget mere snottede igen og hosten er som forsat rigtig grim.
Hun er helt nedkørt af det her.
Hun har på denne måned været i vuggestue to dage i træk og det var hårdt for hende, hun skreg vildt da jeg gik.
Og den ene pædagog sagde til os hun virkede dvask i den forstand at hun er ved at være udkørt.
Hun har selv en dreng der er ramt af godt nok astma og kan ikke forstå hun ikke sendes vider til nærmere undersøgelse.
Men vi har nævnt det for vores læger og ingen vil åbenbart sende hende vider.

Så nu er mit spørgsmål efter dette lange indslag.

Hvad syntes i man skal, vente trods nu det hele har kørt som det har kørt i godt en måned eller hammer hårdt i bordet og sige, nu vil vi altså sendes vidre?
Tænker også forsat på den spillebrik.

Hun hænger meget ved mig og andre må knap komme til hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkølet, rigtig grim hoste og spacemaske.
  • #1   9. sep 2013 Øv at så mange læser uden at der ligger svar :-S

  • #3   9. sep 2013 Der er jo desværre mange børn der er syge det første års tid efter opstart i pasningstilbud.. Axl er selv et af dem.. Han var ikke en uge sammenhængende afsted det første år pga sygdom..
    Men hvis du selv føler der er noget andet galt end det din læge fortæller dig, så skal du jo bede om at blive sendt til udredning.
    Der er jo ikke en herinde der kan fortælle dig hvad din pige fejler smiley
    God bedring med hende


  • #5   9. sep 2013 Indirekte beder hun da om at nogle siger 'jeg tror det er sådan og sådan, og du skal gøre sådan lg sådan, og det er der jo ikke nogen der kan.
    Det er skide træls at have et sygt barn, ingen tvivl om det. Men der er jo ingen herinde der kan bestemme for ts om hun skal få sit barn undersøgt videre eller ej..
    Det er jo op til en selv at afgøre hvorvidt man stoler på det der bliver fortalt eller ej.


  • #6   9. sep 2013 Mange tak og vil skrue bissen på.

    Hun leger fint og hoster ikke så meget om dagen. Men når hun så hoster er den ikke så god.

    Men om natten er den så helt galt :-S


  • #7   9. sep 2013 Og Lisette.

    Jo du er helt galt på den.
    Spørg ikke ind til hvad hun fejler, men om i bare ville se tiden vider and eller om i mener man nu godt kan slå hårde i bordet. Så jo du er desværre helt galt på den.
    Og til Tf, igen tak for hjælper smiley


  • #9   9. sep 2013 Det får hun, hun får Flixotide. Idag er så 4 dagen, men syntes intet virker og hun er så pyldret og vil når hun køre træt (sker tit/ofte) hænge/bæres hos mig og det er hårdt.

  • #11   9. sep 2013 Tror jeg også jeg vil.
    Hun har nemlig før fået Flixotide og der hjælp det meget hurtigt. Eller det er 5 dagen idag.


  • #13   9. sep 2013 Der er ikke nogen herinde der kan fortælle dig om tiden er inde til at banke i bordet, det er kun dig selv der kan det.

  • #15   9. sep 2013 er det astmatisk bronkitis der driller hende?

    hvornår er i startet på den orange medicin? der går jo ca 14 dage inden det virker.

    Her får Sophia dagligt 2 pust flexotide morgen og aften - synes dog ikke det har den store effekt.
    Vi bruger airomir dagligt - det har vi gjort hele sommeren.


  • #16   9. sep 2013 Sophia hoster også helt enormt om morgenen - så giver jeg 2 pust af airomir.
    Hvis det ikke er nok giver jeg en akut behandling - kender du den ?

    inden jeg lærte at spotte AB var Sophia også ret "dvask" for det er så hårdt for de små pus ikke at kunne trække vejret ordentligt


  • #18   9. sep 2013 Ja Lisette, gider du ikke holde dig væk du irrerterer mig efterhånden, sorry smiley

    Akut behandling? Altså hun får Flixotide morgen og aften og så får hun Airomir 4-6 gange om dagen. Så hun får max og mærker ikke stor forandring :-S


  • #19   9. sep 2013 Her til middagsluren var den helt galt igen. Hun nåede at ligge ned max 15 min, så fik hun forfærdelig hoste tur hvor hun var lige ved at kaste op.
    Man kunne høre lidt snot, men hendes næse løber slet ikke som den ellers har gjort smiley


  • #20   9. sep 2013 Altså ingen løbe næse smiley

  • #21   9. sep 2013 Du skal jo ikke oprette en tråd hvis du ikke er klar på at få svar, heller ikke selvom det ikke lige er det du ønsker at hører..
    Men jeg holder mig da gerne væk.
    God bedring med din datter.


