{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

tasken til fødsel {{forumTopicSubject}}

hejsa nu nærmer tiden sig og jeg er ved at pakke tasken der skal med... jeg skal føde på sønderborg sygehus .. det her er hvad jeg indtil vider har tænkt på at pakke... sig gerne til hvis jeg mangler noget eller ligende.

Vandrejournal
Sygesikring
Kopi af min og kærestens dåbsattest.
Faderskabspapir

mig selv:
Toiletsager (shampoo, tandbørste, tandpasta, hårbørste m.m.)
Toiletpapir ekstra blødt
Undertøj store trusser
Amme indlæg
Amme bh
Morgenkåbe
klip klapper
t-shirt til natten
Rent tøj til hjem turen løse bukser + bluse
Læbepomade
store bind


digital kamera + batterier
video kamera + lader
mobil + lader
medicin
lidt lækkert
penge

lille mand:
body stoking med ærmer uden ben str 62
bukser med fødder uden ærmer str 62
sokker
pusser
sutter
en baby hat
tæppe
auto stol
lift

har tænkt meget over det, så er ved at køre sort i det så håber i har nogle ideer eller kan sige mig om det er fint nok det jeg har tænkt på ... ;D





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tasken til fødsel
  • #1   7. apr 2010 Hvorfor vil du både have lift og autostol med?

    Vi skulle ikke have dåbsattester med da jeg fødte Niklas, er det noget nyt?
    Og fik afvide at vi får faderskabs papirene på sygehuset inden vi tager hjem.


  • #2   7. apr 2010 Faderskabs papirne får du på sygehuet og de skal bare afleveres til sogne præsten inden 14 dage efter fødslen.. Vi havde heller ikke dåbs ertest med, det skal de ikke bruge til noget.. det var kun før hen man skulle det..

    Vi havde kun autostol med..

    Ellers tror jeg du har det med der skal til.. Ellers er der nok nogen der kan komme med det..

    Er lille mand stor siden du tager 62 med??


  • #3   7. apr 2010 vi havde også dåbsatester med da jeg havde læst det et sted men de skulle ikke bruge det, de har masse af tøj på hospitalet ellers er 56 vel helt fint...Ved heller ikke lige hvad du vil med liften vi fik sådan en baby rulle seng... og hvis du ikke skal hjem, kan aoto stolen vel vente...

    vi havde en del poser med ting med op var total upraktisk, pak en taske med det til fødslen, altså lidt sødt og sadan til manden og ellers kan i vel have resten i bilen.. god fødsel når du kommer dertil...De har også tøj til dig og den lille og natusan sæbe osv. men for guds skyld husk mange mange amme indlæg, jeg rendte tør så hurtigt og det var så klamt men lånte af nabon sååååå skønt...


  • #4   7. apr 2010 hvorfor toiletpapir?

  • #5   7. apr 2010 jeg tror vist du er helgarderet smiley men hvorfor dog lift og autostol - sikke en masse unødigt og slæbe på smiley ihvertfald begger dele. min kæreste havde bare autostolen med da han kom den dag vi sku hjem smiley

  • #6   7. apr 2010 Min liste ser således ud:

    mig selv:
    Toiletsager (shampoo, tandbørste, tandpasta, hårbørste m.m.)
    Undertøj store trusser og amme bh
    Amme indlæg
    Lidt tøj til mig selv, løse bukser + bluse
    store bind


    digital kamera + lader
    mobil + lader


    lillepigen:
    body stoking med ærmer str 56
    heldragt med fødder uden ærmer str 56
    trøje str. 56
    strømper
    sutter
    en baby hat
    tæppe
    auto stol


  • #7   7. apr 2010 det jeg havde pakket:

    Mig selv:
    Toilet sager, tandbørste og tandpasta
    Undertøj, bluse og joggingbukser og sokker
    ammeindlæg og ammebh
    Mobil og oplader
    læsestof

    Ham:
    2 bodystockings (hvis der skulle ske et gylpeuheld)
    1 par smækbukser
    1 par sokker
    1 par sko.


