{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Den nybagte far de første nætter?? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at det sygehus som ville være helt optimalt for os at vælge, der kan faren ikke være om natten. Det synes jeg ikke så godt om, da jeg mener han skal ha mulighed for at ku være med helt fra start og ikke bare komme på besøg..

Mit spørgsmål er så jer der har født hvor manden har skulle tage hjem natten over, hvad betød det for jer??
Var det lige meget, eller havde det været rart han havde været med? Hvad ville i foretrække hvis i selv ku ha valgt?

Jeg overvejer at ændre valg af sygehus udlukkende af den grund, eller vi gør for manden vil da også helst ku være med.. Men kan ikke finde ud af om det er for åndsvagt..
Bor 5-10 min fra det sygehus som nu er valgt. Og 20-30 min kørsel fra det hvor der er mange familiestuer og mulighed for faren kan blive der..

Håber der er nogen der kan hjælpe..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den nybagte far de første nætter??
  • #1   25. okt 2009 Jeg havde hele tiden regnet med vi skulle på patient hotellet efter fødslen men je midstede meget blod så kom på barselsgangen og det var jeg meget ked af for ville være sammen med min mand.. jeg var så blevet lovet at komme på hotellet dagen efter når jeg var kommet mig men det måtte jeg ikke alligevel så jeg to hjem 24 timer efter fødslen.. jeg var meget ked af han ikk var der..

  • #3   25. okt 2009 Tak for jeres svar piger smiley
    Synes også selv det da er en fordel at man er 2. Især hvis man som mor er træt efter en fødsel.. Så man heller ikke er alene om natten..

    Valget står mellem roskilde og holbæk tror jeg. Men mindre der er nogen steder i storkbh der er tættere på..

    Vil meget gerne høre svar fra en masse andre også smiley


  • #4   25. okt 2009 Det er da underligt faderen ikke kan sove der .. her i svendborg sov vi der i 2 nætter (: altså med farmand - på en stue med plads til en til men der var kun os da stuen ikke var særlig stor .. så det var skønt , magnus sov skiftevis ved mig og så ved henrik - jeg tror at det har givet dem det tætte forhold de har , at sove på fars mave osv . magnus elsker sin far og ja jeg tror det var med til at give dem det forhold de har .. hvis han ikke havde været med fra starten tror jeg at magnus var blevet meget MOR MOR MOR agtig - far kan næsten bruges ligeså meget i alle mulige siturationer smiley

    der var lige et godt argument til hvorfor du skal vælge det sygehus der giver jer de bedste muligheder - lige fra starten smiley


  • #5   25. okt 2009 Min kæreste skal betale 235 kr hvis han skal overnatte der.. og det vil han ikke.. så han lover han nok skal komme tidligt næste morgen... så håber det går.. er jo også i gode hænder hos sygeplejerne og det smiley

  • #6   25. okt 2009 Der er åbenbart ikke plads til det på roskilde sygehus. Men det er der på holbæk.. Ville med glæde betale et par 100 kr for han ku blive der..
    Så er min bekymring bare at holbæk er vidst et mindre hospital har de mon samme faciliteter osv hvis der nu er noget der går galt..


  • #7   25. okt 2009 jeg fødte på næstved, og der måtte manden heller ikke sove der DESVÆRRE... jeg var tude færdig hver gang han kørte, følte mig palle-alene-i-verden...Jeg lå indlagt på neo i en uge, og det har godt nok været den længste uge i mit liv... Det var osse noget a en tur for manden, det var 30 min hver vej, gange to om dagen jeg mener a vi endte op i a han havde kørt 800 km på bare den uge.. min mand bestilte ikke andet end a køre frem og tilbage, for vi har osse en hund der skulle luftes osv.. men vælger dog næstved igen næste gang.. regner med a det blir beder og letter næste gang ;O)

  • #8   25. okt 2009 Jeg fødte i Aalborg og endte på barselsgangen pga komplikationer. Ville have født ambulant, da jeg bor 1 km fra sygehuset, og gad derfor ikke på patienthotel. Synes det var ok at være der "alene", for sygeplejskerne var der for en hele natten. De tog også min datter i 3 timer, så jeg kunne sove med ørepropper, da jeg er meget følsom overfor alt lyd. Men vil klart fortrække at komme hjem og slappe af :0)

  • #9   25. okt 2009 Rasmus skulle ikke have sovet der og planen var at han skull tage barsel når jeg kom hjem og bare komme ind og være hos os efter arbejde og til sengetid men vi blev begge indlagt fordi det var en voldsom omgang og var glad for han var der men havde også klaret mig selv smiley

  • #10   25. okt 2009 Har selv født på holbæk sygehus og de er rigtig gode og søde. Jeg fik kejsersnit efter over 24timers veer og de havde den lille ude hos sig så mig og manden kunne få lov at sove.

