{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

åhhh gud nej... for tidlig fødsel... {{forumTopicSubject}}

Jeg har her for en times tid siden fået en besked fra min veninde som også er gravid..
og efter at have læst den begyndte jeg bare at stortude..

hun skriver at hun igår aftes har født hendes lille prinsesse.. dette er alt alt for tidligt.. min veninde er nemlig ikke mere end 27+4 da de tager lillepigen ved kejsersnit..
hun var fra lørdag til søndag indlagt på hvidovre hospital fordi hun havde en masse plukveer..
de mente ikke der var nogen fare for hun kom hjem.. så hjem ad gik turen søndag formiddag..

hun fortæller at igår aftes fik hun nærmest mens, altså så meget blod kom der, men hun havde ingen veer ller plukveer, så hun ringede ud på fødegangen som gerne ville se hende..
da de ankommer bliver hun taget imod af den jordmor som er hendes konsulterende jordmor.. dette var hun meget glad for da det så er en som kender hende mere eller mindre..

hun bliver undersøgt, og får a vide at hun skal føde asap, og efter som hendes lille datter ikke ligger i fødestilling endnu skal hun tages med kejsersnit..
så hun bliver kørt ned for at få foretaget kejsersnit..

lillepigen vejer 900g ved fødslen, dog har de ikke kunne måle hende endnu.. hun har været i resperator, men er kommet ud af den igen..

alle hendes tal ser fine ud, og hun er sund og rask..
alt taler for den lille pige overlever..

men hvor er det dog syrealistisk at jeg er SÅ desperat efter at føde, også føder hun SÅ meget før tiden...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  åhhh gud nej... for tidlig fødsel...
  • #1   9. jul 2008 puha en omgang glad for din venindes vejne at hun vejer så meget for så er chancen stor for at oveleve.
    er du så ikke glad for at være så langt henne.

• #2   9. jul 2008 Kristina - jeg er super glad for jeg selv er så langt henne.. ville bare ønske vi kunne bytte, så det var hendes rigtige termin, og at jeg så først skulle føde til okt...
    det hele virker også til at lille pigens chancer er meget mgeet store for at overleve.. og det var det allervigtigste for mig at få a vide..

• #3   9. jul 2008 Håber for dig at din lillemand snart kommer ud! ... smiley
    Men du har ganske ret, det er syrealistisk at hun føder SÅ meget for tidligt, og du render bare og bliver mere og mere desperat efter at føde! smiley

• #4   9. jul 2008 Puha da det lyder absolut ikke godt,men dejligt at lillepigen har det godt og så skal det bare gå fremad nu..
    det må også have været svært for din veninde at det er gået så stærkt..
    Krydser fingre og ønsker hende tillykke medprinsessen

• #5   9. jul 2008 Kat - hun har det rigtig godt.. hun er meget træt, men det er mest fordi hun har fået kejsersnit..
    lille pigen er en rigtig fighter, og alt taler som sagt for hun overlever..

Trine B - ja, det må man sige.. ville som jeg skriver til kristina ønske vi kunne bytte termin, for så ville hendes lille pige være lidt større..
    men alt taget i betragtning, så har de alle tre det godt...

• #6   9. jul 2008 Jannie - ja, men hun blev ved med at snakke om hvor meget jeg jo gik og ønskede at Noah kom til verden, og det sagde jeg til hende hun slet ikke skulle tænke på.. han kommer nok med tiden..

det er en rigtig stærk lille pige, og de har fået lov at røre ved hende, og skifte ble og sådan.. så alting skrider frem ad, og lægerne mener at om blot 14 dage kunne de forvente at komme hjem...

• #7   9. jul 2008 Bare de alle har det godt og at deres lille pige overlever og er sund og rask, det er det vigtigste, men det må godt nok også være uhyggeligt pludselig bare uventet at skulle føde, man er jo sletter ikke psykisk forberedt på at det er NU når der er så langtid tilbage af ens graviditet, heller ikke sikkert man er heeeelt fysisk klar til det! ...
    Men som sagt, bare de har det godt det er det vigtigste! ... smiley

• #8   9. jul 2008 det har de.. og i følge lægerne overleer lille pigen.. så det håbervi virkeligt meget på..
    glæder mig sådan til at se hende, men vil ikke trænge mig på, så har sagt hun bare skulle sige til når de var klar til besøg...

• #9   9. jul 2008 først tlk trods den tidlige start på livet.... syntes det er vildt at der muligvis allerede snakkes om at komme hjem om 14 dage hvis alt er vel når hun har født så tidlig. jeg lå på neon med julie 14 dage og hun er født 7 uger for tidlig... held og lykke med hende

• #10   9. jul 2008 Jeg krydser fingre for at alt kommer til at forløbe som det skal for dem! ... Kan jeg godt forstå du ikke vil, men håber da snart de føler sig klar så du kan komme op og se hende! Du må endelig give en tilbage melding om lillepigen! smiley

• #11   9. jul 2008 skal nok holde jer opdateret.. det er jeg nemlig god til.. hihi..

men ja, så snart de er parate så skal jeg der ud.. har jeg også sagt til min kæreste..

• #12   9. jul 2008 Laila - de er også meget imponeret over hvor godt det går med lille pigen.. altså lægerne.. men alt kan ske..
    vi håber bare at det er som lægerne tror...

• #13   9. jul 2008 håber virkelig alt det bedste og krydser finger for både barn og mor får det godt

• #14   9. jul 2008 Sonne: Deeejligt smiley .. Glæder mig til at høre mere om lillepigen! smiley

Uuh synes alle snakker om at de gerne vil føde, jeg gad osse godt føde nogen gange, specielt når jeg kan mærke ham sparke, så har jeg lyst til at holde om ham og kramme ham osv, meeeeeen der går nok forhåbentlig noget tid endnu er kun i uge 24 idag (23+1)

• #15   9. jul 2008 undskyld jeg spørger men kender de årsagen hvorfor det skete?