    Det var faktisk fint. for vi havde sygehusets tøj på da vi tog hjem. smiley
    alt andet lånte vi også - bleer, bind osv.. smiley


  • #8   7. apr 2010 hold da fast det er da meget man skal ha med nu.

    første gang lå jeg på sygehuset i 4 dage og anden gang 2 dage, men det eneste jeg skulle ha med var mig selv og min baby i maven og toilet sager., når vi så skulle hjem tog kæresten tasken som indeholdte det tøj som han skulle ha på hjem. nu er det så os 9 og 5 år siden jeg fødte sidst men der var ellers ALT som jeg skulle bruge på sygehuset i løbet af dagene.


  • #9   7. apr 2010 inden vi tog hjem* smiley

  • #10   7. apr 2010 jeg fandt sedlen på en hjemme side og lavede den om til min egen..

    ved heller ikke lige hvorfor liften skal med, den strejer jeg igen

    toilet papir fordi der står mange steder at papir på sygehuset er som sandpapir og det gør ondt hvis man har fået nogle sting .

    lille mand vejede ved sidste scanning den 31 marts 3200 g så vil heller have lidt stort tøj til ham end at det er for småt.

    kan se på hjemme siden at fødsels og navne attest skal med. og underskreven omsorg og ansvarserklæring.



  • #11   7. apr 2010 den havde jeg lige glemt har pakket et stort håndklæde... og jo det ligger i sønderjylland... he he det tøj jeg har pakket er til hjem turen vi skal begge bruge sygehusets tøj indtil vi skal hjem , strejer også t- shirt til natten

  • #12   7. apr 2010 Bente. Vores søn han vejede 3770 og var 53 cm lang og jeg havde str 56 med til ham og det var endda for stort. De strækker jo ikke bene ud lige med det samme så jeg ville også tage str 56 med.

  • #13   7. apr 2010 synes du skal ha et sæt med i 56 osse.. træls hvis det er alt for stort..

  • #14   7. apr 2010 ja det er rigtigt jeg pakker et sæt i 56 også... så ser listen således ud

    Vandrejournal
    Sygesikring
    Moderens og faderens fødsels-/navneattest
    Udfyldt og underskrevet omsorgs- og ansvarserklæring
    Jordemoderjournal
    Ammejournal

    mig selv:
    Toiletsager (shampoo, tandbørste, tandpasta, hårbørste m.m.)
    Toiletpapir ekstra blødt
    Undertøj store trusser
    Amme indlæg
    Amme bh
    Morgenkåbe
    klip klapper
    Rent tøj til hjem turen løse bukser + bluse
    Læbepomade
    store bind


    digital kamera + batterier
    video kamera + lader
    mobil + lader
    medicin
    lidt lækkert

    lille mand:
    body stoking med ærmer uden ben str 62 + 56
    bukser med fødder uden ærmer str 62 + 56
    sokker
    pusser
    sutter
    en baby hat
    tæppe
    auto stol


  • #15   7. apr 2010 omsorgs- og ansvarserklæring fik jeg som noget af det første ved jordmor, så hvis ikke du har fået den burde du kunne få den ved din jordmor , de andre 2 journaler har jeg ikke fået endnu, men skal til jordmor fredag og der spørg jeg efter dem... det er ikke sikkert du skal have det samme med men på sønderborg sygehus hjemme siden står der at disse journaler og attester skal med bringes...

  • #16   7. apr 2010 jeg vil så sige at min søn blev skønnet til 3500g men vejede 4200g og kunne ikke passe det jeg havde købt i str 56 ;o)

  • #17   7. apr 2010 Altså jeg brugte ikke toiletpapir på sygehuset og den første tid herhjemme. Jeg skyllede med bruser og tørte efter med håndklæde. Ikke engang det blødeste lambi toiletpapir skulle jeg have i nærheden smiley

    Og så var jeg glad for (eller min kæreste var!) at jeg havde pakket et par pakker kleenex til de stolte og våde faderøjne!


  • #18   7. apr 2010 tak for hjælpen alle sammen... tror jeg er ved at have en liste nu... så mange tak herfra os smiley

  • #19   8. apr 2010 Brugte heller ikke toiletpapir de første par dage, skyllede også og duppede med et håndklæde og jeg havde kun et lille sting.

  • #20   9. apr 2010 okay 1000-tak jeg undlader toilet papir også , kan godt se det ikke bliver nødvendigt

Kommentér på:
tasken til fødsel

Annonce