  • #11   25. okt 2009 Sabrina havde i ikke jeres eget barn om natten?

  • #12   25. okt 2009 Jeg var indlagt på barselsafdelingen i 2 dage - og så kunne jeg komme hjem .. Og det var kun min datter og jeg .. Casper måtte ikke sove der .. Og hold op hvor var det hårdt ! Jeg var udkørt , træt , alle hormonerne fløj rundt i kroppen .. Og ville gerne have haft Casper om natten hos mig .. smiley

  • #13   26. okt 2009 jeg har fået planlagt kejsersnit på holbæk da hun ikke ville vende hoved ned af den lille og de kunne ikke vende hende...

    men det var en fantastisk oplevelse, personalet er helt fantastisk og de er super dygtige... og så er det bare helt fantastisk at manden må være hos en 24/7 det hjalp mig rigtig meget for havde jo en del smerter og så har vores datter læbe/gane spalte og var lidt for tynd da hun blev født så hun skulle have flaske med det samme så det rendte manden efter flere gange om natten og dagen da jeg ikke vae synderligt mobil det første stykke tid... + jeg skulle malke ud hver 3 time så der var manden der til at tage prinsessen det var bare så¨dejligt og min mand nød det også for han er jo blevet lige så meget far som jeg er blevet mor så det jo også vigtigt at han er der...

    min søster har også født på holbæk to gange og også kun gode fødsler og gode oplevelser. så jeg ville helt sikkert anbefale holbæk.


  • #14   26. okt 2009 Holbæk har jo en rigtig god børneafdeling så mener bestemt de er meget komptenten hvis der skulle gå noget galt:-)

  • #15   26. okt 2009 nu fik jeg ks og dvs vi ikke havde mulighed for at komme på patienthotel el lignende, da man jo så ska ligge på afdelingen, hvor man ligger flere. for mig er det ik vigtigt om faren kan overnatte eller ej, bare han kommer hver dag smiley nu her anden gang ska martin heller ik overnatte da det igen er kejsersnit og vi jpo har en i forvejen der ska passes smiley

    men hvis det er vigtigt for jer, så skal i da selvfølgelig gøre det smiley


  • #17   26. okt 2009 Tak for alle jeres svar.. smiley Kan mærke på mig selv at jeg helst vil ha manden kan være med så vil prøve og se om jeg bare kan ændre valg.. Der er bare langt til holbæk, skal man så os helt der op når man skal til jm hvis man vælger det sted som fødested? Eller kan man stadig gå til jm i roskilde..

  • #18   26. okt 2009 Nikas blev født 20,14 og ca 22,30-23,00 skulle Peter køre hjem, det var jeg ikke glad for, jeg synes det var for tidligt, fordi jeg kom på barselsgangen. Lå der i to døgn hvor han ikke måtte være der om natten, så var jeg dig ville jeg tage et hvor han må være der. og så kan man jo vælge at han ikke skal hvis det er det man helst vil.

    anden nat jeg var der kom Niklas i kuvøse og der havde jeg mest brug for Peter.

    Jeg har også valgt Aalborg denne gang, men håber da på vi er hjemme inden for nogle timer.. smiley


  • #20   26. okt 2009 Jeg havde valgt Roskilde sygehus. Det var jo mest praktisk tager kun 10 min i bil..
    Men nu har de sendt mine papirer afsted til Holbæk, og skal stadig fortsætte til jm i Roskilde fordi det er samme region. Så det er perfekt..
    Mange tak for alle jeres svar det hjalp mig lige lidt til min beslutning..


  • #22   26. okt 2009 14+4 vidst nok.. Er ik så god til at huske lige hva dage jeg er hvad smiley

  • #24   26. okt 2009 Sigrids mor elsker sin blomst .: Kian blev født 01.17 om natten også var han ude ved sygeplejskerne fra kl 03 ca og til kl 8 om morgen så vi kun sove lidt, da vi havde ligget derinde i rigtig lang tid.

  • #25   26. okt 2009 Okay smiley



Kommentér på:
Den nybagte far de første nætter??

Annonce