• #16   9. jul 2008 Mills - ja.. det er egentligt lidt syrealistisk.. men hun virkede nærmest til at have dårlig samvittighed over hun havde født før mig.. og det skal hun slet slet ikk ha.. han kommer når han kommer, hun skal bare tænke på hendes lille pige..

laila - taker mange gange :O) skal sige det videre..

trine - ja, forhåbenligt er der noget tid endnu :O)
    jeg selv sidder i 40'uge idag.. 39+0..
    og hvor jeg bare ville ønske at jeg kunne føde.. men efter at hendes lille pige er kommet til verden så tidligt, så må han gerne blive derinde.. han kan bare komme når han er klar... og selv synes han føler for det..

• #17   9. jul 2008 Laila - det er helt okay..
    de kan ikke finde nogen forklaring på hvorfor den lille pige pludseligt valgte at melde sin ankomst..

• #18   9. jul 2008 Ja kan godt forstå dig, altså jeg kan knap vente nu allerede, så kan forestille mig hvordan du har det når det er ved at være lige oppe over at han skal komme til verden! ... smiley
    Men ja han skal bare komme når han er klar og ikke et minut før! ... Vil jeg give dig ganske ret i..

• #19   9. jul 2008 krisser - taget alt i betragtning har mor og lillepigen det godt.. hun er selvfølgelig træt efter kejsersnittet, men hun er ved godt mod..

trine - igår ville jeg ha gjordt hva som helst for at sætte skub i sagerne.. idag har jeg opgivet, og lader det hele gå sin gang..

anitta - jeg brugte faktisk lidt af din historie da jeg snakkede med hende.. har læst lidt i forum, også har jeg været inde og kigge mange mange gange i din profil :O)
    lægerne mener bestemt også hun overlever fordi hun allerede nu er så stærk...
    så vi håber bare på det bedste :O)

• #20   9. jul 2008 Tja der er vel også en mening med at han ikke har meldt sin ankomst endnu! smiley
    Men mon ikke han gør det før eller siden inden for den nærmeste fremtid?!!

• #21   9. jul 2008 uhh, håber alt det bedste for lille pigen, alt mulig held og lykke til moderen og hende den lille...

• #22   9. jul 2008 min veninde har os lige skrevet at hun har været ved scanning idag for at se om babyerne vokser som de skal. hun venter tvillinger. men de vokser ik som de skal. hun er 28+2 idag og de vejer kun 1kg hver. så de snakker os om at hun måske skal føde dem inden så længe. forstod ik helt hva hun mente, hun var ik rigtigt til at snakke om. men de voksede i hvert fald ik som de skulle. ved så ik om de overlever hvis de kommer ud nu? de sagde at de sku ligge i kuvøse til hendes rigtige termin hvis de kom ud nu her.

• #24   9. jul 2008 Min veninde fødte også hendes søn 14 dage før tid, men der var lægerne ikke særlig flinke, hun blev sendt hjem fra sygehuset flere gange fordi hun ikke var åbnet nok osv, og så den sidste gang hun tog derop blev de sådan heeelt paniske over at hendes søn ikke lå langt nok nede så de blev nød til at foretage akut kejsersnit, men bare MEGA synd for hende at de gjorte det på sådan en panik måde når hun nu havde været deroppe flere gange og var blevet undersøgt og sendt hjem igen! ...Og det var hendes første, så hun anede jo mildest talt INTET om at føde eller noget! ...

• #25   9. jul 2008 trine - ejj.. det var da en skrækkelig historie.. heldigvis har jeg alle de gange jeg har været på fødegangen blevet behandlet rigtig godt.. slet ingen tvivl om det...

kristina - taget i betragtning af hun venter tvillinger, så vejer de da godt??
    min veninde var 27+4 da hun fødte, og hendes datter vejer 900g, og har rigtig gode udsigter for at overleve..
    min mor er tvilling og vejede omkring 1100g da hun blev født, trods hun kun kom en måned før terminen.. og hun er sund og rask den dag idag..
    det er snart 46 år siden...

pernille - umiddelbart så er alle udsigterne rigtig gode, men nøj for et chok de har fået.. og også mig.. som vi snakkede om havde ingen af os i den vildeste fantasi forstillet os at hun skulle føde før mig..

Anitta - helt bestemt.. skyndte mig også bare at fortælle hende hvordan det var gået jer og lille asbjørn, for de er jo kommet på nogenlunde samtidig.. jaa.. må indrømme jeg selv var ret imponeret over hvor stærk deres lille pige er..
    men på det punkt kommer hun ikke fra fremmede.. hendes mor er også en stærk kvinde.. :O)

malene - ihh hvor dejligt med endnu en solstråle historie :O)
    dem kan vi godt bruge en masse af :O)

Elise - jaa.. det er helt fantastisk hvad de kan præstere nu til dags :O)
    det var et rigtig stort chok for dem at få, men må indrømme hun lød meget rolig, så trods det store chok, så har hun alligevel været i trykke hænder, for hun virkede til at lægerne fortalte alle de vigtige ting, og var gode til at holde dem infomeret, og sørgede for de ikke panikkede...

• #26   10. jul 2008 ja håber helt sikket os de er raske selvom de ik er så store.. men det er længe hun skal være på sygehuset med de små hvis de kommer til verden nu

Kommentér på:
åhhh gud nej... for tidlig fødsel...

Annonce