{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.483 visninger | Oprettet:

Er der mon nogen der ved dette...?? {{forumTopicSubject}}

Hej piger..

Jeg ved godt jeg bare lige kan ringe til jm, men da jeg skal derop i næste uge, kan de sagtens vente indtil da, hvis det er, men tænkte jeg lige ville høre om nogen herinde ved det..

Jeg vil rigtig gerne være i vand under min fødsel, både under udvidelsesfasen og selve forløsningen..

Men kan man kombinere, det at være i vand, med en pondusblokade, hvis det skulle blive nødvendigt??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der mon nogen der ved dette...??
  • #2   23. okt 2009 louise - det er bare en lille indvendig bedøvelse (:

• #4   23. okt 2009 en pudendus blokade er en bedøvelse, som de ligger i underlivet, når baby skal ud, således at kun skeden og området lige omkring er bedøvet.

• #6   23. okt 2009 bruger man overhovedet pudendusblokaden mere ??

jeg gik og troede at man nærmest var stoppet med at bruge den - fik den selv hos nr 1 - syntes den er ubrugelig da den først kan bruges til allersidst i.f.t når barnet presses igennem og der kunne jeg alligevel ikke mærke noget rigtigt.

• #7   23. okt 2009 Jeg fik ihvertfald sådan en folder hos min jm omkring alle de typer smertelindring man kunne få, hvor den var omtalt i, så de bruger den vel endnu :0)

Hvordan mener du at du ikke kunne mærke noget?? For man kan vel altid mærke når der skal presses omkring 3kg baby ud af skrævet på en?? :oD
    eller var det bare forarbejdet der gør en mere eller mindre følsesløs eller hvordan??

Grunden til jeg overvejer den er at jeg meget gerne vil undgå en epi..

• #8   23. okt 2009 det er jo blot en lokalbedøvelse og den hjælper ikke på pressetrangen, men skulle hjælpe på udspilingsfornemmelsen, men når man er så udspilet er der en "indbygget" smertelindring alene i det, så efter min bedste mening er pudendusblokaden ligegyldig ( kun bygget på min egen erfaring smiley
    jeg kender flere der er klippet uden bedøvelse og som ikke har mærket det , netop fordi kroppen sørger for at man er følelsesløs dernede - lidt ligesom hvis man selv vil lave hul i øret og så sætter en klemme på øret der "bedøver" det inden man stikker nålen igennem.

efter min mening er det ikke smeretfuldt at presse barnet ud ( men fornemmelsen er speciel og lidt "scary" ) til gengæld syntes jeg at de sidste udvidelsesveer inden presseveerne er totalt smertefulde og der hjælpe pudendus jo desværre slet ikke.

• #9   23. okt 2009 Det jeg gerne ville opnå med en pudendus var netop at undgå at mærke alt for meget til hvis jeg skulle gå i stykker, eller evt skal klippes eller lign, men det måske lige før jeg bare næsten skulle overveje ar droppe den så :0/

• #10   23. okt 2009 Men det jo faktisk ganske rigtigt hvad du siger hvis jeg lige bruger min logik lidt.. At kroppen lisom ikk `mærker det` i betragtning af hvad den lige har været igennem i udvidelsesfasen.. Uha er bare nervøs for at kunne mærke hvis man går i stykker og bare skulle ligge der og jo være tvunget til bare at fortsætte med at presse.. Uha..

• #11   23. okt 2009 jo den findes endnu (: jeg fik den selv der for 7mdr siden smiley
    Jeg ved ikke, ja det er jo bare lokal bedøvelse - hvilket jeg os fik da hun skulle sy eller lave en knude fordi jeg lige revnede lidt 3 steder - men for lidt til et sting .. og der kunne jeg mærke nålen , av , så jeg tvivler på at min pondus nåede at virke .. jeg fik den lagt da hun sagde "så 2 til og han er ude" arg nej tak tænkte jeg , jeg var så bange for at sprække at jeg nægtede at presse før den var lagt ... heh jeg blev lige grebet af angst da jeg kom i tanke om hvor nervøs jeg havde været for at gå i stykker, blive klippet osv .. hun havde jo lært mig ikke at presse under en presseve . smiley hun lå den hurtigt og ja ud kom han.

• #12   23. okt 2009 ja kan du godt få lov til hvis ellers jm er okay med det, jeg blev tilbudt, men ville for det første ikke føde under vand, og fik at vide at den pudendusblokade ikke rigtigt er til nogen gavn... men du kan godt få lov at være under vand både i udvidelsen og under selve fødslen også med pudendusblokade.. dog må fostervandet ikke være grønt og du SKAL have fået lavement....

• #13   23. okt 2009 hvad er det lavement er, og er det kun hvis jeg får pudendus blokaden ved en vandfødsel, at et lavement er et must?? :0/

• #14   23. okt 2009 jeg fødte ikke i vand (: og fik som skrevet pondus .. og lavement er bare afførrings middel så man ikke presser det evtuelle lort ud der står i tarmen smiley heh ja i mine øjne et must - jeg ville ikke ligge og skide foran min kæreste eller jm smiley

• #15   23. okt 2009 Ja okay, så skal jeg oz ha et lavement, om jeg skal føde i vand eller ej, havde bare ikke lige styr på hvad det var :oD
    Jamen så lader det jo til at mine ønsker til fødslen er realistiske.. YAY :o)

• #17   23. okt 2009 ja for at føde i vand, skal man have lavement, ellers får du ikke lov, er faktisk ikke sikker på du overhovedet må komme i vandte hvis ikke du har fået det...

• #18   24. okt 2009 Ditte
    Jeg fik ikke et lavemet, og jeg kom i et badekar smiley Det måtte jeg hellere end gerne smiley smiley

S&M
    Du skal lige huske på, at det er ikke allesteder de må bruge lattergas mere smiley

Kommentér på:
Er der mon nogen der ved dette...??

Annonce