{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Jeg har født min prins + FB {{forumTopicSubject}}

Som mange herinde ved, så fødte jeg d. 28.07.09 kl 18.20 den mest vidunderlige prins. Vi nyder ham i fulde drag og han er bare så skøn. Jeg elsker at være mor og elsker min søn så højt som jeg ikke troede det var muligt at elske.
Billeder kommer i et nyt album lige om lidt - kig endelig forbi smiley

Her er desuden min FB, den er skrevet ret hurtigt så ved ikke om der er lidt småfejl eller gentagelser undervejs - og iøvrigt blev den ret lang

Fødselsberetning

Tirsdag d. 28.07.2009, 39+0, kl 5.10 gik vandet, da jeg ville gå på toilettet for at tisse. Det kom meget uventet idet jeg havde været ved JM dagen forinden og havde fået tid til igangsættelse tirsdag kl 11.20. Så Ask og jeg havde nydt en dejlig aften på restaurant + var en tur i biografen og kom derfor først sent i seng. Vi mente vi havde god tid til de ting vi skulle nå næste morgen inden igangsættelsen, men nej…

Vi rendte lidt rundt om hinanden da vandet gik og blev hurtigt enige om at ringe til fødegangen for at høre hvordan vi skulle forholde os. Vi fik ringet og da jeg syntes det var en lille smule grønt bad de os om at komme ind forbi inden alt for lang tid.
Vi spiste lidt morgenmad, fik pakket det sidste og ringet til de som skulle adviseres (bl.a. skulle vi have hunden passet).

Kl. 6.10 ankom vi til Skejby Sygehus og jeg kom ind i undersøgelseslokalet. Mit vand fortsatte med at sive (eller skulle man sige rende, for der kom godt nok meget konstant) men vi fik konstateret at det var fint klart.
Jordemoderen undersøgte mig og jeg havde stadig livmoderhals tilbage (1-1,5cm), var ca. 1-1,5cm åben og han stod delvist fast (kunne rokkes lidt med hovedet, men vendte den rigtige vej). De ville dog gerne beholde mig derinde, så vi fik en seng således at vi kunne prøve at sove lidt – jeg havde på det tidspunkt endnu ikke fået veer.

I mellemtiden var der jordemoderskift og da den nye JM kom kl. 7.20 havde jeg fået veer lige så stille og roligt, men vi forsøgte stadig at hvilke imellem dem. Kl. 8.20 havde jeg fortsat veer, dog allerede med 5 min. Imellem.

Kl. 9.45 har jeg lige haft en ve da Ask beder mig sætte mig ned på stolen. Jeg mener det vil være bedre at gå rundt, da det er mest rart, men han siger meget bestemt at nu skal jeg altså sætte mig – så det gør jeg. Ind kommer han med en buket blomster og sætter sig ned på knæ og siger de dejligste ord – og spørger til sidst om jeg vil gifte mig med ham mens den smukkeste guldring med 5 brillianter bliver vist. Behøver jeg sige, at jeg selvfølgelig sagde ja til min højtelskede kæreste – nu forlovede - og der midt i min vepause græd af glæde. Sikke en overraskelse, jeg havde INTET regnet ud, så det var den mest fantastiske overraskelse. Og gjorde pludselig de kommende veer meget nemmere 

Kl. 10 blev jeg undersøgt indvendigt og jeg havde nu ½cm livmoderhals tilbage og var åbnet 3cm.

Kl. 12 taler JM om vestimulation pga. uregelmæssige veer, som stadig ikke bider sådan for alvor og da der intet er sket siden kl 12. Jeg vil dog gerne have et lavement først, så vi aftaler at vente en times tid med vedroppet.
I mellemtiden er min mor kommet fra Sjælland og da jeg stadig har det okay imellem veerne hygger hende og kæresten med kortspil mens jeg prøver at hvile mig lidt. Dejligt at have de to ved mig 

Kl. 12.30 får jeg mere regelmæssige veer (efter lavementet) og vi aftaler at se an med vedroppet en halv times tid, da jeg helst vil have egne veer og ikke vestorm.

Kl. 13.30 bliver jeg undersøgt igen og da der stadig intet er sket får jeg 13.45 lagt vedrop. Et kvarter efter står den på meget tiltagende veer med ikke mange pauser imellem.

14.45 undersøges jeg igen og er nu 4 cm åben – kæmpe antiklimaks, da veerne nu virkelig bider og jeg har rigtig ondt. Jeg vælger at prøve akupunktur som bliver lagt nederst ved maven og i svømmehuden mellem tommel- og pegefinger. Tror aldrig jeg fandt ud af om det hjalp, men det var da forsøget værd.

