{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.968 visninger | Oprettet:

Update: sår og knopper {{forumTopicSubject}}

Hej igen
Nogle af jer har vel læst mine tidligere tråde om Max' knopper og sår i hovedet.
LØrdag var vi ved vagtlægen. Han gav os Fucidin creme, da han mente det var en infektion i huden. vi smurte og smurte, men intet skete. Det blev liiiiidt bedre i går, mandag.
I går aftes kunne jeg se sårene bredte sig til omkring øjnene, om næsen og på hagen.
I morges var det da helt galt. Han så skrækkelig ud. lignede sådan en psoriasis-unge.... Så mig op til lægen med ham.

Han mener så det er allergi overfor de alm erstatnings-produkter, både NAN og Alomin. Så nu skal vi købe Nutramigen til 175 kr pr 400 gram. Avs. Og så håber vi det hjælper meget og hurtigt.

Har i prøvet det? Min læge snakkede om et tilskud vi kunne søge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Update: sår og knopper
  • #1   23. dec 2008 Nå det var godt i fandt ud af hvad det var.. God bedring.

  • #2   23. dec 2008 Vi håber det er det..... krydser fingre for det

  • #3   23. dec 2008 har du et billede jeg syntes det lyder som børneeksem eller som fiskeeksem..
    mest børneeksem..
    begge mine børn har det..
    min søn kan ikke tåle mælk og han slår ud på huden når han får det..
    hvis du lægger et billede ind af max ansitg så kan jeg lige vuddere det..
    lægerne er nemlig ikke så gode til at finde ud af om det er børneeksem med mindre det er en eksem læge der ser på det..
    sjovt nok hedder min søn også max;-)

    når i skal ha nutrimigen så kan lægen gi jer en grøn recept så får i 60% rabat på det..
    det skal han gi jer..


  • #4   23. dec 2008 og fucidin virker ikke på BE.. min søn er 7 ½ år så har lidt erfaring..
    i skal be om elocon salve 0.1% eller cream..


  • #5   23. dec 2008 Hippentossen: Tak skal du have. læger lige et par billeder ind af hvordan det så ud d 21. altså i forgårs. Han sover til middag nu, men når han er færdig med det, tager jeg billeder af hvordan det ser ud i dag... det er nemlig meget forskelligt.

    Men kan så små babyer godt få det eksem?


  • #6   23. dec 2008 Hippentossen: kan ikke uploade billeder lige nu. det er som om det ikke virker..gør det altså aldrig. Skidetræls....

  • #7   23. dec 2008 ja de kan godt.. min max er født med det og det udbrød rigtigt da han var en 2-3 mdr gammel..
    du kan også sende mig en mail.. hippentossen@hotmail.com
    så kigger jeg på det lidt senere.. tager hjem til mor og far nu. men hopper lige på i aften og kigger..


  • #8   23. dec 2008 Mette + Morten F
    Jeg er lige inde på katte galleri, der kan jeg heller ikk oploade billeder... :s


  • #9   23. dec 2008 ok...super. det gør jeg lige

  • #10   23. dec 2008 De får normalt børneeksem fra 6 mdrs alderen men kan sagtens få det før.
    Jeg har døjet med børneeksem hele mit liv og har det stadig over hele kroppen desværre, så kender ret meget til det.

    Og det er helt rigtigt at lægerne er dårlige til at se hvad det er og stille doagnosen børneeksem. Det kan tage dem SÅ lang tid og flere læger om det. Det er de altså ikke særlig skrappe til! De kommer med alle mulige mærkelige påfund inden.

    Jeg ville ikke bruge elocon til så lille en dreng da den er meget stærk og i den stærke kategori til meget svær eksem.
    Jeg ville prøve med den milde og rigtig gode Mildison Lipid. Det er en kategori 1 som er den mildeste kategori af hormoncremer.
    til lidt værre områder ville jeg bruge Locoid der er en nummer 2.

    mener Elocon er en nummer 4 som er den skrappeste, så den ville jeg ikke starte med, når det nu er hormoncremer.


  • #11   23. dec 2008 du må odt bruge mildison lipid på øjnene i et tyndt lag da den er så mild, men aldrig elocon på øjnene eller i øjenområderne, den er ALT for stærk

  • #12   23. dec 2008 jeannie. denne er ikke stærk kun på 0,1 % derfro jeg skriver at det skal være den på 0,1 % jeg har brugt den siden min søn var lille og det er det eneste der har virket..
    locoiden viker ikke i ansigtet.. og den sidste har vi aldrig prøvet..
    min søns eksem var så slem at han ikke kunne se ud af øjnene.. så vi blev indlagt så fik vi stenkultjære behandling..


  • #13   24. dec 2008 Tror vi håber det kun er allergi, men hvis det ikke er væk over jul og nytår (hvor vi alligevel ikke kan komme til egen læge der er lukket), skal vi komme igen,. og så vil jeg da tænke over om det kan være børneeksem,, hvis vi skal tilbage til lægen

  • #14   24. dec 2008 du skal nok have fat i noget Profylac modermælks erstatning så vil jeg gætte på. Fordi jeg selv har børneeksem og allergi er der chance for at jeg selv kan videreføre det, så for at forebygge og prøve at undgå det har jeg fået at vide at jeg skal bruge Profylac. Det er godt nok lidt (meget) dyrt, men vil jo gøre hvad jeg kan. Eller der er vidst også en anden en men husker ikke navnet.

  • #15   24. dec 2008 Jeannie: Vi har købt Nutramigen, det skulle være det samme som Profylac. Vi håber det virker...

  • #16   24. dec 2008 Ja præcis! Det var lige præcis det den hed, den jeg ikke kunne huske hvad hed ;D

Kommentér på:
Update: sår og knopper

Annonce