{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.415 visninger | Oprettet:

astma/hoste hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej alle derude
håber nogen kan give et godt råd

Har en dreng på snart 2 år
Han har siden han var 4 måneder haft astma og enkle falsk strube hoste anfald. Vi har flere gange været på Skejby børneafdeling og få ekstra ilt via maske.
Han får forebyggende maske herhjemme morgen og aften og har den blå han får ved hver lur og ved akut behov

nu er hosten og rallen blevet så stort et problem at han sover dårligt. Og ved leg får kampe hoste anfald. Nogen gange hoster han så meget at han får bræk fornemmelser og kaster op

det går mig virkelig på. De kloge siger han vokser fra det. Men synes problemet er så stort at nu må der Gøres noget.

Er virkelig ked af det på hans vegne

Han lider også af udslet i ansigtet. De siger de ikke tror på at det allergi

Nogen herinde som har prøvet noget lignende? Og som måske kender en bedre behandling?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  astma/hoste hjælp.
  • Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #1   28. maj 2014 Min datter har også astma / astmatisk bronkitis. Hun er 15 måneder.

    Hun får en orange spray 2 pust morgen og aften i maske, samt den blå ved anfald.
    Men hun vågner hver morgen ved 4-tiden alligevel med hoste, hoste, hoste.

    Vi var ved børnelægen i går og fik ordineret nogle tyggetabletter, hun skal have 1 i døgnet, en time inden aftensmaden. Det er binyrebarkhormon. Jeg synes allerede, der er bedring efter kun en enkelt nat - ingen hoste her til morgen.

    Børnelægen sagde, at det er en supplerende behandling til de børn, hvor medicinen i masken ikke rækker. Måske det var en ide for jer?


  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #2   28. maj 2014 Min søn bøvlede med det da han var mindre, og vi fik at vide på børneaddelingen at man ved anfald må give 3 pust i rap hver 20 min (i alt 3 gange), og så gentage efter ca 2 timer.
    Det hjalp vores søn og efter den Info kunne vi tage det i opløbet og undgå indlæggelser.


  • #3   28. maj 2014 Min lillesøster er vokset fra det, så der er håb forude.

    Hun havde også virkelig store vejrtrækningsproblemer, og er et par gange blevet hentet af ambulancen fordi hun ikke kunne få vejret, og blev blå om læberne. Tror hun havde 3 forskellige slags medicin, den ene fast morgen og aften, en til de slemmerne udbrud, og en når det gik helt galt.

    Forstår godt din bekymring, men tror desværre ikke der er meget at gøre ved det. Stop ham hvis legen bliver for vild, og ellers så vær ekstra opmærksom på ham. Undersøg evt. Om der er noget stærkere han kan få.


  • #4   29. maj 2014 Tænker at hvis han har haft det så længe ville han have lært sine begrænsninger mht astma.

    Vores den store på 5,9 år har altid haft astma og kører på 2 pust forebyggende morgen og aften + den blå 5-15 gange x 2 pust om dagen - 365 dage om året. Han vokser med stor sandsynlighed ikke fra det, desværre. Da vi har svær astma i familien, allergi mm.


  • #5   29. maj 2014 Emma har det osse og får flexotide 2 pust to gange om dagen og airomir til akut eller når hun er forkølet.

    Hun har under sin seng bøger så hun altid er hævet op sf med hovdet for bedre kunne få luft.

    Jeg støvsuger lidt mere ofte men ik fanatiker og sørger for få luftet godt ud hver dagæ og lige få rystet dyner osv.

    Nu ved jeg ik hvilken dyne og madres i har i barnets seng men her skiftet vi dyne og pude ud med de der alleri nogen og det har hjulpet en del,

    Nu blir hun tre her om en mdr og vi har forsøgt og trappe hende ud via lægen, og faktisk har hun ik fået medicin i en mdr, dog har hun fået øjn dråber pga alleri.

    Men vi var osse titi på sygehus og ved læge og havde vagt læge pga det gået helt skidt og sad søvnløs oppe om natten pga af det, og alle siger bare rolig det skal nok gå osv men det dælme hård når det står på, og man er hjælpesløs.

    Men det jo heller ik alle der vokser fra det men jeg tror Emma er på vej til vokse fra det, hun er osse meget sært og tager alt til sig ved sygdom osv.

    Men håber jeres vokser fra det.


  • #6   31. maj 2014 Vi har kæmpet med astma/vejetrækningsbesvær siden Sophia var 6 måneder.
    Hun er 2 år nu.

    Hun får dagligt felxotide og airomir.

    Vi har prøvet singulair flere gange.
    Men hun ændrer adfærd og sover dårligt - så dem er vi helt færdige med.

    Sygehuset siger der ikke er meget andet at gøre end at vente.
    Så hun får dagligt anfaldsmedicin også. Ca 3-5 gange dagligt.
    .
    I kan prøve singulair tabletter.
    Det er ikke alle der oplever bivirkninger. Man kan som minimum give dem 14 dage inden man beslutter om der er bivirkninger eller ej.

    Jeg tror på Sophia vokser fra det. - for hun er ikke astmatisk mere. Hun har vejrtrækningsbesvær fordi det hele stadig så småt.


Kommentér på:
astma/hoste hjælp.

Annonce