15.30 undersøges jeg igen og er 4,5cm åben – der gjorde det så ondt at jeg ønskede en epidural, der skulle bare ske noget for de smerter gjorde sørme ondt. Jeg har i mellemtiden fået iltmasken og synes den er rigtig god. Får stor ros for min vejrtrækning hele vejen igennem, jeg koncentrerer mig også MEGET om dem.

16.25 kommer narkoselægen endelig for at ligge epiduralblokaden – jeg var lykkelig. Men lige inden han skal ligge den ringer hans telefon med en livsvigtig patient som skal bruge hans hjælp og han må derfor gå med beskeden om at der går min. 45 min inden han kan være der igen. Jeg var på det tidspunkt parat til at græde af smerte!
Jeg vælger derfor saltvandsindsprøjtninger under huden foran – jeg havde frygtet det værste, men synes absolut ikke det gjorde så ondt som frygtet. Kl. 17.00 ligger de det også i lænden og så skal jeg love for man kunne mærke dem, av for søren.

17.15 bliver jeg undersøgt igen og er nu 6 cm åben. Narkoselægen kommer og ligger en epidural på mig – den første bliver dog lagt forkert, så hele mit venstre ben hopper hver gang han rører ved den. Derfor må den ud igen og de ligger en ny, som lykkes. Mine veer er MEGET stærke og uden pauser, så jeg glædede mig helt vildt til at mærke virkningen. Narkoselægen sagde ca. 10 min. Og efter 20. Min skulle jeg få fred – jubii. Men men men, veerne tiltog og blev værre og værre. Kun få min. De begynder at blive nervøse da den ikke har virket efter et stykke tid og kan se mine tiltagende smerter.

17.50 siger jeg at jeg har pressetrang hvilket de siger er normalt når man har fået en epidural, men der er jeg desværre slet ikke endnu. Men det fortsatte og så måtte de jo undersøge mig, for jeg kunne slet ikke lade være med at presse…. Så de gav mig ikke yderligere i epiduralen som de ellers skulle til – for jeg havde jo kun fået første dosis som var minimalt.

17.55 må de give sig – jeg er 9,5 cm åben – mod alles forventning - og får af vide at jeg må presse stille og roligt med – hvilket jeg slet ikke kan lade være med. Jeg troede ikke noget kunne gøre så ondt, men for søren hvor er det uden tvivl den værste smerte jeg har oplevet. Jeg følte virkelig han aldrig ville komme ud!

18.10 får jeg aktive presseveer ifølge papirerne og 18.20 er han ude. Moderkagen kommer efter en 10 min tid, hvor de kan trække den lige så stille ud – og derefter bliver jeg undersøgt. En lille sprække er alt og der sættes to sting for en sikkerheds skyld – de syntes det var super flot, men fortalte at jeg også havde fulgt deres præcise anvisninger om at presse meget/lidt, holde tilbage mm.

At få min prins op var det største øjeblik i hele mit liv – al smerte var glemt og kærligheden kommer rullende indover både min forlovede, mor og jeg. Vi græd alle sammen og jeg var så fyldt med kærlighed til dette lille menneske at jeg blev helt overvældet.
Han suttede så fint meget hurtigt og tissede på jordemoderen da hun skulle undersøge ham – så det fungerede også

Han vejede 3510gram og var 51cm, så meget på gennemsnittet. Han fik topkarakter i det hele og hans mor fik efterfølgende af vide, både af JM’erne på fødegangen og efterfølgende en børnelæge at jeg var en superføder og skabt til at føde – ikke lige den følelse jeg selv havde, men alt i alt så havde jeg jo en virkelig god fødsel. Der gik lidt over 13 timer fra vandet gik og fra jeg fik vedrop og dermed vestorm gik der lidt over 4 timer – jeg skal vist ikke brokke mig eftersom jeg er førstegangsfødende. Jeg slap med en lille flænge som de for en sikkerheds skyld satte to sting i, men ellers var der intet sket.

Undervejs havde jeg sagt at jeg aldrig skulle have flere børn, men da Adrian kom op var det første jeg sagde, at jeg var klar til at gøre det om igen – det hele. Det er det største i verden at blive mor – jeg elsker min nye rolle og jeg ELSKER min søn helt ubegrænset og som jeg aldrig havde troet jeg kunne elske – det er så fantastisk! 

Min vidunderlige forlovede var en helt afgørende faktor i hele forløbet. Han var ved min side fra start til slut og hjalp så meget til med ALT. Jeg er ham evig taknemmelig – hans tilstedeværelse var så vigtig og han var den eneste som jeg havde lyst til at have foran mig meget af tiden.

Det var det for denne gang - albummet bliver løbende opdateret smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har født min prins + FB
Kommentér på:
Jeg har født min prins + FB

Annonce