  • #22   9. sep 2013 Jo det skal jeg for forventer kun at få de svar jeg spørg ind til og ikke hvad folk selv mener de skal svare som slet ikke bliver spurgt om smiley
    Men hvis du kan holde dig til spørgsmålene er du velkommen.

    Og ellers tak smiley


  • #23   9. sep 2013 Jeg fortæller dig at ingen herinde har nogen jordisk chance for at fortælle dig om du skal bede din læge om at undersøge din datter grundigere eller sende hende videre..
    Det er kun dig selv der kan det.
    Ingen tvivl om det er synd for hende at hun er syg, hoster, snottet og hvad der nu ellers er, men vi kan jo ikke sidde her og være herre over om du skal eller ikke skal det ene eller det andet..
    Hvis du er i tvivl om, hvorvidt hun fejler noget alvorligt eller har slugt en spillebrik, jamen så behøves du vel ikke 10 indlæg herinde om at du bør søge læge eller banke i bordet.. Det er vel sund fornuft at man opsøger læge i det tilfælde..
    Og det er da svar på det du spørger om..
    Du remser en række symptomer op - ergo må du være interesseret i at høre om nogle har oplevet det samme, qua om dit barn fejler det der bliver sagt
    Om hun kan have slugt en brik -om det giver de symptomer - igen kan jeg kun sige vi ikke er læger, men et fremmedlegeme i luftvejene bliver man MEGET syg af efter kort tid
    Du spørger om du skal bede om yderligere undersøgelser - igen, det er vi jo ikke herre over.. Hvis mit barn var sygt og hostede i 3 mdr, så hell yeah om jeg ville bede om at få ham udredt, men det er jo op til den enkelte forældre at bestemme hvornår nok er nok, og ikke op til en række virtuelle brugere på et siskussionsfora..
    og når det så er sagt, så er meget svært at få en læge til at henvise til børneamb. Pga hoste og snot, fordi det er alm. Kendt at mange børn i pasningstilbud bare ofte får virusinfektioner.
    Men held og lykke med det hele endnu engang.



  • #24   9. sep 2013 Du burde holde dig LANGT væk for forum hvis du spørg mig.

    SÅ IGEN, HOLD DIG VENLIGST VÆK TAK!!!


  • #25   9. sep 2013 Jamen det gjorde jeg jo ikke?!

  • #26   9. sep 2013 Ikke flere beskeder herfra til dig, SLUT...

  • #29   9. sep 2013 Man kan lave en akut behandling med airomir - det lærer man på børneafdeligen.
    1 pust hvert kvarter i en time - og derefter 2 pust 1 time efter - 2 pust 2 timer efter - også skal man faktisk køre med 2 pust hver 3 time i lang tid.



  • #30   9. sep 2013 Sophia er også snottet nu og jeg giver hende airomir efter behov - men hun får fast inden hun skal sove - om det er til middag eller nat. - altid.

    Det lyder som om du skal have foden inden for på børneafdeligen hvor i bor - for der bliver man taget meget mere seriøst.
    Så enten til egen læge og kræv han sender jer videre- ellers til vagtlægen og smør lidt tykt på.


  • #32   9. sep 2013 Hvad jeg har gang i? Jeg svarer på det der bliver spurgt om..

  • #34   9. sep 2013 Så kig mit indlæg længere oppe, der er redegørelse for spørgsmål og de svar jeg kommer med..

  • #36   9. sep 2013 Tusind tak for jeres hjælp og venlighed smiley Dejligt nogen vælger at tage min tråd seriøs smiley
    Jeg vil ringe til lægen i morgen og slå hårdt igennem at nu er det nok.


Kommentér på:
Forkølet, rigtig grim hoste og spacemaske.

Annonce